نیسان در حال بهروزرسانی هشتمین نسل سنترا و معرفی مدل سال ۲۰۲۴ این خودروی ژاپنی است. با افت فروش قابلتوجه خودروی یاد شده در ماههای اخیر، بهبود ظاهری و فنی سنترا ضروری به نظر میرسد.
نیسان سنترا ۲۰۲۴ در سه تریم با نام های S، SV و SR عرضه خواهد شد. تمامی مدلهای این خودرو هماکنون از نمای جلوی بهروزتر با جلوپنجره متفاوت، طراحی سپر یک دستتر و چراغهای جلوی جدید سود میبرند. تریم SV با پکیج پریمیوم همراه میشود که شامل سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو، چراغهای راهنمای یکپارچه روی آینههای جانبی و سیستم دید محیطی هوشمند نیسان است. تریم SV همچنین با رینگهای ۱۶ اینچی جدید نیز در دسترس مشتریان خواهد بود.
نیسان سنترا SR علاوه بر تغییرات یاد شده دارای کروم تریم تیره است. در بخش پشتی این خودرو شاهد بهروزرسانی سپر هستیم و رینگهای ۱۸ اینچی جدید نیز در پروفایل جانبی به چشم میخورند. داخل کابین مدل SR تجهیزات استانداردی همچون صندلیهای جلوی گرم شونده، دوخت نارنجی رنگ مشابه آلتیما SR و فرونتیر پرو ایکس و پرو 4X دیده میشوند. مدل SR همچنین با نشانهای قرمز جلو و عقب خود از سایر نسخهها متمایز میشود. این سدان همچنین با آپشن بدنه دو رنگ که شامل سقف مشکی است عرضه خواهد شد. رنگهای قابل انتخاب برای بدنه نیز شامل سفید آسپن، نارنجی مونارک، آبی الکتریک و خاکستری آتلانتیک هستند.
سنترا ۲۰۲۴ بهصورت استاندارد از سیستم ایمنی سپر ۳۶۰ سود میبرد که شامل شش سیستم کمکراننده ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، هشدار ترافیک پشتی، هشدار خروج از مسیر، ترمز خودکار عقب، هشدار نقاط کور و دستیار نوربالاست. سیستم هشدار برخورد جلو نیز بهصورت استاندارد وجود دارد اما کروز کنترل هوشمند نیسان بهصورت سفارشی قابل انتخاب خواهد بود. در بحث قوای محرکه شاهد نصب گیربکس جدید Xtronic هستیم. این گیربکس با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتون متر گشتاور دارد همراه خواهد شد.
نیسان همچنین به کاهش مصرف سوخت سنترا ۲۰۲۴ اشاره کرده هرچند جزئیات مربوط به آن را اعلام نکرده است. از طرف دیگر قیمت خودروی موردبحث فعلاً مشخص نیست اما باید دانست نیسان سنترا S مدل ۲۰۲۳ با قیمت ۲۱,۱۴۵ دلار در دسترس بوده است. برای سنترا SR مدل ۲۰۲۳ نیز میبایست حداقل بهای ۲۴,۰۳۵ دلاری را پرداخت کرد. البته انتظار نمیرود قیمت نیسان سنترا ۲۰۲۴ افزایش قابلتوجهی داشته باشد. شایان ذکر است میزان فروش سنترا بین سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۱ افت حدود ۴۰ درصدی داشته و به ۷۷,۱۲۴ دستگاه رسیده که یکی از بدترین آمار فروش این خودرو در بیش از یک دهه اخیر است. امسال نیز وضعیت سدان نیسان خوب به نظر نمیرسد و در سهماهه اول سال جاری میلادی شاهد افت فروش ۱۷ درصدی آن نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۲۲ بودهایم. به نظر شما بهبودهای مدل ۲۰۲۴ این خودرو به افزایش فروشش کمک خواهد کرد؟
HAS
۲۵ خرداد ۱۴۰۲بهترین گزینه واردات
NAVID۰۰۹۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۲از اون دست ماشینهایی بود که نه اینکه میتونستید جایگزین پراید پژو و … بشه ، بلکه ((( باید ))) جایگزین این لگنها میشد که نشد و این شد که در شروع فصل تابستان در گرمترین حالت ممکن مردم باید بزنند گوشه جاده و مدتی را سر گنند تا آمپر لگنهایشان بکشه پائین و سرنشینان هم از گرمای جذاب زیر برق آفتاب لذت ببرند !!!
morteza
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اگه همینو تو ایران باقیمت ۲ میلیارد هم بفروشن کل افت فروش این مدل جبران میشه.😂
فرزاد
۲۵ خرداد ۱۴۰۲یکی از بهترین گزینههای واردات برای خودروهای اقتصادی و باکیفیت باتوجه به تعیین تعرفهی خیلی بسیار پایین و نرخ دلار منصفانهی صدهزار تومنی در بازار خودروی کشور
مهدی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲خیلی زیباست. ولی برای ما فقط یه رویاست!😞
Arshia m3csl
۲۵ خرداد ۱۴۰۲چقدر ماشین خوب و شیکیه دریچه کولر های جلوش و صفحه نمایشگر این ماشین من رو یاد بنز ای کلاس و جی ال ای مدلای ۲۰۱۷ انداخت ماشین عالی ایه
محسن
۲۵ خرداد ۱۴۰۲النترا بدجوری داره فروش جاپونی ها رو می بلعه 🤣🤣
ehsan
۲۵ خرداد ۱۴۰۲نیسانو خیلی دوسش دارم.به خاطر استوره های مثل GTR و سیلویا و حتی ماکسیما😍
شاپور
۲۵ خرداد ۱۴۰۲نیسان داره سنترای خوبش را با قیمتی کمتر نسبت به ارزش واقعی اش میفروشه و همه دنیا دارن حالشو میبرن الا ما که به واسه زیادی دانشمندان جزء آنها نیستیم.
Avan
۲۵ خرداد ۱۴۰۲میگم سنترا با ماکسیما فرق می کنه؟ چون اونها هم همین قیافه و ابعاد را دارند
datsun
۲۵ خرداد ۱۴۰۲از اونجای که ۲۰۶ با لندکروز فرقی نداره ماکسیما هم با سنترا فرقی نداره
morteza
۲۵ خرداد ۱۴۰۲میرسلیم گفته ۲۰۶ (لندکروز) با پرایدم فرق نداره.
کوشا
۲۵ خرداد ۱۴۰۲سنترا سدان کامپکت و رقیب کرولا و سیویک و الانترا هست. ماکسیما سدان سایز بزرگ و رقیب آوالون و گرنجور هست. ابعاد بدنشون فرق میکنه و علت شباهت سبک طراحی یکسان هست.
ED
۲۵ خرداد ۱۴۰۲کاش که وارد بشه ، همه جوره عالیه .
محمد
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ماشین خوب و با کیفیت با قیمت مناسبیه نمیدونم چرا بازار روی خوشی به این ماشین نشون نمیده
Saeed
۲۵ خرداد ۱۴۰۲کاش وارد میشد
درود
۲۵ خرداد ۱۴۰۲کرولا چه برتری داره ک انقد بیشتر میفروشه؟
datsun
۲۵ خرداد ۱۴۰۲تویوتا تو همه موارد کارش رو درست تر از بقیه انجام میده دلیلش اینه
علی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲خیلی وجود میخواد که امثال این ماشینو وارد کنید به تعداد میلیونی، و به قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون بدست مصرف کننده برسونید و در گام بعدی در ایرانخودرو و سایپا رو برای همیشه گل بگیرید
phonix
۲۵ خرداد ۱۴۰۲برن همینو به خدا مذاکره کنن بیارن تولید کنیم هم نیسان راضی هم ما راضی شیطان بزرگ و عالم خوار هم راضی میکنیم
مهدی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲لعنت به استبداد، ماشین قشر ضعیف اجانب شده آرزوی نود درصد ملت ما