نیسان عضو جدیدی را به خانوادهی میکرا اضافه کرد. این خودروی جدید N-Sport نام داشته و با دو پیشرانهی جدید و گزینهی گیربکس ایکس ترونیک CVT عرضه میشود.
مدل اولیه این خودرو با پیشرانهی ۱ لیتری IG-T 100 در دسترس است که جایگزین پیشرانهی ۰.۹ لیتری قبلی شده و قدرت ۱۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰ نیوتون متری دارد. به این ترتیب پیشرانهی جدید میکرا N-Sport به ترتیب ۱۰ اسب بخار و ۱۰ نیوتون متر قویتر شده و درعینحال آلایندگی کمتر و مصرف سوخت بهتری دارد.
این خودرو بهصورت استاندارد با گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه میشود اما بهصورت سفارشی میتوان گیربکس یاد شده را نیز انتخاب کرد.
نیسان میگوید این خودرو اسپورت ترین عضو خانوادهی میکرا بوده و از شاسی اصلاح شده و پیشرانهی کاملاً جدیدی بهره میبرد. زیر کاپوت خودرو پیشرانهی دیگری از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با قدرت ۱۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتون متر هم قرار دارد که به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل شده است.
بنا به گفتهی نیسان پیشرانهی ۱ لیتری DIG-T نسخهی قویتر پیشرانهی IG-T بوده و البته در مقایسه با پیشرانهی ۱.۳ لیتری توربوی تولید شده با همکاری دایملر کاملاً متفاوت است.
بنا به گفتهی نیسان، پیشرانهی جدید DIG-T شتاب گیری بسیار بهتری در مقایسه با پیشرانهی قبلی دارد. حداکثر گشتاور این خودرو از دور ۱۷۵۰ در دسترس میباشد که نتیجهی همهی این تغییرات شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۹ ثانیهای است که یک ثانیه سریعتر از نسخهی مجهز به پیشرانهی ۱۰۰ اسبی میباشد.
مدلهای اسپورت همچنین کاهش ارتفاع ۱۰ میلیمتری از سطح زمین را تجربه کرده و دارای سیستم تعلیق بازنگری شده و فرمان تیزتری میباشند.
در بدنهی این خودروی جدید عناصر مشکی براق روی رکابها و پوشش آینههای جانبی به چشم میخورد. رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی، شیشههای عقب تیره و خروجی اگزوز کرومی از دیگر ویژگیهای میکرا N-Sport هستند. داخل کابین هم صندلیهای چرمی، ورود بدون کلید، پوشش سقف مشکی، ورودیهای هوای سفید و… به چشم میخورند.
مزدا
۱۰ بهمن ۱۳۹۷واقعا یکی از بهترین های کلاس خودش هس .??
Ferrari Fxx K Evo
۱۰ بهمن ۱۳۹۷سئات ایبیزا FR-Line در این کلاس بهترین هست