سرانجام انتظارها به پایان رسید و نسخه ۲۰۱۷ گودزیلای ژاپنی چشمها را به خود خیره کرد. بیشک یکی از مهمترین رویدادهای نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی نیسان GT-R 2017 است. بسیاری معتقدند مدل ۲۰۱۷ نیسان GT-R، بزرگترین بهروزرسانی این خودرو در تاریخ ۱۰ سالهاش بوده است.
شاید از سال ۲۰۰۹ اینطور احساس میشد که نیسان به سرعت و بهطورکلی به توسعه خودروی خود برای حضور پررنگتر در مسابقات کمتر اهمیت میداد؛ ولی چیزی که الآن شاهدش هستیم کاملاً روی اسپرت و مسابقهای بودن خودرو تمرکز داشته است. باب مونسون، طراح و برنامهریز بخش آمریکای شمالی در نیسان، دراینباره میگوید:بیشتر تغییرات GT-R 2017 ظاهری بودهاند. پس از مدتها که نیسان همواره با تغییرات کوچکی GT-R را عرضه میکرد، این بار تصمیم گرفته تا ازنظر ظاهری دستی به سر و روی این گودزیلای پرسر و صدا بکشد. درواقع نیسان، GT-R را با آخرین تغییرات خط تولید خود هماهنگتر ساخته است. بامپرهای جلو و عقب کاملاً جدید، هود، جلوپنجره و رکابهای بازطراحی شده به همراه یک دیفیوزر با دریچه های هوا در عقب، محسوسترین تغییرات ظاهری GT-R 2017 هستند. وقتی به داخل خودرو نگاهی بیندازیم، متوجه میشویم که تغییرات در این بخش بسیار بیشتر است؛ جایی که نیسان بهکلی طراحی داخل کابین خودرو را تغییر داده است. داشبورد، مانیتور و خروجیهای کولر کاملاً نونوار شدهاند. کیلومتر شمار در زیر چتری از چرم قرارگرفته است. یک صفحهنمایش ۸ اینچی لمسی درست در وسط داشبورد قرارگرفته است که به کمک کنترلر کنار دنده نیز قابلکنترل است. تعداد دکمههای بهکاررفته در پایین و اطراف مانیتور نیز از ۲۷ دکمه به ۱۱ دکمه تقلیل یافته است. کارکرد سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز نسبت به گذشته بهتر شده است. فرمان خودرو نیز نسبت به گذشته تفاوتهایی داشته و همچنین پدالهای دستی تعویض دنده در پشت فرمان نیز دگرگونشدهاند. صندلیها راحتتر و سبکتر از قبل هستند. وزن بخش داخلی خودرو به لطف استفاده از رویه چرم در داشبورد، کمتر شده است. نیسان GT-R 2017 رویههای متفاوتی برای سیستم صوتی خود ارائه میدهد. همچنین شیشه جلویی خودرو نیز در برابر صدا مقاوم بوده و باعث میشود داخل کابین فضای آرامتری داشته باشد. همچنین GT-R از سیستم هوشمند کنترل نویز نیز بهره میبرد. اما وقتش رسیده تا کاپوت را بالا بزنیم و قلب گودزیلا را بررسی کنیم. موتور تویین توربو ۳.۸ لیتری V6 با کمک گرفتن از برخی تجهیزات GT-R Nismo، میتواند ۵۶۵ اسب بخار و ۶۳۳ نیوتون متر گشتاور تولید کند که نسبت به قبل با ۲۰ اسب بخار افزایش و ۵ نیوتون متر گشتاور بیشتر روبرو هستیم، که این افزایش قدرت به لطف استفاده از سیستم کنترل زمان مستقل برای هر سیلندر بهدستآمده است. با تغییرات ایجادشده، در دورهای متوسط و بالا قدرت و گشتاور بیشتری تولید میشود. به گفته کمپانی، اگزوزهای جدید غرش بهتری نسبت به قبل دارند. این موتور، به یک جعبهدنده شش سرعته دو کلاچه متصل شده است. برای رانندگی روزانه این جعبهدنده بسیار منعطف است ولی در مقابل برای مسابقات نیز شما با آن روی این جعبهدنده قدرتمند مواجه هستید. وزن خودرو تغییر چندانی نداشته و همچنان حدود ۱۷۷۰ کیلوگرم است. زمان صفر تا صد GT-R نیز کماکان مابین ۲.۷ تا ۲.۹ ثانیه است. علاوه بر پیشرانه و ظاهر، شاسی GT-R 2017 نیز بهتر شده است. بالا بردن مقاومت شاسی همزمان با سبک کردن پیشرانه آن، مطلوب به نظر میرسد. به گفته کمپانی، رانندگی با GT-R جدید به لطف تغییرات انجامگرفته بسیار بهتر و فرمان پذیری آن سر پیچها نیز مطلوبتر گشته است.ما سعی میکنیم به روشهای مختلف، تجربه واقعی یک خودروی مسابقهای را ارائه دهیم.
SinaM
۲۷ بهمن ۱۳۹۵این ماشین از همه لحاظ برترى داشته و عشق میلیون ها انسانو توى دلش جا داده، تنها ضعف قیمتى که دوستان در موردش نظر دادن به این دلیله که ساختش تو آسیاى شرقى صورت گرفته و الا حتى با قابلیت بهترین تیونینگى که داره مىشه گفت احترام خاصى رو میشه براش در نظر گرفت.
mahdi
۸ اسفند ۱۳۹۵gtr یه گودزیلاست
gtr یه هیولاست
gtr عشقه
فوق العاده است ولی من تو ایران ازش ندیدم
سوال بوده برام اینکه میشه اینو وارد ایران کرد ؟
مسلم مظفزی
۱۱ اسفند ۱۳۹۵Gtr فوق العاده است هرچی درباره اون بگی بازم کمه اینا اغراق نیست بلکه یک واقعیته.از صمیم قلبم آرزو دارم تمام کسانی که این ماشینو دوست دارند در آینده نچندان دور بتونن اونو بخرن اما اگه واقعا بخوان چون خواستن به علاوه برخاستن به علاوه عمل کردن حتما منجر به موفقیت خواهد شد.
مصطفی
۶ فروردین ۱۳۹۶هر چی واقیت بود در مورد GTR گفتید
فقط قانون ایران محدودیت گذاشته واسه ماشین
من یه دونه تو اهواز پلاک اروند دیدم
دیگه ازش ندیدم تا حالا
ابوالفضل
۱۱ فروردین ۱۳۹۶منم عاشقشم اگه وزنش کمتر میشد شتابش بهتر هم میشد ولی باز هم یه لیلی هست که همه مجنونشن
مجتبی
۲۸ تیر ۱۳۹۶وزنشو کم کنن فرمول یک میشه