یک دستگاه نیسان اسکای لاین GT-R V-Spec در بازار خودروی آمریکا رؤیت شده است و میتواند یک چهار چرخ ایده آل برای طرفداران خودروهای ژاپنی باشد. این نسخه ویژه از اسکای لاین GT-R V-Spec در ژانویه ۲۰۲۱ از ژاپن وارد آمریکا شده است و سریعاً به خاطر رنگ بدنه بنفش میدنایت جلبتوجه کرده است. خودروی موردبحث همچنین از کیت آئرودینامیک N1 سود میبرد که شامل جلوپنجره فیبر کربنی، بال عقب، گاردهای باران و آینهبغلهای ویژه است.
تغییرات متنوعی در این خودروی اسپرت رخ داده است. برای مثال در زیر خودرو رینگهای ۱۸ اینچی Rays Volk به همراه لاستیکهای ۲۷۵/۳۵ دیده میشوند. به این موارد باید کالیپرهای ترمز ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب و روتورهای دوتکه را اضافه کرد. همچنین سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم الکترونیکی و بازوهای کنترل پایینی نیسمو هم جزو دیگر ویژگیهای شاخص اسکای لاین GT-R V-Spec موردبحث هستند.
نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۶ لیتری توئین توربو است که توسط نیسمو به مشخصات S1 ارتقا یافته است. از جمله قطعات کلیدی پیشرانه میتوان به توربوهای متمایز، ریل سوخت، کنترلر بوست الکترونیکی، پمپ سوخت افترمارکتی، انژکتورهای سوخت ۷۰۰ سیسی، رادیاتور آلومینیومی گریدی و اینترکولر نصب شده در بخش جلو اشاره کرد. همچنین نیروگاه آهنین موردبحث با گیربکس ۵ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکند.
با نگاهی به داخل کابین شاهد صندلیهای مسابقهای ریکارو با پوشش چرم مشکی، کفپوشهای نیسمو و پدالهای آلومینیومی خواهید بود. تایمر توربو HKS، سیستم صوتی کنوود، فرمان افترمارکتی و دوربین روی داشبورد جزو دیگر موارد قابلذکر هستند. گفته میشود این خودرو فقط کارکرد حدود ۲۱ هزار کیلومتری دارد.
آرش
۱۵ بهمن ۱۴۰۰عاشق شدم رف دیوونتم…..
ماشین رویایی
امین
۱۵ بهمن ۱۴۰۰زیادی قدیمی شده
SRT
۱۶ بهمن ۱۴۰۰قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر،گوهری
آرش
۱۵ بهمن ۱۴۰۰اینتر کولرشو نیگا
خدا کاش این مال من بوددددددد
آرش
۱۵ بهمن ۱۴۰۰خدا اگه عکس بود اینطوری میشد
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۱۵ بهمن ۱۴۰۰زشته آقا زشته
viper
۱۵ بهمن ۱۴۰۰جونم موتور rb26
به به
عجب موتوریه
یکی از بهترین موتور ها برای تقویت که خیلی هم سنگین نیست. من این رو بیشتر از 2jz دوست دارم (بدون هیچ منطقی)
واقعا ماشین جالب و دوست داشتنی ای هست
R@m!n
۱۵ بهمن ۱۴۰۰اگر دهه نود بخوای 5 تا ماشین رویایی انتخاب کنی قطعا این جواهر جزوشون هست. موتور شش سیلندر رویایی و استثنایی RB26DETT زمانی که نیسان تو اوجه قله پرفورمنس خودرویی بود.
استارته ساخته موتور سال 1989 زده شد و در ابتدا برای نیسان اسکای لاین GT-R R32 طراحی شد اما برای نیسان 300ZX و 350Z و حتی در فورد ماستنگ و اینفینیتی G35 هم استفاده شده.
برخلاف نسل قبل که RB25DET بود، این موتور از یک بلوک سیلندر بدون پورت روغن استفاده کرد. دارای میل لنگ با کورس پیستون 73.7 میلی متر، میله های مشابه با میله هایی که برای RB25DET NEO استفاده می شد، پیستون های پایین تر 1 میلی متر و شاخص تراکم 8.5 بود. پوشش سر آلومینیومی بلوک سیلندر با بیست و چهار سوپاپ بدون سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ. میل بادامک ها 240/236 درجه طول کشش و 8.58/8.28 میلی متر لیفت. بالابرهای جامد جایگزین انواع هیدرولیک شدند. اندازه سوپاپ های ورودی 34.5 میلی متر و دریچه های خروجی 30 میلی متر. شش دریچه گاز با قطر 45 میلی متر برای سیستم ورودی استفاده شد.
دو توربوشارژر Garrett M24 با پروانه سرامیکی برای ورود هوا به منیفولد ورودی و ایجاد فشار بوست 10 psi (0.7 بار) است در حالی که انژکتورهای سوخت 444 سی سی در دقیقه هستند. RB26DETT به 280 اسب بخار در 6800 دور در دقیقه و گشتاور 353 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه دست می رسیدن.
موتورهای RB26DETT Black Top برای Skyline GTR R32 و R33 استفاده شد. به طور همزمان، موتورهای RB26DETT Red Top با توربوشارژر Garrett M24 برای Skyline GTR R34 استفاده شد. علاوه بر این، RB26DETT Gold Top وجود داشت و بخشی از Skyline GTR R34 Nur بود.
علاوه بر این، یک نسخه هاردکور از موتور، RB26DETT N1، منتشر شد. یک بلوک سیلندر 24U مدرن با سیستم خنککننده ارتقا یافته، میلههای قویتر، پیستونها، منیفولد بازسازیشده بهعلاوه توربوشارژر Garrett M24 با پروانه فولادی به دست اورد. علاوه بر این، دارای یک پمپ آب و پمپ روغن تصفیه بود. بعداً N1 متوقف شد و نسخه مسابقه ای به اسم VQ30DETT ظاهر شد.
در سال 2002 تولید این موتور متوقف شد اما به عنوان معیار برای موتور VR38DETT در نیسان GTR R35 استفاده شد.
اسم گذاریش هم خیلی جالب بود:
RB: نام خانواده موتورهای تولید شده از 1985-2004
26: حجم 2.6 لیتر (liter 2.6)
D: ساختار موتور (DOHC)
E: تزریق سوخت الکترونیکی (Electronically fuel-injected)
TT: توربوشارژرهای دوقلو (Twin turbochargers)
این موتور در حالی که پرفورمنس بالایی ارائه می داد دوام و مقاومت بسیار بالا و اعجاب آوری داشت و تیون پذیری فوق العادش تو تاریخ کم نظیره.
همچنان سره اینکه این موتور بهترین موتور تاریخ خودروسازی ژاپن هست یا 2JZ اختلافات زیادی هست اما تاثیری که این موتور در تاریخ خودروسازی گذاشت خیلی بیشتر از 2JZ بود. نوآوری هایی که در بخش توربو، سیستم روغن کاری و خنک کننده اعمال شد راه رو برای موتورهای افسانه ای دیگه در محصولاته برندهای دیگه باز کرد.
RB26 همچنان زنده هست و خود نیسان و تیونرهای زیادی این موتور رو با جایگذاری قطعات مدرن به روز کردن. شاهکار تکرار نشدنی نیسان که با اون روزهای رویایش خیلی فاصله داره.
جناب ایکس
۱۵ بهمن ۱۴۰۰مرسی خیلی عالی بود
viper
۱۵ بهمن ۱۴۰۰خیلی عالی بود ممنونم اقا رامین . خودم بیشتر rb26 رو دوست دارم . کلا صداش رو بیشتر دوست دارم و کلا نیسان رو توی ماشینای اسپرت بیشتر دوست دارم . ولی به یکی از مزیت های این موتور به 2jz که هیولایی هست واسه خودش اشاره میکنم (البته جسارت میکنم جلوی اساتید مثل شما) : این موتور کج هست و وقتی که پیستون در نقطه مرگ پایین قرار میگیره جاذبه تاثیر کمتری در بالا رفتن پیستون داره نسبت به موتور های صاف .
باتشکر
MOHAMMAD.n.r
۱۵ بهمن ۱۴۰۰خیلی عالی بود👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
akrh78
۱۵ بهمن ۱۴۰۰مظلوم ترین اسکای لاین همین r33 هست که هیچکس بهش توجه نمیکنه همه تو نخ r32 گودزیلا و r34 برایان اوکانر هستن
اما از نظر من زیباترینشون همین r33 هست گل سر سبدشون هم نسخه lm 😍
جناب ایکس
۱۵ بهمن ۱۴۰۰R33 خیلی زیبا و خفنه من که همیشه از R32 بیشتر دوستش داشتم
محمدهادی
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ایول
Khosrow
۱۵ بهمن ۱۴۰۰اون موتوره یا کوانتوم؟ / چیه بابا ..
datsun
۱۵ بهمن ۱۴۰۰یه نسخه خاصش چن روز پیش ۲.۲ میلیون دلار قیمت گذاری شد
محمدهادی
۱۵ بهمن ۱۴۰۰عجججب چیزیه این R33
من ااااااشق اتاقشم
تکامل یافته ترین و به اندازه ترین جی تی آره تاریخه🔥🔥💪
محمدهادی
۱۵ بهمن ۱۴۰۰عشششق ماشین بازاست
با ابهت لعنتی
MOHAMMAD.n.r
۱۵ بهمن ۱۴۰۰خیلی تمییز و زیباست.
عاشق زیر کاپوت شدم
Tommy
۱۶ بهمن ۱۴۰۰به احترام R33 باید کلاه از سر برداریم و ایستاده تشویق کنیم. واقعا زبان قادر به تمجید نیست
مافوق شاهکار و دیگر هیچ
یکی از شاهکار ترین خودرو های تاریخ شاید هم شاهکار ترینش
فقط شما فکرش رو بکنید که این دهه نودی تو نوربرگرینگ مچ ماشین های قوی تر با تکنولوژی چند سال جدید تر از خودش مثل
گالاردو اسپایدر
فراری 575
استون مارتین dbs
C63 coupe performance package
رو خوابوندِ و زمان بسیار نزدیک به
911 gt3 996
Mustang Mach one 2021
داشته
معلوم نیست چند سال دیگه باید بگذرد تا دنیا چنین جواهری به خودش ببینه
Jdm باز
۱۹ بهمن ۱۴۰۰بسیار ماشین عالییییی هست
عشق همه ی jdm بازا
من تو خارج بودم تمام تلاشمو میکردم تا بتونم یدونشو بخرم بعدم تا خرخره تیونش کنم
Ariyan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲من چند تا از ماشین هایی که دوست دام جی تی ار ۳۲
جی تی ار ۳۴ و تویوتا سوپرای mk4