نیسان

نیسان اسکای لاین GT-R R33 V-Spec با ویژگی‌های خاص و کارکرد بسیار کم!

یک دستگاه نیسان اسکای لاین GT-R V-Spec در بازار خودروی آمریکا رؤیت شده است و می‌تواند یک چهار چرخ ایده آل برای طرفداران خودروهای ژاپنی باشد. این نسخه ویژه از اسکای لاین GT-R V-Spec در ژانویه ۲۰۲۱ از ژاپن وارد آمریکا شده است و سریعاً به خاطر رنگ بدنه بنفش میدنایت جلب‌توجه کرده است. خودروی موردبحث همچنین از کیت آئرودینامیک N1 سود می‌برد که شامل جلوپنجره فیبر کربنی، بال عقب، گاردهای باران و آینه‌بغل‌های ویژه است.

تغییرات متنوعی در این خودروی اسپرت رخ داده است. برای مثال در زیر خودرو رینگ‌های ۱۸ اینچی Rays Volk به همراه لاستیک‌های ۲۷۵/۳۵ دیده می‌شوند. به این موارد باید کالیپرهای ترمز ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب و روتورهای دوتکه را اضافه کرد. همچنین سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم الکترونیکی و بازوهای کنترل پایینی نیسمو هم جزو دیگر ویژگی‌های شاخص اسکای لاین GT-R V-Spec موردبحث هستند.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۶ لیتری توئین توربو است که توسط نیسمو به مشخصات S1 ارتقا یافته است. از جمله قطعات کلیدی پیشرانه می‌توان به توربوهای متمایز، ریل سوخت، کنترلر بوست الکترونیکی، پمپ سوخت افترمارکتی، انژکتورهای سوخت ۷۰۰ سی‌سی، رادیاتور آلومینیومی گریدی و اینترکولر نصب شده در بخش جلو اشاره کرد. همچنین نیروگاه آهنین موردبحث با گیربکس ۵ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند.

با نگاهی به داخل کابین شاهد صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو با پوشش چرم مشکی، کف‌پوش‌های نیسمو و پدال‌های آلومینیومی خواهید بود. تایمر توربو HKS، سیستم صوتی کنوود، فرمان افترمارکتی و دوربین روی داشبورد جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. گفته می‌شود این خودرو فقط کارکرد حدود ۲۱ هزار کیلومتری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    عاشق شدم رف دیوونتم…..

    ماشین رویایی

    موافقم 28
    مخالفم 4
  2. امین

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (520 ديدگاه)

    زیادی قدیمی شده

    موافقم 4
    مخالفم 40
    1. SRT

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (623 ديدگاه)

      قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر،گوهری

      موافقم 18
      مخالفم 1
  3. آرش

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    اینتر کولرشو نیگا

    خدا کاش این مال من بوددددددد

    موافقم 26
    مخالفم 2
  4. آرش

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    خدا اگه عکس بود اینطوری میشد

    موافقم 12
    مخالفم 17
    1. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      زشته آقا زشته

      موافقم 19
      مخالفم 15
  5. viper

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    جونم موتور rb26
    به به
    عجب موتوریه
    یکی از بهترین موتور ها برای تقویت که خیلی هم سنگین نیست. من این رو بیشتر از 2jz دوست دارم (بدون هیچ منطقی)
    واقعا ماشین جالب و دوست داشتنی ای هست

    موافقم 31
    مخالفم 3
  6. R@m!n

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    اگر دهه نود بخوای 5 تا ماشین رویایی انتخاب کنی قطعا این جواهر جزوشون هست. موتور شش سیلندر رویایی و استثنایی RB26DETT زمانی که نیسان تو اوجه قله پرفورمنس خودرویی بود.

    استارته ساخته موتور سال 1989 زده شد و در ابتدا برای نیسان اسکای لاین GT-R R32 طراحی شد اما برای نیسان 300ZX و 350Z و حتی در فورد ماستنگ و اینفینیتی G35 هم استفاده شده.
    برخلاف نسل قبل که RB25DET بود، این موتور از یک بلوک سیلندر بدون پورت روغن استفاده کرد. دارای میل لنگ با کورس پیستون 73.7 میلی متر، میله های مشابه با میله هایی که برای RB25DET NEO استفاده می شد، پیستون های پایین تر 1 میلی متر و شاخص تراکم 8.5 بود. پوشش سر آلومینیومی بلوک سیلندر با بیست و چهار سوپاپ بدون سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ. میل بادامک ها 240/236 درجه طول کشش و 8.58/8.28 میلی متر لیفت. بالابرهای جامد جایگزین انواع هیدرولیک شدند. اندازه سوپاپ های ورودی 34.5 میلی متر و دریچه های خروجی 30 میلی متر. شش دریچه گاز با قطر 45 میلی متر برای سیستم ورودی استفاده شد.
    دو توربوشارژر Garrett M24 با پروانه سرامیکی برای ورود هوا به منیفولد ورودی و ایجاد فشار بوست 10 psi (0.7 بار) است در حالی که انژکتورهای سوخت 444 سی سی در دقیقه هستند. RB26DETT به 280 اسب بخار در 6800 دور در دقیقه و گشتاور 353 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه دست می رسیدن.
    موتورهای RB26DETT Black Top برای Skyline GTR R32 و R33 استفاده شد. به طور همزمان، موتورهای RB26DETT Red Top با توربوشارژر Garrett M24 برای Skyline GTR R34 استفاده شد. علاوه بر این، RB26DETT Gold Top وجود داشت و بخشی از Skyline GTR R34 Nur بود.
    علاوه بر این، یک نسخه هاردکور از موتور، RB26DETT N1، منتشر شد. یک بلوک سیلندر 24U مدرن با سیستم خنک‌کننده ارتقا یافته، میله‌های قوی‌تر، پیستون‌ها، منیفولد بازسازی‌شده به‌علاوه توربوشارژر Garrett M24 با پروانه فولادی به دست اورد. علاوه بر این، دارای یک پمپ آب و پمپ روغن تصفیه بود. بعداً N1 متوقف شد و نسخه مسابقه ای به اسم VQ30DETT ظاهر شد.
    در سال 2002 تولید این موتور متوقف شد اما به عنوان معیار برای موتور VR38DETT در نیسان GTR R35 استفاده شد.

    اسم گذاریش هم خیلی جالب بود:
    RB: نام خانواده موتورهای تولید شده از 1985-2004
    26: حجم 2.6 لیتر (liter 2.6)
    D: ساختار موتور (DOHC)
    E: تزریق سوخت الکترونیکی (Electronically fuel-injected)
    TT: توربوشارژرهای دوقلو (Twin turbochargers)

    این موتور در حالی که پرفورمنس بالایی ارائه می داد دوام و مقاومت بسیار بالا و اعجاب آوری داشت و تیون پذیری فوق العادش تو تاریخ کم نظیره.

    همچنان سره اینکه این موتور بهترین موتور تاریخ خودروسازی ژاپن هست یا 2JZ اختلافات زیادی هست اما تاثیری که این موتور در تاریخ خودروسازی گذاشت خیلی بیشتر از 2JZ بود. نوآوری هایی که در بخش توربو، سیستم روغن کاری و خنک کننده اعمال شد راه رو برای موتورهای افسانه ای دیگه در محصولاته برندهای دیگه باز کرد.

    RB26 همچنان زنده هست و خود نیسان و تیونرهای زیادی این موتور رو با جایگذاری قطعات مدرن به روز کردن. شاهکار تکرار نشدنی نیسان که با اون روزهای رویایش خیلی فاصله داره.

    موافقم 29
    1. جناب ایکس

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      مرسی خیلی عالی بود

      موافقم 12
    2. viper

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      خیلی عالی بود ممنونم اقا رامین . خودم بیشتر rb26 رو دوست دارم . کلا صداش رو بیشتر دوست دارم و کلا نیسان رو توی ماشینای اسپرت بیشتر دوست دارم . ولی به یکی از مزیت های این موتور به 2jz که هیولایی هست واسه خودش اشاره میکنم (البته جسارت میکنم جلوی اساتید مثل شما) : این موتور کج هست و وقتی که پیستون در نقطه مرگ پایین قرار میگیره جاذبه تاثیر کمتری در بالا رفتن پیستون داره نسبت به موتور های صاف .
      باتشکر

      موافقم 11
    3. MOHAMMAD.n.r

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      خیلی عالی بود👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

      موافقم 4
      مخالفم 1
  7. akrh78

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    مظلوم ترین اسکای لاین همین r33 هست که هیچکس بهش توجه نمیکنه همه تو نخ r32 گودزیلا و r34 برایان اوکانر هستن
    اما از نظر من زیباترینشون همین r33 هست گل سر سبدشون هم نسخه lm 😍

    موافقم 13
    1. جناب ایکس

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      R33 خیلی زیبا و خفنه من که همیشه از R32 بیشتر دوستش داشتم

    2. محمدهادی

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      ایول

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. Khosrow

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    اون موتوره یا کوانتوم؟ / چیه بابا ..

    موافقم 1
    مخالفم 10
  9. datsun

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    یه نسخه خاصش چن روز پیش ۲.۲ میلیون دلار قیمت گذاری شد

    موافقم 12
  10. محمدهادی

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    عجججب چیزیه این R33
    من ااااااشق اتاقشم
    تکامل یافته ترین و به اندازه ترین جی تی آره تاریخه🔥🔥💪

  11. محمدهادی

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    عشششق ماشین بازاست
    با ابهت لعنتی

  12. MOHAMMAD.n.r

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    خیلی تمییز و زیباست.
    عاشق زیر کاپوت شدم

  13. Tommy

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    به احترام R33 باید کلاه از سر برداریم و ایستاده تشویق کنیم. واقعا زبان قادر به تمجید نیست
    مافوق شاهکار و دیگر هیچ
    یکی از شاهکار ترین خودرو های تاریخ شاید هم شاهکار ترینش
    فقط شما فکرش رو بکنید که این دهه نودی تو نوربرگرینگ مچ ماشین های قوی تر با تکنولوژی چند سال جدید تر از خودش مثل
    گالاردو اسپایدر
    فراری 575
    استون مارتین dbs
    C63 coupe performance package
    رو خوابوندِ و زمان بسیار نزدیک به
    911 gt3 996
    Mustang Mach one 2021
    داشته
    معلوم نیست چند سال دیگه باید بگذرد تا دنیا چنین جواهری به خودش ببینه

  14. Jdm باز

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بسیار ماشین عالییییی هست
    عشق همه ی jdm بازا
    من تو خارج بودم تمام تلاشمو میکردم تا بتونم یدونشو بخرم بعدم تا خرخره تیونش کنم

  15. Ariyan

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من چند تا از ماشین هایی که دوست دام جی تی ار ۳۲
    جی تی ار ۳۴ و تویوتا سوپرای mk4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا