سرانجام انتظارها به پایان رسید و نسخه ۲۰۱۷ گودزیلای ژاپنی چشمها را به خود خیره کرد. بیشک یکی از مهمترین رویدادهای نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی نیسان GT-R 2017 است. بسیاری معتقدند مدل ۲۰۱۷ نیسان GT-R، بزرگترین بهروزرسانی این خودرو در تاریخ ۱۰ سالهاش بوده است.
شاید از سال ۲۰۰۹ اینطور احساس میشد که نیسان به سرعت و بهطورکلی به توسعه خودروی خود برای حضور پررنگتر در مسابقات کمتر اهمیت میداد؛ ولی چیزی که الآن شاهدش هستیم کاملاً روی اسپرت و مسابقهای بودن خودرو تمرکز داشته است. باب مونسون، طراح و برنامهریز بخش آمریکای شمالی در نیسان، دراینباره میگوید:بیشتر تغییرات GT-R 2017 ظاهری بودهاند. پس از مدتها که نیسان همواره با تغییرات کوچکی GT-R را عرضه میکرد، این بار تصمیم گرفته تا ازنظر ظاهری دستی به سر و روی این گودزیلای پرسر و صدا بکشد. درواقع نیسان، GT-R را با آخرین تغییرات خط تولید خود هماهنگتر ساخته است. بامپرهای جلو و عقب کاملاً جدید، هود، جلوپنجره و رکابهای بازطراحی شده به همراه یک دیفیوزر با دریچه های هوا در عقب، محسوسترین تغییرات ظاهری GT-R 2017 هستند. وقتی به داخل خودرو نگاهی بیندازیم، متوجه میشویم که تغییرات در این بخش بسیار بیشتر است؛ جایی که نیسان بهکلی طراحی داخل کابین خودرو را تغییر داده است. داشبورد، مانیتور و خروجیهای کولر کاملاً نونوار شدهاند. کیلومتر شمار در زیر چتری از چرم قرارگرفته است. یک صفحهنمایش ۸ اینچی لمسی درست در وسط داشبورد قرارگرفته است که به کمک کنترلر کنار دنده نیز قابلکنترل است. تعداد دکمههای بهکاررفته در پایین و اطراف مانیتور نیز از ۲۷ دکمه به ۱۱ دکمه تقلیل یافته است. کارکرد سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز نسبت به گذشته بهتر شده است. فرمان خودرو نیز نسبت به گذشته تفاوتهایی داشته و همچنین پدالهای دستی تعویض دنده در پشت فرمان نیز دگرگونشدهاند. صندلیها راحتتر و سبکتر از قبل هستند. وزن بخش داخلی خودرو به لطف استفاده از رویه چرم در داشبورد، کمتر شده است. نیسان GT-R 2017 رویههای متفاوتی برای سیستم صوتی خود ارائه میدهد. همچنین شیشه جلویی خودرو نیز در برابر صدا مقاوم بوده و باعث میشود داخل کابین فضای آرامتری داشته باشد. همچنین GT-R از سیستم هوشمند کنترل نویز نیز بهره میبرد. اما وقتش رسیده تا کاپوت را بالا بزنیم و قلب گودزیلا را بررسی کنیم. موتور تویین توربو ۳.۸ لیتری V6 با کمک گرفتن از برخی تجهیزات GT-R Nismo، میتواند ۵۶۵ اسب بخار و ۶۳۳ نیوتون متر گشتاور تولید کند که نسبت به قبل با ۲۰ اسب بخار افزایش و ۵ نیوتون متر گشتاور بیشتر روبرو هستیم، که این افزایش قدرت به لطف استفاده از سیستم کنترل زمان مستقل برای هر سیلندر بهدستآمده است. با تغییرات ایجادشده، در دورهای متوسط و بالا قدرت و گشتاور بیشتری تولید میشود. به گفته کمپانی، اگزوزهای جدید غرش بهتری نسبت به قبل دارند. این موتور، به یک جعبهدنده شش سرعته دو کلاچه متصل شده است. برای رانندگی روزانه این جعبهدنده بسیار منعطف است ولی در مقابل برای مسابقات نیز شما با آن روی این جعبهدنده قدرتمند مواجه هستید. وزن خودرو تغییر چندانی نداشته و همچنان حدود ۱۷۷۰ کیلوگرم است. زمان صفر تا صد GT-R نیز کماکان مابین ۲.۷ تا ۲.۹ ثانیه است. علاوه بر پیشرانه و ظاهر، شاسی GT-R 2017 نیز بهتر شده است. بالا بردن مقاومت شاسی همزمان با سبک کردن پیشرانه آن، مطلوب به نظر میرسد. به گفته کمپانی، رانندگی با GT-R جدید به لطف تغییرات انجامگرفته بسیار بهتر و فرمان پذیری آن سر پیچها نیز مطلوبتر گشته است.ما سعی میکنیم به روشهای مختلف، تجربه واقعی یک خودروی مسابقهای را ارائه دهیم.
Nissan...Japan
۶ فروردین ۱۳۹۵واقعا جذابتر شده و چهره مسابقه ای تر ب خودش گرفته امیدوارم اخرین نسل r35 باشه
سامان اذری
۷ فروردین ۱۳۹۵102 هزار دلار شتاب صفر تاصد 2.7 ثانیه
ایوالله
عدنان
۶ فروردین ۱۳۹۵این ماشین روتا وقتی دست کاری نکنی قشنگ نمیشه
skyline
۶ فروردین ۱۳۹۵این ماشین واقعا تکه نیسان عالیه عالی
edris
۶ فروردین ۱۳۹۵مثل همیشه فوق العاده .دم هرچی ژاپنی و ژاپنی بازه گرم خداییش یا چیزی رو نمیسازن یا بسازن یکی از بهترین ها میشن. دقیقا مثه ما :))
البته ماهم میتونیم بهترین باشیم ولی باید از چیزای ساده تر شروع کنیم و خودمونو تو دنیا نشون بدیم
4x
۶ فروردین ۱۳۹۵مگه میشه کسی علاقه مند به دنیای خودرو باشه و عاشق همچین هیولایی نشه.
مسعود
۶ فروردین ۱۳۹۵از نظر طراحی و سرعت عالیه و یکی از ماشینای مورد علاقم هست اما این ماشین هندلینگ یه پورشه یا فراری رو نداره، یادمه تو یکی از قسمتای تخت گاز جرمی از مهمنوشون پرسید نظرت راجع به جی تی ار چیه تا حالا باهاش رانندگی کردی.. گفت اره رانندگی باهاش حس یه جعبه پلاستیکی بزرگ میده اون حس چسبندگی 911 و 458 به جاده رو نداره
اما به هرحال یا توجه به قیمت و شتابی که داره ماشین خیلی خوبیه
Pagani
۶ فروردین ۱۳۹۵به رده قیمتی
و ویژگی های دیگه ش باید نگاه کنی.
آخه فراری و پورشه قیمتشون دو سه برابر نیسانه.
من تو این رده کوروت z06رو ترجیح میدم.
datsun
۶ فروردین ۱۳۹۵این خودرو هندلینگ فوق العاده ای داره، در پیست عملکرد بسیار عالی از خودش نشون میده و یکی از بهترین تایم های پیست نوربرگ رینگ رو در اختیار داره.
سامان اذری
۷ فروردین ۱۳۹۵رکورد نوربرگ رینگ جی تی ار از فراری ff جلوتره
Carbonado Aventador
۷ فروردین ۱۳۹۵فراری ff یه کوپه ی چهارنفره با بیش از 2 تن وزنه!!!
الان دقیقا کجای نیسان به ff میخوره؟؟؟
شکوفه های کویری
۱۰ فروردین ۱۳۹۵جناب اونتادور ، 1880 کیلوگرم وزن فراری ff میباشد، ضمنا نیسان جی تی آر هم یک کوپه چهارنفره هست با وزن 1770 کیلوگرم، مجموعا فراری اف اف 110 کیلوگرم از جی تی آر سنگین تر است و این وزن بیشتر را با موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری و 651 اسب بخار جبران میکند، درحالیکه جی تی آر از موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری و 565 اسب بخار استفاده میکند، با همه این تفاسیر رکورد نوربرگ رینگ جی تی آر بهتر است . زنده باد نیسان گودزیلا
حبیب
۶ فروردین ۱۳۹۵گودزیلا وارد میشود 2 :)
sm
۶ فروردین ۱۳۹۵عالی شده . از ۴۵۸ هم بهتر شده نسبت به قیمتش حرف نداره عشق من گودزیلا
sm
۶ فروردین ۱۳۹۵. از ۴۵۸ هم بهتر شده نسبت به قیمتش حرف نداره عشق من گودزیلا
ali a.j.g
۶ فروردین ۱۳۹۵آقا مهرداد دستت درد نکنه
ShoMpeT
۶ فروردین ۱۳۹۵تنها ماشین نیسان که ارزش خرید داره
mohsen
۶ فروردین ۱۳۹۵MAXIMA
ALTIMA
&….
نیسان کم خودروسازی نیست
جی تی ار
۶ فروردین ۱۳۹۵بسیار عالی شد. اصلا یه روحی در وجود این خودرو انگار دمیده شد. دیگه کم کم داشتم از درخشش این اسطوره در نسل های بعد نا امید می شدم. به نظرم عمده ترین و موردنیازترین تغییرش هم همون کابین بود که بسیار عالی انجام شد….
علیرضا
۷ فروردین ۱۳۹۵ماشین عالیه ولی طراحی داخلیش زشت تر شده امیدوارم نسل جدیدش به زودی معرفی بشه
رحیم
۷ فروردین ۱۳۹۵درود
برام جای سواله چرا از ECU ماشین حرفی نمیزنن؟! چیزی که نیسان تو تنظیمش دقت زیادی داره.
رسوندن به 1000 اسب بخار برای گودزیلا، هزینه تیونینگش خیلی بهینه تر از رقباست.
Carbonado Aventador
۷ فروردین ۱۳۹۵شما برو یه پراید بخر 20 میلیون…
10 تومن هم خرج تیونش کن!
باهاش میشه جنسیس رو هم گرفت به قیمتی خیییلی پایین تر…!!!
ولی ایا پراید پرستیژ و هندلینگ و راحتی جنسیس رو هم داره؟
درکل حسابی نیسان کجا و لامبو و فراری و مکلارن کجا…!!!!
حالا شتابش بشه 1 ثانیه!
وقتی z06 یا 488 یا هوراکان 5-4 ثانیه زودتر به 300 میرسن . gtr میخواد چیکار کنه؟
شکوفه های کویری
۱۰ فروردین ۱۳۹۵جناب اونتادور تاسف آوره که جی تی آر رو به پراید تشبیه میکنید، دوست عزیز شما بخاطر علاقتون به ماشین های اروپایی و آمریکایی نباید ماشین های ژاپن رو دست کم بگیرید، اتفاقا من برعکس شما عاشق پرستیژ جی تی آر هستم و از قیافه ی فضایی لامبو و مک لارن و فراری زیاد خوشم نمیاد. بنظر میرسه که شما عشق جنسیس هستی و جنسیس را نهایت هندلینگ و راحتی و پرستیژ و سرعت و… میدانید !!
Carbonado Aventador
۱۰ فروردین ۱۳۹۵من کجا نیسانو با پراید مقایسه کردم؟؟؟؟
من گفتم مثل این میمونه که…
در مورد جنیسی هم من نمیپسندمش به نظرم گزینه های ژاپنی خیلی بهتر هست!!!!
من نیسان رو کوچیک جلوه نمیدم چون درجایگاهی نیستم که بخوام این کارو بکنم!!!
یه مقایسه عامیانه کردم که اکثر افراد بتونن درک کنن!
علی
۱۲ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز
شما میبایستی قیمت این خودروهاروهم مدنظر داشته باشی
لامبو کجا
جی تی ار کجا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
Danial
۷ فروردین ۱۳۹۵تغییرات داخلیش که عالیه طراحی قبلی واقعاً خوب نبود حس ی ماشین ارزون رو میداد الان خیلی خوب شده بیرون هم عین همیشه عالیه اما فک کنم سال دیگه کلاً میترکونه کلش رو تغییر میده…
فکرکنم هر عشق ماشینی مخصوصاً خودم واقعاً دوست داره یک نمونه هایپرکار نیسان داشته باشه از اسکای لاین گرفته تا z350 و یا گودزیلا در کل میشه گفت اگر هایپرکار سواری باید یدونه نیسان هم داشته باشه من واقعاً GTR رو دوست دارم… باشد یک روز بخرم یدونه همه بگید باشد…
“کیلومتر شمار در زیر چتری از چرم قرارگرفته است”
نویسنده یجوری کلمات رو بیان کرده انگار داره یک فرشته رو توصیف میکنه دمش گرم خیلی حال کردم قشنگ معلوم کل زندگیم ماشین بازیه.. ♥
احمد باقری
۷ فروردین ۱۳۹۵انصافا این ماشین یکی از بهترینهاست.
USA & JAPAN
۷ فروردین ۱۳۹۵عشق منه این گودزیلا ی ژاپنی
محمد
۷ فروردین ۱۳۹۵عاشق این ماشینم…دیوووونه کنندس این ماشین
دستگیره دراش ازداخل خیلی باحاله…دسته دندش..کیلومترشمارش حس سرعت بیشتر وبیشتر به ادم القامیکنه
بهنام طیبی
۷ فروردین ۱۳۹۵شتابش با سریعترین ماشین های جهان برابری میکنه.خیلی وحشی
آرش
۷ فروردین ۱۳۹۵اگه ماکسیما دنده، ماشین تکنولوژی دهه 90 کمپانی نیسان این قدر شاخه، این گودزیلاش دیگه چه شود. آرزوی روندنش رو احتمالا به گور می برم :-(
JALAL
۸ فروردین ۱۳۹۵ترمزش چی ؟ بهتر شده یا نه عین همون مدل قبلیشه ؟
Hamed Ferrari
۸ فروردین ۱۳۹۵در حد قیمتشه دیگه … همونجور که قیمتش پایینه خودش هم ماشین سطح پایینیه
american muscle
۱۸ فروردین ۱۳۹۵این سطح پایینه؟؟؟ گشتاور و اسب بخارشو نیگا کن.فراری گرون تره چون پول مارکشو میگیره و همش داره ب ی مشت خرپول میفروشه.ی فراری با اسب بخار و گشتاور فلان رو با ی نیسان با همون رده رو مقایسه کن ببین کدوم گرون تره.اگه آمریکاییرم بذاری کنارش ک کاملا متوجه میشی
GTReza
۱۸ خرداد ۱۳۹۵اینایی که از روی تعصب به برندی که علاقه دارن میان میگن جی تی ار سطح پایینه بنظرم نباید اصلا باهاشون وارد بحث شد ؛ چون همچی واضح و روشنه این وسط! یه ماشین تولید انبوه با قدرت و گشتاور و تعداد سیلندر های بسیار پایین از آسیا بلند میشه و تن تموم سوپر اسپرت های تولید خاص اروپا و امریکارو به لرزه در میاره! کلاهمونو باید برداریم در مقابل کمپانی نیسان
حسین
۲۴ خرداد ۱۳۹۵انصافا بدون در نظر گرفتن علایق و سلایق کامارو zl1 با شصت هزار دلار قیمت و 640 اسب قدرت و 868 متر گشتاور بهتره یا نیسان جی تی آر با 102 هزار دلار قیمت و 565 اسب قدرت و 633 متر گشتاور؟؟!!
GTR_MOHAMMAD
۱۸ تیر ۱۳۹۵داداش نگا شما برو یه سر به یوتیوب بزن درگ هایی که به صورت استاندار برگذار شده رو ببین میبینی که نیسان جی تی ار جایگاه اول تا سوم رو از ان خودش میکنه من پشتش نشستم واقعا عالیه از روی تعصب نظر نده اقای اوانتادور همین جی تی ار که ۶ سیلندر داره تو استارت ماشین۱۲ سیلندری رو میگیره بعدشم تو درگ ی که من تو یوتیوب دیدم اوانتادور اول مک لارن lp12c دوم جی تی ار سوم اونم اوانتادور چه جوری اول شد با یک ثانیه اخلاف ایا یه متور ۱۲ سیلندری باید فقط۱ ثانیه اخلاف بندازه .
اقای حامد فراری همین جی تی اری که میگی چیپه و ارزونه و بی کیفیته فراری۴۵۸ ایتالیا رو گرفته.
ارزونی هر چیزی دال بر بد بودن اون ماشین که نیست شما درگ های جی تی ار و فراری ۴۵۸ رو ببین بعد قضاوت کن
GTRسروره به امید اینکه اولین ماشین جهان بشه.
Moji
۲۲ تیر ۱۳۹۵این ماشین واقعا فوق العادستت
فقط کاش توضیحات کاملتر بود درمورد مصرف سوخت و خط ترمز..
درکل ماشین رویاهاس?
Lavina
۲۰ مرداد ۱۳۹۵کسی میدونه قیمت نیسان gtR تو منطقه آزاد چند میشه خبر بده مرسی
مسعود
۲۳ شهریور ۱۳۹۵همین ماشینی که میگین سطح پایینه تا حالا کلی از رکورد های جهانو جابجا کرده و گردن کلفتای دنیا رو خوابونده.
شاید اولین ماشین دنیا نباشه ولی بستگی داره از چه زاویه ای بهش نگاه کرد.
کیفیت. تاپ اسپید. شتاب. قیمت.
از هر نظر به این ماشین نگاه کنین یه ماشین بینظیره.
رکورد 400 مترو زده.
رکورد پر سرعت ترین دیریفتو زده.
رکورد شتاب صفر تا صد تو بعضی از مدلای تقویت شدش.
برد های پی در پی تو مسابقاتی که موتور ترند برگذار میکنه.
رکورد های فوق العاده توی پیست های معتبر.
دیگه چی بگم. سرعت 400 کیلومتر بر ساعت هم باهاش ثبت شده.
دیگه قضاوت پای خودتون.
با تشکر.
Gtr
۲۸ شهریور ۱۳۹۵باورم نمیشه بعضی ها سر علاقشون ب ی ماشین دیگه جی تی ار رو پایین میارن اخه کجای دنیا موتوری پیدا میشه که ۶سیلندر باشه بعد ۵۶۵ اسب تولید کنه با اون همه گشتاور ش?حالا کاری ب شتابش که توپه ندارم خداییش قیمتش مفته ?البته نسبت ب ماشین های غول دیگه .
ی نظر داشتم اینو نظرمو تو سایت نیسان ب انگیلیسی نوشتم اونم اینه که جی تی ار دیگه ی ی کوپه ۲نفره باشه اینطوری وزنش کمتر میشه البته صندلی های عقب وزنی ندارن ولی اگه نباشن میشه ی تعقیری تو شاسی و باک بنزینش داد
James GTR
۶ آذر ۱۳۹۵سلام دوستان یه توضیحی هم من به شما بدم این GTR تنها ماشینی هست که تونسته خودشو با تونینگ های متفاوت وفق بده اونم به صورت عالی این 565 اسب بخاری با تونینگ آلفا اومگا تونسته به 2000 اسب بخار تقویت بشه در حالی که از هندلینک بالایی برخوردار هست و کمتر از پورشه نیس با توجه به قیمتش و هزینه تونینگ و هزینه سرویس ماهانه بباصرفه ترین ماشین شناخته شده هست اگه نظر بنده رو قبول دارین بزنین لاااایک