در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر امسال نیسان ون جدیدی را با نام NV300 معرفی کرد که جایگزین مدل قدیمی Primastar شده و در بین LCVهای حال حاضر نیسان، بزرگتر از NV200 و کوچکتر از NV400 میباشد؛ اما اگر چهرهٔ ون جدید نیسان برای شما آشنا است اشتباه نمیکنید زیرا این ون با سرمایهگذاری مشترک دو شرکت خودروسازی بزرگ جنرال موتورز و رنو-نیسان در فرانسه و انگلستان ساخته میشود؛ بنابراین اساساً ون جدید نیسان NV300 کاملاً با ونهای اوپل/واکسهال ویوارو، رنو ترافیک و فیات Talento یکسان است.
غیر از برندهای دیگری که ذکر شدند، نیسان NV300 هم در مدلهای مختلفی ساخته خواهد شد که عبارتاند از پانل ون در چهار اندازهٔ مختلف (پانل ون به ون مخصوص حمل بار گفته میشود که فاقد صندلیهای عقب و پنجرههای جانبی عقب است)، ون ششنفره در دو سایز مختلف، ون مسافربری ۹ نفره در دو نوع مختلف و درنهایت بهصورت شاسی برای تبدیل به کاربریهای دیگری مانند موتور هوم؛ بنابراین این LCV میان سایز نیازهای هر خریداری را پوشش خواهد داد.
نسخهٔ پایهٔ پانل ون NV300 توانایی حمل بارهایی با طول تا ۳.۷۵ متر دارد درحالیکه سطح تجهیزات و طراحی داخلی آنهم بار دیگر همهکاره بودن NV300 را ثابت میکند. در این ون از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect استفاده شده است که درواقع همان سیستم اطلاعاتی-سرگرمی داچیا است. البته این سیستم برای مقاصد اقتصادی و همهکاره، کارکردی کاملاً خوبی دارد. در قسمتهایی چون فرمان، صفحه آمپر و کنترلرهای صوتی NV300 نیز تا حد زیادی از رنو کلیو الهام گرفته شده است.
برای این ون جدید فقط یک پیشرانهٔ دیزل ۱.۶ لیتری در نظر گرفته شده است اما این موتور با چهار سطح قدرت مختلف ارائه خواهد شد. دو نمونهٔ آنها مجهز به یک توربوشارژر با قدرتهای ۹۵ و ۱۲۰ اسب بخار و دو نمونهٔ دیگر مجهز به دو توربوشارژر و با قدرتهای ۱۲۵ و ۱۴۵ اسب بخار خواهند بود. تمامی این موتورها با یک گیربکس ۶ سرعته مشابه گیربکس محصولات رده پایین رنو و داچیا عرضه میگردند درحالیکه مصرف سوخت آن در نمونهٔ ون مسافربری معادل ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. از رقبای این LCV جدید میتوان به فولکسواگن ترنسپورتر، هیوندای iLoad، سیتروئن Spacetourer، فورد ترانزیت کاستوم و مرسدس بنز ویتو اشاره کرد.
حميد
۴ مهر ۱۳۹۵می خواستم بنویسم موتورش ضعیفه دیدم این ون کارش مسارفر بری هست پس برا کإرهای این چنینی موتورش خوبه
طراحی قابل قبولی هم داره
mojtabaaston
۴ مهر ۱۳۹۵خوبه.
حداقل از رقیبانش یک سر و گردن جلوتره.
mercedes benz vito هم مال سال 2011 است و کم کم داره قدیمی میشه.
به نظرم مرسدس بهتره به فکر یک جایگزین مناسب برای vito باشه
king 918
۴ مهر ۱۳۹۵خدا لعنت کنه اون کسی رو که گفت تو مدل های پایین رنگ سپر با بدنه متفاوت باشه یعنی دلم میخواد بدونم قصدش از این کار مزخرف چی بود که گریبان گیر خیلی از ماشین های دیگه شد
خدا ازش نگذره …………
کامیاب
۴ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز هدف اولا که باید ارزون باشن،یه سپر همرنگ با بدنه،حتی یه دلار هم به قیمت تمام شده اضافه کنه،تو تیراژ میلیونی ببین چقد میشه.
بعدشم اینجور چیزاس که باعث میشه یه خودروی خوب با قیمت قابل ابتیاع برسه دست خریدار.
king 918
۴ مهر ۱۳۹۵در هر حال بدترین کاری که میشد کرد همین بود
میشه یه سری چیز های دیگه رو حذف کرد مخصوصا درون کابین تا بیان قیافه ماشین رو کلا به فنا بدن ……..
کامیاب
۵ مهر ۱۳۹۵یکی از دلایل دیگش اینه عموما خودروهای تجاری از جلو عقب زیاد ضربه میخورن،اگر همرنگ باشه،هزینه تعمیراتش زیادتر میشه.
اینکه میگین از داخل کابین حذف میکردن،دیگه خب نیسان و مهندساش و قیمت گذاراش مطمئنا فکر همه چی رو کردن.
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵حالا باید دید فولکس واگن چیکارمیکنه
احمد باقری
۶ مهر ۱۳۹۵در کل، خوبه.