نیسان کی کار کاملاً جدیدی را در دو نسخهٔ مختلف با نامهای Dayz و Dayz Highway برای بازار داخلی ژاپن معرفی کرده است. این دو نسخه باهم توسعه پیدا کرده و در یک کارخانه تولید میشوند درحالیکه شکل بیرونی و داخلی آنها نیز باهم یکسان است و تنها در قسمت دماغه باهم متفاوت هستند. در نسخهٔ معمولی Dayz، جلوپنجرهٔ V-Motion نیسان بزرگتر بوده و تا روی سپر جلو کشیده شده است درحالیکه در طرفین سپر نیز دیلایتها، مه شکنها و راهنماها جای گرفتهاند.
چراغهای جلوی این دو نسخه نیز باهم متفاوت هستند و مدل Dayz Highway چراغهای بزرگتری دارد که راهنماها را هم درون خود جای داده است. رینگهای آلیاژی متفاوت و طراحیهای دورنگ خارجی و داخلی نیز تکمیلکنندهٔ تفاوتهای این دو نسخه است؛ اما علاوه بر این، یک نسخهٔ سوم هم بنام Bolero برای این کی کار ارائه شده است. این نسخه از جلوپنجرهٔ کرومی تاریک، چراغهای دودی، قاب آینههای جانبی و دستگیرهٔ درهای سفید مرواریدی و رینگهای ۱۴ اینچی آلومینیومی سفیدرنگ برخوردار است. برای این نسخه نیز طرح دورنگ بیرونی و داخلی هماهنگ ارائه شده است.
نیسان Dayz روی همان پلتفرم کی کار جدید میتسوبیشی eK ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۰.۶۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ میتسوبیشی استفاده میکند که ۵۲ اسب بخار قدرت و ۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس CVT جدید Xtronic در حالت استاندارد به چرخهای جلو منتقل میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. علاوه بر این، آپشن سیستم هیبریدی خفیف نیز برای این کی کار ژاپنی در نظر گرفته شده است.
به گفتهٔ نیسان، پلتفرم جدید در Dayz کابین جادارتر و صندوق بار بزرگتری را نسبت به نسل قبلی ایجاد کرده است. کابین این خودرو همچنین به لطف استفاده از مواد عایق صدا و همینطور پیشرانهٔ ساکتتر با محل نصب بهینه، سکوت بیشتری دارد. با استفاده از کمکفنرهای بزرگتر و صندلیهای راحت که خستگی را کاهش میدهند، کیفیت سواری این کی کار نیز بهبود یافته است.
در بخش ایمنی نیز هردو نسخهٔ Dayz به سیستم رانندگی نیمهخودکار ProPilot نیسان مجهز شدهاند که در هنگام رانندگی در بزرگراهها، شتاب گیری، فرمان و ترمزهای خودرو را کنترل میکند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این ماشین نیز میتوان به هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری هوشمند، نوربالای خودکار، سیستم هوشمند دید اطراف خودرو و… اشاره کرد. قیمت نسل جدید نیسان دایز در ژاپن از حدود ۱,۲۷۳,۳۲۰ ین معادل ۱۱,۵۰۰ دلار آغاز میشود.
حسین
۱۳ فروردین ۱۳۹۸در ژاپن خودرو هایی با ابعادی کوچکتر از یک حد مشخص و موتور هایی با حجم موتور کمتر از یک حد مشخص مشمول تخفیف های جالبی میشوند!
در هند هم قانون مشابهی هست!
در بعضی کشور ها این تخفیفات به خودرو هایی که مصرف سوخت و الایندگی کمی دارند تعلق میگرد!
کاش مشابه این قانون در ایران هم بود!
خودرو های کوچک ، خودرو های کم مصرف ، خودرو های پاک ، خودرو های ایمن و … از یکسری مالیات و … معاف میشدن و بشون وام کم بهره میدادن تا هزینه تولید و قیمت نهایی شان کم شود!
اینطوری خودرو ارزان مناسب تولید خواهد شد!
یانکی
۱۳ فروردین ۱۳۹۸خدا وکیلی ماییه ننگه.این چیه اخه وجدانن تو سر بالایی با سرنشین کامل باعث شرمساریه.به خدا دوچرخه شرف داره.
محمدامین
۱۴ فروردین ۱۳۹۸تو ایران خیلی ضعیف ترش وجود داره.مثلا ماشینای هیبریدی هرینه گمرکشون کمتره و همچنین میتونن تو طرح ترافیک برن
حسین
۲ آذر ۱۳۹۹من عاشق این ماشینم
Mercede kaviani
۱۳ فروردین ۱۳۹۸کی کار ها ژاپنی بهترین زیباترین وکابردترین اتوموبیل های دنیا
حميد
۱۳ فروردین ۱۳۹۸تو ایران تا أین مهندسان بی اگیزه و پارتی دار سر کار هستند تا أبد پراید و سمند تولید میشه
اولین گرم استخدام نیروهای با انگیزه و تاپ هست
بهنام
۱۳ فروردین ۱۳۹۸مشکل مهندسا نیستن ، مدیرا اند
مهندسا سوخت ۲۰ درصد هسته ای ساختن
ناوشکن ساختن ، پل های عجیب و غریب ساختن
اژدر و قایق خفن ساختن
کارخونه های عجیب و غریب صنعتی ساختن
اما متاسفانه خیلی از مدیرا چون پول زیر دستشونه می دزدن
مهدی
۱۳ فروردین ۱۳۹۸ناو شکنننننن !!!!! ایران ناو شکن نداره اونی هم که ساخته شده بر مبنای مدل قدیمی قبل از انقلاب بوده و چیز عجیب و قریبی نیست
Aliasg5
۱۴ فروردین ۱۳۹۸چقدر مردم ساده لوحی داریم واقعا
اژدر ساختن؟ کارخانه عجیب غریب؟پل های عجیب غریب؟ از بقیه جاهای دنیا خیلی بیخبری هموطن
حسین
۲ آذر ۱۳۹۹قدرت پراید سی ان جی چقدره