نسل جدید نیسان لیف محدوده حرکتی نسبتاً کوتاه ۲۴۱ کیلومتری دارد اما ژاپنیها با معرفی لیف ای پلاس جدید در CES این نقیصه را برطرف کردهاند.
خودروی موردبحث که از باتری لیتیوم-یونی ۶۲ کیلووات ساعتی استفاده میکند برد تخمینی ۳۶۳ کیلومتری را ارائه کرده که ۱۲۲ کیلومتر بیشتر از نسخهی استاندارد بوده و میتواند تا حدودی نگرانی مالکان دربارهی محدوده حرکتی این خودروی الکتریکی را رفع کند.
جدای از باتری بهبود یافته، لیف ای پلاس دارای پیشرانهی الکتریکی ارتقا یافتهای است که قدرت ۲۱۴ اسبی و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متری دارد. مدل استاندارد خروجی ۱۴۷ اسبی و گشتاور ۳۱۹ نیوتون متری دارد و بنابراین ای پلاس بهبود چشمگیری در مقایسه با مدل استاندارد به دست آورده است.
نیسان گفته این قدرت بیشتر باعث شده حداکثر سرعت لیف ای پلاس حدود ۱۰ درصد افزایش یابد و شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت این خودرو نیز حدود ۱۳ درصد ارتقا را نشان دهد.
نیسان تأیید کرده این خودرو با سیستم شارژ سریع ۷۰ کیلوواتی جدیدی در دسترس است که حداکثر خروجی ۱۰۰ کیلوواتی را ارائه میکند. این خودروساز اشارهای به زمان شارژ محصول جدیدش نکرده اما گفته تستهای اولیه نشان دادهاند زمان شارژ لیف ای پلاس کمتر از مدل استاندارد است.
داخل کابین هم صفحهنمایش بزرگتر ۸ اینچی وجود دارد که میتوان گوشیهای هوشمند را به آن متصل نمود. این سیستم اطلاعات سرگرمی همچنین دارای سیستم ناوبری بهروز شدهای است که ناوبری خانه به خانه و دقیقی را ارائه میکند.
datsun
۲۰ دی ۱۳۹۷فکر کنم ۲۰۱۸ هم پرفروش ترین مدل تمام الکتریک بود
mehran911
۲۰ دی ۱۳۹۷به به چه ماشین خوبی
با اینکه زمان زیادی از معرفی لیف نمیگذره اما کاملا تکامل یافته به نظر میرسه
مثل اینکه ۳۰ ساله داره تولید میشه همه چیز دقیقا سر جای خودشه
صنعت خودروسازی آلمان از تنها خودرویی که باید بترسه همین نیسان لیفه
با اینکه خیلی از الکتریکی خوشم نمیاد اما این واقعا خوبه
پویان
۲۰ دی ۱۳۹۷صنعت خودروسازی المان اگه هر چه سریعتر به صورت جدی وارد ساخت خودرو الکتریکی نشه خطر حذفش خیلی جدی میشه .
البته الان خودشون هم فهمیدن
mehran911
۲۰ دی ۱۳۹۷هم آره هم نه !
توضیحش طولانیه ….
شما نمیتونی تضمین بدی که آینده از آن خودروهای الکتریکی خواهد بود ! ( اینو جدی میگم من به خودروهای هیدروژنی بیشتر امیدوارم )
از طرفی نمیشه بیکار نشست ….
صنعت خودروسازی المان از همون ابتدا هییییچ مشکلی از نظر تکنولوژی در توسعه نداشت
طبق آمار تا نیمی پتنت های ثبت شده در عرصه ی خودروهای الکتریکی توسط آلمانی ها ثبت شده
مشکل خودروسازی آلمان این بود که با وجود همه ی این پیش نیازها دیر شروع به توسعه خودروی الکتریکی کردن و نتونستن همراه با موج به وجود اومده حرکت کنن و خودرو بفروشن
سال ۲۰۱۵ پورشه اعلام کرد ما از نظر تکنولوژی توانایی این رو داریم که همین امروز میشن E رو تولید کنیم اما متاسفانه زیرساخت های لازم مثل خط تولید و… رو در اختیار نداریم
.
فولکس سال ۲۰۱۷ اعلام کرد ما باتری جدیدی توسعه دادیم که میتونه به راحتی برد ۶۰۰ کیلومتری و زمان شارژ بسیار پایین رو برای پلتفرم گلف به ارمغان بیاره اما متاسفانه زیر ساخت لازم برای توسعه اش وجود نداره
صنعت خودردسازی آلمان امروز و در آینده به شدت با مشکل تامین باتری مواجه خواهد شد هر چند تصمیمات خوبی از سمت دولت و گروه های خودروسازی و گرفته شده اما کافی نیست
.
اما در کل من خیییییییییییییلی امیدوارم مخصوصا به پورشه شاید الان فکر کنید چون روش تعصب دارم میگم اما حقیقتا تا ۲۰۲۵ در عرصه ی خودروهای الکتریکی رقیب نخواهد داشت
همین الان تکنولوژیکترین پیشرانه الکتریکی رو روی میشن E توسعه دادن چگالترین باتری جهان رو روی میشن E معرفی خواهند کرد که نسبت حجم به انرژی ذخیره شده در اون در بین خودرو های تولیدی یک رکورد خواهد بود سریعترین سیستم شارژ الکتریکی جهان رو با میشن E معرفی خواهند کرد
از سال گذشته دارن روی سیستم باتری نسل بعدی ! میشن E کار میکنن !!!
با خرید سهام ریماک دارن روی نسل بعدی پیشرانه های الکتریکی کار میکنن
بخش موتوراسپرت هم با تمام قوا داره روی فرمول E کار میکنه
در وایساخ دو مرکز توسعه تحقیقات پیشرفته جدید که روی باتری و پیشرانه های الکتریکی کار میکنه تاسیس کردن
البته دوتا از زیر مجموعه های دیگه ی پورشه هم دارن در زمینه خودروهای الکتریکی با پورشه همکاری میکنن
و …..
انقدر داستان بخش الکتریکی پورشه طولانیه که حوصله ی نوشتن همش نیست
.
بازم میگم تا سال ۲۰۲۵ پورشه در این عرصه بی رقیب خواهد بوداینو جدی میگم
.
یکی دو هفته دیگه که سرم خلوت شد در مورد داستان الکتریکی سازی آلمان از دهه ی ۹۰ میلادی تا الان مینویسم …
emad1990
۲۱ دی ۱۳۹۷با خوندن هر کامنت از مهران ۹۱۱ آدم چیزای جدید یاد میگیره
به به
پویان
۲۱ دی ۱۳۹۷ممنون از شما.
این برام سوال بود چرا تا حالا المانی ها وارد حیطه خودرو الکتریکی نشدن .
در مورد خودرو هیدروجنی تویوتا هم با شما هم نظره
Mad.z.Max
۲۱ دی ۱۳۹۷پویان جان، آلمانها وارد صنعت الکتریکی سازی شدن چند ساله!
نمونه هم ب ام و مدل های i3 و i8..
تا جایی که میدونم، مرسدس هم محصولاته هایبرید الکتریکی روانه بازار کرده.