نیسان روگ برای مدل ۲۰۲۱ با نسل کاملاً جدیدی به بازار آمد اما پیشرانهٔ چهار سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی آن کمی ضعیف بود. این مشکل اما برای مدل ۲۰۲۲ برطرف شده است زیرا نیسان برای این کراساوور کامپکت بجای موتور قبلی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر جدید را در نظر گرفته که در عین مصرف کمتر، قدرت بیشتری نسبت به موتور تنفس طبیعی قبلی دارد. این پیشرانهٔ سه سیلندر جایگزین موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی میشود و روگ مدل ۲۰۲۲ فقط با همین موتور جدید قابل خریداری خواهد بود.
این موتور جدید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد که به ترتیب ۱۱ و ۲۴ درصد از ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور موتور تنفس طبیعی قبلی بیشتر است. با وجود این افزایش قدرت، به گفتهٔ نیسان مصرف سوخت موتور جدید ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود که ۰.۷ لیتر از قبل کمتر است. این پیشرانهٔ جدید که در تنسی ساخته میشود، از تکنولوژی ضریب تراکم متغیر نیسان بهره میبرد که قبلاً در موتور ۲ لیتری توربوشارژ اینفینیتی QX50 دیده بودیم.
نیسان این پیشرانهٔ جدید را به نسل جدید گیربکس CVT Xtronic خود متصل کرده است که به سیستم پمپ روغن دوقلو مجهز است و ۳۲ درصد اصطکاک کمتری دارد. یکی از این پمپها که مکانیکی و کوچک است، برای تعویض دندههای آهسته و هنگام بار سبک استفاده میشود درحالیکه پمپ دوم که الکتریکی است، در شرایط رانندگی سخت برای ایجاد جریان روغن بیشتر وارد عمل میشود.
این پیشرانهٔ جدید موجب افزایش قیمت جزئی نیسان روگ در مدل ۲۰۲۲ شده است بهگونهای که قیمت نسخههای محرک جلو ۶۵۰ دلار و قیمت نسخههای چهارچرخ محرک ۷۵۰ دلار بیشتر از قبل شده است. این یعنی قیمت تیپ پایهٔ S محرک جلو از ۲۶,۰۵۰ دلار به ۲۶,۷۰۰ دلار و قیمت تیپ پرچمدار پلاتینوم چهارچرخ محرک از ۳۷,۲۳۰ دلار به ۳۷,۹۸۰ دلار رسیده است. برای روگ مدل ۲۰۲۲ پکیجهای سفارشی SV پریمیوم با قیمت ۲,۶۶۰ دلار و SL پریمیوم با قیمت ۱,۳۲۰ دلار هم ارائه میشود. نیسان روگ مدل ۲۰۲۲ از زمستان پیش رو قابل خریداری خواهد بود.
محمدرضا
۲۸ آبان ۱۴۰۰این چینی بازیا چیه خب معلومه نیسان روبه ورشکستگی میره.
همون موتور ۲لیتریه توربو هم به عنوان آپشن اضافه میکردی.
بازار آمریکا رو با اروپا اشتباه گرفته چون شریکش رنو هست.
رضا 👉
۲۸ آبان ۱۴۰۰۲ لیتری توربویی در کار نبود اصلا!
۲.۵ لیتر تنفس طبیعی داشت که الان شد ۱.۵ توربو و چه بسا قویترم شد
متنو کامل بخونید بعد کامنت بذارید
محمدرضا
۲۸ آبان ۱۴۰۰منظورم همون موتوره که برای qx50 هم استفاده میشه
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۹ آبان ۱۴۰۰برای کراس اوور های خانوادگی نیسان این موتور مناسبه چون کسی بخواد نیسان سوار بشه. و افرود بره پاترول انتخاب میکنه
محمدرضا
۲۹ آبان ۱۴۰۰الان مثلا راو فور ۳۰۰اسبی هم داریم .لند کروز هم داریم.
همه چیز که اسب بخار نیست.
میثم
۲۸ آبان ۱۴۰۰بجای هزینه برای یه موتور جدید با ضریب کمپرس متغیر که معلوم نیست در درازمدت وضعیت استهلاکش چجوریه،
همون قبلی رو هیبریدی میکرد که امتحان خودشو پس داده، هم استانداردهای آلایندگی رو پاس میکرد، هم اینکه مصرفش حدود صدی 2 تا 2.5 لیتر کمتر میشد. الان صدی نیم لیتر کمتر شده.
هزینه توسعه این موتور رو میداد برای باتری و موتور الکتریکی و متعلقاتش خیلی بهتر بود
datsun
۲۸ آبان ۱۴۰۰کمپرس متغیر قبلی جوابش رو پس داد اوایل که تولید شد برخی گفتن خرابیش زیاده و استهلاک داره ولی جوابش رو پس داد نیسان رو این موتور ۲۰ سال کار کرد تا تولید انبوه شد
ارسلان
۲۸ آبان ۱۴۰۰چقد طراحی نیسان ایکس تریل نسبت به نسخه های 2017 و 2018 که توی ایران هست بهتر شده مخصوصا کابین عالی شده /
خب اینجا هم با اینکه سه سیلندره قدرتش چه اسب بخار و چه گشتاور بیشتر شده و 201 اسب بخار شده
و مصرف سوخت هم بهبود پیدا کرده /
اصطحکاک گیربکس هم 32 درصد کمتر شده
اونوقت همش 650 دلار افزایش داشته /
اونوقت سایپا سقف کوییک رو رنگ میکنه 15 تومن میشکه روی قیمت اسمشم میزاره نسخه ی آر
datsun
۲۸ آبان ۱۴۰۰آقای دهقان مصرف سوخت رو تو همه سایتها زدن ۵.۸ لیتر
میثم
۲۸ آبان ۱۴۰۰مصرفش اگه 5.8 باشه با این پرفورمنس خیلی عالیه
امیر دهقان
۲۸ آبان ۱۴۰۰سلام
طبق اعلام سازمان EPA آمریکا مصرف سوخت روگ با موتور جدید 33 MPG هست که میشه معادل 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
The old Rogue was rated at a combined 30 mpg in its most fuel-efficient front-wheel-drive form, whereas the new one is claimed to return 33 mpg.