نیسان روگ هیبریدی که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود به پایان عمر کوتاه خود در بازار آمریکا رسیده است.
این خودروساز ژاپنی اخیراً قیمت روگ ۲۰۲۰ را اعلام کرده بود اما هیچ اشارهای به نسخهی هیبریدی این خودرو نداشته بود و خب دلیل این امر نیز حذف روگ هیبریدی از سبد محصولات خود است. یکی از سخنگوهای نیسان این خبر را در مصاحبه با اتوبلاگ تائید کرده است.
رسانهها با نیسان برای کسب اطلاعات بیشتر دراینباره تماس گرفتهاند و طی ایمیل دریافتی تائید شده که نیسان روگ هیبریدی برای مدل سال ۲۰۲۰ عرضه نخواهد شد. سخنگوی نیسان گفته است: “روگ هیبریدی بخش کوچکی از فروش این خودرو را تشکیل داده و تمرکز نیسان برای مدل سال ۲۰۲۰ روی مدل روگ ۲.5L است که راندمان قابلتوجهی را ارائه میکند.” پس دلیل اصلی خاتمهی تولید روگ هیبریدی فروش کم آن بوده است.
این خودرو که ۲۸۰۰ دلار گرانتر از نسخه استاندارد روگ بوده مزیتهای زیادی در مقایسه با مدلهای معمولی نداشته است. این خودرو تنها چند دهم لیتر کممصرفتر از نسخه عادی بوده و این به معنی کاهش ۲۰۰ دلاری هزینههای سوخت طی یک سال است که اصلاً به چشم نمیآید. با این تفاسیر فروش کم روگ هیبریدی اصلاً جای تعجبی ندارد.
احتمالاً عرضهی تویوتا راو ۴ هیبریدی جدید نیز دلیل دیگر اقبال کم به این خودرو میباشد. تویوتا در حالت چهار چرخ محرک خود کممصرفتر بوده و بنابراین راو ۴ هیبریدی انتخاب بهتری در مقایسه با روگ هیبریدی خواهد بود.
بههرحال افرادی که خواهان روگ هیبریدی هستند میتوانند مدلهای ۲۰۱۹ این خودرو را که در نمایندگیها وجود دارند خریداری کنند. روگ هیبریدی از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی و یک واحد الکتریکی استفاده کرده و قدرت ۱۷۶ اسب بخاری دارد. این پیشرانه با یک گیربکس CVT همکاری میکند.
NAVID۰۰۹۸
۵ مرداد ۱۳۹۸چه جالب
راو۴ هم قویتره ، هم کم مصرفتره ، هم چهار چرخ محرکه ، هم گیربکس تیپترونیک ۸ دنده داره .
گفتم قبلاً ، جنگ با راو۴ ، جنگیست برای دوم شدن .
Matyas
۵ مرداد ۱۳۹۸نیسان قشقایی قشنگترین و کم مصرفترین و کارا ترین ماشین اسیایی است که تا حالا دیدم من 2017 آنرا دارم راضی راضی هستم