نیسان از نسخهی آفرود و باابهت پیکاپ ناوارای طراحی شده برای بازار استرالیا رونمایی کرد. این خودرو ناوارا Pro-4X واریور نام دارد.
پیکاپ موردبحث که با کمکهای مهندسی شرکت استرالیایی پریم کار توسعه یافته از تواناییهای بیشتر، ظاهر خشنتر و برند واریور سود میبرد.
مدیر شرکت مهندسی پریم کار میگوید:
ما میخواستیم خشنترین ناوارای دنیا را تولید کنیم و این دقیقاً همان چیزی است که در دست داریم. نتیجه به دست آمده خودرویی خشنتر، ایمنتر و هوشمندتر و البته کاربردی و تواناست.
بهبودهای این خودرو طبیعتاً از سیستم تعلیق شروع میشود. پریم کار ارتفاع ناوارا Pro-4X را از سطح زمین ۴۰ میلیمتر بیشتر کرده و به ۲۶۰ میلیمتر رسانده است. این تغییرات باعث رسیدن زاویه حمله از ۳۲ به ۳۶ درجه شده اما زاویه فرار اندکی کاهش یافته و از ۱۹.۸ به ۱۹ درجه رسیده که این کار به خاطر استفاده از لاستیک زاپاس فول سایز بوده است.
به منظور سواری بهتر، میزان ریباند سیستم تعلیق در سرعتهای بالا حدود ۵۰ درصد افزایش یافته تا راننده کنترل بیشتری روی این پیکاپ داشته باشد. همچنین با ایجاد تغییراتی در کورس طی شده سیستم تعلیق، بهبودهایی در حرکات این بخش رخ داده است.
اما پریم کار تنها روی آفرود تمرکز نداشته و به دنبال راحتی خودرو در جادهها نیز بوده است. این شرکت کنترل دامپرهای عقب در سرعت پایین را افزایش داده تا حس شناوری خودرو در زمان یدک کشی یا حمل بار کاهش یابد. همچنین میزان ریباند و فشرده شدن دامپرها نیز تغییر کرده تا هندلینگ ناوارای موردبحث بهتر شود. نیسان مدعی است سواری این خودرو هماکنون نرمتر، پایدارتر و قابلکنترلتر است.
لاستیکهای بزرگ ۲۷۵/۷۰/R17 کوپر دیسکاور آل تراین AT3 به بهبود خشونت ظاهری ناوارا Pro-4X کمک کردهاند چراکه پهنای بیشتری دارند. میله همرنگ بدنه و با برند ناوارا که دارای چراغهای یکپارچه هست نیز بر ذات عملکردی این خودرو تأکید دارند.
تغییری در زیر کاپوت این خودرو رخ نداده و بنابراین نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توئین توربو دیزل با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر انجاموظیفه میکند. پریم کار ۱۰۰ کیلوگرم بر وزن این خودرو افزوده، خودرویی که ظرفیت حمل بار ۹۶۱ کیلوگرمی با گیربکس دستی و ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی دارد.
از جمله تجهیزات استاندارد پیکاپ یاد شده میتوان به پشت آمپرهای ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.
نیسان هنوز قیمت محصول خود را اعلام نکرده اما قول قیمتگذاری رقابتی را داده است. نسخه استاندارد Pro-4X قیمت پایه ۴۵۸۸۴ دلار آمریکا را دارد.
Roham
۱۲ تیر ۱۴۰۰کاش موتور رو هم تقویت میکردن
NAVID۰۰۹۸
۱۲ تیر ۱۴۰۰چه غولی شده
Aran+Milan
۱۲ تیر ۱۴۰۰کمبود قدرت
datsun
۱۲ تیر ۱۴۰۰گشتاور رو دریاب
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ تیر ۱۴۰۰چند هزار دلار بزاری روش یه تیرکس میخری دیگه دنیا زیر پاته….
🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪
۱۲ تیر ۱۴۰۰اگه ایران میومد عالی میشد یکی هم من میگرفتم.
حسین دهمرد
۱۲ تیر ۱۴۰۰موتورش گشتاور خوبی داره. اما
ماشینی که بخواد خودش رو متمایز کنه بنظرم باید تعداد سیلندر بیشتری داشته باشه.
نود درصد ماشینای دنیا چهار سیلندر خطی هستن هرچی ام ازش قدرت بکشی بازم حس یه ماشین معمولی رو داره.
و البته رفتار و شخصیت موتورهای سیلندر بالا هم بالاتره حتی اگه قدرتش در همین حد باشه.
datsun
۱۲ تیر ۱۴۰۰موتور v6 فرونتیر برا آمریکاس چهار سیلندر ناوارا برا آسیا و اروپا
datsun
۱۲ تیر ۱۴۰۰یه نکته اینکه پیکاپ های نیسان حدود ۸۸ سال قدمت دارن و از اول تاسیس نیسان روی خط تولید این شرکت بی وقفه تولید شدن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ تیر ۱۴۰۰اینم اضافه کنم که پیکاپ های فورد هم از همون مدل تی تا الان قدمت دارن،یعنی نزدیک ۱۲۱سال….
شورولت هم تقریبا نزدیک یک قرنه که پیکاپ سازه….
جیپ هم نزدیک ۸۰ساله…
Ninja
۱۲ تیر ۱۴۰۰عالی شده نسبت به قیمت کارایی داره با اون گشتاورش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ تیر ۱۴۰۰یه تیرکس بخر خودتو خلاص کن دیگه به این چیزا احتیاجی نیست….
kastech
۱۲ تیر ۱۴۰۰والا اگه میدادن به ARB خیلی بهتر عمل میکرد، پکییج آفرود بدون وینچ و اسنورکل و لایت بار معنی نداره، سیستم تعلیق هم که فقط دستکاری شده در حالی که میشد از زیر بندی فاکس یا کینگ یا حتی ARB استفاده کرد
محمد مختاری آذر
۱۳ تیر ۱۴۰۰وانت خوبی هستش ولی فقط 180 اسب بخار نا امید کنندس
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰یعنی ادم چرا باید این قدر واسه این بده.اونم با این قدرت و اسب بخار!!
به هیکل نیست که!