نیسان

نسل جدید نیسان پاترول معرفی شد، رقیب لندکروزر با پیشرانه V6 توربو

پس از ۱۴ سال، نیسان سرانجام نسل جدید پاترول را با تغییرات فراوان، پیشرانهٔ جدید V6، کابین پر از تکنولوژی و طراحی متمایز معرفی کرده است.

نسل جدید پاترول در ابوظبی رونمایی شده است یعنی جایی یکی از محبوب‌ترین خودروهای منطقه محسوب می‌شود و فروش بیشتری نسبت به تویوتا لندکروزر دارد. پاترول جدید مثل نسل قبلی در بازار ایالات‌متحده هم با نام آرمادا عرضه خواهد شد. یکی از تغییرات مهم نسل جدید این شاسی‌بلند ژاپنی، کنار گذاشتن پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی قبلی و جایگزینی آن با یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید است که از اینفینیتی QX80 قرض گرفته شده است. این پیشرانه در سینهٔ پاترول ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که افزایش ۲۵ اسب بخاری و ۱۴۰ نیوتن متری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. انتقال نیرو هم حالا توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک جدید صورت می‌گیرد.

این پیشرانه بخشی از خانوادهٔ موتورهای VR نیسان است که اولین بار به شکل ۳.۸ لیتری توئین توربو در سال ۲۰۰۷ در GT-R معرفی شد. به گفتهٔ نیسان، پاترول با این پیشرانهٔ جدید ۲۴ درصد مصرف سوخت کمتری خواهد داشت و در هر صد کیلومتر بین ۹.۹ تا ۱۰.۳ لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. علاوه بر این، در برخی بازارها یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی هم ارائه می‌شود که ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن متر گشتاور دارد.

پاترول مدل ۲۰۲۵ هرچند طراحی کاملاً جدیدی دارد که لوکس‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد اما تناسبات جعبه‌ای شکل خود را حفظ کرده است. در جلوی خودرو چراغ‌های C شکل LED جدیدی جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که جلوپنجرهٔ V-Motion نیسان هم عریض‌تر شده است. در عقب هم چراغ‌های عمودی را می‌بینیم که بی‌شباهت به شاسی‌بلندهای فول سایز آمریکایی نیستند و توسط یک نوار LED که روی پانلی مشکی‌رنگ کار شده به هم متصل شده‌اند. در نسل جدید پاترول / آرمادا، استحکام پیچشی ۲۵ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده و به گفتهٔ نیسان، کیفیت سواری بهتر شده است. حداکثر ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز به ۳۸۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

نیسان برای آرمادا در بازار آمریکا یک نسخهٔ آفرودی جدید بنام Pro-4X را تدارک دیده است که با ویژگی‌هایی مثل لاستیک‌های ۲۰ اینچی آل‌ترین، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، صفحات محافظ فلزی و قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی، این شاسی‌بلند را در خارج از جاده حتی توانمندتر خواهد کرد. در این نسخه، وقتی تعلیق بادی در حالت حداکثر ارتفاع قرار گیرد، فاصلهٔ خودرو از زمین به ۲۴۴ میلی‌متر خواهد رسید که ۵۳ میلی‌متر از نسخهٔ استاندارد بیشتر است. علاوه بر این، آرمادا Pro-4X از سپرهای جلو و عقب متفاوتی بهره می‌برد که زاویهٔ ورود را به ۳۳.۹ درجه و زاویهٔ خروج را به ۲۴.۳ درجه می‌رسانند.

پاترول جدید از تکنولوژی کاپوت نامرئی بهره می‌برد که در هنگام آفرود امکان تنظیم دقیق جهت چرخ‌های جلو را برای راننده فراهم می‌کند. این خودرو همچنین می‌تواند حداکثر تا عمق ۷۰ سانتی‌متری آب حرکت کند. نیسان برای شاسی‌بلند پرچم‌دار خود شش حالت رانندگی مختلف شامل اقتصادی، اسپرت، استاندارد، صخره، ماسه و گل‌ولای را هم در نظر گرفته است. در بازار آمریکا، کسانی که علاقهٔ چندانی به آفرود رفتن با آرمادا ندارند، می‌توانند سراغ تیپ لوکس پلاتینوم رزرو بروند که با رینگ‌های ۲۲ اینچی اختصاصی، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و ماساژور صندلی راننده، در صدر این خانواده قرار می‌گیرد.

در داخل پاترول جدید شاهد طراحی لوکس و زیبایی با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هستیم که همراه با امکاناتی مثل نمایشگر هدآپ ۷ اینچی، کنترل تهویهٔ چند منطقه‌ای، نورپردازی ۶۴ رنگ، گرم‌کن صندلی‌های جلو، نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی برای عقب، سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو و… ارائه می‌شود. برای انتخاب دنده نیز دکمه‌هایی روی کنسول مرکزی در نظر گرفته شده است.

در بخش ایمنی، نیسان تجهیزاتی مثل ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار، سیستم پایش نقاط کور، دوربین جلوی ۱۷۰ درجه و پکیج کمک‌رانندهٔ ProPilot با سیستم‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی را به‌صورت استاندارد برای پاترول و آرمادا در نظر گرفته است. در تیپ‌های بالاتر، پکیج ProPilot 2.1 هم ارائه خواهد شد که با کنترل ترمز، پدال گاز و فرمان، امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بزرگراه فراهم می‌کند.

قیمت نسل جدید نیسان پاترول در خاورمیانه از حدود ۶۵ هزار دلار آغاز می‌شود و تا ۱۰۵ هزار دلار بالا می‌رود. قیمت آرمادا برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده است ولی نیسان رقابت با خودروهایی مثل شورلت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا را در نظر دارد. این خودرو اواخر امسال راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد ولی خریداران بازارهای فرمان راست مثل استرالیا باید تا اواخر سال ۲۰۲۶ برای عرضهٔ پاترول صبر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. 🇰🇷

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (272 ديدگاه)

    یکی از بزرگترین نقاط ضعف ژاپنیا ،‌ بکار نگرفتن تکنولوژی و فناوری در حد رقباست که بارها در خودروهاشون ایراد گرفتند . از عملکرد ضعیف نمایشگرا تا تریم داخلی ارزون قیمت ( معضل بزرگ تویوتا ) یا چیدمان کابین قدیمی ( به علت عمر بالای محصولات ژاپنی که هر بار نزدیک یک دهه باید بگذره تا نسل جدید بدن ) . همچنین شما اگه بخوای تریم داخلی چرمی و با کیفیت و سیستم های کمک راننده مجهز داشته باشی قیمت خودرو چند ده هزار دلار صعود میکنه و وارد قلمرو آمریکاییا و اروپاییا میشه
    اما تو نسل جدید آرمادا و QX80 سعی شده این خلأ پر بشه و از نظر فناوری چیزی کم نداشته باشند
    برای اولین بار هم نسخه مجهز به دف لاک به امریکا میاد چون قبلا دف لاک فقط در پاترول ویژه خاورمیانه عرضه میشد . باید منتظر موند و تست های بررسی تخصصی رو دید که بینیم چند مرده حلاجه . آیا میتونه خودشو به رقبای امریکایی نزدیک کنه یا نه

    موافقم 43
    مخالفم 50
    1. Sina_carshow

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (235 ديدگاه)

      اینی که بهش میگی‌معضل بزرگ دقیقا سیاست تویوتا هستش که هزینه های نگه داری خودرو رو بسیار ارزون بکنه الان یه تویوتا کمری تو امارات اندازه خودرو های ایرانی هزینه سرویس هاشه

      الان درسته تکنولوژی قدیمی هستش ولی ارزون نگه داشتن قیمت خودرو و ارزون نگه داشتن تعمیرات و صد البته عمر بالاتر و قابلیت اطمینان بیشتر از خوبی هاشه

      موافقم 46
      مخالفم 5
    2. JaMsHiD_R1988

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      تکنولوژی روز رو توی بازاری که بازار اصلی شناخته میشه ارائه می‌کنن . بازاری که قراره فروش اصلی توی اونجا شکل بگیره . مثل دفلاک پاترول توی خاور میانه و نبود عرضه دفلاک توی آمریکا
      صد البته تویوتا و نیسان به وانت هاشون و SUV هاشون توی خاور میانه به شدت اهمیت میدن

      موافقم 14
      1. 🇰🇷

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (272 ديدگاه)

        بنظرت فروش پاترول تو خاورمیانه چقده ؟
        سال ۲۰۲۰ کلا ۲۰ هزار تا تو منطقه خاورمیانه فروخت
        بازار اینجا کجا بازار امریکا کجا

        موافقم 4
        مخالفم 19
        1. car lover

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          چه فشاری داری میخوری پیام
          20 تا کامنت زیر این پست گذاشتی
          البته طبیعی هم هست چون کره جنوبی با اون همه سال تقلید و گدایی از ژاپن حتی یدونه suv فول سایز افرودر نداره
          ته تهش همون هیوندا پا لیس هست

  2. Alireza.Gil

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یادمه دوستان کره مربا فن تا چند روز پیش میگفتن نیسان که تموم شده😉
    خودروسازی ژاپن هیچ وقت تموم نمیشه بلکه روز به روز پیشرفته تر میشه🤲🏻🇯🇵

    موافقم 70
    مخالفم 11
    1. 🇰🇷

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (272 ديدگاه)

      انیمه فنای ژاپنی یه نکته رو نمیدونن . آرمادا در بازار امریکا ، علی‌رغم بیش از دو دهه حضور در بازار ، حتی نتونسته بالای ۳۵ هزار دستگاه در سال بفروشه
      درحالیکه هیوندای پالیسید و کیا تلوراید به عنوان بزرگترین SUV های کره ، با ۹۰ و ۱۱۰ هزار دستگاه فروش ، به آرمادا لبخند میزنن :)

      موافقم 16
      مخالفم 61
      1. Absurd Hero

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (308 ديدگاه)

        بی تی اس فنای کره ای هم نمیدونن فروش یه SUV با حدود 60 هزار دلار قیمت رو نباید با یه کراس‌اوور که با 30 و چند هزار دلار میتونی صاحبش بشی مقایسه کرد

        موافقم 48
        مخالفم 10
        1. 🇰🇷

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (272 ديدگاه)

          SUV میل دارید ؟ بفرمایید

          – شوی تاهو : ۱۱۰ هزار
          – GMC یوکان : ۸۲ هزار
          – فورد اکسپدیشن : ۷۳ هزار
          – کادیلاک اسکلید : ۴۰ هزار
          – جیپ واگنیر : ۳۰ هزار
          – سکویا : ۲۰ هزار
          – آرمادا : ۲۰ هزار

          چه فول سایز نیمه لوکس ، چه لوکس ، و … هر جوره حساب کنی آرمادا و سکویا اون زیر میران

          موافقم 9
          مخالفم 47
        2. nikan

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (160 ديدگاه)

          از آمریکا مایه نذار کره چی داره 😂

          موافقم 25
          مخالفم 4
        3. JaMsHiD_R1988

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2753 ديدگاه)

          تویوتا راوفور با 250000 تا فروش بهت لبخند میزنه

          موافقم 22
          مخالفم 2
        4. JaMsHiD_R1988

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2753 ديدگاه)

          سومین شاسی بلند آمریکا تو نیمه امثال نیسان روگ با 140 هزار تا فروش
          مقام دوم هوندا و مقام اول تویوتا راوفور با 250 هزار تا فروشه

          موافقم 22
          مخالفم 1
        5. Absurd Hero

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (308 ديدگاه)

          حرف از لبخند تلوراید به آرمادا بود که بهش فهموندم اینا رقیب هم نیستند، اونم رفت برای آرمادا رقیب کره ای پیدا کنه دید کره SUV نداره اصلا، با خودش گفت بزار از آمریکایی ها مایه بزارم ضایع نشم
          فروش آمریکایی ها تو خونه خودشون چیز عجیبی نیست

          موافقم 13
          مخالفم 1
      2. 90s culture

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (236 ديدگاه)

        کسانی که نیسان آرماندا و تیتان و شاید تویوتا سکویا و تاندورا می خرند، در دل طبیعت بکر و بی نظیر و وحشی آمریکا، سِیر می کنند!
        نه باید مثل جمعیت کثیر مردم شهر ها از ماشین اقتصادی و کم مصرف از برند های اقتصادی محور!!!!
        برای تردد های روزمرگی استفاده، مقایسه کنی….

        موافقم 24
        مخالفم 5
  3. 🇰🇷

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (272 ديدگاه)

    در متن اشاره ای به پیشرانه هیبرید نشد . درحالیکه توقع میرفت برای کاهش مصرف سوخت و تطابق با قوانین جدید ،‌ حداقل انجین هیبرید هم براش عرضه بشه . احتمالا در تریم های دیگه هیبرید موجود باشه یا شایدم در دو سه سال آینده بیاد
    نیسان در هیبریدسازی از هموطن خودش تویوتا خیلی عقب تره . البته قراره چندین نوع انجین هیبرید برای بازار امریکا توسعه بده . تا ۷ مدل رو رسانه ها گزارش دادند
    جالبه بدونید در حال حاضر نیسان هیچ مدل هیبریدی در بازار امریکا نداره و کاملا طیف خریداران هیبرید رو به رقبای خودش واگذار کرده . همین هیبریدی که خیلی از ژاپنی دوستان شاهکار مدیریتی تویوتا میدوننش ، توسط هموطن خودش با بی توجهی تمام رها شده …

    موافقم 11
    مخالفم 26
  4. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    عالی مثل گذشته.البته قویترین نسخه تاریخ پاترل نیسمو نسل قبله که با انجین وی۸ بیش از ۴۳۰ اسب عرضه می‌کنه.منتظر نسخه پیسموی اینم هستیم میشه قدرتش رو به ۴۶۵ اسب برسونه که رو qx80قدرت ۴۵۰ اسب رو داره.عجب گستاوری داره دمش گرم یعنی ترکوندا

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      من همیشه نیسان پاترول رو از تویوتا لندکروزر بیشتر قبول داشتم
      با معرفی این نسل جدید هم دیگه سنگ تموم گذاشت
      پس ملوم شد علت سکوت عای چندماه ی عجیب و غریب نیسان چی بود
      اون داشت همه چی رو برای نسل جدید یکی از محصولات حساس و با اصالتش آماده میکرد

      موافقم 12
  5. new reventon

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (451 ديدگاه)

    شورلت پاترول

    موافقم 10
    مخالفم 19
  6. 90s culture

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    کاش نیسان از این گیربکس در مدل های دیگر نیسان مانند ماکسیما و آلتیما SR در نسل های آخر استفاده می کرد….
    حیف این ماشین های بی نظیر که با اون گیربکس های CVT مضخرف شرکت جتکو از هیاهو افتادن….
    البته منظور از بد بودن اون گیربکس شرکت ژاپنی جتکو نیست، نه ولی لااقل برای نیسان ماکسیما نسل های آخر اصلا گزینه مناسب نبود….

    موافقم 17
    مخالفم 3
  7. Ali

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    کلا نیسان رو بیشتر از تویوتا دوست دارم

    موافقم 22
    مخالفم 4
  8. mehdipatrol

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    حضرت فقط یک کلام،پاترول علیه سلام

    موافقم 22
    مخالفم 6
    1. محمدهادی

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      تموم شد و رفت
      فقط کسانیکه برای اولین بار عظمت رو با لندکروز تجربه کردن😄😄😄
      از کادیلاک و نیسان و شورولت بب خبر بودن بخاطر تحریم ها
      بیچاره های بی خبر

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. nima.jdm

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (304 ديدگاه)

        از اینفینیتی کیو ایکس ۸۰ هم بی خبرند
        یا لکسوس ال ایکس ۵۷۰

  9. 18:45

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (653 ديدگاه)

    غول مرحله آخر معرفی شد!
    همیشه پاترول برام جذاب‌تر از لندکروز بوده، چون همیشه تو بحث راحتی، لوکس بودن کابین ابهت بیرونی بعلاوه آفرود عالی از لندکروز بهتر بوده حالا درسته که دوام لندکروز از پاترول بیشتره.

    موافقم 16
  10. امیر علی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ۶۵ هزار دلار؟ 👌👌👌
    بهترین خودرو توی این کلاسه

  11. نیما

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بگیرم نوشته پاترول رو به اون بزرگی پاک میکنم و پایین سمت چپ مینویسم پاترول و نوار چراغ ال ای دی عقب رو خاموش میکنم .

    موافقم 1
    مخالفم 4
  12. امیر علی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ظاهراً واگنییر (نرم ترین) فول سایز حدود ۶۰ هزار دلاره 👌
    .
    سکویا (اسپرت ترین) 💯
    .
    یوکان (تعادل) بین قدرت و راحتی ✌️
    .
    پاترول هم (نرم ترین ژاپنی) این کلاسه، که قدرت و آفرود خوبی داره 🔥
    .
    نظر شما چیه؟

    1. محمدهادی

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      هرجور حساب کنی پاترول با این تازه سازی بشدت بین رقبا متمایزه

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. امیر علی

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        آره دقیقا 👌

  13. nima.jdm

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    خوبه که تنفس طبیعیه

  14. یاسر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به نظر بنده اتاقجدید نیسان از بی هویتی بسیار رنج میبره
    جلو دقیقا امریکای
    کنار رنجرور
    عقب چینی
    داشبرد جنسیس

    موافقم 1
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا