نیسان

نسل جدید نیسان پاترول معرفی شد، رقیب لندکروزر با پیشرانه V6 توربو

پس از ۱۴ سال، نیسان سرانجام نسل جدید پاترول را با تغییرات فراوان، پیشرانهٔ جدید V6، کابین پر از تکنولوژی و طراحی متمایز معرفی کرده است.

نسل جدید پاترول در ابوظبی رونمایی شده است یعنی جایی یکی از محبوب‌ترین خودروهای منطقه محسوب می‌شود و فروش بیشتری نسبت به تویوتا لندکروزر دارد. پاترول جدید مثل نسل قبلی در بازار ایالات‌متحده هم با نام آرمادا عرضه خواهد شد. یکی از تغییرات مهم نسل جدید این شاسی‌بلند ژاپنی، کنار گذاشتن پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی قبلی و جایگزینی آن با یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید است که از اینفینیتی QX80 قرض گرفته شده است. این پیشرانه در سینهٔ پاترول ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که افزایش ۲۵ اسب بخاری و ۱۴۰ نیوتن متری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. انتقال نیرو هم حالا توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک جدید صورت می‌گیرد.

این پیشرانه بخشی از خانوادهٔ موتورهای VR نیسان است که اولین بار به شکل ۳.۸ لیتری توئین توربو در سال ۲۰۰۷ در GT-R معرفی شد. به گفتهٔ نیسان، پاترول با این پیشرانهٔ جدید ۲۴ درصد مصرف سوخت کمتری خواهد داشت و در هر صد کیلومتر بین ۹.۹ تا ۱۰.۳ لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. علاوه بر این، در برخی بازارها یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی هم ارائه می‌شود که ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن متر گشتاور دارد.

پاترول مدل ۲۰۲۵ هرچند طراحی کاملاً جدیدی دارد که لوکس‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد اما تناسبات جعبه‌ای شکل خود را حفظ کرده است. در جلوی خودرو چراغ‌های C شکل LED جدیدی جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که جلوپنجرهٔ V-Motion نیسان هم عریض‌تر شده است. در عقب هم چراغ‌های عمودی را می‌بینیم که بی‌شباهت به شاسی‌بلندهای فول سایز آمریکایی نیستند و توسط یک نوار LED که روی پانلی مشکی‌رنگ کار شده به هم متصل شده‌اند. در نسل جدید پاترول / آرمادا، استحکام پیچشی ۲۵ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده و به گفتهٔ نیسان، کیفیت سواری بهتر شده است. حداکثر ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز به ۳۸۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

نیسان برای آرمادا در بازار آمریکا یک نسخهٔ آفرودی جدید بنام Pro-4X را تدارک دیده است که با ویژگی‌هایی مثل لاستیک‌های ۲۰ اینچی آل‌ترین، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، صفحات محافظ فلزی و قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی، این شاسی‌بلند را در خارج از جاده حتی توانمندتر خواهد کرد. در این نسخه، وقتی تعلیق بادی در حالت حداکثر ارتفاع قرار گیرد، فاصلهٔ خودرو از زمین به ۲۴۴ میلی‌متر خواهد رسید که ۵۳ میلی‌متر از نسخهٔ استاندارد بیشتر است. علاوه بر این، آرمادا Pro-4X از سپرهای جلو و عقب متفاوتی بهره می‌برد که زاویهٔ ورود را به ۳۳.۹ درجه و زاویهٔ خروج را به ۲۴.۳ درجه می‌رسانند.

پاترول جدید از تکنولوژی کاپوت نامرئی بهره می‌برد که در هنگام آفرود امکان تنظیم دقیق جهت چرخ‌های جلو را برای راننده فراهم می‌کند. این خودرو همچنین می‌تواند حداکثر تا عمق ۷۰ سانتی‌متری آب حرکت کند. نیسان برای شاسی‌بلند پرچم‌دار خود شش حالت رانندگی مختلف شامل اقتصادی، اسپرت، استاندارد، صخره، ماسه و گل‌ولای را هم در نظر گرفته است. در بازار آمریکا، کسانی که علاقهٔ چندانی به آفرود رفتن با آرمادا ندارند، می‌توانند سراغ تیپ لوکس پلاتینوم رزرو بروند که با رینگ‌های ۲۲ اینچی اختصاصی، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و ماساژور صندلی راننده، در صدر این خانواده قرار می‌گیرد.

در داخل پاترول جدید شاهد طراحی لوکس و زیبایی با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هستیم که همراه با امکاناتی مثل نمایشگر هدآپ ۷ اینچی، کنترل تهویهٔ چند منطقه‌ای، نورپردازی ۶۴ رنگ، گرم‌کن صندلی‌های جلو، نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی برای عقب، سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو و… ارائه می‌شود. برای انتخاب دنده نیز دکمه‌هایی روی کنسول مرکزی در نظر گرفته شده است.

در بخش ایمنی، نیسان تجهیزاتی مثل ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار، سیستم پایش نقاط کور، دوربین جلوی ۱۷۰ درجه و پکیج کمک‌رانندهٔ ProPilot با سیستم‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی را به‌صورت استاندارد برای پاترول و آرمادا در نظر گرفته است. در تیپ‌های بالاتر، پکیج ProPilot 2.1 هم ارائه خواهد شد که با کنترل ترمز، پدال گاز و فرمان، امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بزرگراه فراهم می‌کند.

قیمت نسل جدید نیسان پاترول در خاورمیانه از حدود ۶۵ هزار دلار آغاز می‌شود و تا ۱۰۵ هزار دلار بالا می‌رود. قیمت آرمادا برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده است ولی نیسان رقابت با خودروهایی مثل شورلت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا را در نظر دارد. این خودرو اواخر امسال راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد ولی خریداران بازارهای فرمان راست مثل استرالیا باید تا اواخر سال ۲۰۲۶ برای عرضهٔ پاترول صبر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. javad-bmw

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    عجب دافی شُده
    😍😍😍😍😍😍😍

    موافقم 55
    مخالفم 4
    1. پیام۲

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      اول فکر کردم واکسهاله
      ولی قشنگه

      موافقم 2
      مخالفم 11
  2. hosen

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    همچنان زیبایی و ابهت خودشو حفظ کرده
    موتورشم درسته دیگه v8 نیست اما قدرت بالایی تولید میکنه. از اینفینیتی qx80 بیشتر دوسش دارم.

    موافقم 40
    مخالفم 4
  3. آرین

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (376 ديدگاه)

    بالاخره این عشق رونمایی شد
    من عاشقش شدم داخلش خیلی خفنه
    *از نظر من*

    موافقم 42
    مخالفم 3
  4. Taha Ayoobi

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4695 ديدگاه)

    جلوش اوکیه به نظرم ولی عقبش انگار از روی سابربن برداشتن.

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/03/2021-chevrolet-suburban-2.jpg
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Nissan-Patrol-Armada-2.jpg
    نباید عقبشو اینجوری پیوسته میکردن.

    در کل خوبه ولی یه ذره خیلی کم چینی شده.

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Nissan-Patrol-Armada-23.jpg
    با کابینش خیلیی حال کردم واقعا خوب دیزاین کردن،
    مخصوصا تو این عکس،
    اون قسمت کنسول و اینا چون خیلی بالاس احساس امنیت میده.

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      عجیبه، با معرفی شدن نسل جدیدش، همین امروز یه دونه 2010 شو تو جاده دیدم.

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (5005 ديدگاه)

        من یه رنج رور دیدم پلاک ملی بود

    2. MehdiTurbo

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2403 ديدگاه)

      به نظرم نسل جدید پاترول خیلی بهتر از نسل جدید لندکروز بود یعنی نیسان بهتر نسل جدیدش معرفی کرد تا تویوتا ابهت نسل قبل لندکروز خیلی بیشتر پاترول بود ولی ابهت این نسل نیسان بیشتر لندکروز
      لندکروز که بیشتر این چینی طور شده را چیزی نگفتین
      من فکر میکنم این نسل پاترول فروش خوبی داشته باشه
      هنوز که هنوز بزرگترین اشتباه تویوتا حذف اف جی بود اف جی خیلی خوب فاصله بین پاترول و لندکروز تو اون کلاس بدنه با مدلای پایین تر میپوشوند و طراحی جذاب داشت با کلاس بدنه پایین تر و همین ابهت داشت
      انتخاب من تو نسل جدید پاترول
      تو نسل قبل لندکروز

      موافقم 21
      مخالفم 7
      1. Sina_carshow

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (319 ديدگاه)

        همین نسل قبلیش هم بهتر بود سواری نرم تری داشت کابین ساکت تر
        تو شتاب تو موتور های مشابه کم و بیش شبیه هم بودن برتری لندکروز فقط قیمت کمی ارزونتر تو تریم های مشابه بود و هزینه های نگه داری کمتر ( بالاخره تویوتا هس )
        ولی در کل جای یه خودرو هیبرید یا پلاگین هیبرید بینشون خالی بود تو این بازار امروزی خیلیا بهش نیاز دارن یکی از دلایلی که خیلیا این خودرو جذاب رو نمیخرن مصرف سوخت بالاشه به جز این واقعا یه ترکیب فوق العاده لوکس بودن و آفرودر بودن هستش

        موافقم 6
        مخالفم 1
    3. froG-driVer

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Nissan-Patrol-Armada-5.jpg
      این رنگاش خیلی جذابترش می‌کنه.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. آرین

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (376 ديدگاه)

    آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
    بی وفا حالا که افتادم از پا چرا

    موافقم 21
    مخالفم 3
  6. BlackWing

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    مثل بمب میترکونه تو امارات و عربستان

    موافقم 44
    مخالفم 3
  7. Scuderia Ferrari

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    اسطوره ای که حالا به اوج دوران خودش رسیده
    زیباترین و قوی ترین پاترول تاریخ 👑👑

    موافقم 35
    مخالفم 2
  8. Hamidrz

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    نیسان تو را میخواند !

    موافقم 14
    مخالفم 3
  9. ARIAN

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    زیادی آمریکایی شده ولی خب خوشگله

    موافقم 24
    مخالفم 3
  10. کوشا

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    _ پسرم قد بلند و رعنا و خوش تیپه.

    پسرش:

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. آرین

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (376 ديدگاه)

      والا خوشگله
      🐷

      موافقم 17
      مخالفم 3
  11. amirkhanzadeh

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1032 ديدگاه)

    من این طوری فکر می کنم یا جلوی خودرو یک جوریه

    موافقم 17
    مخالفم 6
  12. RAM1500TRX

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (214 ديدگاه)

    پرچم پاترول بالاست🇯🇵🏴‍☠️
    پاترول سرور لنکروزه🔥🔥🔥💪

    موافقم 32
    مخالفم 7
    1. ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5005 ديدگاه)

      ۷ایکس سرور جفتشون

      موافقم 2
      مخالفم 3
  13. mahan

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    عجب کابین خوشگلی داره

    موافقم 16
    مخالفم 2
  14. ممد ژانگولر

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4193 ديدگاه)

    پاترول همیشه ماشینای خوب و استخون داری تولید کرده .این یکی که خیلی کامل به نظر میاد .

    موافقم 19
    مخالفم 1
  15. علیزاده

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    وقتی بچه بودم داشبورد ماشینا رو طراحی میکردم مانیتور و نمایشگر رو خیلی بزرگ نقاشی میکردم مادرم میگفت مانیتور که بزرگتر از فرمان نیست الان میبینم که هست و خیلی زشته

    موافقم 12
    مخالفم 4
  16. علیزاده

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    میخوام هرکی از چراغ های باریک رو مد کرد از قبر بکشم بیرون و

    موافقم 16
    مخالفم 2
  17. علیزاده

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    قبلنا خودم رو تو ماشینی که دوست داشتم تصور می‌کردم اما اینقدر ماشینا زشت و بی روح شدن که هیچ ماشینی رو الان دوست ندارم و خودم رو تو ماشبن کلاسیک تصور میکنم

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5005 ديدگاه)

      سلام خودتو تو ون 7X تصور کن

  18. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    از نظر من طراحیش نسبت به نسل قبلش پیشرفت کرده

    موافقم 15
    مخالفم 2
  19. amir

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3687 ديدگاه)

    چرا انگار جلوش جی ام سی و کادیلاکه و پشتش لینکلن؟

    موافقم 13
    مخالفم 7
  20. Killer

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    شبیه ماشین چینی شده بخصوص عقبش

    مخالفم 39
    1. datsun

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      یه جای از این ماشین نوشته since1951 یعنی (۱۹۵۱ تاکنون) که دهن هرچی کره ی فن و چینی فنه رو ببنده ۱۹۵۱ زمانی که کره سه چرخه پلاستکی هم نمیتونست تولید کنه،

      موافقم 25
      مخالفم 2
    2. 🇰🇷

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (277 ديدگاه)

      چینی نشده . از امریکاییا مثل GMC و شوی کپی کرده که با ابهت دیده بشه

      زیر در یه نورپردازی زیبا داره که بهتر بود مینوشت :
      «با تشکر از طراحان جنرال موتورز که ما را در خلق این اثر یاری کردند»

      موافقم 5
      مخالفم 21
      1. datsun

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3953 ديدگاه)

        فشار

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. 🇰🇷

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (277 ديدگاه)

          داشتم آمار فروش آرمادا رو نگاه میکردم
          با این همه سال حضور در امریکا اونم بازاری که تشنه شاسی بلنده ، آمارش افتضاحه
          در کل فروش ۲۰ سال اخیرش ، به سختی به امار ۳۵ هزار دستگاه رسیده . تازه سالهایی هم هستند که همش ۱۰ – ۱۵ هزار دستگاه فروخته
          وقتی با آمار فروش بزرگترین شاسی بلند هیوندای یعنی پالیسید مقایسه کردم دیدم این خودرو تنها سال گذشته ۹۰ هزار دستگاه فروخته . کیا تلوراید هم به عنوان بزرگترین شاسی بلند کیا ، ازونم بهتر بود با آمار ۱۱۰ هزار دستگاه
          من مطمئنم همون ۱۰ – ۱۵ هزار فروش نیسون آرمادا هم مال انجین V8 بود . خدا رو شکر که اعراب و استرالیا هستند تا همین یه لقمه نون نیسون هم آجر نشه

          موافقم 4
          مخالفم 14
        2. 🇰🇷

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (277 ديدگاه)

          برو آمار فروش آرمادا رو با پالیسید و تلوراید به عنوان بزرگترین شاسی بلندای کره ای مقایسه کن . نکات جالبی داره

          موافقم 3
          مخالفم 11
        3. آرین

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (376 ديدگاه)

          همون تلوراید پیش این از همه نظر موزم نیست
          توام برو فروش اینو تو خاورمیانه نگاه کن

          موافقم 10
          مخالفم 1
        4. datsun

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3953 ديدگاه)

          مگه تو این دوتا رو با هم مقایسه کنی وگرنه هیچ ا …. این دوتا رو با هم مقایسه نمیکنه اصلا تو یه کلاس نیستن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        5. JaMsHiD_R1988

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2986 ديدگاه)

          آمار پالیسید و پاترول رو هم توی خاور میانه مقایسه کن دیگه کودک

          موافقم 3
          مخالفم 1
        6. JaMsHiD_R1988

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2986 ديدگاه)

          یه چیز جالب تر
          نیسان روگ با صدو چهل هزار تا فروش توی نیمه سال اول ، با مقام سوم بهت لبخند میزنه
          جالبه مقام اول تویوتا راوفور با صدو پنجاه هزار تا فروشه

          موافقم 3
          مخالفم 1
        7. JaMsHiD_R1988

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2986 ديدگاه)

          ادیت : فروش راوفور 250 هزار تاست

          موافقم 3
          مخالفم 1
  21. دکتر_ماشین باز

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    عربا ماشین v8 تنفس طبیعی رو ول نمیکنن برن سوار v6 تویین توربو بشن

    موافقم 4
    مخالفم 24
  22. Mehdi76

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لندکروز لایک
    پاترول دیسلایک

    موافقم 14
    مخالفم 42
  23. JaMsHiD_R1988

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2986 ديدگاه)

    لندکروزر ، خدافظ ، پاترول ، سلام
    لعنتی خود ابهته
    از همه لحاظ کلا رقابت سنگینی با لندکروزر داره ولی بعضی از برتری ها هم داره
    مثلا سیستم پرو پایلوت که صد البته من که بهش اعتماد ندارم🗿
    و اما مهم ترینش ،
    برای اولین بار در صنعت SUV سازی ژاپن ، پاترول اومده و داره از نور پردازی داخلی استفاده می‌کنه

    خوراک شبه لعنتی

    موافقم 22
    مخالفم 2
  24. کاربر آنلاین

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نسبت بقیه ماشین ها اصالت رو تو طراحی نگه داشته

    موافقم 14
    مخالفم 2
  25. datsun

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    هفت نسل هفتاد سه سال اصالت و درخشش در ساخت suv های آفرود،
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Nissan-Patrol-Armada-17.jpg

    موافقم 18
    مخالفم 3
  26. ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اینکه ۸ سیلندر نیست بده اما ۶ سیلندرش قدرت خوبی داره و طراحی قشنگه و یکم به آمریکایی ها میزنه طراحیش

    موافقم 8
    مخالفم 1
  27. Hamid

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (310 ديدگاه)

    جلو فورد سری اف
    عقب سابربن
    کنسول وسط اس کلاس

    موافقم 6
    مخالفم 8
  28. مهردادکمال

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    از بغل یکم منو یاد محصولات رنجرور انداخت پشتشم امریکایی شده تقریبا چیزی بین سابربن و نویگیتور… اما در کل میشه اونو بعنوان یه محصول خوش قیمت لوکس و مطمئن از نیسان پذیرفت.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  29. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    طراحیش نسبت لندکروز چند سر و گردن بهتره خیلی پر ابهت و مدرن شده ، تو طراحی داخلی هم سنگ تموم گذاشتند موتور جدید هم که روی xq80 عملکرد خوبی داشت ، نسل قبلی همه جوره قدیمی شده بود نیسان باید زودتر این نسل رو معرفی می‌کرد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  30. GMA

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (853 ديدگاه)

    تک تک اجزاش بهتر و زیباتر شده به جز نمای جلو خصوصا چراغ ها :/
    کاش همون طراحی چراغ جلو حفظ میشد تا از هر نظر شاهکار باشه

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا