نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴ با تغییراتی در ظاهر، بهبود آیرودینامیک و نسخههای جدید نیسمو اسپشیال ادیشن و T-Spec معرفی شده است
هرچند طی سالهای گذشته شایعات بیشماری در مورد ساخت نسل جدید نیسان GT-R منتشر شده اما ظاهراً نسل کنونی این خودرو هنوز هم قصد خداحافظی ندارد زیرا نیسان در نمایشگاه توکیو GT-R مدل ۲۰۲۴ را با تغییراتی معرفی کرده است. طراحان نیسان اقدام به بازطراحی دماغهٔ GT-R با سپر و جلوپنجرهٔ جدید به همراه سپر عقب متفاوت و بال بهینهشده کردهاند.
به گفتهٔ نیسان، این تغییرات با افزایش داونفورس موجب بهبود عملکرد آیرودینامیکی خودرو میشود درحالیکه ضریب درگ بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۰.۲۶ است. مدل نیسمو هم به بال عقب جدیدی با پایههای گردن قویی و ۱۰ درصد مساحت بیشتر مجهز شده است. این نسخه همچنین به اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و بالههای جانبی جدیدی مجهز شده و یک رنگ خاکستری انحصاری جدید بنام خاکستری استیلث هم برای آن ارائه شده است.
برای مدل ۲۰۲۴ همچنین دو مدل جدید به خانوادهٔ GT-R اضافه شده که اولی نیسمو اسپشیال ادیشن نام دارد. این نسخه از تنظیمات آیرودینامیک و تعلیق خاصی بهره میبرد که روی پرفورمنس تمرکز دارد. دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی در جلو، کاپوت فیبر کربنی، صندلیهای ریکاروی کربنی مشکی، رینگهای ۲۰ اینچی فورجکاری شده با تریم قرمزرنگ و قطعات متعادلکنندهٔ وزن در پیشرانه نیز از دیگر ویژگیهای این نسخهٔ جدید هستند. به گفتهٔ نیسان، نیسمو اسپشیال ادیشن بالاترین پرفورمنس را در کل خانوادهٔ GT-R مدل ۲۰۲۴ خواهد داشت.
دومین عضو جدیدی که به خانوادهٔ GT-R مدل ۲۰۲۴ اضافه شده نیز نسخهٔ T-Spec است که درواقع دوباره به لیست مدلهای این سوپرکار ژاپنی بازگشته است. T-Spec که بالاتر از تیپ پریمیوم قرار میگیرد و در رنگهای سبز ملنیوم و بنفش نیمهشب ارائه میشود، از تنظیم خاصی در سیستم تعلیق بهره میبرد که تعادلی بین راحتی و پرفورمنس برقرار میکند. ازجملهٔ سایز ویژگیهای قابلتوجه این نسخه نیز میتوان به گلگیرهای جلوی عریضتر، سیستم کنترل پویایی با تنظیم نیسمو، ترمزهای کربن سرامیکی نیسمو، رینگهای ۲۰ اینچی طلاییرنگ، نشانهای ویژه و تودوزی چرمی نیمه آنیلین و جیر سبز تیره اشاره کرد.
زیر کاپوت GT-R مدل ۲۰۲۴ اما تغییری صورت نگرفته و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو هستیم که ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه متصل است تا نیرو را به هر چهارچرخ تحویل دهد. GT-R نیسمو هم از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این موتور استفاده میکند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند پیشرانه بدون تغییر باقیمانده اما اصلاحاتی روی پلتفرم خودرو صورت گرفته که سواری راحتتری را با کاهش سروصدا و لرزش فراهم میکند.
نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴ در بهار آینده راهی نمایندگیهای فروش در ژاپن میشود و در تابستان نیز نسخهٔ نیسمو از راه خواهد رسید. این در حالی است که سال گذشتهٔ عرضهٔ GT-R در اروپا به دلیل قوانین آلایندگی متوقف شد.
مهدی
۲۴ دی ۱۴۰۱عصاره این بدبخت رو دراوردن
آرین
۲۵ دی ۱۴۰۱وقتی هنوز درجه یکه چرا تغییرش بدی؟
با در نظر گرفتن اینکه نسل بعدی هیبرید یا برقی میشه.
Taha Malek
۲۴ دی ۱۴۰۱هنوز هم زیبا و جذابه ولی وقتشه نسل جدیدش بیاد به جایگاه اصلیش از لحاظ عملکرد برسونه
GMA
۲۴ دی ۱۴۰۱دیگه باید نسل جدید بدن بیرون،کار از فیس لیفت گذشته..
Amir mahdi @-1387
۲۴ دی ۱۴۰۱خدا کنه
البته خیلی قشنگه
fordglx2008
۲۴ دی ۱۴۰۱جای اون جی تی 86 تویوتا میبایست جی تی r نیسان باشه هیوندا ولستر هیوندا کوپه در واقع یه شوخی دو درب هستن تو خیابونای ایران حالا قدرت فنی به کنار
TESLA
۲۴ دی ۱۴۰۱پس چی بود میگفتن قراره نسخه هیبریدیش رونمایی بشه !؟ 😒😒
TESLA
۲۴ دی ۱۴۰۱نیاز به یک بروزرسانی گسترده چه در بخش ظاهری و چه در قوای فنی داره
Amiro
۲۴ دی ۱۴۰۱ناموسا ۵۶۵ اسب توی سال ۲۰۲۴ ؟؟؟
الان جنس برقیش بیشتر از اینه قدرتش.
درسته موتور خاصیه و کارتون از لحاظ طراحی این گودزیلا عالا بوده
به نظرتون وقتش نیست یه کام بک سنگین دنیای خودرو ها رو ببرین توی شُکی دوباره؟
همچنان منتظر میمونم بیکاز وی آر جِی دی اِم لاور🇯🇵
Siyavash
۲۴ دی ۱۴۰۱عاشق نیسان gtrهستم ولی واقعا دیگه حالم ازش بهم میخوره..نمیدونم میخوان چیو ثابت کنن…اینام شدن محصولات وطنی..یه گلگیر یه چراغ عوض میکن…مدل ادیشن.. یه رنگ عوض میکنن مدل ادیشن پرو..یه باله بزرگ میکنن ادیشن پرو مکس..یه سر والف رنگ میکنن ادیان پرو مکس لایت..بابا دیگه گودزیلا رو تبدیل به مارمولک کردید رفت….هرچه زودتر باید نسل جدید معرفی بشه اینطوری دارن گند میزنن به تمام خاطرات خوبی که از گودزیلا داشتیم………لامصب حداقل بجز جلوپنجر و باله حداقل ۷۰…۸۰ اسب اون موتور لعنتی رو قویتر کنید…
Scuderia Ferrari
۲۴ دی ۱۴۰۱گودزیلای دوست داشتنی ما هنوزم جزء بهترین هاست و امیدوارم اگه تغییر نسلی انجام میشه به سمت الکتریکی شدن نره
هیبریدی شدن بهترین گزینه هست برای GT_R افسانه ای که بتونه پرفورمنسی در حد این نام داشته باشه
نویدی
۲۴ دی ۱۴۰۱کاش هیبرید بود و قوی تر.
انتظارات از ژاپنیا خیلی بالاس.
تغییراتش در حد تبدیل رانا پلاس به رانا پلاسیده پانوراماس!
محمدهادی
۲۴ دی ۱۴۰۱R34 هم به مانند اونتادور از نظر ظاهری جذابیتش تمام ناشدنی ست
اما دیگه این نباید باعث بشه روی اعتبار این نام فشار وارد کرد،وقت یک زایمان اساسی ست
نیسان ما درخواست فرزند جدید داریم ازت یالا
پدر دیگه پیرشده…
R
۲۴ دی ۱۴۰۱ول کن نیستن چرا بکشین بیرون دیگه 😅😅
Hadi
۲۴ دی ۱۴۰۱با اینکه قدیمی شده و ۱۶ سالشه این نسل ولی هنوزم جذابه و معرکس 👌🏼
واقعا قیافش بهتر شده و میتونه تا تازه تر نگهش داره…
فقط مدل T-spec با رنگ بنفش نیمه شبش این رنگ عالیه رو GTR امیدوارم نیسان تو نسل جدید این ماشین هم موتور V6 دست سازش رو حفظ کنه 👌🏼
Reza-a
۲۴ دی ۱۴۰۱کجا صابون سایپا به تن نیسان خورده؟ 😅
ولی جدا از شوخی تو بازار جهانی که مملو از رقباست همچنان بعد این همه سال داره میفروشه پس ناز شصت نیسان👍 این جور فروش به نظرم افتخار هم داره که به قدری عالی یه ماشین مهندسی شده که همچنان میتونه به چشم بیاد.
و یک موضوع دیگه هم اینکه با توجه به قیمت مناسبش کسانی که توانایی مالی خرید و هزینه نگهداری سوپر اسپرت های جدید رو ندارن میتونن با خیال راحت به جی تی آر بخرن چون هم بادوامه هم بعد این همه سال تولید بدون تغییر عمده باید وضعیت خدمات و لوازم یدکی خوبی البته به نسبت کلاسش داشته باشه.
وحید اسماعیل نسپ
۲۴ دی ۱۴۰۱هنوز هم زیباست ولی دیگه باید طراحی رو به روز تر کنن
محمد
۲۵ دی ۱۴۰۱نیسان چرا داره رو این ماشین پافشاری بیخود میکنه این ماشین عالی بود ولی دیگه همه پتانسیلش رو استفاده کردید این موتور گیربکس و پلتفرم بیشتر از این جای ارتقا نداره از ۲۰۰۷ این ماشین رو خط تولیده هرچقدر میشده بهبود یافته ، باید جایگزینش یه مدل دیوانه وار هیبریدی یا برقی بشه که مثل همون سالها به اوج برگرده
Afg
۲۹ دی ۱۴۰۱توبازار داخلیشون میتونن بفروشنش اما برای مدل جهانیش حتما باید یه فکر اساسی بکنن که خوشحال میشم هیبریدی باشه نه تمام برقی
سعید.۱۳۵۸
۵ بهمن ۱۴۰۱حقیقتا این ماشین یعنی آر سی و پنج جی تی آر نیسان قابلیت لازم برای تبدیل شدن به یک اسطوره ی هیبریدی بسیار قوی و بی رقیب همچون اسطوره ی شرکت مک لارن یعنی پی وان (اسطوره ی اسطوره ها) رو داره
Jamshid
۱۹ بهمن ۱۴۰۱نصف اینستا شده بود گریه و زاری از اینکه این ماشین و سوبارو ایمپرزا WRX STI دیگه از سال ۲۰۲۳ تولید نمیشه😂