نسخهٔ فیسلیفت نیسان روگ یا همان ایکستریل با جلوپنجرهٔ جدید و بهروزرسانی تکنولوژیهای داخلی اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.
نیسان نسخهٔ فیسلیفت کراساوور روگ که در دیگر بازارها با نام ایکستریل شناخته میشود را در آمریکای شمالی معرفی کرده است. ظاهر این ماشین مطمئناً آشنا به نظر میرسد زیرا بزرگترین تغییر بیرونی آن جلوپنجرهٔ بزرگتر با خطوط افقی کرومی و بازطراحی ورودیهای هوای سپر جلو است. چراغهای جلوی دوقسمتی بدون تغییر باقی ماندهاند اما گرافیک چراغهای عقب بروز شده است. رنگهای جدید به همراه تریم مشکی براق و رینگهای ۱۹ اینچی جدید برای تیپ پرچمدار پلاتینوم هم تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی روگ مدل ۲۰۲۴ هستند.
مهمترین بهروزرسانی داخلی این کراساوور ژاپنی ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی با سرویس گوگل داخلی است. این اولین محصول نیسان با چنین سیستمی محسوب میشود و بدون نیاز به اتصال گوشی هوشمند، تمام اطلاعات حساب کاربری گوگل راننده را در نمایشگر لمسی خودرو ارائه میکند. سرویس گوگل داخلی بهصورت استاندارد در تیپهای بالایی SL و پلاتینوم با نمایشگر بزرگتر ۱۲.۳ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی ارائه میشود. این تیپها همچنین از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، پد شارژر بیسیم و چهار پورت USB-C هم بهره میبرند درحالیکه تیپهای پایینی S و SV با نمایشگر لمسی کوچکتر ۸ اینچی و اندروید اتو و اپل کارپلی باسیم ارائه میشوند.
در بخش ایمنی، روگ پایه بهصورت استاندارد به پکیج کمکرانندهٔ Safety Shield 360 نیسان مجهز است درحالیکه برای تیپهای بالاتر سیستم پیشرفتهتر ProPilot Assist در نظر گرفته شده است. تکنولوژیهای داخلی بروز در روگ ۲۰۲۴ همراه با تودوزی جدیدی ارائه شدهاند که یکی از آنها چرم قهوهای تیره در روگ پلاتینوم است.
در بخش پیشرانه اما تغییری صورت نگرفته و روگ ۲۰۲۴ با همان موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو عرضه میشود که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد که میتواند بهصورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک باشد. این یعنی نیسان قصد ندارد پیشرانههای هیبریدی خفیف و هیبریدی کاملی که برای ایکستریل در دیگر بازارها مثل اروپا ارائه میکند را در ایالاتمتحده عرضه کند. اولین نمونههای روگ ۲۰۲۴ فیسلیفت اوایل سال آینده به نمایندگیهای فروش در آمریکای شمالی خواهد رسید.
18:45
۲۵ مهر ۱۴۰۲همچنان مقتدر و بی حاشیه😍😍💪
P
۲۵ مهر ۱۴۰۲این همون موتور 40 کیلویی هست ؟
NAVID۰۰۹۸
۲۵ مهر ۱۴۰۲و باز هم یه نیسانِ همهچیز تمام در کلاس خودش با ضعفی بزرگ به نام گیربکس مضخرف CVT !
کِی ازین لامصب بکشه بیرون نمیدونم !
محصولات نیسان به شدت سواری دلچسبی دارند ، به حدی دلچسب که به نظرم هوندا و تویوتا پس از نیسان در بحث سواری قرار میگیرند !
اونایی که تینا و ایکستریل داشتند تایید میکنند !
آخ که داشتیم برنامه میچیدیم واسه ورود نسل جدیدِ خودروها برای ۲۰۱۸ تا امروز ، چهمیدونستیم قرار چنین خاکی بر سرمان ریخته بشه که داشتن چینیهای لجن هم بشه آرزو !
چینیهایی که حتی برای دَمدستی بودن هم نگاهشون نمیکردیم ولی حالا تصمیم اصلی خودرویی کشور هم دستشان افتاده تا ۲۵ سال !!! یعنی سوختن تمام آرزوها جهت سوار شدن خودروهای باکیفیت جهانی !
چه بودیم !
چه شدیم !
چه خواهیم شد 😔 ؟
enayat
۲۵ مهر ۱۴۰۲نیسان چند سال قبل بخش عظیمی از سهام شرکت Jetco رو که در زمینه تولید گیربکس های سی وی تی فعالیت داره رو خرید… و از این بابت براش اقتصادی تره تا از گیربکس های شرکت تملکی خودش در محصولات تولید خودش استفاده کنه…..
جتکو گیربکس های خیلی از برند های ژاپنی رو تامین می کنه و تا اونجایی که من می دونم پیشرفته ترین برند cvt ساز در جهان هست، اما خوب cvt، cvt هست دیگه
......
۲۶ مهر ۱۴۰۲حالم از حرفای صفر و صدی بهم می خوره
یا صفر یا صد گفتن هر چیزی مضخرفه
من با گیربکس CVT این ماشین مشکلی ندارم
ولی چیز تاپی هم نیست.
با تجربه ای که دارم میگم نه تاپ تاپِ نه مضخرفه،
میانه هست برای هرکه که دوست داره مناسبه
یادمون باشه سلیقه و نظر شخصی خودمون رو بعنوان فکت برای دیگران صادر نکنیم.
گیربکس این ماشین cvt هست قطعا هم به خوبی گیربکس های دیگه نیست ولی اصلا بد و مصخرف نیست.
حائری نیا
۲۷ مهر ۱۴۰۲گیربکس CVT میتواند بهترین و دقیقترین گیربکس باشد، به شرطی که رایانه کنترلی خودرو، سرعت کافی داشته باشد که در کمترین زمان ممکن، محاسبات تطبیقی را انجام دهد.
حتی در گیربکسهای اتوماتیک دیگر هم این قضیه صادق است.
وحید
۶ بهمن ۱۴۰۲درود بر شما
نیسان از پیشگامان گیربکس cvt هست و بقدری در این مورد پیشرفت داشته که احساس تعویض دنده بصورت مجازی و استفاده از نوع ایکس ترونیک با هفت دنده کارایی معقولی داره
ضمن اینکه نبایستی گیربکس نیسان رو با چینی ها قیاس کرد …. بسیار نرم و بادوام
من خودم ۲۴۶ هزار کیلومتر با ایکس تریلر رانندگی کردم و ماشینی بسیار نرم و مطمئن با کابینی لوکس و باکیفیت به نسبت همترازان خودش و تا الان آخ نگفته
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ بهمن ۱۴۰۲در غالب ماشینهای ژاپنی با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار، گیربکس CVT وجود داره
amir
۲۵ مهر ۱۴۰۲طراحی مناسب براای استفاده روزمره
قوای محرکه ضعیف
datsun
۲۵ مهر ۱۴۰۲اتفاقا کشش خیلی خوبی داره شتاب هشت ثانیه ی، این یه موتور عادی نیست مثل این موتور رو تو دنیا پیدا نمیکنی تو هیچ کمپانی از لحاظ فناوری و ساختارش
18:45
۲۵ مهر ۱۴۰۲8ثانیه عالیه واقعا. شتاب معقول با سواری راحت و کلی امکانات و موتور با دوام…
مجتبی .
۲۵ مهر ۱۴۰۲مصرفش رونگفته ولی باید مناسب باشه.ماشین کل انداختن وهیجان نیست اما برای استفاده معمولی روزانه وحتی مسافرت بین شهری واقعا خوبه.
sina
۲۵ مهر ۱۴۰۲سخ سیلندر 200 اسب یکم ادمو به شک میندازه درباره استهلاک
کاربر۳
۲۵ مهر ۱۴۰۲قطعا این ماشین رو طوری نمیدن بیرون که استهلاک انچنان زیادی داشته باشه،در عوض مصرف سوخت کمتر،صدای کمتر نصیبت میشه.و اینکه نظر من راجب پیشرانه اش مثبته.
shetab-car
۲۵ مهر ۱۴۰۲یه سوال
استفاده از موتور سه سیلندر با 1.5 توربو باعث نمیشه به موتور فشار بیاد یا اینکه در دراز مدت عمر کمتری نسبت به یه موتور 2.4 لیتری داشته باشه؟
ARIAN
۲۵ مهر ۱۴۰۲هیچ ایرادی نتونستم از کابینش بگیرم بسیار زیبا و معقول طراحی شده. در مورد موتورش هم ای کاش به جای فشار آوردن به این موتور کوچولوی سه سیلندر، یه موتور الکتریکی کوچیک هم میزاشتن کنارش که بعدش بوست توربوی موتور رو کمتر کنن و استحلاکش بیاد پایین و طول عمر موتور بره بالا و هم مصرفش حدود بیست الی سی درصد پایین تر میومد. (در ضمن طراحی بیرون هم خوشم میاد)
هومن
۲۶ مهر ۱۴۰۲بخصوص صفحه نمایش که با پشت آمپر در یک راستا نیست
سامان اذری
۲۵ مهر ۱۴۰۲به نظرم برا این ماشین ۳ سیلندر خیلی کمه
نیسان جوک نیست که ناسلامتی ایکس تریل هست
MehdiTurbo
۲۵ مهر ۱۴۰۲طراحی داخلیش عالیه
ولی طراحی بیرونیش اصلا دوست نداشتم پشتش باید بیشتر تغییر میداد طراحی جلو ام به جذابی کابین نیست
موتور هم برای این حجم وزن کمه رقباش از نظر موتوری قوی تر عمل کردن
نیسان یکم داره کم کاری میکنه شاید به خاطر وضعیت مالیشه نقطه قوتش نسبت به نسل قبل طراحی کابین،
کابین عالیه بقیهش ضعیفه هم بیرون هم موتور
MehdiTurbo
۲۵ مهر ۱۴۰۲من طراحی جلو نسل قبلش بیشتر دوست داشتم شاید این طرح به روز تر ولی نسل قبل هماهنگ تر بود
https://carbids.com.au/c/allbids-car-auctions/commercial-4wd-vehicles/10-2021-nissan-xtrail-st-xtronic-my21-t32-4×4-4d-wagon-grey-25l-1451409
به نظرم شکل این کانسپت میساختن بهتر بود
https://www.google.com/amp/s/www.carscoops.com/2019/11/2021-nissan-rogue-x-trail-everything-we-know-about-the-next-gen-rav4-fighter/amp/
Enzo Ferrari 2008
۲۵ مهر ۱۴۰۲آیا ۳ سیلندر کشش این بدن داره ؟
باید ۶سیلندر با ۸سیلندر باشه
هومن
۲۶ مهر ۱۴۰۲کاش ۴ سیلندر میزد، هر چقدرم پبشرفته باشه یک مقاله ی بود در مورد کاستی که موتور سرسیلندر فرد بوجود میاره
اخراجی
۲۹ مهر ۱۴۰۲فقط مورانو..سلطان 🇯🇵🫅