نیسان

احتمال کاهش تولید نیسان در آمریکای شمالی

دومین خودروساز بزرگ ژاپن در حال نشان دادن نشانه‌های کاهش سرعت تولید در آمریکاست. برای اولین بار در ۸ سال گذشته نیسان در سال ۲۰۱۷ با افت فروش در این منطقه مواجه بوده است. هر دو خودروی روگ و آلتیما افت فروش ۹.۲ درصدی را تجربه کرده‌اند.


هم‌اکنون این خودروساز به دنبال کاهش تولید به منظور مبارزه با کاهش فروش جدی خود است. ظاهراً نیسان کاهش تولید ۲۰ درصدی در آمریکای شمالی اعمال خواهد کرد. کاهش تولید این شرکت شامل آمریکا و مکزیک بوده بنا به گفته نشریه ژاپنی نیکی این تصمیم پیش از پایان سال عملی خواهد شد.

کانسپت سدان اسپرت
ظاهراً دو خط تولید در آمریکا و سه خط در مکزیک قربانی این تصمیم نیسان خواهند بود. البته هیچ کارگری از کار بیکار نخواهد شد. خطوط تولید نیسان فعال باقی خواهند ماند اما احتمال کاهش خروجی آن‌ها از ۱۰ تا ۲۰ درصد وجود دارد.


نیسان به جای تمرکز روی افزایش سهم خود از بازار آمریکای شمالی روی بهبود سوددهی در این منطقه کار خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی هم‌اکنون بیشتر تأکید خود را روی بازارهای بزرگی همچون چین گذاشته است و برند لوکس اینفینیتی قبلاً هنگ‌کنگ را خانه خود نامیده بود.


در نهایت باید گفت بازار آمریکا ۲۸ درصد فروش جهانی نیسان را تشکیل می‌دهد؛ و اگرچه بازار آمریکا برای این شرکت بسیار مهم است اما کاهش تولید این شرکت می‌تواند باعث افت حدود ۳ درصد سهم این شرکت از بازار این منطقه در سال ۲۰۱۸ شود. در ماه‌های ابتدایی سال جاری فروش نیسان حدود ۶.۵ درصد زیر حد متوسط خود بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    بازار چین و این حرفها هَمَش بهونست .
    استراژی تمام شرکتهای بزرگ فروش بیشتر همراه با سود بیشتره ، نیسان که لامبورگینی یا رولزرویس نیست که بخواد محدود باشه یا متمرکز .
    وقتی رنو بشه شریک نیسانی که روزگاری کمی از تویوتا نداشت ، دیگه بیشتر از اینم انتظاری نمیره اَزَش .
    جالب اینجاست که بعضی دوستان داستان سرایی هم میکنن که رنو دست نیسان رو گرفته و داشته از هم میپاشیده و از این جور صحبتها .
    تا جایی که من یادمه رنو تا قبل از این شراکت یه تولید کننده معمولی اروپایی پسند(( رنو بیش از ۱۲۰ سال هم قدمت داره )) در تولید خودرو بود که قبل از شراکتش داشت از هم میپاشید و خودروهای ارزون داچیا و دولت فرانسه اونو سرپا نِگه داشته بودن .
    نیسان بازار خودش رو داشت و نیازی به بازار رنو نداشت ، اما چرا این شراکت رو کرد برای من جای سئوال بوده .
    دوره ای که بیشتر خودروسازها بجز کره ایها و هوندا بیشترین تولید را دارن ، حالا باید ۲۰% از تولیدشو کم کنه ، متاّسفم برای نیسان که از کجا به کجا داره میره .
    در کنار نیسان ، رنو و میتسوبیشی دارن خودشونو میکشن بالا که خیلی هم خوبه ، ولی نیسان داره اُفت میکنه که خیلی برای بزرگی و هِیبت نیسان بَده .
    از این میترسم که اِدغام بشن و نام نیسان به تاریخ بپیونده .

  2. بهزاد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    نوید جان کاهش فروش نیسان در آمریکا در 4 ماه ابتدایی سال فقط 0.2 درصد افت داشته که در کل حدود 887 عدد میشه و افت بازار آمریکا از قبل پیش بینی شده بود و چیز خیلی عجیبی نیست.
    نیسان روگ در دو مدل معمولی و اسپرت یا همان قشقایی در آمریکا عرضه میشه که با توجه به نام یکسان نزدیک 15 درصد رشد داشته.
    شراکت رنو و نیسان با هدف اشتراک گزاری تولیدات و برون رفت نیسان از زیان دهی صورت گرفت و اونموقع رنو در نیسان پول نقد تزریق کرد تا بتونه به حیاط خودش ادامه بده البته حدود 5 میلیارد دلار هم توسط یک صندوق ژاپنی واریز شد.
    تعجب میکنم از دوستان اهل فن به خصوص نوید جان که این کاهش ها را نشانه تضعیف میدونن در حالی که این جور تصمیمات ممکنه در آخر به نفع شرکت تمام بشه و دیگه خبری از انباشت محصولات و مشکلاتش نباشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا