پورشهدتوماسوفوردنیسان

درگ جالب نیسان Z نیسمو با پورشه 911 و فورد موستانگ 2014

موستانگ GT مدل ۲۰۱۴ دست‌دوم با قیمت تنها ۱۶ هزار دلار، قدرت یکسانی با نیسان Z دارد اما آیا در پرفورمنس هم با این کوپهٔ ژاپنی برابر خواهد بود؟

نیسان Z نیسمو با قیمت ۶۶ هزار دلار، نسبت به دیگر خودروهای اسپرت با قدرت مشابه مثل پورشه ۹۱۱، قیمت نسبتاً مناسبی دارد. بااین‌حال، در بازار خودروهای کارکرده می‌توان مدل‌هایی را پیدا کرد که چنین قدرتی را با قیمتی بسیار کمتر ارائه می‌کنند. یکی از این خودروها، فورد موستانگ GT مدل ۲۰۱۴ با پیشرانهٔ V8 کایوت است؛ اما آیا این ماسل کار دست‌دوم در پرفورمنس حریف کوپهٔ جدید نیسان خواهد شد؟ کانال یوتیوب «فست لین کار» با برگزاری مسابقات درگ بین این دو خودرو قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

اعداد و ارقام مشخصات دو خودرو روی کاغذ کاملاً باهم همخوانی دارد. پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 موستانگ و موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی نیسان هردو ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور ۵۳۰ نیوتن متری موستانگ فقط کمی از ۵۲۰ نیوتن متر نیسان بیشتر است. از لحاظ وزن هم دو خودرو بسیار نزدیک به هم هستند و Z نیسمو فقط حدود ۴۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. در حال حاضر، موستانگ GT مدل ۲۰۱۴ کارکرده تنها حدود ۱۶ هزار دلار قیمت دارد که ۵۰ هزار دلار از رقیب ژاپنی کمتر است.

در درگ اول، دو خودرو ابتدا در کنار هم حرکت می‌کنند اما خیلی زود نیسان جلو می‌افتد و درنهایت با زمان ۱۳.۸ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند. هرچند پیشرانهٔ کایوت موستانگ در سطح نسخه‌های امروزی نیست اما GT مدل ۲۰۱۴ عملکرد قابل‌توجهی دارد و ۴۰۰ متر را در ۱۴.۷ ثانیه طی می‌کند. در مسابقهٔ دوم، فورد شروع بهتری دارد درحالی‌که شروع نیسان ضعیف‌تر است. به همین دلیل، این بار با زمان ۱۴ ثانیه برای Z و ۱۴.۵ ثانیه برای موستانگ، اختلاف کمتر است. سپس نوبت به مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حالا این موستانگ است که جلو می‌افتد و هرچند در ادامه Z خود را به رقیب آمریکایی می‌رساند اما این کافی نیست و موستانگ با اختلافی جزئی جلوتر از کوپهٔ نیسان از خط پایان عبور می‌کند.

سپس Z نیسمو در برابر رقیبی بسیار توانمندتر قرار می‌گیرد. این خودرو پورشه ۹۱۱ تارگا 4S است که قیمت آن از ۱۵۳ هزار دلار آغاز می‌شود. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور، کمی از کوپهٔ ژاپنی قوی‌تر است درحالی‌که وزن دو خودرو تقریباً برابر است. نیروی پیشرانه در ۹۱۱ توسط یک گیربکس دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ بنابراین، واضح است که Z نیسمو در برابر این اسپرت آلمانی شانسی نخواهد داشت. تارگا 4S به لطف کشش بهتر ناشی از وزن پیشرانه روی چرخ‌های عقب و سامانهٔ چهارچرخ محرک، از همان ابتدا جلو می‌افتد و با زمان تنها ۱۲.۵ ثانیه، با اختلاف قابل‌توجهی پیروز می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی

 

نیسان Z نیسمو

فورد موستانگ GT

پورشه ۹۱۱ تارگا 4S

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۵.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب چهارچرخ
وزن ۱۶۸۰ کیلوگرم ۱۶۴۱ کیلوگرم ۱۶۷۲ کیلوگرم
قیمت ۶۶ هزار دلار ۱۶ هزار دلار ۱۵۳ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. amir-mr

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (405 ديدگاه)

    اول صبحی شارژ شدیم

    دم اعضای پرتلاش پدال گرم💯

    موافقم 25
    مخالفم 7
    1. (Ali(chevynova

      ۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (7396 ديدگاه)

      ماشالاه فورد که با قیمت ۱۶ هزاردلاریش داره با گرونترها رقابت میکنه و پا به پای اونها میاد
      ماشالاه پرفروشترین و محبوب ترین کوپه جهان

      موافقم 35
      مخالفم 62
      1. amir

        ۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3687 ديدگاه)

        البته علی جان ۱۶ هزار دلاره چونکه ماله ساله ۲۰۱۴عه بلاخره گذشتن چند سال از تولیدش روی قیمتش تاثیر میگذاره وگرنه قیمتش در اصل بیشتر بوده

        موافقم 18
        مخالفم 4
  2. Reza Waffen SS

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    بی چون و چرا انتخابم ۹۱۱ تارگا ۴S 👍

    موافقم 44
    مخالفم 19
    1. amir

      ۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3687 ديدگاه)

      پورشه قشنگ یه اعجوبه اس یه فرمول ناب و منحصر به فرد اشتوتگارتی هیچ کس پیدا نمیشه که از ۹۱۱ خوشش نیاد مگر تسلافن هایی که بهش میگن قورباغه و هرکس بخواد از بین محصولات پورشه انتخاب کنه قطعا ۹۱۱ رو انتخاب خواهد کرد مخصوصا بعضی از نسل هاش بهتر هم میشه

      موافقم 29
      مخالفم 7
  3. Dark Knight

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (576 ديدگاه)

    Z نیسمو واقعا افتضاح بود ! نمیدونم شاید این ماشین سرحال نبود ولی واقعا تایم ۱۳/۶ ثانیه برای یک کوپه ۴۲۰ اسبی زشت هست !! علی ربیعی با اون جنسیس کوپه غراضش زیر ۱۳/۲ چند وقت پیش تایم زد 🤣😂

    موافقم 13
    مخالفم 36
    1. amir

      ۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3687 ديدگاه)

      نیسان این نسل زد جدید رو در حد و اندازه های نسل قبلی نیورد نسل خوبی نبوده پرفورمنس نه چندان در خور با قیمتی گران در حالی که نسل های قبلیش خوب بودن و مورد علاقه جی دی ام بازها مثل نمیدونم ۳۵۰ زد و ….

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. سروش

      ۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اولاً که تایم ربیعی ۱۲.۲ هستش و اون کوپه غراضه قهرمان ۶ سیلندر اتمسفر ایرانه
      شمایی که اونو غراضه میبینی میتونی چنتا ماشین اتمسفر نام ببری که حریفش بشن؟

      موافقم 1
      مخالفم 14
  4. فرشاد

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (928 ديدگاه)

    اسب بخار یکسان
    گشتاور یکسان
    پورشه برنده س

    موافقم 27
    مخالفم 10
    1. amir-mr

      ۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (405 ديدگاه)

      پورشه با اسب بخار کمتر تو قوطی میکنه رقبا رو باز اگه قدرت ها مساوی باشه که هیچی کارشون تمومه

      موافقم 29
      مخالفم 17
      1. datsun

        ۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3953 ديدگاه)

        امیر پورش اینجا واقعا عالی عمل کرد ولی با ۱۵۰ هزارتا میشه یه gtr صفر خرید که اینا رو به عنوان میان وعده میل میکنه تازه ۳۰ هزارتاش هم میومنه که سی هزارتا خرج تیونش کنی میری یا هایبر کارها کل میندازی اینی که میگم شوخی نیست خوده حقیقته،

        موافقم 34
        مخالفم 17
      2. سوشیانت

        ۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3615 ديدگاه)

        پورشه ۴۵۰ اسبی از جفتشون قوی تره بعد میگی با اسب بخار کمتر؟! ریاضیات آلمانی فن های متعصب فوق العاده ست😂😂😂 البته الان فعلا دوج داره پورشه رو تو قوطی میکنه

        موافقم 15
        مخالفم 32
        1. ALI.S

          ۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          بخون پیام رو بعد نظر بده!
          میگه رقبایی که ازش قدرت کمتری داره رو می‌تونه تو درگ ببره.
          اینجا که بیشتره!

          موافقم 12
          مخالفم 6
        2. سوشیانت

          ۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          خب علی پروفسور عزیز من هم از همین تعجب کردم که کامنت ایشون ربطی به اینجا نداره

          موافقم 4
          مخالفم 8
    2. (Ali(chevynova

      ۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (7396 ديدگاه)

      پورشه ۱۵۶ هزار دلاری الکی گرون اگه برنده نشه که جای تعجب داره چون پول مفتی که گرفته میره زیر سوال
      هنر اونکه مثل موستانگ با ۱۶ هزار دلار پا به پای رقبای گرونتر رقابت کنه اونم مدل ۲۰۱۴ نه ۲۰۲۳

      موافقم 14
      مخالفم 45
      1. amir

        ۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3687 ديدگاه)

        موستانگ نو هم اندازه نیسمو قیمت داره
        بعد همون پورشه الکی گرون با یه تیون همون تسلای برقی هم چند پست قبل زد پورشه ای که داری مسخرش میکنی توی پیست تایم هایی میزنه که آمریکایی ها خوابشم نمیبینن مگر دیگه کوروت سی هشت بتونی یه تایمی بزنه

        موافقم 14
        مخالفم 11
        1. Amir Machine

          ۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1287 ديدگاه)

          موستانگ GT نو با 480 اسب از 43 هزارتا شروع میشه، یعنی 23 هزارتا کمتر از نیسمو
          دارک هورس هم که گرون‌ترین موستانگه با 500 اسب از 60 هزارتا شروع میشه که بازم از نیسمو ارزون‌تره

          موافقم 11
      2. آلمانی باز

        ۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (207 ديدگاه)

        هنر اینکه که رکوردار قهرمانی لمانز باشی…رکورد نوربرینگ هم دستت باشه…تو ساخت خودرو های پیست محور هیچکس نتونه بزنه رو دستت…تو درگ هم کابوس رقبا باشی ، یعنی دقیقا چیزایی که پورش داره
        فورد هم میتونه برای رتبه دوم رقابت کنه ، مشکلی نیست

        موافقم 12
        مخالفم 5
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    معلومه پورشه

    موافقم 14
    مخالفم 10
  6. noir

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ندید میگم پورش با اختلاف برد نیسان z به هیچ عنوان عملکرد خوبی نداره نه فقط پورش از خودرو های شرکتای دیگه با قدرت برابر میباخت

    موافقم 6
    مخالفم 9
  7. phonix

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    پورشه گشتاورش بیشتره قدرتش بیشتره وزنش کمتره چهار چرخ متحرکه
    بعد میاین میگین زد افتضاحه چرا باخت ؟؟؟؟؟؟
    عجب

    موافقم 14
    مخالفم 1
  8. 𝐀𝐥𝐢

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    انتخابم ۱۰۰% ۹۱۱ اما از ظاهر نیسان هم خوشم میاد

    موافقم 9
    مخالفم 8
  9. BMW

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    انتخاب ام آلمانی هست ولی از قیافه نیسان از همون اول عاشقش بودم😢

    موافقم 7
    مخالفم 5
  10. Jeferson

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    د لامصب ۲۰۱۴ بودنش مشکلی نیس ولی حداقل شلبی شو می آوردین
    اگه موستانگ شلبی بود
    شاید با اختلاف کم پورشه می برد
    ولی نیسان رو خیلی راحت و شیک می زد

    موافقم 13
    مخالفم 4
  11. سبحان

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه موستانگ سیاه دراز بود ۱۵۰۰ اسب داشت اسم دقیقشو یادم نیس روش ارم مانستر بود اونو میاوردن هرچی پورشه و نیسان رو می کرد تو درو دیوار موستانگ بهترین ماشینی که تو کل زندگیم دیدم مخصوصا مدل ۲۰۱۳و مک وانش رو خیلی دوس دارم

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. amir

      ۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3687 ديدگاه)

      نمیدونم چرا حس میونم ایشون موستانگ کن بلاکو میگه

  12. سبحان

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه موستانگ سیاه دراز بود ۱۵۰۰ اسب داشت اسم دقیقشو یادم نیس روش ارم مانستر بود اونو میاوردن هرچی پورشه و نیسان رو می کرد تو درو دیوار موستانگ بهترین ماشینی که تو کل زندگیم دیدم مخصوصا مدل ۲۰۱۳و مک وانش رو خیلی دوس دارم دوج هم خوبه کلا ماشین های پر قدرت رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 5
  13. ابوالفضل

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (328 ديدگاه)

    نیسان z خیلی زحمت کشید واقعا ،موستانگ 9 سال پیش رو تونست شکست بده 🤣
    دوستانی که گفتن از قیافه نیسان خوششون اومده دقیقا از کجاش ؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. مهدی

    ۱۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بعد از BMW E46 M3 GTR هیچ کوپه ی تولید انبوهی به دل من یکی ننشست که ننشست
    حالا نریزید این زیر که فلان و بهمان،منظورم خودروهای زیر صد هزار دلار هست
    تنها ب ام و دوست داشتنی تاریخ

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا