نیسان NP300 ناوارا با یک طراحی مدرن در بدنه و بهینهسازیهای سبک «کراساور»، امیدوار است تا با تکنولوژیهای جدیدی که در این کلاس خودرویی ارائه کرده، مشتریان را تحتتأثیر قرار دهد. در حالی که کلاس پیکاپهای اروپایی به اندازه کلاسهای دیگر محبوبیت ندارد، ولی نیسان NP300 ناوارا در تلاش است تا با استفاده از چند تکنیک برای کاربردیتر شدن و همینطور بهینهسازی، این شرایط را تغییر دهد.
نیسان در ساخت NP300 ناوارا بیشتر بر روی بهبود شرایط راحتی تمرکز کرده و در همین حال، قابلیتهای آفرود، دوام و ظرفیت حمل بار این پیکاپ را حفظ کرده است. نیسان به این منظور از همان «فرمول کراساور» موجود در قشقایی، ایکس-تریل و جوک استفاده کرده است. مطابق گفته نیسان، NP300 ناوارا از راحتی، کیفیت و استایلی مشابه خودروهای شهری و همینطور از برخی تکنولوژیها مانند مانیتور دید پیرامونی، سیستم نیسانکانکت و چراغهای LED، برای اولین بار در این کلاس بهرهمند شده است. همچنین NP300 ناوارا برای اولین در بازار، یک گارانتی ۵ ساله یا ۱۰۰ هزار مایل (حدود ۱۶۱ هزار کیلومتر) ارائه کرده که مطمئناً یک نکته اضافی مهم در نظر خریداران آن خواهد بود. برای بهبود شرایط سواری و هندلینگ، نیسان در این مدل یک سیستم تعلیق جدید با پنج لینک برای مدل دو کابین «دابل کاب» طراحی کرده که نسبت به طراحی فنرهای تخت قبلی، ۲۰ کیلوگرم سبکتر است. در همین حال، مدل «کینگ کاب» دارای یک نسخه ارتقا یافته از طراحی فنر تخت است که به اندازه ۳/۱ درصد در زاویه حمله (Approach Angle) بهبود ایجاد کرده و همینطور میزان نویز حاصل از جاده را کاهش داده است. تکنولوژیهای درونخودرویی مطمئناً یکی از نقاط قوت NP300 ناوارا در زمینه فروش خواهد بود؛ مخصوصاً با درنظرگرفتن اینکه این مدل در چه در کلاس خودرویی قرار میگیرد. مانیتور دید پیرامونی و سیستم ترمز جلوی اضطراری (FEB) برای بازار پیکاپها کاملاً جدید هستند و همینها نیز میتوانند باعث شوند که فرمان مشتریان به سمت نمایندگیهای نیسان کج شود. از دیگر امکانات ایمنی و راحتی میتوانند به سیستم کروز کنترل، کنترل حرکت و دستیار شروع حرکت در شیب و همینطور، ورودی بدونکلید، دوربین نمای عقب و حسگرهای پارکینگ اشاره کرد. طراحی داخلی NP300 ناوارا به صورت کلی تغییر کرده است و شرایط راحتیای مانند یک کراساور را برای سرنشینان فراهم کرده است. هر دو مدل «دابل کاب» و «کینگ کاب» با سیستم کنترل هوای دیجیتالی دوگانه و همینطور تهویه عقب کابین و طرح ویژه صندلیها همراه هستند. از لحاظ ظاهری، NP300 ناوارا دارای یک طراحی زمخت و در عین حال اسپورتی است؛ این چیزی که نیسان میگوید و با ترکیبی از برجستگیها و تقعر سطوح، در کنار جلوپنجره ویژه نیسان، یعنی V-موشن و چراغهای روشنایی روز LED طرح بومرنگ ایجاد شده است. در زمینه عملکرد، یک موتور جدید ۲/۳ لیتری dCi را داریم که در دو حالت آپشن میتوانند قدرتهایی برابر ۱۵۸ و ۱۸۷ اسببخار داشته باشد. ضمن اینکه طول بارگیر نیسان NP300 ناوارای جدید در مدل «دابل کاپ» به اندازه ۶۷ میلیمتر بیشتر است و با ۱۵۸۷ میلیمتر طول بارگیر، از این نظر به سرآمد خودروهای حاضر در این کلاس تبدیل شده است. همچنین طول بارگیر مدل «کینگ کاب» برابر ۱۷۸۸ میلیمتر است. ۷ کیسه هوا، سیستم ترمز الکترونیکی، تجهیزات الکترونیک آفرود مانند سیستم دستیار شروع حرکت در شیب، کروز کنترل و شیشههای اتوماتیک پنجرهها، از جمله مواردی هستند که به صورت استاندارد در تمام مدلهای NP300 ناوارا ارائه خواهند شد.۲۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
نریمان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴سلام . فقط میتونم بگم محشره
آرمااااان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴یه رقیب تازه نفس واسه برادرش
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Toyota-Hilux-Invincible-2013.jpg
ارش
۲۶ شهریور ۱۳۹۴اقا علاقه شدیدی به پیکاپ های نیسان و تویوتا و فورد دارم از جمله فورداف15!!!کاش یه روزی به ارزوم برسم یه دونه بخرم و رینگ خفن با لاستیک پهن و سپر جلو خفن روش بندازم حالشو ببرم!!!
امیر مرادی
۲۶ شهریور ۱۳۹۴انگار نه انگار که یه وانت پیکاپه..ببین چقدر لوکس ساخته شده.
اونوقت ویران خودرو میاد آریسان میزنه که پلتفرمش روآ ، کاپوتش پرشیا ، صندوقش وانت تندر و کابینش 405ه بعدم ادعا میکنه 52 میلیارد خرج طراحیش شده…الله اکبر
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴توروخدا نگین دیگه فکر کردن بهش اعصاب آدمو داغون میکنه
amin
۲۶ شهریور ۱۳۹۴دست ما کوتاه و خرما بر نخیل………
Ali
۲۶ شهریور ۱۳۹۴قدرتش برای یه پیکاپ کم نیس
datsun
۲۶ شهریور ۱۳۹۴در عوض گشتاور بالای داره فکر کنم بالای 400 نیوتون متر گشتاور داره وقتی با همرده های خودش مثل هایلوکس مقایسش کنیم می بینیم که اسب بخار کمتری نصبت رقبا نداره البته نیسان برای بازار آمریکا حتما از موتور هاى شش سیلندر و پر قدرت تر استفاده خواهد کرد
Ali
۲۶ شهریور ۱۳۹۴اها
ممنون
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۶ شهریور ۱۳۹۴درود بر datsun عزیز.خوبی داداش؟خیلی وقت بود نبودی.
حرف شما کاملاً درسته اصلاً چیزی که در این کلاس خودرو حرف اول رو میزنه گشتاوره چون کاربردشون به گونه ایست که علیرغم قدرت کمشون به گشتاور بالا برای مکان های شیبدار و سربالایی و… نیاز دارن.
الان برای مثال تراک های جنرال موتورز هم گاهی بالای 1000 نیوتون متر گشتاور دارن در حالی که قدرتشون شاید از نصف گشتاور هم کمتر باشه.
ارادتمندم
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴داتسون راست میگه این نیسان آبی 100اسب بخار هم نداره اما 5تن بار هم میتنه ببره بخار گشتاور بالاش
datsun
۲۶ شهریور ۱۳۹۴ممنون باربد جان
احمد باقری
۲۶ شهریور ۱۳۹۴خیلی قشنگ و با تجیهزات ساخته شده که برای یک پیکاپ، معرکه است.
امیر حسین
۲۶ شهریور ۱۳۹۴خدا کنه وارد ایران بشه. ماشین با ابهتی هست و خوشگلیه
امیر حسین
۲۶ شهریور ۱۳۹۴خدا کنه وارد ایران بشه.
mohsen
۲۶ شهریور ۱۳۹۴قیافش لوکس تر از هایلوکسه ولی عملکردش فک نکنم در حد هایلوکس باشه
منصور
۲۶ شهریور ۱۳۹۴عالی و مقبوله ولی صبر میکنم سایپا “تیبا وانت “رو طراحی و تولید کنه… آخه قابلیت آفرودش واسم مهمه :-)
سامان از تبریز
۲۶ شهریور ۱۳۹۴گارانتیش بخوره تو سر ویران خودرو و سایپا
161 هزار کیلومتر
AHMADREZA
۲۷ شهریور ۱۳۹۴تک تک قطعاتش رو دوست دارم
حسین
۴ مهر ۱۳۹۵قیمتش چنده؟
عرفان
۵ دی ۱۳۹۶قیمتش چنده