نیسان

معرفی نیسان آلتیما مدل 2025 و حذف پیشرانه توربوشارژ تراکم متغیر

نیسان برای مدل ۲۰۲۵ موتور ۲ لیتری توربوشارژ تراکم متغیر آلتیما را حذف کرده است و این خودرو حالا فقط با موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه خواهد شد.

نیسان آلتیما در مدل ۲۰۲۵ فقط با یک پیشرانه به بازار عرضه خواهد شد زیرا نیسان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تراکم متغیر این سدان میان سایز را حذف کرده است. این موتور که ۲۴۸ اسب بخار قدرت داشت، در تیپ SR VC-Turbo ارائه می‌شد که حالا حذف شده است. این یعنی آلتیما ازاین‌پس فقط با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه خواهد شد.

این موتور در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در نسخهٔ محرک جلو کمی قوی‌تر بوده و ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هرچند این اعداد چندان چشمگیر نیستند اما در عوض آلتیما ۲.۵ لیتری مصرف سوخت مناسبی دارد. این سدان ژاپنی در نسخهٔ محرک جلو به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۷.۳ لیتر مصرف می‌کند. این عدد در نسخهٔ چهارچرخ محرک به ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر افزایش پیدا می‌کند که هنوز هم برای یک سدان میان سایز مناسب خواهد بود.

به‌طور دقیق مشخص نیست که نیسان چرا پیشرانهٔ توربوشارژ را از آلتیما حذف کرده اما این شرکت در بیانیه‌ای گفته است که موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تعادلی بهینه بین مصرف سوخت و پرفورمنس را همراه با سازگاری با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌کند که اکثر خریداران آلتیما به دنبال آن هستند. بااین‌حال، شاید دلیل اصلی حذف این موتور، مشکلات و خرابی‌های متعدد آن باشد زیرا NHTSA در دسامبر ۲۰۲۳ پس از دریافت انبوهی گزارش خرابی از این موتور، تحقیقاتی را در رابطه با پیشرانهٔ ضریب تراکم متغیر نیسان آغاز کرد. حذف این موتور همچنین می‌تواند نشانه‌ای بر پایان کار آلتیما باشد زیرا هرچند نیسان هنوز چیزی در این رابطه نگفته اما اتو نیوز طی گزارشی به خاتمهٔ تولید آن در پایان سال ۲۰۲۶ اشاره کرده است.

نیسان اما برای جبران حذف این موتور، پکیجی جدیدی بنام اسپشیال ادیشن را برای خانوادهٔ آلتیما مدل ۲۰۲۵ ارائه کرده است. این پکیج ویژگی‌های متعددی را به همراه دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، شارژر بی‌سیم گوشی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و تریم فیبر کربنی مصنوعی در کنسول مرکزی اشاره کرد. پکیج اسپشیال ادیشن در ظاهر نیز اسپویلر عقب و رینگ‌های ۱۷ اینچی مشکی را به آلتیما اضافه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Kiarash

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (543 ديدگاه)

    در یک کلام بی‌نظیر 🇯🇵💪💫

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. MehdiTurbo

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2374 ديدگاه)

      چی میشد بقیه خودرو ساز هام عین این نیسان و مزدا کابین ساده شان میزدند خدایی این کابین یا همان کابین قبلی امریکایی ها مثل کادیلاک که سینما خانگی کرده یا بنز یه مانیتور بزرگ اون وسط این کابین و اون کابین های قبلیشام چقدر زیبا بوند شما برو کابین های قبلی کادیلاک قبل این ترند یا جی ام سی یا بنز ببین لذت میبری مثل همین کابین نیسان واقعا این کابین نیسان صد هیچ از کابین تسلا و کابین کادیلاک و بنز و … جلو تره
      الان دیگه فقط نیسان و مزدا و کیا و هیوندا ائودی و پورش و لکسوس و جنسیس بقیه همشان شدن سینما خانگی امیدوارم این ها همینجوری باقی بمونند
      اگه انتخاب داشتم از بین این برندا انتخاب میکردم اگه طراحی قبلی برندها صفرش موجود اینا گزینه هام نبودند در کل برای ما که ایرانم هستیم خیلی فرقی نداره 😂

      موافقم 9
      مخالفم 9
  2. علی جردن

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    اگر چین دنیای خودرو نجات نمی داد مجبور بودیم فقط با نیسان آبی ۴ سیلندر حال کنیم

    موافقم 3
    مخالفم 25
    1. car lover

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1438 ديدگاه)

      الان هم همینه چین ماشین 6 سیلندر یا 8 سیلندر نفرستاده که همشون 4 سیلندر 1.5 توروبو با استهلاک بالا، از لحاظ حجم موتور بخوای بگی که نیسان آبی از مثلا x22 قوی تره

      موافقم 12
      مخالفم 5
    2. Kiarash

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (543 ديدگاه)

      علی جردن بی ادبی نشه ولی ببخشید چین تو این چند سال فقط تر زده تو بازار ایران بقیه کشور ها

      موافقم 19
      مخالفم 3
      1. MehdiTurbo

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2374 ديدگاه)

        دقیقا همین چینیا که اومدند اولش هم قیمت خودروهای ایرانی میفروختند فقط سیاست نکاه کنیند همون موقع خیلی فروش نمیرفت فروشش که اوج گرفت خودروهای ایرانی تو همان لول نگه داشتند حالا تفاوت چینی ایرانی در حد ایران کره شد بعد اومدند قیمت چینی گذاشتند هم قیمت کره
        و کره را کردند در حد یه لول بالاتر خودروی لوکس
        و از چینیا سوبل سود کردند
        اگه چین نبود کره ژاپن صفر هم قیمت چین صفر تو ایران فروخته میشد چون بالاترش کسی نمیخرید
        البته این حرفت برای بقیه دنیا درست طرف کارگر مثلا همین فیدیلیتی و تیگو ۸ ما را میخره در حد کره امکانات داره کیفیتشم مناسب حقوق دوسال کارشم میشه البته خونه فجیح گران و سخت
        ولی خب تو ایران باعث بدبختی شد
        البته تقصیر خود ملت که پول ماکسیما و ازرا اون موقع را الان دارند به چینی میدند

        موافقم 4
        مخالفم 1
  3. کرگدن باواریا

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (778 ديدگاه)

    خیلی زیبا و ساده ، کم کم جای خالی ماکسیما رو بگیره حداقل با طراحیش.

    موافقم 17
    مخالفم 2
  4. HessamS500

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    به این میگن یک کابین خوب
    متعادل و زیبا

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. datsun

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    حیف این فناوری که بدترین نقطه زمان درون سوزها به تولید انبوه رسید،

    موافقم 11
    مخالفم 2
  6. car lover

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1438 ديدگاه)

    این گیربکس cvt حال ادمو بهم میزنه. نمیدونم کی ژاپنی ها میخوان دست از سر این گیربکس بردارن. یه اتوماتیک ساده بذارید خیلی بهتره

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. علی جردن

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      صدرصد موافقم CVT گند میزنه به لذت رانندگی

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. B

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (884 ديدگاه)

        اینارو برای لذت بردن از رانندگی نمیسازن فقط یه کسیله نقلیه خانوادگی اقتصادیه نه بیشتر

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. net

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3410 ديدگاه)

          این ماشین سدان نیمه لوکس هست

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Arshia m3csl

          ۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1194 ديدگاه)

          درسته ولی با این وجود کلاستر آنالوگ داره که حس اسپرت و آنالوگ داره
          متاسفانه یک سری اسپرتا و سوپراسپرت ها هم کلاستر آنالوگ رو دیگه از یاد برد💔

  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    ظاهر اسپرت و جذابی داره

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. رامتین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3266 ديدگاه)

    کاملا مشخصه این خودرو از رده خارجه. موتور به نسبت ضعیف (چون الان با همین موتور بشکل تنفس طبیعی بالای 220 میشه توان گرفت)، گیربکس cvt و… توجه کنید کاری به کیفیت ندارم. بیشک محصولات نیسان باکیفیته اما چقدر راحت و شیک آلتیما و ماکسیما حذف شدند. از اونطرف چقدر راحت کرولا و کمری پایدار موندن! سدانهای تویوتا بشدت دارن فروش میکنن. بیایین اینها را تحلیل کنید که چرا تویوتا اینقدر موفقه.

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. علیرضا

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (259 ديدگاه)

      نیسان ازهمون اول مشکلات مدیریت داشت سر معرفی نسل r34 جی تی ار بودجه شرکت تموم شد بخاطر همین دنبال سهام دار قدرت مند بودن سال ۲۰۰۰ که رنو نیسان شکل گرفت بودجه بشدت عزیم برای طراحی توسعه نسل جدید جی تی ار هزینه شد که بهترین دنیا بشه که شد ، بزرگ ترین دلیل عدم موفقیت نیسان مدیر های بی مسعولیت دزد مثل کارلوس گون و محصولات نچندان جذاب این شرکت بود ،از دهه نود به بعد تولید تمام محصولات اسپرت نیسان متوقف شد و محصولات اقتصادی جای خودشون به محصولات اسپرت دادن، امروزه هم این برند به سمت تمام الکتریکی شدن میره و بی شک شکست بدی میخوره مثل جکوار

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Cert

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      فروش ندارند برای همین توسعه نمی دهند

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. hosen

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (722 ديدگاه)

    با تمام احترام به کمپانی نیسان و طرفدارانش به نظرم این تکنولوژی تراکم متغیر چیز بیخودیه.

    موافقم 3
    مخالفم 7
  10. Taha Ayoobi

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4401 ديدگاه)

    خیلی عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. froG-driVer

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    کمری و آکورو رو بهش ترجیح میدم.ببخشید

    موافقم 2
    مخالفم 2
  12. حسین خوانساری

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    همین که نسخه چهار چرخ محرک داره عالیه اتفاقا موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی هم هزینه های بسیار کمتر نگهداری داره و از نظر خرابی و تعمیرات مثل نمونه توربو تراکم متغییر پیچیده نیست …..
    ببینید الان تمام کمپانی های مطرح دارن در بین مدلهای تولیدی چهار چرخ محرک تولید میکنن چون تقاضای بالایی داره که متاسفانه تو کشور ما حتی شرکتهای وارد کننده کراس اور دف جلو وارد میکنن تازه چندتا مدل اونم با قیمتهای گزاف وارد کردن که چهار چرخ محرک هستن که اصلا ارزش خرید بالایی ندارن

  13. Großer Hitler

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کارلوس خوب نیسان رو چلوند و گروه اشغال‌سازی رنو رو احیا کرد بدبختا بعد این همه سال هنوز دارن درجا میزنن هیچی هم نمیتونن بفروشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا