داتسوننیسان

نیسان به دنبال کاهش شدید هزینه‌ها و حذف برند داتسون

بنا به گفته‌ی یک منبع مطلع که از استراتژی مالی نیسان آگاه است، این خودروساز ژاپنی در حال برنامه‌ریزی برای کاهش حدود ۲.۸ میلیارد دلاری هزینه‌های خود است.

این برنامه کاهش هزینه‌ها طبق گفته‌ها بخشی از برنامه‌ای سه‌ساله است که هم‌زمان با انتشار نتایج مالی شرکت در ۲۸ می اعلام خواهد شد.

دیگر تصمیم بزرگ نیسان خارج کردن برند داتسون از بازار و همچنین تعطیل کردن خط تولید خود در اندونزی خواهد بود. ژاپنی‌ها همچنین به دنبال کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها با اتخاذ تصمیماتی همچون محدود کردن فعالیت‌های بازاریابی و تحقیقاتی خواهند بود.

البته برای نهایی شدن این تصمیمات هیئت‌مدیره نیسان باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و ممکن است برخی از آن‌ها تغییر یابد.

سخنگوی نیسان گفته است:

ما برنامه میان‌مدت اصلاح شده خود را همراه با نتایج مالی سال ۲۰۱۹ در ۲۸ می منتشر خواهیم کرد. فعلاً هیچ‌گونه پاسخی برای این اطلاعات منتشر شده نداریم.

ارزش سهام نیسان در سال جاری میلادی بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته و این رقم بیشتر از افت سهام تویوتا و هونداست.

اما درباره برند داتسون باید گفت اگرچه این برند سطح پایین بیشتر در کشورهایی همچون هند حضور دارد اما نیسان می‌خواهد روی بازارهای آمریکا، چین و ژاپن تمرکز کرده و تحولاتی را در برند لوکس اینفینیتی به وجود آورد.

این برند در اروپا همچنان به اتحاد با رنو تکیه خواهد کرد و عمده تمرکزش روی فروش کراس اوورها و خودروهای الکتریکی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    یه q60،400اسبی واسه هر عشق ماشینی
    لازمه به شدت جذاب ،امیدوارم نیسان ازین
    بدبختی دراد

  2. ممد ژانگولر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4196 ديدگاه)

    datsun هم به فنا شوندگان ملحق شد ?با تم آهنگ‌ تابوت لوطفا

  3. (Saeed(peugeot

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (395 ديدگاه)

    کجایی گوسن که نیسان به قهقرا رفت ……فقط تو نخ پیش بینی گوسن از آینده نیسان هستم ….که گفته بود به زودی نیسان به سمت ورشکستگی میره.

    در کل خدا کنه نجات پیدا کنه ….حیفه نیسان

    اگه گوسن بود شاید میتونست داتسون و به جای حذف کردن ، یه خودروساز اقتصادی و پرفروش مثل داچیا ازش بسازه .

    1. SS

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (822 ديدگاه)

      با این تحلیلی که شما کردید یعنی وضع نیسان در دو دهه ای که گوسن بوده خیلی خوب بوده ولی از وقتی رفته در کمتر از یک سال به مرز ورشکستگی رسیده!!!
      همونطور که قبلا هم گفتم فروش نیسان در چند سال اخیر دوباره روند کاهشی داشته و سودآوری شرکت به کمترین حد خودش از بحران اقتصادی قبلی رسیده بود.
      اگه قرار باشه بین گوسن که یه مدیرعامل هست و طبیعتا فقط باید به سود شرکتش فکر کنه و سیستم قضایی ژاپن به یکی اعتماد کنم، قطعا سیستم قضایی ژاپن رو انتخاب میکنم چون احتمالا بدون اغماض با فساد برخورد کرده و بعیده تئوری توطئه دوستان در مورد پاپوش درست کردن برای گوسن درست باشه.

    2. Zonda R

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      گوسن داتسون رو از خاک کشید بیرون بزرگش کرد لباس نو تنش کرد فرستاد بره دانشگاه اینا رفتن نیسان بی پدر شد
      داتسون رو دوباره میخوان زنده به گور کنن
      واقعا گوسن اگر بیاد ایران بهش قدرت بدن میتونه ایران رو 10 ساله جهان دوم کنه

  4. Aran Milan

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    آثار کنار گذاشتن کارلوس داره کم کم خودشو نشون میده تازه اولشه!!!

  5. سینا BMW

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    گیر داده به الکتریکی ها!
    اوضاع نیسان بد تر هم میشه

  6. MOHAMAD.n.r

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1138 ديدگاه)

    دیشب توی اخبار چه جالب از بدبختی تمام خودروساز های دنیا گزارش تهیه کرده بودند و خلاصه هیچ خودروسازی رو از قلم ننداختند حتی بنتلی و رولزرویس.
    ولی هیچ حرفی از شرایط فروش بلند مدت و بدون بهره اون ها نزدند. فقط میگفتند فلان شرکت چقد ضرر کرده و… .
    اخبار ایران ارزش نگاه کردن نداره و نگاه نمیکنم ولی دیشب اتفاقی ساعت ده و خورده ای در حال گشت زنی بهش برخورد کردم.شبکه۳
    از دیشب تا حالا با غرور به نام های با عظمت ساپیا و ایرانخودرو می اندیشم?????????

  7. فرشاد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    داتسون میتونست تو ایران خیلی جواب بده اگه….

  8. datsun

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    بهترین مدیر عامل چند سال اخیر نیسان هیروتو سایکاوا بود حیف شد. بعد از اینکه تلاش کرد سهم نیسان و رنو رو برابر کنه فرانسه جوری چوب لای چرخ نیسان کردن که حالا حالا باید سرگرم تلاش برای بقا باشه و دیگه خواهان سهم بیشتر نباشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا