نیسان از خودروی کلاس Kei دایز ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این خودرو مطابق قوانین کشور ژاپن از پیشرانه ۶۶۰ سیسی استفاده میکند و قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار دارد.
همانطور که میدانید خودروهای Kei در ژاپن محبوبیت زیادی دارند. این محصولات کوچک اما کاربردی مختص بازار داخلی هستند و یکی از اصلیترین بازیگران این کلاس نیسان دایز نام دارد که برای مدل ۲۰۲۴ بهروز شده است. پررنگترین تغییر دایز ۲۰۲۴ را میتوان بهبود طراحی ظاهری آن دانست.
اولین نکتهای که در برخورد با نیسان دایز ۲۰۲۴ نمایان میشود طراحی جدید آن است. جلوپنجره خودرو کاملاً بازنگری شده و طرح V موشن مشهور نیسان در آن دیده میشود. برای افرادی که مدلهای وی استار را سفارش میدهند، تغییرات دیگری همچون تریم کرومی و سپر عقب متفاوت وجود خواهد داشت؛ اما تریم های X و S به خاطر همان جلوپنجره یاد شده، چراغهای جلوی جدید و دیگر بهروزرسانیهای کوچک ظاهر مدرنتری دارند. نیسان برای تکمیل بهبودهای ظاهری دایز ۲۰۲۴ رینگهای ۱۴ اینچی آلومینیومی را نیز در مدل های وی استار معرفی کرده است.
وقتی وارد کابین شوید شاهد توجه بیشتر به تجهیزات و امکانات رفاهی خواهید شد. بسته به مدل انتخابی، مواردی همچون تریم چرم وجود خواهد داشت. ژاپنیها همچنین فضاهای ذخیرهای و کاربردی کابین را ارتقا دادهاند و یک نگهدارنده فنجان جدید در کابین دیده میشود. نیسان همچنین غربیلک فرمان گرم شونده را نیز برای محصول کوچک خود تدارک دیده است.
زیر کاپوت نیسان دایز ۲۰۲۴ همچنان پیشرانه ۳ سیلندر ۶۶۰ سیسی تنفس طبیعی قرار دارد که در نسخه پایه ۴۸ اسب بخار قدرت تولید میکند اما خروجی آن در مدل فول به ۶۴ اسب بخار میرسد. هر دو پیشرانه منحصراً با گیربکس CVT همکاری میکنند اما امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک وجود دارد. قیمت مدل پایه دایز ۲۰۲۴ از حدود ۹۶۰۰ دلار شروع میشود اما برای مدل کاملاً فول های وی استار جی توربو پرو پایلوت ادیشن باید ۱۴ هزار دلار پرداخت کرد.
سالار جان خان جان فصل
۸ مهر ۱۴۰۲چیزی که ایران بهش نیاز داره:
تعطیلی زباله ساز های داخلی و مونتاژ کاران چینی و سرمایه گزاری روی استارتاپ ها در زمینه: باطری ، سیستم خودران ، ماشین برقی ، هیدروژن
گذر از دوره گذار با واردات این قبیل خودروهای کم مصرف شهری و پاک و زیبا و ارزان
کی کار راه نجات کلان شهر های ماست
امیر
۸ مهر ۱۴۰۲دقیقا 🙌🙌 تا وقتی که لگن سازان داخلی فعالیت میکنن هیچ امیدی به درست شدن وضع خودرو ایران نیست ! اینا همشون مافیا هستن و خودروسازی هم براشون پول شویی بیش نیست چون هر کاری انجام میدن جز ساخت ماشین مناسب و متاسفانه از حمایت بالا دستی ها هم برخوردار هستن و گرنه تو هر کشور دیگه ای بودن چهل سال پیش درشون تخته میشد
Anti Tesla
۹ مهر ۱۴۰۲حالا خبر تعطیلی یکی از اون لگن سازی ها اومد،چقدر مردم واکنش های اعتراضی داشتند.
تکلیف خودتون هم با خودتون معلوم نیست.
amir
۸ مهر ۱۴۰۲اخه بدبختی اینجاس این از پراید هم سم تره
سالار جان خان جان فصل
۸ مهر ۱۴۰۲من دو سه مدل کی کار دایهاتسو سوار شدم ، بسیار عالی و مناسب برای مصارف شهری هستند
بسیار کوچک هست ابعادشون ولی خیلی هم جادار هستند داخلشون
تو جنوب ایران پابپای کرولا و گمری کار میکنند.
مصرفشون هم بسیار پایینه
اصلا قابل مقایسه نیست با پراید و تیبا و …
مجدد عرض میکنم بهترین گزینه برای شهر های شلوغ و آلودس
بیقراق
۸ مهر ۱۴۰۲دبیر محترم این متن نسبت به متن اصلی کاملاً متفاوت هست و نویسنده بعضی جاها اون را حذف کرده است؟! اگه این کار تو زومیت انجام میشد خودتو جر میدادی
شاهین
۸ مهر ۱۴۰۲کجاش حذف شده استاد؟ بفرمایید ما هم مستفیض بشیم.
amir-mr
۸ مهر ۱۴۰۲مگه محرمانست که بخوان بخشی از متنو حذف کنن
🤦
حسین
۸ مهر ۱۴۰۲۱۰۰ درصد بهتر از ام و ام۱۱۰هست،شما یه خودروی ژاپنی میخرید نه چینی،اگر وارد بشه کسی سراغ چری نمیره.
Enzo Ferrari 2008
۸ مهر ۱۴۰۲کوچیک جالبه
H2
۸ مهر ۱۴۰۲عجب خوشگل و خوش قیمتن
واقعا برای تو شهر عالیه
کاش مصرف سوختشم میگفت
Anti Tesla
۹ مهر ۱۴۰۲تو ۵۰۰ میلیون داری؟
خیلی گرون می دهند.
این نوع خودرو ها تو هند جواب می دهد که اونا میرن کپچر و کوئید ۵۰۰۰ دلار می خرند نه این.
JDM
۸ مهر ۱۴۰۲من دقیقا یه نیسان زد و یدونه از این نیسان دایز رو میخوام خدایش ماشینای این سبکی خیلی بی دردسر هستن مصرف سوخت و استهلاک کم از مزایاش محسوب میشه در کنار قیمت مناسب و آپشن های در حد اندازه این کلاس
اینو قبول دارین که بازار خودمون به یه ماشین جمع جور و مقرون بهصرفه نیاز داره؟
احسان
۸ مهر ۱۴۰۲با احترام به نظر دوستان اما فکر نکنم به درد ایران بخوره این سبک ماشین ها،اکثر خانواده ها وسعشون صرفا به یک ماشین میرسه که باهاش حداقل یک مسافرت کوتاه بتونن برن و مضاف بر این وضع خیابون ها اصلا درست نیست و اکثر شهر های ایران خیابوناش شیب داره،در نهایت قدرت موتور، سیستم تعلیق و امنیت جاده ای کمی خواهند داشت.
TRD
۸ مهر ۱۴۰۲من خودم بیشتر برای تاکسی و یه سری کاربری های خاص این ماشینارو رو ترجیح میدم . ولی طبق کامنت شما مگه خودروهای داخلی اون فاکتور هایی که شما گفتی رو دارن ؟
ایمنی ، کیفیت و مصرف سوخت اینا چندین سطح از پراید و ۴۰۵ و ۲۰۶ و مشتقاتش بهتره .
احسان
۸ مهر ۱۴۰۲بلی کیفیت ماشین های ما افتضاحه و ما دردسر میکشیم و راه حل این ماشین ها پرقدرت تر و پر کیفیت هست نه اینکه ماشین با کیفیت باشه اما قابلیه دوام آوردن در خیابان های ما رو نداشته باشه یا نشه تو جاده ازش استفاده کرد ، درسته این ماشین ها کیفیت خوبی دارند اما در شرایط ایران زودتر مستهلک میشوند.
TOPGEAR
۱۲ مهر ۱۴۰۲وحشتناکه
TOPGEAR
۱۲ مهر ۱۴۰۲یه ون با موتور ۶۰۰ سی سی