نیسان در نمایشگاه لسآنجلس امسال در کنار معرفی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان ماکسیما، فیسلیفت یکی دیگر از محصولات سطح بالای خود یعنی مورانو را هم به نمایش درآورده است. فیسلیفت مورانو به لطف ورودیهای هوای مثلثی شکل و تریم کرومی بیشتر، از دماغهٔ اسپرتتری برخوردار شده است. طراحان نیسان همچنین روی جلوپنجرهٔ V شکل خودرو نیز تأکید بیشتری داشتهاند. این جلوپنجرهٔ جدید حالا توسط چراغهای LED بروز شدهای احاطه شده است.
سایر تغییرات ظاهری مورانو ۲۰۱۹ جزئی هستند ولی ازجملهٔ مهمترین آنها میتوان به مه شکنهای LED جدید و رینگهای آلیاژی ۱۸ و ۲۰ اینچی بازطراحی شده اشاره کرد. تکمیلکنندهٔ تغییرات ظاهری این کراساوور ژاپنی نیز چراغهای عقب بروز شده و ارائهٔ سه رنگ بیرونی جدید بنامهای نارنجی غروب آفتاب، قهوهای بادامی و آبی عمیق هستند.
تغییرات داخلی مورانو ۲۰۱۹ نیز نسبتاً جزئی هستند اما بااینوجود حالا بالاترین تیپ مورانو که پلاتینوم نام دارد به صندلیهای چرمی نیمه آنیلین با طرح لوزی مجهز شده است. روی این صندلیها به همراه کنسول میانی و زیر آرنجیها، خطوطی با رنگ متضاد کار شده است. علاوه بر این، نیسان تریم چوبی تاریک را هم برای کراساوور میان سایز خود در نظر گرفته است.
تیپهای پایینی مورانو ۲۰۱۹ شامل S، SV و SL نیز بهروزرسانیهای جزئی را تجربه کردهاند و حالا با تریم فلزی یا چوبی ارائه میشوند. در همین حال، تیپ SL و بالاتر از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect نیسان به ناوبری بهبودیافته مجهز شدهاند. از سیستم بروز شده از گرافیک سهبعدی، تصاویر ماهوارهای و اطلاعات ترافیکی برخوردار شده است.
در بخش ایمنی، تمامی تیپهای مورانو حالا به سیستم هشدار دربهای عقب و همینطور هشدار توجه راننده مجهز شدهاند. همانطور که انتظار میرفت، برای مورانو ۲۰۱۹ امکان سفارش پکیج «سپر ایمنی» نیسان هم فراهم شده که سیستمهای کمکرانندهای چون ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از خط، ترمز اتوماتیک عقب و نوربالای خودکار را به همراه دارد.
در سینهٔ مورانو ۲۰۱۹ اما همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 سابق قرار دارد که مثل قبل ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT در حالت استاندارد به چرخهای جلو منتقل میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. مورانو ۲۰۱۹ از ماه آینده راهی نمایندگیهای فروش نیسان در ایالاتمتحده خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است.
با پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۸ همراه شما هستیم
مهراب
۱۱ آذر ۱۳۹۷مورانو یعنی عشق
Reza.M
۱۱ آذر ۱۳۹۷تو کلاس خودش بی رقیبه…اگر وارد ایران می شد پر فروش ترین شاسی بلند ایران لقب می گرفت…
Archi KHAN
۱۱ آذر ۱۳۹۷دوست عزیز صرفا وارد کردنش ملاک نیست
مگه نسل های قبلی مورانو ، و خیلی دیگه از ماشین های خوب دنیا نبودن که وارد شدن اما به دلایلی مثل : عدم قیمت گذاری معقولانه نسبت به سایرین ، عدم خدمات و پشتیبانی و … هرگز موفق نشدن.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ آذر ۱۳۹۷این ماشین خیلی خوبه ، ولی چرا همیشه بی حاشیست و زیاد بهش پرداخته نمیشه .
من تجربه سواری مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ این خودرو را دارم ، و میتونم بگم از تویوتا بهتر و از لکسوس پائینتره ، ولی نمیدونم چرا هیچگاه بهش درست پرداخته نمیشه .
البته اینم بگم که قیمت قطعاتش در کشور بسیار بالا و همینطور با کمبود مواجه هست .
کاوه
۱۱ آذر ۱۳۹۷موتور ۳۵۰۰ و فقط ۲۶۰ اسب ؟
جلوپنجره نیسان هم دیگه خیلی ژاپنیه. بوی ساکی و کاکرو و اوشین می ده. آدم دلش میگیره.
احمدرضا
۱۱ آذر ۱۳۹۷خیلی ناز شده از نسل قبلش
ولی چرا پشتش شبیه جوک شده؟
رامتین
۱۱ آذر ۱۳۹۷چرا این موتور 3.5 لیتری 260 اسبی را 10 ساله تغییر نمیده؟؟ گیربکس هم همچنان cvt.
فقط bmw که هر سال یه تغییر ولو کم در موتور به وجود میاره.
shirko
۱۱ آذر ۱۳۹۷شاید کره ا ی ها به اندازه ی این زیبا باشن ولی هرگز مثل ماشین های ژاپنی خوب نیستن !!
شاهين
۱۱ آذر ۱۳۹۷متاسفانه نیسان هم مثل هوندا از لحاظ طراحی زده تو جاده خاکی، نیسان مورانو ۲۰۰۸ بهترین طراحی رو داشت، ۲۰۱۲ خم خوب بود ولی از وقتی نیسان با رنو ادغام شد…در کل از نظر من تو ژاپنی ها طراحیه تویوتا لکسوس و مزدا فقط بهتر شده و از کره ای ها بهتره و بقیه افت کردن و توان رقابت با طراحی کره ای ها رو ندارن، البته بحث فنی جداست،فقط راجبه ظاهر گفتم نظرمو
افشین
۱۲ آذر ۱۳۹۷عاشق این ماشینم حیف که تو ایران وارد نمیشه
M
۱۲ آذر ۱۳۹۷چرا نیسان گیرداده به گیربکس cvt چرا انتخاب دیگه ای واسه مشتری نمی زاره؟؟