طراحینیسان

انتخاب طراحی نیسان Z جدید از بین 100 پیشنهاد جهانی

حتی پیش از آنکه نسخه تولیدی نیسان Z 2023 معرفی شود، صحبت‌های زیادی درباره طراحی این خودرو وجود داشت، خودرویی که پیش‌نمایشش با کانسپت Z پروتو انجام شده بود. البته بازخورد کلی گرفته شده مثبت بوده هرچند انتقاداتی نیز به تیم طراحی نیسان وارد شده است. حالا زمان آشنایی با طراح این خودرو فرا رسیده است.

با نائویوکی اوکوشی طراح بدنه و تاکویا یاماشیتا طراح کابین نیسان Z جدید آشنا شوید. اگرچه اوکوشی از سال ۱۹۹۷ با تیم طراحی نیسان همکاری می‌کند اما یاماشیتا فقط ۴ سال است که برای نیسان کار می‌کند.

این دو طراح در مصاحبه‌ای گفته‌اند از طراحی این کوپه نمادین ژاپنی بسیار خوشحال هستند. البته این دو فرد تنها طراحان نسل جدید Z نبوده‌اند.

ظاهراً یک رقابت طراحی جهانی بین تیم‌های طراحی نیسان در ژاپن، چین، آمریکا و بریتانیا برگزار شده است. حدود ۱۰۰ پیشنهاد به دست مدیران نیسان رسیده و اسکچ های طراحی نیز به عنوان مدل‌های سه‌بعدی متولد شده‌اند. از ۱۰۰ پیشنهاد موردبحث تنها ۳ نمونه به رقابت نهایی راه یافته و مدل‌های گِلی فول سایز آن‌ها تولید شده است.

مدیران نیسان مسئول انتخاب برنده نهایی بوده‌اند و در نهایت این تیم طراحی نیسان در ژاپن بوده که برنده مسابقه شده است.

یاماشیتا همچنین می‌گوید طراحی کابین نیسان Z جدید قرار بود تکامل نسل پیشین باشد اما مدیران نیسان به قضیه ورود کرده و خواهان طراحی خوب هماهنگ با بدنه بودند. همین تصمیم باعث خوشحال شدن یاماشیتا شد و او نیز وظیفه خود را به خوبی انجام داد.

البته اوکوشی و یاماشیتا تنها بخشی از تیم طراحی نیسان هستند، تیمی که با هدایت ساتورو تای و آلفونسو آلبیسا به عنوان طراحان اصلی نیسان کار می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    طراحاى نیسان واقعا عالین
    شما هیچ طراحى زشتى توى حداقل ۲۰سال اخیر از نیسان پیدا نمیکنى . این واقعا هنره.
    ماشیناى آخرش هم و این زبان طراحى جدیدش واقعا عالى و دل نشینه.
    (مثل نمونه اى که توى فرونتیر جدید هست)

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      نگو که از نظرت طراحی نیسان قشقایی ( همون نسلش که توی ایرانه ) ، نیسان جوک ، نسل جدید اینفینیتی qx80 قبل فیس لیفت ، نیسان آرمادا قبل فیس لیفت و نیسان کیوب بد نیست .😐 البته نیسان طراحیای فوق العادش خیلی بیشتر از بد هاش بوده و نمیشه اونا رو نادیده گرفت برای مثال توی این ۲۰ سال خودرو های جذابی از نیسان مثل جی تی آر ، سه نسل زی ، نسل جدید ماشینای سدانش که واقعا جذابن و ……

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Nima

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        بله به زمان خودشون خبلى قشنگ بودن.

        من فقط از جوک خوشم نمیاد

    2. Reza Waffen SS

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی نسل جدید Z نسبت به Z370 افول داشت

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. mos

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    بهترین طراحی داخلی و خارجی ممکن برای نیسان Z همینه

    1. Iman99

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      طراحیش بد نیست بخصوص نسبت به تویوتا ۸۶ طراحی بهتری داره ولی بهترین طراحی ممکن داخلی و خارجی برای نیسان z این نیست
      تو خود متن هم گفته شده انتقاداتی به این طراحی بوده که اون انتقادات هم درست بوده یکیش طراحی کلی جلوپنجره اونه که بدون هیچ فکری طراحی شده.

      موافقم 1
      مخالفم 3
  3. امیر

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    طراحی بسیار خوبی داره. کابین خوبی داره. پیشرانه خوبی داره.
    یعنی به عنوان یه ماشین اسپورت ژاپنی کاملا قابل قبوله. ( نظر شخصی )

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. خوشنام

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    قشنگ پیداست حس ناسیونالیستی گل کرده و طراحای ژاپنی رو انتخاب کردند.
    این طرح رو به زور هم نمیشه به نیسان زد خوروند، خصوصا چراغهای جلوش!

    موافقم 1
    مخالفم 6
  5. امیرعلی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    ماشینی که خوبه باید گفت خوبه ماشینی هم که بده باید گفت بده
    من برام سواله که چرا اینقدر بعضی ها روی برند ها تعصب دارن مگه سهام دار اون برند هستن که با جانب داری هاشون قیمت سهام اون شرکت بالا بره؟!!!
    این ماشین از لحاظ فنی حرف زیادی برای گفتن داره
    توی طراحی این ماشین هم طراحی داخله قشنگی داره ولی طراح ها حتی زحمت یک طراحی ساده برای جلو پنجره نکشیدن و همینطوری ساختنش
    خدا میدونه اگه این طراحی رو یک شرکت المانی،کره ای،فرانسوی یا امریکایی کرده بود چقدر ازش انتقاد میشد
    ولی انگار انتقاد از ژاپنی ها برای یک عده حرامه

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (304 ديدگاه)

      وقتی کارت درست باشه وباصداقت کارکنی طراحی شقه بزنی جای انتقادباقی نمیمونه عزیزدل برادرانصافا ماشین تودل بروقشنگه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. ارشیاSVJ

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم نمیومد ولی دارم کم کم بهش عادت میکنم.
    در کل انگشت کوچیکه دست svj هم نیست.
    دوستان من یه تصمیمی گرفتم.
    میخوام از امروز به مدت یه هفته متعصبانه نظر بدم ببینم ماشینی چیزی به ادم میدن با نه🤣🤣🤣

    1. Ninja

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      نه داداش این تو درگ اس وی جی و توپیست هم اس وی جی رو میزنه صداشم بهتره و وحشی تره (مثلا تعصبی)

      1. Iman99

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        در ادامه نظر ارشیاsvj
        اره جون عمش بیاد ببینیم
        Svj که ۶۰۰۰ اسب تیون شده سوسکش میکنه
        از صدای اگزوز اونتادور به تنهایی می‌گرخه

      2. امید

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (53 ديدگاه)

        اگه بخوای تعصبی نگاه عزیز دل برادر نه تو پیست نه تو درگ نه تو آفرود نه تو دریافت و… هیچ ماشینی به پای دنا پلاس توربو خودمون نمیرسه😂😂

    2. ارشیاSVJ

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      شما از ماشین چیزی نمیفهمید که ماشینی به جز svj دوس دارین(متعصبم مثلا)

  7. پارسا

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (142 ديدگاه)

    یکی از بی‌نقص‌ترین طراحیا تو ماشینای جدید
    هم خوشگل هم اصیل هم مدرن
    دیگه به چیش غر میزنین؟

  8. کیانوش

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    حیف شد نیسان که واسه شراکت برند جالبی رو انتخاب نکرد اخ رو چه حسابی رنو اخرشم که این همه جنجال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا