نیسان پاییز گذشته کوپهٔ Z پروتو را معرفی کرد اما در مورد چیزی که زیر کاپوت آن قرار گرفته حرف زیادی نزد. در زمان معرفی این کانسپت در ماه سپتامبر، نیسان صرفاً اعلام کرد که این خودرو به یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو به همراه یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز خواهد بود که این موتور از پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی ۳۳۰ اسب بخاری کنونی قویتر خواهد بود. هرچند نیسان مشخصات دقیق پیشرانهٔ نسل جدید کوپهٔ Z خود را اعلام نکرد اما انتظار میرفت این همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی اینفینیتی Q60 Red Sport 400 باشد که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۴ نیوتن متر گشتاور دارد.
حال یک کاربر اینستاگرام هنگام بازدید از گالری نیسان در ژاپن موفق شده ببیند زیر کاپوت Z پروتو چه خبر است. همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید، ظاهراً مسئولان گالری در حال تمیز کردن این کانسپت بودهاند و برای زمان کوتاهی کاپوت آنرا بالا دادهاند. در تصاویر میتوانیم برای اولین بار بهطور اجمالی پیشرانهٔ Z پروتو را ببینیم. این موتور بسیار آشنا به نظر میرسد زیرا هرچند کاور منحصربهفردی دارد و روی آن تریم زردرنگ و لوگوی نیسان به چشم میخورد اما قطعات دیگر آن با موتور V6 توئین توربوی اینفینیتی Q60 یکسان هستند.
همانطور که مشاهده میکنید، در موتور Z پروتو دقیقاً مثل موتور Q60 سه درپوش رادیاتور مانند وجود دارد. علاوه بر این، میتوانیم شلنگی را هم ببینیم که دقیقاً به وسط کاور موتور متصل شده و مشابه آن در موتور اینفینیتی هم به چشم میخورد. با توجه به این موارد، کاملاً واضح است که Z پروتو از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی اینفینیتی استفاده میکند و این موتور باید در نسخهٔ تولیدی کوپهٔ جدید Z هم مورداستفاده قرار گیرد. بااینحال سؤال اصلی اینجا است که آیا این موتور در نیسان Z جدید تضعیف خواهد شد یا همان ۴۰۰ اسب بخار قدرت را تولید خواهد کرد؟
?Ali Hossein?
۲۰ بهمن ۱۳۹۹نیسان جی تی ار دوست داریم????
گودزیلا جون…
??Amin_sto??
۲۰ بهمن ۱۳۹۹جی تی آر هنوز هم بعد از 13 سال زیبا ، جذاب و مخوفه اما نیسان باید نسل جدید این سامورایی جذاب رو معرفی تا مثل همیشه شکست ناپذیر باشه ، اما طراحی نیسان z اصلا قشنگ نیست
[—{*AMIN_MC20*}—]
۲۰ بهمن ۱۳۹۹نسل جدیدش میتونه با تغییرات کم باشه
مثل نسل جدید گرن توریسمو که عکس هایی ازش منتشر شده
Roham
۲۰ بهمن ۱۳۹۹خیلی زشت شده!
NAVID۰۰۹۸
۲۰ بهمن ۱۳۹۹به نظر من خیلی زیبا و دلفریب شده .
چون نه شبیه خودرویی دیگر هست و نه خواسته که شبیه دیگران باشه .
بلکه خود خودش هست !
یه نیسان نجیب و اصیل ، مخصوص دریفترهای حرفهای !
به شخصه اگر حق انتخاب داشتم و سوپرا نمیخواستم ، این خودرو را بیدرنگ انتخاب میکردم !
یه بچه سامورایی اصیل و جمعوجور .
datsun
۲۰ بهمن ۱۳۹۹این موتور سری vr نوع DDTT و هم خانواده موتور gtr و تیون پذیری بالا داره سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم تو لیست ده موتور برتر دنیا بود
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۹جلوی گودزیلا مثه جوجه شدی
جناب ایکس
۲۰ بهمن ۱۳۹۹واقعا اون جی تی آر چیکار داره اینجا؟ شاید میخواستن با زیبایی جی تی آر زشتی نیسان z جدید رو بپوشونن چون بنظرم این نیسان جدید واقعا زشته قیافش. خوابش میاد گمونم.
ツSAMURAIツ
۲۰ بهمن ۱۳۹۹خب نیسان جان Z رو به روز کردی حالا نوبت GTR ??
[—{*AMIN_MC20*}—]
۲۰ بهمن ۱۳۹۹خداکنه مثل z پروتو گند نزنه فقط
جناب ایکس
۲۰ بهمن ۱۳۹۹پدال لطفا راجع به SUV فراری هم بذار (Purosangue)
SF90 STRADALE
۲۰ بهمن ۱۳۹۹خیلی پایینه (کف خوابه)
ولی صدای اگزوز خوبی داشت
با اینکه مسیر برفی بود ، ظاهراً شتابگیری خوبی داشت
Hadi
۲۰ بهمن ۱۳۹۹همون v6 توئین توربو رو بذارن براش عالی میشه ?
فقط اون GTR Nismo تو عکس آخر چه دلبری میکنه ??…
Sina
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ایکاش اون جلوپنجره مربعی رو درست کنن تا مشکل نسل جدید حل بشه
datsun
۲۰ بهمن ۱۳۹۹طرح کلی مثل زد ۳۵۰ س جلو پنجره زد ۳۵۰ هم تقریبا همین شکل بود احتمالا تو نسخه تولیدی تغییر کنه مثلا یه جای پلاک، نمای عقب شبیه زد ۳۰۰ یا ۲۴۰ تقریبا
علی
۲۰ بهمن ۱۳۹۹جلو پنجرش بد نیست مشکل چراغ های کوچیک و لوسشه
یاس ی
۲۰ بهمن ۱۳۹۹جلوپنجره مربعیش واقعا نافرمه. از طراحش باید پرسید چرا آخه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!