نیسان در نمایشگاه خودروی شانگهای دو خودروی متمایز در غرفه خود داشت. لانیا و نسخه هیبریدی پرچمدار کراس اوور این کمپانی ژاپنی، مورانوی جدید. این اولین بار است که مورانو با این پیشرانه ارائه میشود و انتخاب چین بهعنوان بازار مقصد این خودرو که حتی با رکود بازار، صاحب بزرگترین بازار خودرو است انتخابی عاقلانه است.
به خاطر طراحی داخلی و خارجی یکسان این خودرو با نسخه اصلی آن، اگر مدل اصلی مورانو را دیده باشید میدانید که طراحی مدل هیبریدی چگونه است. البته با وجود چندین نشانه مشخص است که با یک خودروی معمولی سر و کار نداریم. طراحی جدید چرخها تنها تفاوت نسخه هیبریدی با نسخههای قبلی است. قسمت جالب و مهم این خودرو زیر کاپوت نهفته است جایی که مورانوی هیبریدی ۲۰۱۶ از سیستم انتقال قدرت اینفینیتی QX60 هیبریدی موسوم به QR25DER استفاده میکند. این موتور بنزینی چهار سیلندر و ۲.۵ لیتری با سوپرشارژر تقویت شده و موتور الکتریکی ۱۵ کیلوواتی آن را همراهی میکند که قدرت خروجی از این دو موتور با سیستم دو کلاچه انتقال مییابد. باتری لیتیوم یونی بهعنوان منبع قدرت الکتریکی عمل میکند و موتور احتراق داخلی این خودرو ۲۵۰ اسب بخار نیرو و ۳۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. متأسفانه نیسان جزییات بیشتری از این خودرو منتشر نکرده و اطلاعات مربوط به سرعت خودرو و مسافتی که در حالت الکتریکی طی میکند یا حتی مصرف سوخت ترکیبی این خودرو مجهول است. البته این اطلاعات در تاریخ دیگری اعلام میشود.
مورانوی هیبریدی تابستان امسال در بازار چین به فروش خواهد رسید و مشخص نیست این خودرو در بازارهای دیگر به فروش خواهد رسید یا خیر.
دوستان یه سوالی دارم ک اگ ج بدید نیمی از نگرانیام تو زندگی کم میشن سوال اینه که خودروهای با دنده اتوماتیک اون هم از نوع قدیمی “مث مزدا 313″،اگه بخواییم تو این خودروها دور موتور رو تا اول محدوده رد لاین بالا بیاریم”جهت استفاده از تمام نیروی خودرو برا شتاب گیری میگم” باید چیکار کنیم دقیقا؟ دنده این ماشینا کلا تو چه محدوده ای از دور موتور عوض میشه؟
اگه برنامه ریزی دولت درست صورت می گرفت به جای ممنوعیت احمقانع واردات موتورهای بیشتر از 2500 میتونستند واردات خودروهای هیبریدی و دیزلی رو به معنای واقعی تسهیل کنند.
مطمئنا از نسل قبلش پیشرفت خیلی بهتری داره و امکانات جدید روز،چون این شرکتها و در کل همه در حال پیشرفتن جز…شکل چراغ های جلوشم خوشکله،نسل قبلیش مصرف سوخت خیلی بالایی هم داشت ک حتما الان بهتر شده
جی تی ار
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴هیچی از توانایی هاش که نگفته؛ ولی طراحیش خیلی اغراق آمیز شده. یکم به نظرم از اون وقار همیشگی نیسان فاصله گرفته این زبان طراحی جدید…
SARD
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴چیزی که زیاد شده ماشین هیبریدیه!
ASTON MARTin
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان یه سوالی دارم ک اگ ج بدید نیمی از نگرانیام تو زندگی کم میشن
سوال اینه که خودروهای با دنده اتوماتیک اون هم از نوع قدیمی “مث مزدا 313″،اگه بخواییم تو این خودروها دور موتور رو تا اول محدوده رد لاین بالا بیاریم”جهت استفاده از تمام نیروی خودرو برا شتاب گیری میگم” باید چیکار کنیم دقیقا؟
دنده این ماشینا کلا تو چه محدوده ای از دور موتور عوض میشه؟
Alex@neer
۲۹ آذر ۱۳۹۴در گیربکس های cvt باید دسته دنده رو تو حالت 1و 2 بذاری تو بقیه گیربکسهای اتومات هم از طریق شیفترهای دستی پشت فرمون میشه انجام داد
shahryar
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴هیچی که نه،جزیی گفته.
راجم طراحی که خیلی به روز و مدرنه.
اقایون ماشینای هیبرید و برقی مگه تعرفه گمرکشون صفر نیست؟
چرا وارد نمیشن؟
mojtaba
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴این ستون c چی میگه بابا … اه … پرستیژ ماشینو میاره پایین …
meysam
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
حرف نداره.
فقط نمی دونم چرا نمای جانبیش منو یاد سانتافه 2015 میندازه؟!
mojtaba
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴عالی عالی عالی … مخصوصا ستون c که جذابیت ماشین رو دو چندان کرده …
afish
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیز 2 تا کامنت بالاتر میگی ستون c ماشین و خراب کرده الان میگی خوبه
احمد باقری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴مورانو ماشین قابل قبولیه.
mojtaba
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴بله درسته …
شاهین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴نمیخوام منحرف بازی دربیارم ولی بهتره یه کلمه تو متن اصلاح بشه! :)
ارادت
سعید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴چه دقت نظری،من دوبار خوندم تا فهمیدم :D
شاهین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴مخلص داداش :)
راستی سعید جان رسمه که هزارتایی شدن دیدگاه هارو اینجا تبریک میگیم!
1000 هزارتایی شدن دیدگاهات با اندکی تاخیر مبارک 3>
سعید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون شاهین جان،لطف داری :D
البته کمیت مهم نیست،کیفیت مهمه :D :D
مجتبی(ساروی)
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴شاهین دهنت سرویس الان سه باره دارم متنو میخونم فکر کنم منظورت اونجاییه که میگه “قسمت جالب و…..”
شاهین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴مخلصتم مجتبی جان
راستش اولین بار که خوندم انقدر خندیدم اشکم در اومد! خیلی کلمه ی جالبی بود و درست تو نقطه ی جالبی هم نوشته شده بود! :)
milad
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی طراحیش خوشکل و منحصر به فرده..
GT500
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی عضلانی و خفن . دلم با اون چراغاش برد.
خوش استیل فوق العاده.
سعید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴یه عکس هم از کابین قشنگش میذاشتین
navid
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴اگه برنامه ریزی دولت درست صورت می گرفت به جای ممنوعیت احمقانع واردات موتورهای بیشتر از 2500 میتونستند واردات خودروهای هیبریدی و دیزلی رو به معنای واقعی تسهیل کنند.
AMGs
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴از کنار شبیه لکسس RX جدیده مخصوصا فرم شیشه های کشیده .
BMW7
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴مطمئنا از نسل قبلش پیشرفت خیلی بهتری داره و امکانات جدید روز،چون این شرکتها و در کل همه در حال پیشرفتن جز…شکل چراغ های جلوشم خوشکله،نسل قبلیش مصرف سوخت خیلی بالایی هم داشت ک حتما الان بهتر شده
AHMADREZA
۳۱ خرداد ۱۳۹۴خیلی قشنگه