نیسان

نیسان GT-R50، سامورایی بسیار کمیاب با 720 اسب بخار قدرت

کمی بیش از دو سال پیش، نیسان به مناسبت پنجاه‌سالگی مدل افسانه‌ای GT-R، نسخۀ ویژه و تولید محدودی از این خودرو را که با همکاری ایتال‌دیزاین طراحی شده و GT-R50 نام گرفته بود معرفی کرد. از این خودرو تنها ۵۰ دستگاه ساخته شد اما برای کسانی که در آن زمان یک میلیون دلار برای خرج کردن داشتند اما آن‌قدر خوش‌شانس نبودند که بتوانند یک دستگاه از این GT-R منحصربه‌فرد را بخرند، خبر خوبی وجود دارد زیرا یک نمونه از این ماشین برای فروش گذاشته شده است.

GT-R50 که به‌عنوان یک GT-R رها شده از محدودیت‌های کاربردی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها توصیف می‌شود، برای اولین بار در جشن سالگرد پنجاه‌سالگی GT-R و ایتال‌دیزاین در قالب یک کانسپت به نمایش درآمد. این کانسپت در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد اما نیسان بعداً اعلام کرد که تولید این خودرو به دلیل انجام اصلاحات لازم برای امکان تردد در جاده‌های عمومی تا سال ۲۰۲۰ به تعویق خواهد افتاد. سپس در می سال ۲۰۲۰ اولین نمونهٔ تولیدی GT-R50 در ایتالیا معرفی شد و در جولای امسال نیسان اعلام کرد که تمام ۵۰ دستگاه آن فروخته شده‌اند.

برای این خودرو رنگ‌های مختلفی ارائه شد که یکی از آن‌ها همین رنگ نقره‌ای مایع است که در این نمونهٔ فروشی دیده می‌شود. به گفتهٔ فروشنده، این رنگ یک آپشن ۲۵ هزار یورویی بوده است. زیر کاپوت GT-R50 همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو قرار دارد اما این پیشرانهٔ دست‌ساز توسط نیسمو تقویت شده و در اینجا ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

هرچند خریدار این خودرو امکان شخصی‌سازی و سفارش آپشن‌های مدنظر خود را نخواهد داشت اما این نمونه‌ای جذاب با رنگ گران‌قیمت است که به بال عقب هیدرولیکی ۳۵ هزار یورویی هم مجهز است. همچنین به گفتهٔ فروشنده، خودرو کاملاً صفرکیلومتر بوده و از زمان تحویل هرگز با آن رانندگی نشده است. GT-R50 در زمان فروش اولیه ۱.۱ میلیون دلار قیمت داشت اما فروشندهٔ این نمونه قیمت آن را اعلام نکرده و بنابراین نمی‌دانیم قیمت آن از زمان پایان پذیرش سفارشات خرید در جولای امسال افزایش یافته یا عدم امکان سفارشی‌سازی به سلیقهٔ خریدار ارزش آن را کاهش داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Muty

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    1.1 میلیون دلااااار
    مگه پول علف خرسه

    موافقم 56
    مخالفم 57
    1. ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      تازه کجاشو دیدی امسال یک میلیونه ۵۰ تاش که فروش رفت اصلا فروشندش پیدا نمیشه که قیمت داشته باشه😂

      موافقم 50
      مخالفم 2
      1. ۱۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        البته الان فهمیدم که سال ۲۰۲۰ پولش رو دادن

        موافقم 25
    2. Reza Waffen SS

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      قیمت مناسبیه میرزه . کارهای ایتال‌دیزاین رو روهوا میزنن

      موافقم 42
      مخالفم 13
    3. بهراد

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      اینا بیشتر ارزش کلکسیونی دارن تا واسه استفاده. ولی شما مطمئن باش کسی که اینو میخره ۱ میلیون دلار واسش اصلا رقم نیست

      موافقم 41
      مخالفم 3
      1. Iman99

        ۱۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نسخه طراخی ایتال دیزاین با تولید محدوده دلیل قیمتش همینه

        موافقم 16
        مخالفم 2
        1. phonix

          ۱۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          اها یعنی اینکه ماله ژاپنه و نیسان ساختتش اصلا تاثیری بر ارزشش نداره
          صرفا چون ایتالدیزاینه:)
          امان از دست تو ایمان

          موافقم 8
          مخالفم 5
        2. Iman99

          ۲۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ربطی نداره چرا خودتو به نفهمی میزنی فقط برای اینکه جواب منو بدی من جواب همتون رو میدم به آبم میخورم روس چون هنوز مونده تا به حرفای من برسید
          برید از عقلتون استغاده کنید تا در این تحیر و تعجب و شگفتی ها باقی نمونید و دوباره حرف اضافه نزنید

          نسخه های تولید محدود سفارشی هر خودرو و شرکتی گران تر از نسخه های عادی هستن
          وگرنه هر آدمی که کمی از خودرو و مهندسی این ماشینها سردر بیاره میدونه قیمت واقعی این‌ماشین یک دهم این قیمت هم ارزش نداره
          این پولی که برای این ماشین میدن
          دلیلش همون تولید محدود بودن و سفارسی بودن و طراحی توسط ایتال دیزاین هست و بس

          پس دیگه لطفاً خودتو با این جوابایی که از سر نادانی و تعصب میاد بیشتر ضایع نکن

          موافقم 9
          مخالفم 11
  2. مهردادکمال

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    قیمت یک فراری و یک لامبورگینی اوانتادور روی هم خیلی کمتر از این نیسان میشه !
    دیوانه خانه اس رسما

    موافقم 21
    مخالفم 58
    1. phonix

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      GT-R در حالت عادی هم گرونه
      حالا یه نسخه فابریک شرکتی از یک مدل مشهور اونم تولید محدود این قیمت رو داره
      مثل اینکه بگین برای چی ماشین های تولید محدود فراری یا لامبو کلی پولشه و این دزدیه و…
      ولی کسانی که این پول رو دارن بالاخره یک جا خرجش میکنن یکی ایتالیایی دوست داره و میره دنبال اونا یکی هم JDM دوست داره و میره دنبال اینا
      من خودم بودم این پولو میدادم تنها ماسل کار غیر امریکایی هست که الان تولید میشه و ارزش داره

      موافقم 31
      مخالفم 1
    2. Sobhan

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      بیشتر هم می ارزه تولید محدوده خیر سرش برو قیمت لامبور های تولید محدود رو نگا🙌

  3. Royal Driver UK 70

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    خیلی خیلی عجبیه شبیه پروتوتایپ ها و کانسپتاست.

    موافقم 16
    مخالفم 4
  4. Si

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    Gt_r افسانه هست باید در کتاب گینس همراه با چارجر 1968 ثبت بشه و ارزش میلیون دلاری داره

    موافقم 25
    مخالفم 6
  5. Alan.r

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    ارزششو داره بسیاااااار قوی و زیباست

    موافقم 22
    مخالفم 5
  6. سامان اذری

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    من به شدت عاشق جی تی ارم
    حتی عکس پروفایلمم با مدل نیسمو گرفتم
    ولی رقیب اصلی این ماشین پورشه ۹۱۱ توربو و توربو اس بود
    که هر چند سال یه بار نسل جدید میده با تکنولوژی و قدرت بیشتر طراحی بروزتر ولی این ماشین از ۲۰۰۷ یه شکل مونده با همون پلتفرم و همون انجین

    موافقم 37
    مخالفم 4
    1. محمدهادی

      ۱۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      به شخصه اگه ثروتمند و کلکسین باز بودم حتما براش این پولو خرج میکردم
      بشدت میارزه
      البته بقول دوستمون صرفا جهت نگهداری کلکسیون داری
      نه استفاده از خودرو

      1. سامان اذری

        ۱۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        برا کلکسیونی بودن R34 nismo خیلی عالیه

        1. phonix

          ۱۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          اتفاقا به نظرم باید ماشین رو روند و لذت برد حالا کمی با دقت یه چیزی ولی نه اینکه اصلا سوار نشی
          حتی اگه نسخه تک ساخت فراری باشه
          ماشینی که نشه ازش لذت برد به چه دردی میخوره؟

  7. Khosrow

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    فقط نمای جانبی زیباست / عقب افتضاح و بی شخصیت / جلو بی هویت / کابین و متریال کابین در حد لیگ دسته دو / قیمت خنده دار ..

    موافقم 9
    مخالفم 41
    1. بهنام

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (904 ديدگاه)

      هویت ؟ لیگ دسته دو ؟ گهربار بود

      موافقم 16
  8. امیرحسین

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    دره کارخونه دوج رو ببندید 😔

    موافقم 2
    مخالفم 24
  9. new reventon

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (451 ديدگاه)

    نوکیا N97😂

    موافقم 5
    مخالفم 17
  10. بی خیال اسم

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    عاشق جی تی ارم😍

    موافقم 13
    مخالفم 1
  11. aliHOZA

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (583 ديدگاه)

    چقدددددر خوشگله…
    کاشکی مال من بود.
    اما داخلش عه.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. i.am.mohamad

    ۱۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فقط قاب قرمز دریچه هوا
    یاد قطعات داشبورد پراید افتادم که رنگ می کنن.
    ولی در کل خیلی قشنگیه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. aryan

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    کیفیت از سر روش میباره

  14. Sobhan

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    خیلی دوستش داشتم ولی پشتش میتونست بهتر باشه 🥰👏

  15. امپراطوری خورشید

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    گودزیلا ارزش خرید بالایی داره چه نسخه معمولی چه سفارشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا