نیسان امسال در نمایشگاه دیترویت از کانسپت فوقالعادهای بنام Vmotion 2.0 پردهبرداری کرده است که زبان طراحی محصولات آیندهٔ این شرکت را نشان میدهد. هرچند در طراحی این کانسپت همچنان امضای نیسان یعنی جلوپنجرهٔ V شکل به چشم میخورد اما در قسمتهای مختلف بدنه از خطوط بسیار تیز و زاویهداری استفاده شده که ظاهر متفاوتی به Vmotion 2.0 بخشیدهاند.
در قسمت جلوی این خودرو بیش از هر چیز جلوپنجرهٔ V شکل بزرگ آن جلبتوجه میکند که به ماکسیما و مورانو شباهت دارد اما دماغهٔ آن بهصورت سهبعدی طراحی شده است. در طرفین این جلوپنجره نیز چراغهای جلوی کاملاً شیبدار و باریکی قرار گرفتهاند.
در پروفیل جانبی، یک خط عمیق از چراغهای جلو شروع شده و در انتهای درِ عقب محو میشود درحالیکه خط دیگری نیز از زیر آن به چراغهای عقب میرسد. همچنین در این کانسپت هم از طراحی خاص سقف شناور نیسان استفاده شده است و درها نیز از نوع موسوم به درهای خودکشی هستند. طراحی شارپ و زاویهدار Vmotion 2.0 در قسمت عقب آنهم ادامه داشته و در این بخش نیز دو چراغ باریک و تیز دیده میشوند.
این کانسپت دارای فاصلهٔ محوری کشیدهای برابر با ۲.۸۵ متر است که از فاصلهٔ محوری ۲.۷۷ متری آلتیما و ماکسیما کشیدهتر است. بااینحال این کانسپت با طول ۴.۸۶ متری خود حدود ۱.۳ سانتیمتر کوتاهتر از آلتیما است. علاوه بر این، کانسپت Vmotion 2.0 کم ارتفاعتر و عریضتر از سدانهای تولیدی حال حاضر نیسان است که موجب شده این کانسپت در غرفهٔ نیسان در نمایشگاه دیترویت بیش از دیگر محصولات جلبتوجه کند.
هرچند طراحی بیرونی Vmotion 2.0 کاملاً تهاجمی است اما داخل آن بسیار لوکس و مدرن به نظر میرسد. فاصلهٔ محوری زیاد در این خودرو موجب ایجاد فضای زیادی در کابین آن شده و کاربرد وسیع شیشه در قسمتهای مختلف ازجمله در پانل سقف نیز موجب ارائهٔ فضایی روشن و دلباز شده است. در داشبورد سادهٔ Vmotion 2.0، صفحه آمپر و صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهصورت یکپارچه در یک نمایشگر گسترده طراحی شدهاند که از جلوی راننده تا میانهٔ داشبورد امتداد یافته است.
بر روی کنسول میانی یک پد لمسی جهت کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو قرار گرفته و نمایشگری هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، کنترلرهای سادهٔ روی کنسول بهراحتی در دسترس راننده قرار دارند. اما یکی از جالبترین ویژگیهای داخلی کانسپت Vmotion 2.0 فرم خاص و منحصربهفرد فرمان آن است.
نیسان با معرفی کانسپت Vmotion 2.0 بر نشان دادن زبان طراحی و تکنولوژیهای آیندهٔ خود تمرکز داشته است و به همین دلیل هیچ اشارهای به قوای محرکهٔ آن نکرده است. بااینحال این ماشین به آخرین نسل تکنولوژی رانندگی خودکار نیسان با نام ProPilot شده است که میتواند خودرو را بدون دخالت انسان در بزرگراهها و شهرها هدایت کند. هنگامیکه این سیستم فعال باشد دیگر رانندگان از طریق نور درون دیفیوزر عقب و درخشش آرم جلوی خودرو متوجه خواهند شد.
همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظهبهلحظه در دیترویت با پدال…
حسام
۲۲ دی ۱۳۹۵عجب چیزی شده، نیسان کلا زده تو کار تهاجمی
Elring-aventador
۲۲ دی ۱۳۹۵درود .
از نیسان انتظار چنین کپی برداری مزخرفی از لکسوس رو نداشتم …
از نظر من یه رسوایی به شمار میاد
علی
۲۲ دی ۱۳۹۵عقبش شبیه لکسس نشده؟؟
Mohamad
۲۲ دی ۱۳۹۵اره آفرین منم یاد لکسس افتادم
Sina
۲۲ دی ۱۳۹۵عجب چیزیه… این ژاپنی ها بعد یک توقف کوتاه دوباره دارن روند اوج گیری در قدرت و پیشرفت رو شروع میکنن
Sina
۲۲ دی ۱۳۹۵ژاپن یعنی قدرت مطلق خودروسازی آسیا ?
ناشناس
۲۲ دی ۱۳۹۵آسیا نه دنیا
datsun
۲۲ دی ۱۳۹۵طراحی بسیار زیبا و آینده نگر و با زبان طراحی نیسان
همونطور که تو متن نوشته نیسان داره پیش نمایشی از سدان های آیندش رو نمایش میده دور از انتظار نیست که یه روز ماکسیما و یا آلتیما با این ظاهر تولید بشه
faramarz
۲۲ دی ۱۳۹۵باریکلا نیسان خیلی حال کردم
Viper ACR
۲۲ دی ۱۳۹۵نیسان هم داره به سمت الگوی طراحی لکسس میره.
ولی اولین شرکتی که این طرح های رادیکاا رو ارائه کرد، میتسوبیشی بود در مدل های کانسپت.
Mohamad
۲۲ دی ۱۳۹۵خدایا چقد محشره این!!!!
چقدر داخلش معرکه ست و عجب طرحی داده
چه ایده های جالبی واقعا حال کردم
نیسان تو دیگه کی هستی لامصب
فرشاد سجادیان
۲۲ دی ۱۳۹۵خیلی دلم میخواد نیسان تحت برند اینفینیتی، رقیبی برای LS لکسوس معرفی کنه.
فیصل
۲۲ دی ۱۳۹۵رقیب LS اینفینیتی q70 هم 6 سیلندر با موتور 3.7 لیتر و هم 8 سیلندر با موتور 5.6 لیتری با قدرت 416 اسب بخار داره. q70L هم داره. طبق معمول اینفینیتی قیمتاش از لکسس پایینتره
Parker
۲۲ دی ۱۳۹۵نه دوست عزیز
Q70 یا همون M سابق میدسایز لاکچری حساب میشه.
رقیب ولوو S90 ، آئودی A6 ، سری 5 ، کلاس E ، جگوار XF و لکسس ES .
LS فول سایزه.
البته فکر کنم اندازشون خیلی نزدیک هم باشه.
اما تو کلاس بندی ها همه جا Q70 رو میگن Mid size .
قیمت هاشون هم خیلی با هم فرق داره. 25 هزار دلار برای 2 ماشین که در یک کلاس باشن قابل قبول نیست.
فرشاد سجادیان
۲۲ دی ۱۳۹۵فیصل عزیز، اینفینیتی Q70 با لکسوس GS رقابت میکنه، نه LS
مهدی
۲۲ دی ۱۳۹۵چراغ جلوش کمی باریک و داخلش دیگه خیلی ساده ام خوب نیست
علیرضا
۲۲ دی ۱۳۹۵نمیدونم چرا هرچی تلاش میکنم اینو یه نسخه کپی برداری با اندکی تغییر و تصرف از Acura precision نبینم موفق نمیشم، مخصوصا نمای داخلشو???
datsun
۲۲ دی ۱۳۹۵این خودرو مفهومی نیز جایزه بهترین استفاده خلاقانه از رنگ، گرافیک و مواد را دریافت کرد
منبع سایت نیسان
Nissan...japan
۲۲ دی ۱۳۹۵کلا ژاپن نمایشگاه دیترویت رو به اتیش کشید…
احمد باقری
۲۳ دی ۱۳۹۵خیلی چیز میزونی شده، فکر کنم، این همون سبک طراحی حمله خاموش یا اشتیاق به حمله در حال سکون باشه.