نیسان نوت، پرفروشترین خودرو این شرکت در بازار داخلی ژاپن است. حالا سومین نسل از این خودروی هاچبک یا MPV رونمایی شده است.
نسل جدید نیسان نوت، از زبان طراحی مشابه نیسان آریا سود میبرد. این زبان طراحی که به نام آیندهنگری بیانتهای ژاپنی شناخته میشود، تکامل یافته و مدرنیزه شده همان الگوهای شناخته شده نیسان در طول سالهای اخیر و زبان طراحی V-motion است. در حالی که بیشتر خودروها در زمان سوئیچ به نسل جدید، بزرگتر میشوند، نوت جدید ۵۵ میلیمتر کوتاهتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۰ میلیمتر کمتر شده است.
با اینکه به نظر میرسد کوچک شدن نسل جدید باعث کاهش فضا شود اما استفاده از پلتفرم CMF-B فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب فراهم آورده است. فضای داخلی با توجه به داشبورد بازطراحی شده، بسیار مدرنتر شده است. علاوه بر نمایشگر بزرگ اطلاعات و سرگرمی، پشت آمپر هم دیجیتالی شده است.
کابین هیچ سنخیتی با نسل قبلی ندارد. فناوریهای خوبی چون شارژر بیسیم و ترمز دستی برقی همراه با صندلیهای بسیار راحت با تکنولوژی Zero Gravity فضای آرامشبخش و کاربردی را خلق کردهاند. سیستم های کمکی راننده نظیر دستیار ۳۶۰ درجه، سیستم ProPilot و Navi-link همگی در کنار هم برای کمک به رانندگی نیمه خودران قرار گرفته اند.
تمامی مدلهای نوت جدید، الکتریکی شده میباشند. مدل پایه از یک تنظیم هیبریدی با یک موتور ۱.۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی بهعنوان ژنراتوری برای تولید برق همراه با موتور الکتریکی و باتریهای لیتیوم یون سود میبرد. نیسان از اعلام قدرت این مدل خودداری کرده اما رسانههای ژاپنی قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتنمتر را گزارش کردهاند. این خودرو از نسل دوم سیستم e-Power همراه با اینورتر جدیدی سود میبرد که نتیجه آن ۱۰ درصد گشتاور بیشتر و ۶ درصد قدرت بالاتر است و علاوه بر آن شتاب نرمتر و صدای کمتری را نیز به همراه دارد.
همزمان با کاهش ابعاد و وزن، مهندسان نیسان از تنظیمات ترکیبی سیستم هیبریدی نیز کاستهاند و موتور بنزینی مستقیماً نیرویی به چرخها یا گیربکس منتقل نمیکند. دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب نیرو را به چرخها منتقل میکنند تا با یک نوع درایو خالص الکتریکی تمام چرخ محرک روبرو باشیم.
نسخههای پایه نوت از چرخهای ۱۵ اینچی با ترکیب چراغهای جلوی هالوژن سود میبرند در حالی کهتریم های بالاتر مجهز به چرخهای آلیاژی ۱۶ اینچی و چراغهای LED میباشند. ۱۳ رنگ برای بدنه ازجمله دو ترکیب رنگی دو رنگ قابل انتخاب میباشند.
نوت جدید از ماه آینده در ژاپن روانه بازار میشود و قیمت آن در این کشور از ۱۹۵۰۰ دلار برای تریم پایه (با درنظر گرفتن مالیات) آغاز خواهد شد. جزئیات بیشتر و معرفی نسخههای بازارهای جهانی نیز به زودی توسط نیسان اعلام خواهند شد.
[دانلود ویدئو]
JoJo
۴ آذر ۱۳۹۹چراغ ها جلو منو یاد چراغای لکسوس میندازه
قیمت جذابی هم داره
رضا
۴ آذر ۱۳۹۹چراغش کپیه تویوتا سوپراست. توی پست پایینی نگاه کنی کامل مشخصه
مزدا
۴ آذر ۱۳۹۹این صفحه مانیوتر دراز و طویل هم خز شدا!!
زیزیگولو
۴ آذر ۱۳۹۹انصافاً نیسان نوت ظاهر زیبایی داره و صاحب یکی از طراحیای خوب بین هاچ بک هاست …. اینجور که پیداست داخل کابینش طراحی شبیه به مخمل داره
Mahdi
۴ آذر ۱۳۹۹جلو پنجره گیرایی داره از لحظه اول دیدنش توجهت رو جلب میکنه
??Amin_sto??
۴ آذر ۱۳۹۹دنیای خودرو داره به کدوم سمت میره هر روز یه ماشین برقی داره معرفی میشه
همینطور پیش بره پیشرانه های درون سوز منقرض میشن
دوستان راهکار پیشنهاد بدهند
مازیار
۴ آذر ۱۳۹۹هیچ راهکاری نیست
ایلان ماسک با شمشیر آخته بالای سر درون سوزها ایستاده???
Elmiraj
۴ آذر ۱۳۹۹روز روز ایلان ماسک و کمپانی های موفقشه….
.
تنها طی یک ماه گذشته ۲۹ درصد به ارزش تسلا افزوده شده که ارزش این ۲۹ درصد بیش از ۱۴۹ میلیارد دلار هست…!!!!
هم اکنون قیمت هر سهم تسلا به ۵۴۳ دلار رسیده و ارزش بازار تسلا ۵۱۶ میلیارد دلار هست….
.
جهش چهار درصدی امروز سهام تسلا ، ایلان ماسک را با ۱۲۹ میلیارد دلار دارایی با عبور از بیل گیتس به دومین میلیاردر جهان بدل کرد!!!
( ثروت ایلان ماسک طی ۱۰ ماه جاری امثال جهش ۱۰۰ میلیاردی داشته…)
ارشیاSVJ
۵ آذر ۱۳۹۹شما فک کنم سهام تسلا رو داشته باشی!؟
چون خیلی پیگیری.
ارشیاSVJ
۴ آذر ۱۳۹۹یه پیغام به فضایی بدیم
بهشون بگیم ذهن ایلان ماسک رو هک کنن که خودش بیاد بگه ماشین های سبز چه قد خطرناکن برای محیط زیست.
میثم
۴ آذر ۱۳۹۹از سیستم هیبریدش و اینکه موتور بنزینی ارتباط مستقیمی با چرخها نداره خیلی خوشم اومد.
استهلاک موتور هم بشدت پایین میاد چون هیچ فشار خاصی روش نیست
بهروز
۴ آذر ۱۳۹۹ایا پراید نصف تکنولوژی ژاپنه؟
یکی از دوستام ساکن هلنده یه سوزوکی اسویفت کاملا نو خریده. قیمتش ۱۴۵۰۰ یورو. 17200 دلار میشه فکر کنم. تازه تو هلنده که مالیات و عوارضی و گمرک اندازه ایرانه.
ماکان
۴ آذر ۱۳۹۹سلام . از نظر شخصی خودم خودرو های تمام الکتریکی اگر که از لحاظ میزان برد مسافت حد اقل 1100 کیلومتر برد داشته باشند بهتر از خودرو هایی هستند که موتور درون سوز دارند . چون که یکی از نقاط قوت غیر قابل انکار آنها این است که یا آلایندگی ندارند اگر هم که داشته باشند خیلی کمتر از خودرو هایی است که موتور درون سوز دارند .
ارشیاSVJ
۵ آذر ۱۳۹۹الایندگی دارن.
فقط شما خبر نداری.
خیلیاتون خبر ندارین.
رها
۴ آذر ۱۳۹۹این خودروها وقتی برای طبیعت مفید هستند که خودشون با پنل خورشیدی انرژی تولید کنند و نیازی به شارژ نداشته باشند مگر در مواقع ضروری. که اون هم تو چند سال آینده خواهیم دید
Hadi
۴ آذر ۱۳۹۹بسیار زیبا و مدرنه…
طراحی جلوش بنظرم از میکرا بهتر شده…
فقط اسم زبان طراحیش: آینده نگری بی انتهای ژاپنی ?
بهنام
۴ آذر ۱۳۹۹نیسان به نظر داره نهایت تلاشش رو میکنه تا از دوران سختش گذر کنه. مدل های جدیدش همه خوب و زیبا و کاملا رقابتی داره معرفی میشه. این مدل نسبت به مدل قبلیش کاملا ارتقاء یافته و نشون میده نیسان نمیخواد جا بمونه.