پس از ۱۴ سال، نیسان سرانجام نسل جدید پاترول را با تغییرات فراوان، پیشرانهٔ جدید V6، کابین پر از تکنولوژی و طراحی متمایز معرفی کرده است.
نسل جدید پاترول در ابوظبی رونمایی شده است یعنی جایی یکی از محبوبترین خودروهای منطقه محسوب میشود و فروش بیشتری نسبت به تویوتا لندکروزر دارد. پاترول جدید مثل نسل قبلی در بازار ایالاتمتحده هم با نام آرمادا عرضه خواهد شد. یکی از تغییرات مهم نسل جدید این شاسیبلند ژاپنی، کنار گذاشتن پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی قبلی و جایگزینی آن با یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید است که از اینفینیتی QX80 قرض گرفته شده است. این پیشرانه در سینهٔ پاترول ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که افزایش ۲۵ اسب بخاری و ۱۴۰ نیوتن متری را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد. انتقال نیرو هم حالا توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک جدید صورت میگیرد.
این پیشرانه بخشی از خانوادهٔ موتورهای VR نیسان است که اولین بار به شکل ۳.۸ لیتری توئین توربو در سال ۲۰۰۷ در GT-R معرفی شد. به گفتهٔ نیسان، پاترول با این پیشرانهٔ جدید ۲۴ درصد مصرف سوخت کمتری خواهد داشت و در هر صد کیلومتر بین ۹.۹ تا ۱۰.۳ لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. علاوه بر این، در برخی بازارها یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی هم ارائه میشود که ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن متر گشتاور دارد.
پاترول مدل ۲۰۲۵ هرچند طراحی کاملاً جدیدی دارد که لوکستر و زیباتر به نظر میرسد اما تناسبات جعبهای شکل خود را حفظ کرده است. در جلوی خودرو چراغهای C شکل LED جدیدی جلبتوجه میکنند درحالیکه جلوپنجرهٔ V-Motion نیسان هم عریضتر شده است. در عقب هم چراغهای عمودی را میبینیم که بیشباهت به شاسیبلندهای فول سایز آمریکایی نیستند و توسط یک نوار LED که روی پانلی مشکیرنگ کار شده به هم متصل شدهاند. در نسل جدید پاترول / آرمادا، استحکام پیچشی ۲۵ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده و به گفتهٔ نیسان، کیفیت سواری بهتر شده است. حداکثر ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز به ۳۸۵۰ کیلوگرم میرسد.
نیسان برای آرمادا در بازار آمریکا یک نسخهٔ آفرودی جدید بنام Pro-4X را تدارک دیده است که با ویژگیهایی مثل لاستیکهای ۲۰ اینچی آلترین، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، صفحات محافظ فلزی و قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی، این شاسیبلند را در خارج از جاده حتی توانمندتر خواهد کرد. در این نسخه، وقتی تعلیق بادی در حالت حداکثر ارتفاع قرار گیرد، فاصلهٔ خودرو از زمین به ۲۴۴ میلیمتر خواهد رسید که ۵۳ میلیمتر از نسخهٔ استاندارد بیشتر است. علاوه بر این، آرمادا Pro-4X از سپرهای جلو و عقب متفاوتی بهره میبرد که زاویهٔ ورود را به ۳۳.۹ درجه و زاویهٔ خروج را به ۲۴.۳ درجه میرسانند.
پاترول جدید از تکنولوژی کاپوت نامرئی بهره میبرد که در هنگام آفرود امکان تنظیم دقیق جهت چرخهای جلو را برای راننده فراهم میکند. این خودرو همچنین میتواند حداکثر تا عمق ۷۰ سانتیمتری آب حرکت کند. نیسان برای شاسیبلند پرچمدار خود شش حالت رانندگی مختلف شامل اقتصادی، اسپرت، استاندارد، صخره، ماسه و گلولای را هم در نظر گرفته است. در بازار آمریکا، کسانی که علاقهٔ چندانی به آفرود رفتن با آرمادا ندارند، میتوانند سراغ تیپ لوکس پلاتینوم رزرو بروند که با رینگهای ۲۲ اینچی اختصاصی، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و ماساژور صندلی راننده، در صدر این خانواده قرار میگیرد.
در داخل پاترول جدید شاهد طراحی لوکس و زیبایی با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هستیم که همراه با امکاناتی مثل نمایشگر هدآپ ۷ اینچی، کنترل تهویهٔ چند منطقهای، نورپردازی ۶۴ رنگ، گرمکن صندلیهای جلو، نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی برای عقب، سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو و… ارائه میشود. برای انتخاب دنده نیز دکمههایی روی کنسول مرکزی در نظر گرفته شده است.
در بخش ایمنی، نیسان تجهیزاتی مثل ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار، سیستم پایش نقاط کور، دوربین جلوی ۱۷۰ درجه و پکیج کمکرانندهٔ ProPilot با سیستمهایی مثل کروز کنترل تطبیقی را بهصورت استاندارد برای پاترول و آرمادا در نظر گرفته است. در تیپهای بالاتر، پکیج ProPilot 2.1 هم ارائه خواهد شد که با کنترل ترمز، پدال گاز و فرمان، امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بزرگراه فراهم میکند.
قیمت نسل جدید نیسان پاترول در خاورمیانه از حدود ۶۵ هزار دلار آغاز میشود و تا ۱۰۵ هزار دلار بالا میرود. قیمت آرمادا برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده است ولی نیسان رقابت با خودروهایی مثل شورلت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا را در نظر دارد. این خودرو اواخر امسال راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد ولی خریداران بازارهای فرمان راست مثل استرالیا باید تا اواخر سال ۲۰۲۶ برای عرضهٔ پاترول صبر کنند.
🇰🇷
۱۴ شهریور ۱۴۰۳یکی از بزرگترین نقاط ضعف ژاپنیا ، بکار نگرفتن تکنولوژی و فناوری در حد رقباست که بارها در خودروهاشون ایراد گرفتند . از عملکرد ضعیف نمایشگرا تا تریم داخلی ارزون قیمت ( معضل بزرگ تویوتا ) یا چیدمان کابین قدیمی ( به علت عمر بالای محصولات ژاپنی که هر بار نزدیک یک دهه باید بگذره تا نسل جدید بدن ) . همچنین شما اگه بخوای تریم داخلی چرمی و با کیفیت و سیستم های کمک راننده مجهز داشته باشی قیمت خودرو چند ده هزار دلار صعود میکنه و وارد قلمرو آمریکاییا و اروپاییا میشه
اما تو نسل جدید آرمادا و QX80 سعی شده این خلأ پر بشه و از نظر فناوری چیزی کم نداشته باشند
برای اولین بار هم نسخه مجهز به دف لاک به امریکا میاد چون قبلا دف لاک فقط در پاترول ویژه خاورمیانه عرضه میشد . باید منتظر موند و تست های بررسی تخصصی رو دید که بینیم چند مرده حلاجه . آیا میتونه خودشو به رقبای امریکایی نزدیک کنه یا نه
Sina_carshow
۱۴ شهریور ۱۴۰۳اینی که بهش میگیمعضل بزرگ دقیقا سیاست تویوتا هستش که هزینه های نگه داری خودرو رو بسیار ارزون بکنه الان یه تویوتا کمری تو امارات اندازه خودرو های ایرانی هزینه سرویس هاشه
الان درسته تکنولوژی قدیمی هستش ولی ارزون نگه داشتن قیمت خودرو و ارزون نگه داشتن تعمیرات و صد البته عمر بالاتر و قابلیت اطمینان بیشتر از خوبی هاشه
JaMsHiD_R1988
۱۴ شهریور ۱۴۰۳تکنولوژی روز رو توی بازاری که بازار اصلی شناخته میشه ارائه میکنن . بازاری که قراره فروش اصلی توی اونجا شکل بگیره . مثل دفلاک پاترول توی خاور میانه و نبود عرضه دفلاک توی آمریکا
صد البته تویوتا و نیسان به وانت هاشون و SUV هاشون توی خاور میانه به شدت اهمیت میدن
🇰🇷
۱۵ شهریور ۱۴۰۳بنظرت فروش پاترول تو خاورمیانه چقده ؟
سال ۲۰۲۰ کلا ۲۰ هزار تا تو منطقه خاورمیانه فروخت
بازار اینجا کجا بازار امریکا کجا
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳چه فشاری داری میخوری پیام
20 تا کامنت زیر این پست گذاشتی
البته طبیعی هم هست چون کره جنوبی با اون همه سال تقلید و گدایی از ژاپن حتی یدونه suv فول سایز افرودر نداره
ته تهش همون هیوندا پا لیس هست
Alireza.Gil
۱۴ شهریور ۱۴۰۳یادمه دوستان کره مربا فن تا چند روز پیش میگفتن نیسان که تموم شده😉
خودروسازی ژاپن هیچ وقت تموم نمیشه بلکه روز به روز پیشرفته تر میشه🤲🏻🇯🇵
🇰🇷
۱۴ شهریور ۱۴۰۳انیمه فنای ژاپنی یه نکته رو نمیدونن . آرمادا در بازار امریکا ، علیرغم بیش از دو دهه حضور در بازار ، حتی نتونسته بالای ۳۵ هزار دستگاه در سال بفروشه
درحالیکه هیوندای پالیسید و کیا تلوراید به عنوان بزرگترین SUV های کره ، با ۹۰ و ۱۱۰ هزار دستگاه فروش ، به آرمادا لبخند میزنن :)
Absurd Hero
۱۴ شهریور ۱۴۰۳بی تی اس فنای کره ای هم نمیدونن فروش یه SUV با حدود 60 هزار دلار قیمت رو نباید با یه کراساوور که با 30 و چند هزار دلار میتونی صاحبش بشی مقایسه کرد
🇰🇷
۱۴ شهریور ۱۴۰۳SUV میل دارید ؟ بفرمایید
– شوی تاهو : ۱۱۰ هزار
– GMC یوکان : ۸۲ هزار
– فورد اکسپدیشن : ۷۳ هزار
– کادیلاک اسکلید : ۴۰ هزار
– جیپ واگنیر : ۳۰ هزار
– سکویا : ۲۰ هزار
– آرمادا : ۲۰ هزار
چه فول سایز نیمه لوکس ، چه لوکس ، و … هر جوره حساب کنی آرمادا و سکویا اون زیر میران
nikan
۱۴ شهریور ۱۴۰۳از آمریکا مایه نذار کره چی داره 😂
JaMsHiD_R1988
۱۴ شهریور ۱۴۰۳تویوتا راوفور با 250000 تا فروش بهت لبخند میزنه
JaMsHiD_R1988
۱۴ شهریور ۱۴۰۳سومین شاسی بلند آمریکا تو نیمه امثال نیسان روگ با 140 هزار تا فروش
مقام دوم هوندا و مقام اول تویوتا راوفور با 250 هزار تا فروشه
Absurd Hero
۱۵ شهریور ۱۴۰۳حرف از لبخند تلوراید به آرمادا بود که بهش فهموندم اینا رقیب هم نیستند، اونم رفت برای آرمادا رقیب کره ای پیدا کنه دید کره SUV نداره اصلا، با خودش گفت بزار از آمریکایی ها مایه بزارم ضایع نشم
فروش آمریکایی ها تو خونه خودشون چیز عجیبی نیست
90s culture
۱۴ شهریور ۱۴۰۳کسانی که نیسان آرماندا و تیتان و شاید تویوتا سکویا و تاندورا می خرند، در دل طبیعت بکر و بی نظیر و وحشی آمریکا، سِیر می کنند!
نه باید مثل جمعیت کثیر مردم شهر ها از ماشین اقتصادی و کم مصرف از برند های اقتصادی محور!!!!
برای تردد های روزمرگی استفاده، مقایسه کنی….
🇰🇷
۱۴ شهریور ۱۴۰۳در متن اشاره ای به پیشرانه هیبرید نشد . درحالیکه توقع میرفت برای کاهش مصرف سوخت و تطابق با قوانین جدید ، حداقل انجین هیبرید هم براش عرضه بشه . احتمالا در تریم های دیگه هیبرید موجود باشه یا شایدم در دو سه سال آینده بیاد
نیسان در هیبریدسازی از هموطن خودش تویوتا خیلی عقب تره . البته قراره چندین نوع انجین هیبرید برای بازار امریکا توسعه بده . تا ۷ مدل رو رسانه ها گزارش دادند
جالبه بدونید در حال حاضر نیسان هیچ مدل هیبریدی در بازار امریکا نداره و کاملا طیف خریداران هیبرید رو به رقبای خودش واگذار کرده . همین هیبریدی که خیلی از ژاپنی دوستان شاهکار مدیریتی تویوتا میدوننش ، توسط هموطن خودش با بی توجهی تمام رها شده …
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ شهریور ۱۴۰۳عالی مثل گذشته.البته قویترین نسخه تاریخ پاترل نیسمو نسل قبله که با انجین وی۸ بیش از ۴۳۰ اسب عرضه میکنه.منتظر نسخه پیسموی اینم هستیم میشه قدرتش رو به ۴۶۵ اسب برسونه که رو qx80قدرت ۴۵۰ اسب رو داره.عجب گستاوری داره دمش گرم یعنی ترکوندا
محمدهادی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳من همیشه نیسان پاترول رو از تویوتا لندکروزر بیشتر قبول داشتم
با معرفی این نسل جدید هم دیگه سنگ تموم گذاشت
پس ملوم شد علت سکوت عای چندماه ی عجیب و غریب نیسان چی بود
اون داشت همه چی رو برای نسل جدید یکی از محصولات حساس و با اصالتش آماده میکرد
new reventon
۱۴ شهریور ۱۴۰۳شورلت پاترول
90s culture
۱۴ شهریور ۱۴۰۳کاش نیسان از این گیربکس در مدل های دیگر نیسان مانند ماکسیما و آلتیما SR در نسل های آخر استفاده می کرد….
حیف این ماشین های بی نظیر که با اون گیربکس های CVT مضخرف شرکت جتکو از هیاهو افتادن….
البته منظور از بد بودن اون گیربکس شرکت ژاپنی جتکو نیست، نه ولی لااقل برای نیسان ماکسیما نسل های آخر اصلا گزینه مناسب نبود….
Ali
۱۴ شهریور ۱۴۰۳کلا نیسان رو بیشتر از تویوتا دوست دارم
mehdipatrol
۱۴ شهریور ۱۴۰۳حضرت فقط یک کلام،پاترول علیه سلام
محمدهادی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳تموم شد و رفت
فقط کسانیکه برای اولین بار عظمت رو با لندکروز تجربه کردن😄😄😄
از کادیلاک و نیسان و شورولت بب خبر بودن بخاطر تحریم ها
بیچاره های بی خبر
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳از اینفینیتی کیو ایکس ۸۰ هم بی خبرند
یا لکسوس ال ایکس ۵۷۰
18:45
۱۵ شهریور ۱۴۰۳غول مرحله آخر معرفی شد!
همیشه پاترول برام جذابتر از لندکروز بوده، چون همیشه تو بحث راحتی، لوکس بودن کابین ابهت بیرونی بعلاوه آفرود عالی از لندکروز بهتر بوده حالا درسته که دوام لندکروز از پاترول بیشتره.
امیر علی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳۶۵ هزار دلار؟ 👌👌👌
بهترین خودرو توی این کلاسه
نیما
۱۵ شهریور ۱۴۰۳من بگیرم نوشته پاترول رو به اون بزرگی پاک میکنم و پایین سمت چپ مینویسم پاترول و نوار چراغ ال ای دی عقب رو خاموش میکنم .
امیر علی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ظاهراً واگنییر (نرم ترین) فول سایز حدود ۶۰ هزار دلاره 👌
.
سکویا (اسپرت ترین) 💯
.
یوکان (تعادل) بین قدرت و راحتی ✌️
.
پاترول هم (نرم ترین ژاپنی) این کلاسه، که قدرت و آفرود خوبی داره 🔥
.
نظر شما چیه؟
محمدهادی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳هرجور حساب کنی پاترول با این تازه سازی بشدت بین رقبا متمایزه
امیر علی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳آره دقیقا 👌
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳خوبه که تنفس طبیعیه
یاسر
۱۶ شهریور ۱۴۰۳به نظر بنده اتاقجدید نیسان از بی هویتی بسیار رنج میبره
جلو دقیقا امریکای
کنار رنجرور
عقب چینی
داشبرد جنسیس