به نبرد بزرگ کراساوورهای کامپکت خوشآمدید. در اینجا جدیدترین خودروهای این کلاس را گرد هم جمع کردهایم تا آنها را از لحاظ فضای داخلی، تکنولوژی، ایمنی، مصرف سوخت، کارایی، سواری و هندلینگ بررسی و بهترینها را مشخص کنیم.
خودروها
خودروهایی که برای این نبرد جمع کردهایم شامل اکثر مدلهای این کلاس میشود و هر کراساووری که در اینجا میبینید یکی از مهمترین محصولات سازندهٔ خود بهحساب میآید و فروش سالانهٔ همهٔ آنها در آمریکا بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه است. تویوتا رافور پرفروشترین خودروی این کلاس است و به لطف قابلیت اطمینان مشهور و تنوع نسخهها همچنان موردتوجه خریداران قرار دارد. هوندا CR-V برای مدل ۲۰۲۳ با نسل کاملاً جدید خود به بازار آمده که با تکنولوژیهای بیشتر و پیشرانههای بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه میشود.
نیسان روگ مدل ۲۰۲۳ با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو از همهٔ خودروهای دیگر این جمع یک سیلندر کمتر دارد ولی موتور جدید آن قدرت بیشتری را با مصرف سوخت کمتر ارائه میکند. کراساوورهای کیا و هیوندای در ظاهر متفاوت به نظر میرسند اما زیر پوست اشتراکات زیادی دارند. توسان و اسپرتیج روی پلتفرم مشترکی ساخته شده و هردو از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری استفاده میکنند. مزدا CX-5 با اینکه چند سالی است بروز نشده اما همچنان گزینهٔ محبوب علاقهمندان به رانندگی است و موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ آن قویترین نمونه در این کلاس محسوب میشود.
درنهایت به سوبارو فورستر میرسیم که خوش استایلترین کراساوور این کلاس نیست اما همچنان در این بخش رقابتی خودروی محبوبی است. پیش از شروع رقابت، احتمالاً تعجب کردهاید که چرا در این گردهمایی بزرگ هیچ نمایندهای از خودروسازان آمریکایی حضور ندارد. ما از فورد اسکیپ برای حضور در مقایسه دعوت کردیم ولی سازنده نمونهای برای ارسال در دسترس نداشت. شورلت اکوئناکس و جیپ چروکی هم اخیراً بهروزرسانی بزرگی نداشتهاند.
سواری و هندلینگ
این کراساوورها در پیست مسابقه توسعه پیدا نکردهاند اما در زمینهٔ بهبود پویایی و جذابیت رانندگی راهی طولانی را پیمودهاند. هرچند در خرید چنین خودروهایی راحتی و سکوت کابین در اولویت قرار دارد اما رانندگی برخی از این کراساوورها بهتر از بقیه است. نیسان روگ مثالی عالی برای این موضوع است. این ماشین سواری آرامی را ارائه میکند درحالیکه لرزشهای کابین را به حداقل میرساند و راحتی را بر هر چیزی ارجح میداند. در کراساوور نیسان، تنظیم شاسی با تمرکز روی راحتی بجای تظاهر به اسپرت بودن قابلتحسین است و ۲۰۱ اسب بخار قدرت موتور سه سیلندر آن برای یک کراساوور کامپکت کافی خواهد بود.
بااینحال، هرچند از سواری روگ لذت بردیم اما رانندگی با CX-5 لذتبخشتر بود. مزدا گویی برای جادههای پرپیچوخم ساخته شده و کنترل بدنهای عالی دارد. فرمان این ماشین با بازخورد و دقت بالا، به خودروهای اسپرت نزدیک است و موتور توربوشارژ بسیار خوب آن شتاب ۶.۸ ثانیهای را فراهم میکند که از همهٔ رقبا سریعتر است. اسپرتیج و توسان علیرغم اشتراک پلتفرم و پیشرانه، روی جاده احساس متفاوتی دارند. گیربکس هشت سرعتهٔ کیا نرمتر است اما در هردو خودرو کمبود قدرت احساس میشود. به همین دلیل، عملکرد پیشرانهٔ کرهایها همه را ناامید کرد هرچند که تنظیم بهتر گیربکس کیا کنار آمدن با این موتور را آسانتر میکند.
CR-V برای مدتی طولانی کراساوور موردعلاقهٔ ما بوده و عنوان شاسیبلند سال ما را در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ کسب کرده است. موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوی این ماشین از نسل قبلی گرفته شده و هنوز ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور بهخوبی با گیربکس CVT هماهنگ است اما وقتی پدال گاز بیشتر فشار داده شود کمی تحتفشار قرار میگیرد و به نظر میرسد برای ارائهٔ قدرت خود سخت در حال تلاش است. بااینحال، سواری CR-V آرام و مناسب است هرچند که عادت کردن به ترمزهای آن کمی طول میکشد.
پرفروشترین خودروی این سگمنت اما سواری چندان جالبی ندارد و نمیتوانیم از راحتی کمتر آن نسبت به دیگر رقبا چشمپوشی کنیم. البته مقداری از تقصیر این مشکل را میتوان به گردن لاستیکهای آلترین و تنظیم آفرودی تعلیق در تیپ آزمایشی TRD ما انداخت ولی متأسفانه موتور ۲.۴ لیتری خشن و پرسروصدا و گیربکس هشت سرعتهای که به نظر میرسد بجای کار کردن با موتور در حال مبارزه با آن است، انتقادات بیشتری را به سمت رافور روان کردند. موتور ۲.۵ لیتری تخت سوبارو فورستر نیز با ۱۸۲ اسب بخار قدرت، هنگام بالا رفتن از شیبها تحتفشار قرار میگیرد و گیربکس CVT آن فاقد نرمی هوندا است.
داخل
در این بخش، روگ با کابینی که به لطف تودوزی چرمی، نورپردازی و کنترل تهویهٔ سه منطقهای حس لوکسی دارد، بهسرعت خود را از رقبا متمایز کرد. البته روگ گرانترین عضو گروه است اما در داخل حس خوبی دارد هرچند که گرافیک قدیمی و تأخیر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن ناامیدکننده است. CR-V همیشه در تطبیقپذیری داخلی پیشتاز بوده اما نسل جدید آن یک گام به عقب برداشته است. در تیپ EX-L که از تیپهای بالایی است، پورت USB عقب وجود ندارد، نمایشگر لمسی ۹ اینچی آن کوچک احساس میشود، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن قدیمی به نظر میرسد و تصویر دوربین عقب فقط در نصف نمایشگر به نمایش درمیآید. البته CR-V از نقاط مثبت زیادی مثل صندلیهای راحت و طراحی هوشمندانهٔ و دلباز کابین هم برخوردار است.
ما طراحی کابین اسپرتیج را به توسان ترجیح میدهیم. صفحهنمایش خمیدهٔ کیا که نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی را در یک واحد ترکیب کرده نمای شیکی به کابین خودرو بخشیده است و توجه کیا به جزئیات، اسپرتیج را از رقبا متمایز میکند. البته ادغام کنترلهای تهویه و سیستم صوتی در یک پانل لمسی گامی در جهت اشتباه محسوب میشود. توسان از دکمههای مجزا برای این عملکردها استفاده میکند اما استفاده از آنها حین رانندگی کمی دشوار است زیرا خیلی به هم نزدیک هستند. بااینحال، توسان از تجهیزات زیادی مثل گرمکن صندلیهای عقب، سقف پانوراما، شارژر بیسیم و چهار پورت USB برخوردار است و اینها را با ارزانترین قیمت گروه ارائه میکند که باعث میشود ارزش بالایی در برابر قیمت داشته باشد.
هرچند تویوتا برای رافور مدل ۲۰۲۳ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی را معرفی کرده اما خودروی آزمایشی ما مدل ۲۰۲۲ بود که گرافیک قدیمی وضوح پایین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن توی ذوق میزد. غیر از این سیستم، برای مدل ۲۰۲۳ طراحی داخلی رافور تغییری نکرده است و بنابراین همچنان با همان نمایشگر کوچک ارائه میشود. در این ماشین دهانهٔ درهای عقب کمعرض است و صندلیهای عقب کاملاً صاف تا نمیشوند. طی چند سال گذشته، مزدا تلاش کرده محصولات خود را لوکس نشان دهد اما کابین CX-5 نتوانست نظر ما را جلب کند. این ماشین از صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر لمسی بیبهره است زیرا مزدا اعتقاد دارد که کنترلر مرکزی برای نمایشگر ایمنی بیشتری خواهد داشت. CX-5 از لحاظ فضای کابین هم جالب نیست و کمترین فضای پای عقب را دارد.
مثل رافور، فورستر هم به نسل جدید نیاز دارد زیرا حتی در تیپ بالا ردهٔ تورینگ آزمایشی ما با تودوزی چرمی مشکی و قهوهای، طراحی کابین سن بالای خود را نشان میدهد. اگر در اوایل دهه ۲۰۱۰ بودیم، از دیدن نمایشگر LCD در وسط صفحه آمپر و صفحهنمایش کوچک بالای داشبورد خوشحال میشدیم اما در سال ۲۰۲۳ برای همگام شدن با رقبا به تکنولوژیهای بیشتری نیاز است. بااینحال، فورستر در عقب با برخورداری از فضای پای زیاد، گرمکن صندلیها، پورتهای USB، دریچههای تهویه و پلاستیکهای نرم، فضای بسیار خوبی دارد و از بزرگترین صندوق بار گروه برخوردار است.
کدامیک بهتر است؟
گاهی اوقات انتخاب خودرویی که در رتبهٔ آخر قرار گیرد کار سختی است ولی ما برای اعطای این جایگاه به توسان مشکلی نداشتیم. این خودرو از لحاظ ارزش و ایمنی عالی است اما بدترین پیشرانه و سواری گروه را داشت. تصمیم هیوندای برای استفاده از این موتور و گیربکس در محبوبترین محصول خود واقعاً عجیب است. سپس به تویوتا رافور میرسیم که به موتور نرمتر، سواری راحتتر و تکنولوژیهای پیشرفتهتری نیاز دارد. مقام پنجم به فورستر میرسد که هرچند کابین جادار و صندوق بار بزرگ آن برای یک کراساوور کامپکت ویژگیهای مثبتی هستند اما ظاهر کسلکنندهای دارد و موتور آن هنگام بالا رفتن از شیبها تحتفشار قرار میگیرد.
مزدا CX-5 رتبهٔ چهارم را کسب میکند. در این ماشین چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد و در لذت رانندگی عالی است اما در یک سگمنت رقابتی مثل این، رانندگی خیلی اهمیتی ندارد. مزدا در داخل کابین تجربهٔ خوبی ارائه نمیکند و فاقد تکنولوژی و جاداری دیگر رقبا است. مقام سوم به کیا اسپرتیج میرسد. بزرگترین ضعف این خودرو پیشرانهٔ ضعیف است اما به دلیل تنظیم بسیار هوشمندانهتر گیربکس، با اختلاف زیادی بالاتر از توسان قرار میگیرد. اسپرتیج در سواری، جاداری داخلی و تکنولوژیهای ایمنی آنقدر خوب هست که حتی از قدیمیترین خودروهای این کلاس هم بالاتر قرار گیرد.
نسل جدید CR-V این بار از رتبهٔ اولی که در طول سالها به آن اعطا کردیم فاصله گرفته است. البته این خودرو همچنان از کیفیت سواری بالا، هندلینگ خوب و پیشرانهٔ نرمی برخوردار است اما نسل جدید آن ارزش بالایی که از CR-V انتظار میرفت را ندارد. این موضوع نیسان روگ را با جایگاه اول تنها میگذارد. این ماشین که به پیشرانهٔ سه سیلندر توربوشارژ پیشرفته مجهز بوده و مملو از متریال لوکس، تجهیزات مناسب و تجهیزات ایمنی عالی است، با شایستگی پیروز این رقابت سخت میشود.
مقام هفتم: هیوندای توسان
نقاط قوت: کابین دلباز و جادار، ارزش عالی در برابر قیمت
نقاط ضعف: موتور کمتوان، گیربکس خشن، سواری پرتکان
چکیده: اگر زیاد به رانندگی اهمیت نمیدهید، توسان گزینهٔ مناسبی است
مقام ششم: تویوتا رافور
نقاط قوت: ظاهر آفرودی، کابین جادار، ویژگیهای هوشمندانهٔ داخلی
نقاط ضعف: کابین پرسروصدا، سواری ناراحت، پیشرانهٔ خشن
چکیده: محبوبترین خودروی این کلاس به سواری بهتر و موتور نرمتری نیاز دارد
مقام پنجم: سوبارو فورستر
نقاط قوت: جاداری عالی کابین، صندوق بار بزرگ، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد
نقاط ضعف: ظاهر خستهکننده، فرمان مبهم، موتوری که تحتفشار قرار میگیرد
چکیده: فورستر کراساوور کاربردی خوبی است که از رقبایی که بهسرعت در حال بهبود هستند عقب مانده است
مقام چهارم: مزدا CX-5
نقاط قوت: دینامیک فوقالعاده، موتور قدرتمند، سواری مناسب
نقاط ضعف: صندلیهای عقب تنگ، فقدان نمایشگر لمسی، سیستمهای کمکرانندهٔ ضعیف
چکیده: CX-5 در بین علاقهمندان به رانندگی محبوب است اما مزدا باید چیزی بیشتر از تجربهٔ رانندگی جذاب ارائه کند
مقام سوم: کیا اسپرتیج
نقاط قوت: ویژگیهای داخلی جذاب، ارزش عالی در برابر قیمت، کابین شیک
نقاط ضعف: دکمههای لمسی ناخوشایند، پیشرانهٔ ضعیف، سواری پرسروصدا
چکیده: اسپرتیج بیشترین بهبود را نسبت به قبل داشته و علیرغم موتور ضعیف، کراساوور شایستهای است
مقام دوم: هوندا CR-V
نقاط قوت: کابین جادار، سواری و هندلینگ عالی، کنسول وسط بزرگ
نقاط ضعف: تجهیزات اندک، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی کوچک، وضوح پایین دوربین دید عقب
چکیده: CR-V هنوز هم کراساووری عالی است اما در نسل جدید خود گامهایی به عقب برداشته است
مقام اول: نیسان روگ
نقاط قوت: کابین لوکس، تجهیزات فراوان، پیشرانهٔ قدرتمند و کممصرف
نقاط ضعف: گرانترین عضو گروه، مشکلاتی در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، تأخیر گیربکس CVT در پاسخگویی
چکیده: روگ کراساووری راحت با تجهیزات فراوان است که حالا موتور بسیار بهتری هم دارد
مقایسه مشخصات فنی
هوندا CR-V | هیوندای توسان | کیا اسپرتیج | مزدا CX-5 | نیسان روگ | سوبارو فورستر | تویوتا رافور | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I4 | ۲.۵ لیتری I4 | ۲.۵ لیتری I4 | ۲.۵ لیتری I4 | ۱.۵ لیتری I3 | ۲.۵ لیتری H4 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی | طبیعی | توربوشارژ | توربوشارژ | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۹۰ اسب بخار | ۱۸۷ اسب بخار | ۱۸۷ اسب بخار | ۲۲۷ اسب بخار | ۲۰۱ اسب بخار | ۱۸۲ اسب بخار | ۲۰۳ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۳ نیوتن متر | ۲۴۱ نیوتن متر | ۲۴۱ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر | ۳۰۵ نیوتن متر | ۲۳۸ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک | CVT | CVT | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
طول | ۴,۶۹۴ میلیمتر | ۴,۶۳۰ میلیمتر | ۴,۶۶۱ میلیمتر | ۴,۵۷۴ میلیمتر | ۴,۶۴۸ میلیمتر | ۴,۶۴۰ میلیمتر | ۴,۶۱۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۶۷ میلیمتر | ۱,۸۶۴ میلیمتر | ۱,۸۶۴ میلیمتر | ۱,۸۴۴ میلیمتر | ۱,۸۳۹ میلیمتر | ۱,۸۱۶ میلیمتر | ۱,۸۶۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۸۹ میلیمتر | ۱,۶۶۶ میلیمتر | ۱,۶۹۹ میلیمتر | ۱,۶۶۶ میلیمتر | ۱,۶۸۹ میلیمتر | ۱,۷۱۴ میلیمتر | ۱,۷۴۲ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۶۳۰ کیلوگرم | ۱۶۶۵ کیلوگرم | ۱۶۸۵ کیلوگرم | ۱۷۲۵ کیلوگرم | ۱۶۸۸ کیلوگرم | ۱۶۲۵ کیلوگرم | ۱۶۵۳ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۷ ثانیه | ۹.۳ ثانیه | ۹.۳ ثانیه | ۶.۸ ثانیه | ۸.۴ ثانیه | ۸.۵ ثانیه | ۸.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۸ ثانیه | ۱۷.۰ ثانیه | ۱۶.۹ ثانیه | ۱۵.۳ ثانیه | ۱۶.۴ ثانیه | ۱۶.۵ ثانیه | ۱۶.۳ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۵.۹ متر | ۳۵.۹ متر | ۳۹.۰ متر | ۴۰.۲ متر | ۳۸.۱ متر | ۳۸.۱ متر | ۳۵.۶ متر |
مصرف سوخت | ۸.۱ لیتر ترکیبی | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۹.۴ لیتر ترکیبی | ۹.۸ لیتر ترکیبی | ۷.۶ لیتر ترکیبی | ۸.۱ لیتر ترکیبی | ۸.۴ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۳۷,۰۵۵ دلار | ۳۷,۲۹۵ دلار | ۳۸,۴۱۵ دلار | ۳۸,۱۲۵ دلار | ۳۹,۹۶۵ دلار | ۳۷,۷۲۰ دلار | ۳۸,۹۳۰ دلار |
قیمت تستشده | ۳۷,۵۱۰ دلار | ۳۷,۵۰۵ دلار | ۳۹,۲۵۵ دلار | ۳۸,۷۱۰ دلار | ۴۳,۰۳۰ دلار | ۳۷,۷۲۰ دلار | ۴۱,۷۱۰ دلار |
وزیر وقت گیری
۲۵ اسفند ۱۴۰۱تو رو خدا جمع کن این آشغالا رو ، تو این کلاس خیلی بهتر از اینا اومده ، مثل چی ، خوب مثل جک اس پنج ، هایما اس سون ، فیفیلیتی و دیلیفیتی ، تازه اینا قدیمیاش بود ، حالا اس پنج نیو اومده که لامپای مه شکنش به جای پنج وات ، پنج وات و نیمه ، با قیمت سی و نه هزار دلار یا اس سون پلاس که زیر سیگاریم گذاشته ، ماشین آمریکایی م که پر مصرفه .
DRS
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ازاونجا که کامنت اول فاقد هر گونه اهمیته ، با خیال راحت ریپلای میزنیم بهش .
این رقابت وقتی عادلانه بود که همه ی این ماشینا نسل جدید داده بودن و نسلای جدیدشون مقایسه میشد .
نه این که مثلا دو تا مدل ، نسل جدید دادن ، بقیه چند ساله همون مدل قبلی موندن .
TESLA
۲۵ اسفند ۱۴۰۱خداوندا بیماران را شفا ده ، الهی آمین 🤲🤲
علی
۲۵ اسفند ۱۴۰۱تو این رنج قیمت و در مقابل ژاپنی های با اصالت ، اصلا به کره ای ها نگاه هم نمیکنم . تو ژاپنی ها انتخابم به ترتیب : تویوتا ، سوبارو ، مزدا ، هوندا و در آخر نیسان روگ ، انتخابم بر اساس نوع موتور هست و البته خوشنامی ، اگه هوندا تنفس طبیعی بود از نظر من دوم میشد بعداز راو۴ . چرا تویوتا راو۴ که پرفروشترین و محبوبترین کراس اور دنیا هست ، از نظرنویسنده مقاله رتبه یکی مونده به آخر را بدست میاره برام علامت سوال هست!!!
مجتبی
۲۵ اسفند ۱۴۰۱اونایی که منفی دادن واقعا نمیفهمن دوستمون داره طعنه میزنه؟
Habib
۲۵ اسفند ۱۴۰۱تکه خوبی بود….
علی
۲۵ اسفند ۱۴۰۱یه تست تو استرالیا دیدم بین همین ماشینا فقط سوبارو نبود اول راو فور شد مقام دوم هاول h6 سرچ کنید هست یوتیوب
Kato
۲۶ اسفند ۱۴۰۱می دانم با طعنه نوشتی…
ولی من همینجا میگم x55 پرو که تازه خریدم واقعا کابینش به خیلی از اینها شرف داره….
کرگدن باواریا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱“اگر زیاد به رانندگی اهمیت نمیدهید، توسان گزینهٔ مناسبی است”
.
چقدر عالی کل صنعت خودروسازی کره جنوبی رو تو یه جمله خلاصه کرده 👌
Killer
۲۵ اسفند ۱۴۰۱وقتی که یادت نیست بهترین ماشین سال همین موتور ترند کره ای بود امسال 😂😂
محمدرضا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱باز هم اکانت فیک جدید و یک هیتر کره ایه قدیمی که پشت ب ام و قایم شده.و از رشد فروش هر ساله کره ای ها ناراحته
خلاصه خودرو سازیه تویوتا افتضاحاتش تو یه جمله نمیگنجه
سواری چندان جالبی ندارد و نمیتوانیم از راحتی کمتر آن نسبت به دیگر رقبا چشمپوشی کنیم. البته مقداری از تقصیر این مشکل را میتوان به گردن لاستیکهای آلترین و تنظیم آفرودی تعلیق در تیپ آزمایشی TRD ما انداخت ولی متأسفانه موتور ۲.۴ لیتری خشن و پرسروصدا و گیربکس هشت سرعتهای که به نظر میرسد بجای کار کردن با موتور در حال مبارزه با آن است، انتقادات بیشتری را به سمت رافور روان کردند.
حسین
۲۵ اسفند ۱۴۰۱افتضاح اونه مه رو ماشین سی هزار دلاری بزک دوزک شده ایموبلایزر نذاری. شهرتش هم به یا.تا قان زدن باشه
محمدرضا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱الان نیسان که به دلیل تولیدات بی کیفیتش داره کارخونه رو جمع میکنه میکنه.حد اقل پروفت خودرویی از برند نیسانه از هیوندا کیا حرف نزن
کیانوش
۲۷ اسفند ۱۴۰۱اول میای از بیشتر شدن فروش کره ای ها به عنوان مزیت و اعتبار واسشون استفاده میکنی بعد میای پایین فروش بالای تویوتا راو فور بی اهمیت میدونی ؟؟؟!؟!فازت چیه
کیانوش
۲۷ اسفند ۱۴۰۱همون ۲.۴ خشن سگش می ارزه به انجین توسان عزیزم
کیانوش
۲۷ اسفند ۱۴۰۱اون انجین راو فور با حجم یکسان با توسان و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مثل توسان قدرت و گشتاور بیشتر و مصرف سوخت کمتر داره ،اصلا دقت نکردی انگار خیلی شدید تر ازراو فور به توسان توپیده
کیانوش
۲۷ اسفند ۱۴۰۱هیوندای خودر نای با کیفیت رانندگی خوب م داشته اما قطعا توسان جزو بدترن خودروناش از این نظره
رافائل
۲۵ اسفند ۱۴۰۱اگه ۳۵ هزار دلار داشتید ، داج چلنجر بخرید. مطمئنم ازم تشکر میکنید.
محمدرضا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱تمام قیمت ها اشتباهه قیمت توسان که از ۳۸هزار دلار شروع نمیشه قیمت سانتافه هم اینقدر زیاد نیست.
DRS
۲۵ اسفند ۱۴۰۱آره دقیقا درسته . این مقاله در سایت موتور ترند منتشر شده که یکی از بی اعتبار ترین و دروغگو ترین رسانه هاست .
تمامی اعداد و ارقام و ارزش و اعتبار این مقاله هم کاملا دروغینه و هیچ کدوم درست نیست .
بلکه اون چیزی که کاربر محمدرضا میگه متر و معیار و اساس مقایسه و کارشناسی تخصصیه .
محمدرضا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱یه نفره روزی ۵تا اکانت فیک میسازه که بیاد کره رو با بی منطق ترین حرف ها هیت کنه مثلDRS خسته نباشی🤣چرا فشارت میره بالا.
موتور ترند جز معتبر ترین مجله های خودرویی جهانه
محمد
۲۵ اسفند ۱۴۰۱قیمتا فک کنم اشتباه باشن.
HR3
۲۵ اسفند ۱۴۰۱من هر روز تعداد زیادی روگ می بینم روی ترانزیت به کشورهای شمالی و شمال غربی ایران ترانزیت میشه هم خیلی خوشکله هم معلومه حسابی گل کرده که اینقدر طرفدر داره
ولی این توسان نسل آخر و راف فور هم دیدم فاجعه است طراحیشون
R/T
۲۵ اسفند ۱۴۰۱همه شون گزینه های خوبی هستند
ولی من مزدا را انتخاب میکنم
sina
۲۵ اسفند ۱۴۰۱مزدا میخرم اگه بین اینا انتخاب داشته باشم
محسن
۲۵ اسفند ۱۴۰۱تو هفته اخیر یدونه توسان پلاک دیپلمات دیدم رخی داشتا هیچ کدوم از این جاپنیا نزدیکشم نمیشن
یه سورنتو جدید گذر موقتم دیدم بسیار لوکس و با ابهت بود حتی زیبا تر از عکساش
زنده باد کره
DRS
۲۵ اسفند ۱۴۰۱آره باو . حق با توئه . این نشریات و سایتای خارجی همشون دروغ میگن باو . خیالت تخت .
محمدرضا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱نشریات همیشه طراحی خودرو های کره ای رو تحسین میکنند
کرگدن باواریا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱😂
AMD
۲۵ اسفند ۱۴۰۱بنظرم
۱. مزدا
۲. هوندا
۳. نیسان
۴. سوبارو
۵. کیا
۶. تویوتا
۷. هیوندای
علی جردن
۲۵ اسفند ۱۴۰۱پادشاه بی چون چرای این کلاس متعلق پورشه ماکان توربو و شاه بعدی این کلاس مازراتی گریکاله ترفئو هست. وسلام
مجتبی .
۲۵ اسفند ۱۴۰۱اینا اقتصادی هستن واونا لوکس. پس تویک کلاس نیستن
Gtrs
۲۵ اسفند ۱۴۰۱احتمالا پورشه و مازراتی برای ایشون اقتصادی هستن .
آرش وان
۲۵ اسفند ۱۴۰۱بخشی از تولیدات نیسان روگ در کارخانه ی رنو – سامسونگ در بوسان کره جنوبی انجام و به آمریکا برای فروش بارگیری میشود.
Made in Republic of Korea
بهزاد
۲۵ اسفند ۱۴۰۱نیسان روگ جدید در دو کارخانه ی تنسی آمریکا و کیوشو ژاپن تولید میشه و چند سالی هست در کره مونتاژ نمیشه.
فکر کنم نیسان در سال ۲۰۱۸ قرارداد مونتاژ این مدل در کره را با رنو فسخ کرد.
مجتبی .
۲۵ اسفند ۱۴۰۱واقعیتش اینه که هرکدوم برای یک سلیقه یا خواسته ای مناسبن وخوب. اما افسوس که مانمیتونیم داشته باشیمشون . این روزها مستند چهارچرخ رومیبینم وفقط …که چراحال وروز خودرو سازی مااینقدر باید خراب باشه وحتی بیشترمسعولین وکارشناسها حرفای چرند میزنن.
Lamborghini
۲۵ اسفند ۱۴۰۱مزدا و نیسان انتخابمه
MASOUD 0099
۲۵ اسفند ۱۴۰۱صد درصد کیا اسپورتیج 🔥🔥🔥🔥
بهترین موتور سال در گرند تور معرفی شد 👌👌👌
GTX
۲۵ اسفند ۱۴۰۱چقد اون ایموجی آتیش که گذاشتی به انتخابت میاد .
MASOUD 0099
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ولی به تو نمیاد که هر وقت با یه اکانت کامنت می زاری
کیان
۲۵ اسفند ۱۴۰۱همه ماها فقط میاییم ک ببینیم چی و کی خلافمون گفته آی بکوبیم برندش یا حرفش و …
حس خوبی داره یا تفریحه یا از سر ناراحتی هست یا واقعا با این سیستم حال میکنیم ؟!
سالها بعد میگذره یا سوار یکی از اینا هستیم و از عقده ای ک به اون برند داشتیم راضی هستیم یا میخندیم به خودمون ک چقدر الکی جانب داری کردیم و …
دعواهای اینجا یا کلا مجازی برای ماها آب نداره ولی برای همه تولید کنندگان محتوا نون فراوان داره
من فقط اینو میدونم خیلی از این تولید کنندگان محتوا بنا به اینکه کی اسپانسرشون باشه و … اثر مهمی روی نظر و حرفشون داره
حالا شما بگو کره آلمان ژاپن آمریکا و … برنده کس دیگه جای دیگه نشسته، حداقل کسایی ک به فرض بدترین ماشین این لیست حتی برای خرید هم در دسترسشون نیست و نمیشه اصلا به نحوی برنده دونست
زیزیگولو
۲۵ اسفند ۱۴۰۱پنجاه سال پیش اصلاً کسی از کراس اوور حرفی نمیزد ولی الآن داشتن یه خودروی خونوادگی تقریباً واسه همه خونواده ها تبدیل به یه نیاز روزمره شده و همین نیاز به کنار هم بودن خونواده خیلی از کمپانیا رو وادار کرده تا کراس اوورای جمع و جور با هزینه های کم که در عین حال یه فضای عالی داشته باشن و مناسب واسه همه اقشار جامعه هستن تولید کنن ………. البته به جز راوفور و هوندا CR-V و توسان و ایکس تریل و اسپورتیج خیلی ماشینای خوب دیگه تو این سگمنت هستن
فرامرز
۲۵ اسفند ۱۴۰۱همشون خوبم اما واقعا مزدا یه چیز دیگه ست
شما فقط گشتاور مزدا و اختلافش با بقیه رو ببین
ضمن اینکه مزدا همیشه از لحاظ متریال داخلی و طراحی و سواری زبانزد بوده
وقتی بچه بودم پدرم به لحاظ شغلش معمولا دوتا ماشین داشت که یکیش همیشه هایلوکس بود ولی اون یکی که سواری بود چند وقت به چند وقت عوض میشد
یادمه وقتی خیلی بچه بودم پدرم یک دونه مزدا 929 نقرهای داشت که واقعا زمان خودش ماشینی بود واسه خودش
مثلا اون زمان یادمه فرمان و دسته دنده و قسمت هایی از داشبورد چوب بود که فوقالعاده زیبا بود
موتورش فوقالعاده قدرتمند بود و دقیقا یادمه یکبار که منو پدرم خدابیامرز از مشهد داشتیم میرفتیم تهران ۲۰۰تا باهاش پر میکرد و ماشین راحت به ۲۰۰تا میرسید
البته توی دهه ۶۰ جاده ها مثل الان شلوغ نبود و اون زمان ماشین خیلی کم بود
یادمه هرجا میرفتیم همه سرها به طرف ماشین میچرخید
اونایی که این ماشین رو از نزدیک دیدن میدونن چی میگم
با اون چراغ های گرد دوتایی هرطرف و اون جلو پنجره ی بزرگ کرومی و سپر کرومی و اون حالت زیبای صندوق عقب
واقعا زمان خودش فوقالعاده زیبا و قدرتمند و بادوام بود
یادش بخیر
MC20
۲۵ اسفند ۱۴۰۱دوستان ببخشید کامنت بی ربط هست اما این هفته حالم کمی گرفته شد و داغ دلم با یک خواب باز تازه شد … فرامرز عزیزم روح پدر گرانقدر و بزرگوار شما و نیز همه پدران و مادران آسمانی ، شاد باشه انشاالله … دوستان لطفا تا هستند قدرشان را بدانیم … دیدار آخر من با مادربزرگ مهربانم به خاطر غفلت من ، 3 روز به تعویق افتاد … مادربزرگ اجباراً به بیمارستان رفت … به خاطر شرایط کرونا من به بیمارستان نمی رفتم … می گفتم مرخص که شد به دیدنش می روم … بعد از 19 روز بستری بودن ، در بازگشت از بیمارستان هم که دقیقا مثل امروز ، در غروب پنجشنبه ای بود از شهریور ماه 1399 ، باز با خودم گفتم فردا که جمعه است به دیدنش می روم … مادربزرگ مهربانم بامداد جمعه از دنیا رفت !!!!! … دیدار آخر من هرگزززززززززززززززززززززززززززززززززززز انجام نشد … باز هم به خاطر غفلت من … عزیزان زندگی از ما زرنگ تره و همیشه به ما رکب می زنه … دوستان عزیز ، خواهش میکنم ، تمنا می کنم ” قدر پدر / مادر / پدر بزرگ / مادر بزرگ ها ” را تا هستند بدانیم … تا دیر نشده … هیچ کس از فردا خبر نداره … و گرنه دیدار به قیامت می ماند و حسرتش تنها برای ماست … به جایی می رسیم که هق هق امانمان نمی دهد اما زمان به عقب بر نمی گرده … شب جمعه هست … از اهل قبور غافل نباشیم … آنها زنده و منتظرند … ارادت …
بی خیال اسم 2
۲۵ اسفند ۱۴۰۱روح مادربزرگتون شاد
MC20
۲۶ اسفند ۱۴۰۱مرسی دوست عزیز … روح همه عزیزان آسمانی شاد باشه انشاءالله
فرامرز
۲۶ اسفند ۱۴۰۱MC20 دوست عزیز ممنون از همدردی شما و همه ی دوستان پدالی عزیز
انشاالله که خداوند به روح مادر بزرگتون آرامش ابدی ببخشه و روحش شاد باشه
متاسفانه ما آدم ها خصلت خیلی بدی که داریم اینه که تا وقتی چیزی رو داریم قدرش رو نمیدونیم اما وقتی اون شخص یا بهتره بگم اون نعمت رو از دست میدیم تازه متوجه میشیم چی داشتیم و قدرش رو ندونستیم
MC20
۲۶ اسفند ۱۴۰۱فرامرز جان ممنون از شما … روح همه عزیزان آسمانی خاصه پدر گرامی شما هم در آرامش ابدی باشه انشاءالله … دقیقا حرف شما درسته ، این عزیزان نعمت هستند … کاش از وجود این نعمت ها غافل نباشیم …
مهران میرابوالقاسمی
۲۵ اسفند ۱۴۰۱مزدا عشقه
سلام
۲۶ اسفند ۱۴۰۱نیَسان و مزدا از بقیشونو بهتر بودن
Reza
۲۶ اسفند ۱۴۰۱هیوندای
MohammaD
۲۶ اسفند ۱۴۰۱از مقایسه های خوب و نسبتا به حق موتور ترند
منتها بنظرم تو رتبه بندی باید رتبه cx5 و اسپورتیج رو جابجا می کردن بقیش اوکیه
ممنون از پدال بابت پوشش دادن این بررسی
آریا ماشین
۲۶ اسفند ۱۴۰۱۷ – اسپورتیج
۶ – توسان
۵ – سوبارو
۴ – راوفور
۳ – هوندا
۲ – نیسان
۱ – مزدا
کیانوش
۲۷ اسفند ۱۴۰۱روگ سه سیلندر سی وی تی چهار پنج هزار دلار هم گرونتر یعنی واقعا مزیتهاش اینقدر بودن که اختلاف قیمت رو توجیح کنه با توجه به اینکه گیربکسشم قطعا قمیتش شاید یک سوم گیربکس های. اتومات دیگر خودرو ها باشه ،من به شخصه مزدا رو میپسندم و بعد مزدا تویوتا رو
کیانوش
۲۷ اسفند ۱۴۰۱خدایی چطور مزدا با سه ثانیه شتاب سریع تر بعد ازاسپورتیج افتاده من موندم لابد دلیلش صفحه نمایش خمیده شه