نیسان

جزئیات نیسان Z نیسمو 2024 منتشر شد؛ 420 اسب بخار و 60 هزار دلار!

آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا EPA جزئیات مصرف سوخت نیسان Z نیسمو ۲۰۲۴ را منتشر کرد. این خودرو در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی مصرف سوخت ۱۳.۸/۹.۸/۱۲.۳ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد.

در جدول زیر میزان مصرف سوخت دیگر نسخه‌های نیسان Z مدل ۲۰۲۴ درج شده است:

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) مصرف سوخت بزرگراهی (لیتر در هر صد کیلومتر) مصرف سوخت شهری (لیتر در هر صد کیلومتر) مدل
۱۰.۶ ۸.۴ ۱۲.۳ نیسان Z مدل ۲۰۲۴ با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
۱۱.۷ ۹.۸ ۱۳ نیسان Z مدل ۲۰۲۴ با گیربکس ۶ سرعته دستی
۱۲.۳ ۹.۸ ۱۳.۸ نیسان Z نیسمو مدل ۲۰۲۴ با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک

در ادامه مصرف سوخت این خودروی اسپرت ژاپنی را با دو رقیب اصلی خود یعنی تویوتا GR سوپرا ۲۰۲۴ و بی‌ام‌و M2 مدل ۲۰۲۳ مقایسه می‌کنیم:

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) مصرف سوخت بزرگراهی (لیتر در هر صد کیلومتر) مصرف سوخت شهری (لیتر در هر صد کیلومتر) مدل
۱۲.۳ ۹.۸ ۱۳.۸ نیسان Z نیسمو مدل ۲۰۲۴ با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
۸.۷ ۷.۵ ۹.۴ تویوتا GR سوپرا 4 سیلندر با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
۹ ۷.۵ ۱۰.۲ تویوتا GR سوپرا ۶ سیلندر با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
۱۱.۲ ۸.۷ ۱۲.۳ تویوتا GR سوپرا ۶ سیلندر با گیربکس ۶ سرعته دستی
۱۲.۳ ۹.۸ ۱۴.۷ بی‌ام‌و M2 با گیربکس ۶ سرعته دستی
۱۲.۳ ۱۰.۲ ۱۴.۷ بی‌ام‌و M2 با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک

نیسان Z نیسمو به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۱ نیوتون متر گشتاور دارد مجهز شده و ۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۶ نیوتون متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد. این خودرو فقط با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک که تنظیمات متفاوتی نسبت به نسخه استاندارد دارد عرضه می‌شود. در سیستم تعلیق Z نیسمو از قطعات کاراتری استفاده شده و شاسی هم سفت‌تر شده است. ترمزهای این خودروی اسپرت نسبت به مدل استاندارد کاراتر هستند.

در بخش طراحی ظاهری اسپلیتر بزرگ و ورودی‌های هوای متفاوت دیده می‌شوند و در عقب نیز اسپویلر سه‌تکه‌ای نصب شده است. رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های دانلوپ SP اسپرت مکس GT600 نیز تکمیل کننده این پکیج خواهند بود. با ورود به کابین نیسان Z نیسمو مواردی همچون صندلی‌های ریکارو و تریم قرمز رنگ قابل‌مشاهده هستند. حالت سواری اسپرت پلاس جدید نیز باعث تغییر مواردی همچون برنامه‌ریزی تعویض دنده‌ها می‌شود.

نیسان هنوز قیمت Z نیسمو ۲۰۲۴ را منتشر نکرده است؛ اما مدل Z استاندارد ۲۰۲۳ از ۴۲ هزار دلار شروع می‌شود. مدل رده میانی پرفورمنس نیز با قیمت حدود ۵۲ هزار دلار در دسترس است و برای مدل فول پروتو باید حدود ۵۶ هزار دلار پرداخت کرد. بنابراین طبیعی است مدل Z نیسمو قیمت بالاتری خواهد داشت.

منابع خبری مختلف، شامل CarAndDriver و موتور ترند، آستانه قیمت نیسان Z نیسمو ۲۰۲۴ را ۶۰ تا ۶۵ هزار دلار پیش‌بینی کرده‌اند. با این شرایط، بیش از ۴۰ درصد اضافه پرداخت نسبت به نیسان Z استاندارد برای نسخه نیسمو وجود خواهد داشت. در بازار جهانی، شورولت کوروت ۶۷ هزار دلاری، پورشه کیمن ۷۰ هزار دلاری و بی‌ام‌و M2 با قیمت ۶۷ هزار دلاری فروخته می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    در ایران = تیگو ۸ پرومکس چینی ۶۰ هزار دلار
    سایر کشورها = نیسان Z نیسمو ژاپنی ۶۰ هزار دلار

    پی نوشت : ۶۰ هزار دلار = ۳ ملیارد تومن

    موافقم 62
    مخالفم 2
    1. JDM

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1190 ديدگاه)

      اره دیگه اینم شانس مایه
      قدر خودمونو نمیدونیم و قصه از جایی دارک میشه که تو ثروتمند ترین سرزمینیم که نگرانیم کاسه گدایی دست بگیریم

      موافقم 13
  2. hssn

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    هنوز نیسان نگفته چرا وزنش از Z استاندارد بیشتره؟ مسخرست.

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. بهزاد

      ۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2548 ديدگاه)

      نیسان z استاندارد با گیربکس دستی ارائه میشه و این مدل دارای گیربکس اتومات هست و مقداری از اضافه وزن به این دلیله.
      مورد بعدی استفاده از نقطه جوش ها و چسب های بیشتر برای افزایش استحکام بوده.
      استفاده از پمپ و مخزن روغن بزرگتر و مقداری روغن بیشتر و همچنین قطعات آیرو و همچنین کف خودرو به همراه دیسک ترمز بزرگتر و برخی قطعات تعلیق محکمتر که مقداری به وزن نهایی اضافه میکنند.
      نیسان z نیسمو در مقایسه با مدل پایه حدود ۲۰۰ پوند اضافه وزن داشته که حدود ۹۰ کیلوگرم میشه و بنا بر استدلال مدیر بخش نیسمو در صورت استفاده از قطعات سبکتر برای مدل z ،باعث افزایش بیش از حد قیمت میشد که در شرایط فعلی برای بازار مناسب نبود.

      موافقم 21
      1. محمدهادی

        ۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2413 ديدگاه)

        نیسمو میتونست این هزینه رو فقط در بخش کاهش وزن کلی انجام بده
        بنظر کار خفن تری بود تا تنها ۲۰ اسب بخار بالاتر نسبت به نسخه اصلی
        بنظرم کاهش وزن نسخه ارتقا یافته نسبت به نسخه اصلی بسیار چشم گیر تر و کار خفن تریه

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. JDM

        ۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1190 ديدگاه)

        اما با این مشخصات همون عملکرد نسخه معمولیو داره با عقل من جور درنمیاد واقعا اگه تفاوت چندانی تو پرفورمنس نیست پس خرید zپایه منطقی تره??

        موافقم 2
        مخالفم 4
  3. HAMID

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    بازم به سوپرا نمیرسه

    موافقم 8
    مخالفم 24
    1. JaMsHiD

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2825 ديدگاه)

      فعلا سوپرا شده ب ام و☠️💔

  4. Siyavash

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (822 ديدگاه)

    پارسال دقیقا تویه همین جا گفتم نیسان تویه نسخه zبخاد نسخه نیسمو رو تولید کنه در حالت طبیعی ۲۰ اسل و در خوشبینانه ترین حالت ۵۰ اسب قدرت بیشتر میکنه…..ولی به نظرم باید بیشتر رویه وزن ماشین کار می‌کرد…حداقل ۷۰ تا ۱۰۰ کیلو باید کم میکردن تا بهترین جواب رو میگرفتن ..چون اون افزایش کم قدرت زیاد تویه رانندگی تفاوتی ایجاد نمیکنه ولی همون افزایش کم قدرت در کنار ۷۰ تا ۱۰۰ کیلو کم کردن وزن خیلی تاثیر مثبت میذاشت…..

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2413 ديدگاه)

      بشدت یک هیولای دیگه در سطحی کاملا متفاوت رو خلق میکرد
      حیف از تجاری سازی شرکتهای بزرگ،که لذت نااب رو فدای صرفه اقتصادی میکنن از سر ناچاری

  5. Enzo Ferrari 2008

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    با60دلار میتونیم تیگو بخریم
    واقعا حیف ایران

    موافقم 21
    مخالفم 1
  6. Amir Ali

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (172 ديدگاه)

    نسل قبلی قشنگ تر بود

    و نسخه پایه ش ارزش خرید بیشتری داره

    1. JDM

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1190 ديدگاه)

      این نسل واقعا قشنگه و به دل میشینه و از نسخه کلاسیک نیسان الهام گرفتن
      اما واقعا نسخه پایه ارزشش بیشتره

  7. JDM

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1190 ديدگاه)

    نیسان اگه بخواد اینطور پیش بره و تو بحث پرفورمنس بهتر نباشه(که ارزش هزینه بیشترو داشته باشه) zنیسمو شکست میخوره مخصوصا که طبق احتمالات 60kیا65k
    قیمتش باشه خب اینجا طرف دیگه طرفدار افراطی نیسان هم میره همون کوروت یا m2 میگیره
    20اسب بیشتر و وزن بیشتر این دیگه نوبره

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      از سبک کار نیسمو اطلاع نداری

      1. JDM

        ۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1190 ديدگاه)

        نه داش اطلاع دارم خودم فن ژاپنم ناسلامتی

      2. JDM

        ۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1190 ديدگاه)

        الان شما بهم بگو اون 20 اسب بیشتر و اون تریم و خطوط تفاوتش تفاوت دیگه‌ای با نسخه پایه داره؟

  8. فرهاد

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    بعد اینجا با ۶۰ هزار دلار بهت لگن چینی میدن 😒😒👎

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. امیر

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    دقیقا هم قیمت کوروت c8 پایه هست اما از کوروت انتخاب خیلی بهتریه ! درسته که شتاب اعلامی استینگری ۲/۹ ثانیه هست ولی توی واقعیت همیشه بالای ۳/۴ بوده و این یعنی حداکثر دو یا سه دهم ثانیه از z نیسمو سریع تر باشه اما توی پیست قطعا به پای نیسان نمیرسه چون کوروت استینگری مثل zo6 تجهیزات مخصوص پیست رو نداره و نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار ضعیف تر هم هست ( کوروت استینگری یا همون پایه در واقع برای مصارف عادی و شهری ساخته شده ) به خاطر همین z نیسمو از هر نظر برای یک راننده حرفه ای گزینه جذاب تریه

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا