مینیونها خودروهای هیجانانگیزی نیستند اما هیچ طرح بدنهٔ دیگری نمیتواند کارایی این خودروهای جعبهای شکل را داشته باشد. به همین دلیل، در دنیایی که شیفتهٔ شاسیبلندها است، نیسان اعتقاد دارد مینیونها همچنان خریداران خود را خواهند داشت و ازاینرو نسل ششم مدل سرینا را معرفی کرده است. این خودرو که برای اولین بار در اوایل دههٔ ۹۰ به بازار آمد، در نسل تازه با ظاهری شیکتر، جدیدترین تکنولوژیها و کابین جادارتر با ظرفیت حمل حداکثر هشت نفر، راه پیشینیان خود را ادامه خواهد داد.
سرینا مدل ۲۰۲۳ استایل کاملاً جعبهای شکلی دارد و مثل یک آجر روی چرخ به نظر میرسد تا فضای داخلی را به حداکثر برساند. بااینحال، در جلوی خودرو شاهد نمایی مدرن با چراغهایی هستیم که با جلوپنجره ترکیب شدهاند. همچنین به گفتهٔ نیسان، این خودرو به عریضترین شیشهٔ جلو در این کلاس مجهز شده که در کنار اتاق بزرگ و شیشههای جانبی بزرگ، دید رو به بیرون را افزایش میدهد. همهٔ چراغهای این مینیون ژاپنی LED هستند و درب کشویی سمت شاگرد آن بهصورت اتوماتیک هندرفری باز میشود.
کابین سرینا نیز تغییراتی اساسی را تجربه کرده و حالا به شیفتر دکمهای جدیدی مجهز شده درحالیکه راننده از ۱۲۰ میلیمتر فضای پای بیشتری نسبت به نسل قبلی بهرهمند خواهد بود. تودوزی ضدآب، تعداد زیادی پورت USB، اینترنت وای فای و کنترلهای اختصاصی سیستم تهویه برای همهٔ سرنشینان نیز از دیگر ویژگیهای داخلی مینیون جدید نیسان هستند. نسل جدید سرینا بسته به تیپ، ۴,۶۹۰ میلیمتر یا ۴,۷۶۵ میلیمتر طول و ۱,۶۹۵ میلیمتر یا ۱,۷۱۵ میلیمتر عرضه دارد درحالیکه ارتفاع آن ۱,۸۷۰ میلیمتر، ۱,۸۸۵ میلیمتر یا ۱,۸۹۵ میلیمتر خواهد بود. فاصلهٔ محوری این مینیون نیز ۳,۱۳۵ میلیمتر یا ۳,۱۴۵ میلیمتر است و وزن آن بین ۲۱۱۰ تا ۲۲۳۵ کیلوگرم متغیر خواهد بود.
نیسان نسل جدید سرینا را با پیشرانههای بنزینی و هیبریدی عرضه میکند. نسخهٔ بنزینی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که به یک گیربکس CVT متصل میشود و بهصورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. نسخهٔ هیبریدی اما که فقط بهصورت محرک جلو ارائه میشود، از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری جدید و ساکتتر با ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۳ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که در ترکیب با موتور الکتریکی، مجموع خروجی سیستم به ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور میرسد.
نسل جدید این خودرو همچنین از پکیج کمکرانندهٔ ProPilot 2.0 نیسان هم بهره میبرد که در تیپ بالا ردهٔ Luxion با پیشرانهٔ هیبریدی، امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست در یک لاین بزرگراه را با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت فراهم میکند. قیمت تیپ پایهٔ بنزینی نسل جدید سرینا از ۲.۷۷ میلیون ین معادل ۲۰ هزار دلار آغاز میشود که این رقم در تیپ Luxion هیبریدی به ۴.۸۰ میلیون ین معادل ۳۴,۷۰۰ دلار میرسد. در ابتدا نسخهٔ بنزینی این خودرو در زمستان امسال برای فروش به بازار عرصه میشود و مدل هیبریدی در بهار ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد.
محمد
۸ آذر ۱۴۰۱ماشین حمل زائره؟!!
خخخ
طراحیش که یه حالیه………… خخ
علی
۸ آذر ۱۴۰۱طراحی زیبا . ون کاربردی و قیمت عالی .دمت گرم نیسان
احمدرضا
۸ آذر ۱۴۰۱شوخیه دیگه !
بیست هزار دلار ؟!!!!
محمدرضا
۸ آذر ۱۴۰۱توی رده قیمتی سنترا 😐
shayan1renault
۸ آذر ۱۴۰۱از طراحیش خوشم نمیاد اما با۱۵۰اسب بخار قدرت اونم با قیمت۲۰هزار دلاره واین امکانات واقعا عالیه
حتی اگه واردات ازاد نشه یه ارس شماره میارم
مهدی
۸ آذر ۱۴۰۱به نظر من اصلا زیبا نیست.
...
۸ آذر ۱۴۰۱نه میشه گفت زشته نه میشه گفت خوشگل!خنثی هست.یه حالی و یه جوریه.
ممد ژانگولر
۸ آذر ۱۴۰۱جون میده باهاش رستوران سیار بزنی با آپشن پذیرایی در داخل
قاطر فروش
۸ آذر ۱۴۰۱در حد تویوتا نوح زیباست
بیلمیش
۸ آذر ۱۴۰۱قیمتش بینظیره
با دلار 30 تومنی حساب میکردم که یادم افتاد 35 تومنه
بعد یه نگاهی انداختم دیدم 36 رو رد کرده
احسان
۸ آذر ۱۴۰۱میشه گفت با این قیمت در رده خودش خوبه الان همین ون فردا موتور دو برابر این قیمت داره و کیفیت و خدمات رو هم خودتون می دونید چطوریه
ممد سوناتا
۸ آذر ۱۴۰۱رفیق جدید ازتک
datsun
۸ آذر ۱۴۰۱قیمتش تو تریم های پایین عالیه طراحی هم خوبه امکانات هم که عالی
Just toyota
۹ آذر ۱۴۰۱۲۰ هزار دلار میشه حدود ۷۰۰ میلیون تومان ، بعد فکرشو کنید اینجا با ۷۰۰ تومن چی میدن 🤦♂️🤦♂️