نیسان با مدل ورسا نوت در کنار میتسوبیشی میراژ و هوندا فیت، در بین خودروهای ارزانقیمت جایگاهی خاص پیدا کرده است. نوت (Note) ورژن پنج در هاچبک از ورسا سدان است. این هاچبک کوچک سدان در حالی در سال گذشته معرفی شد که یک ویژگی متمایز نسبت به میتسوبیشی داشت؛ به نظر میرسید که واقعاً برای طراحی بیرونی آن وقت گذاشته شده است. باید اذعان داشت که ورسا نوت ظاهر زیبایی دارد و صاحب یکی از طراحیهای خوب در هاچبکهای کلاس خودروی B است.
برای ۲۰۱۵، نیسان دو تریم دیگر به نامهای SR و SL اضافه کرده که در بالاترین سطح ورسا نوت قرار میگیرند. در نتیجه ورسا نوت در حال حاضر دارای ۵ تریم مختلف است. تریم پایه S از معدود مدلهای صنعت خودرو است که برچسب قیمتی زیر ۱۵ هزار دلار دارد. تریم بعدی S پلاس است که از سیستم CVT اکسترونیک و جلوپنجره هوشمند بهره میبرد. در تریم SV پنجرهها وضعیت خودکار و هوشمند پیدا میکنند و تجهیزات داخلی مختلفی مانند پوشش چرمی فرمان و مصالح کیفیت بالا به خودرو اضافه میشود. نوت SR جدید مدل ۲۰۱۵ که در اینجا بررسی شده، دارای حال و هوای اسپرتیتر است که در رانندگی نیز همین موضوع را نشان میدهد. در همین حال، تریم SL را نیز داریم که به نظر میرسد نیسان آن را تمرینی برای تجهیز یک خودروی ۱۵ هزار دلار برای خود در نظر گرفته است تا قیمت آن را به بالای ۲۰ هزار دلار برساند. تریم SR که در اینجا تست شده بیشتر بر قدرت طراحی خودرو تأکید دارد؛ حال آنکه تریم SL نگرانیهای ناشی از افزایش قیمت خودرو را کنار میگذارد و برای شرایط بهتر رانندگی در جادهها آماده میشود. با توجه به عملکرد مدلهای گذشته، نمیتوان انتظار زیادی از نیسان ورسا نوت ۲۰۱۵ داشت؛ حتی بعد از آن که بدانیم در مدل ۲۰۱۵ امکانات زیادی به خصوص در تریم SR اضافه شده است؛ امکاناتی مانند طراحی بدنه و جلوپنجره جدید، چراغهای تاریکتر جلو، طرح پنجرههای به رنگ بدنه، اسپویلر عقب و آینههای بغل همراه با چراغهای راهنما. همان موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر با ۱۰۹ اسببخار قدرت و گشتاور ۱۴۵ نیوتنمتر همراه سیستم تغییر سرعت پیوسته، پیشرانه ورسا نوت را تشکیل میدهد. ورسا نوت با این پیشرانه در مدت ۹/۹ ثانیه میتواند به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و در تست یکچهارم مایل، مسافت را در مدت زمان ۱۷/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۲۸/۷ کیلومتر بر ساعت طی کند. درون ورسا نوت SR طراحی شبیه به مخمل را خواهید دید. نیسان همچنین میگوید که غربیلک فرمان از 370Z الهام گرفته شده است؛ ولی در عمل نمیتوان چندان این دو را به یکدیگر ارتباط داد. چرخهای ۱۶ اینچی به SR کمک کردهاند تا از تایرهای بریجستون اکوپیا EP422 195/55 استفاده کند تا نیروی مقاوم و چسبنده خوبی برای خودرو ایجاد کنند. SR در تست لغزش در پیچ، نیروی مناسب ۰.8g از خود نشان داد، ولی عملکردش در تست توقف ناامیدکننده بود و از ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۵۷/۳۰ متری متوقف شد.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ در هاچبک.
- قیمت مدل تست: ۱۹۱۸۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۸۳۴۰ دلار).
- نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر در یک ردیفبدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۱۵۹۸ سیسی.
- قدرت: ۱۰۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۱۴۵/۰۷ نیوتنمتر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: CVT.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۶۰ متر.
- طول ماشین: ۴/۱۴ متر.
- عرض: ۱/۶۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۵۴ متر.
- وزن کلی: ۱۱۴۵ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۴۱/۵ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۷/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۲۸/۷۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (تخمین کمپانی).
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۷/۳۰ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۷/۵۹ لیتر در شهر و ۵/۸۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۸/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
huayra
۶ شهریور ۱۳۹۳ب بابام میگم واردات آزاد شده یکی بخره یا فیستا یا جی تی 86 و یا شاید هم ولستر
huayra
۶ شهریور ۱۳۹۳105 اسب؟از میون گزینه های بالا حذف شد
توفیقی
۶ شهریور ۱۳۹۳خودروی فقیر فقرای ژاپنی و ثروتمندان ایرانی!!!!!!!!!!!!!!!
اینجور ماشینا باد در دسترس همه باشه نه مثل کشور ما دست عده ای خاص
توفیقی
۶ شهریور ۱۳۹۳اصلا این کلاس خودرویی رو دوست ندارم.
بچه ها 1 ساعت پیش رفتم از بیرون غذا بخرم بیام یه شورلت اسپارک رو دیدم که تصادف کرده
10 تا کیسه هوا زده بود بیرون.آدم تو تصادف نمیره هم این هم کیسه هوا خفش می کنن.
چه خبره.
MoahmmadTSR
۶ شهریور ۱۳۹۳خوراک تهران…
hadi
۶ شهریور ۱۳۹۳اینهمه خطوط در طراحی یه ماشین به این کوچیکی جالبه. اما اهل فن این سوال منو جواب بدن لطفا. به نظرتون مصرفش زیاد نیست؟
farzam
۶ شهریور ۱۳۹۳از پاید با موتور ۱۳۰۰ سی سی کمتر میسوزونه حال اینکه ۱۶۰۰
ياكان
۷ شهریور ۱۳۹۳چرا داداش انصاف زیاده.
ali
۷ شهریور ۱۳۹۳علاوه بر مصرفش سرعتش هم نسبت به کلاسش زیاده…و این واقعا خوبه
توفیقی
۶ شهریور ۱۳۹۳مصرف نیسان همیشه بالا بوده من به شخصه پشت فرمون نیسان ماکسیما رونیز جوک پاترول و حتی نیسان وانت آبی نشستم.همشون با دور موتور بالا کار می کنن.گشتاور زیادی تولید می کنن و قدرت زیادی تو حمل بار و کشش دارن.ولی همیشه تکون میخورن و ماشین نرمی نیستن برخلاف هم وطنش تویوتا.پرمصرف و زود موتورش جوش میاره البته تو ماکسیما ندیدم.
فقط قدرت و شتاب داره والسلام
datsun
۷ شهریور ۱۳۹۳من چند ساله پیکاپ دارم ندیدم زود جوش بیاره شما این همه اطلاعات با یه بار نشستن پشت اینا بدست اوردین
احمدرضا
۶ شهریور ۱۳۹۳کاربردی و خوب ولی تویتا آیگو بهتره
امید
۶ شهریور ۱۳۹۳خودرو قابل قبولیه چون قیمتشم بسیار پایین 11 هزار دلار ارزون و بصرفه
Davood
۷ شهریور ۱۳۹۳اگه 11 هزار دلار بود خوب بود، در صورتی که 19 هزار دلار پولشه متاسفانه
امید
۷ شهریور ۱۳۹۳این لینک خود سایت نیسان و قیمتش
http://www.nissanusa.com/buildyournissan/modelLine/build/2015/VSD?tool=header.vehicles.postcard.build.button
موفق باشی
محمودخاوری
۶ شهریور ۱۳۹۳خوشگیل و موشگیل…و ایضا شیطون بلا
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۶ شهریور ۱۳۹۳جلو پنجرش تا حدودی به تویوتا آیگو شبیه است.ماشین اقتصادی و خوبی به نظر میرسه.
G T R
۶ شهریور ۱۳۹۳سرعت نهایی 250 کیلومتر در ساعت براش زیاده یکم.
datsun
۷ شهریور ۱۳۹۳نیسان کارش درسته یه خودرو کوچولو با این همه امکانات و مصرف سوخت پایین با این قیمت عالیه
ياكان
۷ شهریور ۱۳۹۳با این اوضا احوالو قدرت موتور شک دارم سرعتش به 250 برسه
لاکی استریک
۷ شهریور ۱۳۹۳مزدا۲ هم طراحی قشنکی داره مصرفشم از این بهتره من با مزدا اگه ترافیک سنگین نشه تا ۶لیتر هم رفتم
Ahmad..F12
۷ شهریور ۱۳۹۳هم ردیف پیکانتوئه
از پیکانتو زشت تره ولی با کیفیت تره
مصرفش هم بالاتره ولی پر شتاب تره
قیمتش بالاتره ولی نیسانه
ASTON MARTin
۷ شهریور ۱۳۹۳از مینی بدم میاد
reza
۷ شهریور ۱۳۹۳داخلش خیلی بهتر از بیرونش هست
ali
۷ شهریور ۱۳۹۳کی مدل جدید مینی رو دیده
سوپرلگرا… واقعا جالبه و البته از پشت یکم عجیب…
مصطفی
۷ شهریور ۱۳۹۳عجب قیافه خفنی داره.
Ferrari
۷ شهریور ۱۳۹۳هی گفتم کامنت نذارم و منتظر باشم پدال مطلب جدید بزاره ولی اصلا نذاشت.
نیسان ورسای ماشین خوبی ولی من زیاد ازش خوشم خودمم نمیدونم چرا. شما میدونید. من ترجیح میدم ماشین دیگری مثل فورد فیستا بگیرم البته گرون تر از اینه.
رهام
۹ شهریور ۱۳۹۳تو خارج یارو با حقوق نهایتا 3ماهش این ماشینو میخره و تو شهر استفاده میکونه و باهاش حال میکونه نه مثل ما با حقوق 10 سالت 1پراید بخری باهاش همه جا هم بری تازه 5 نفر میشینن میرن مسافرت (چیکار کنن)تازه نه امنیت داره هیچ امکاناتیم نداره جز اینکه مردن توش خیلی درد نداره سریع و راحت میمیرید.