پس از ۱۴ سال، نیسان سرانجام نسل جدید پاترول را با تغییرات فراوان، پیشرانهٔ جدید V6، کابین پر از تکنولوژی و طراحی متمایز معرفی کرده است.
نسل جدید پاترول در ابوظبی رونمایی شده است یعنی جایی یکی از محبوبترین خودروهای منطقه محسوب میشود و فروش بیشتری نسبت به تویوتا لندکروزر دارد. پاترول جدید مثل نسل قبلی در بازار ایالاتمتحده هم با نام آرمادا عرضه خواهد شد. یکی از تغییرات مهم نسل جدید این شاسیبلند ژاپنی، کنار گذاشتن پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی قبلی و جایگزینی آن با یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید است که از اینفینیتی QX80 قرض گرفته شده است. این پیشرانه در سینهٔ پاترول ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که افزایش ۲۵ اسب بخاری و ۱۴۰ نیوتن متری را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد. انتقال نیرو هم حالا توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک جدید صورت میگیرد.
این پیشرانه بخشی از خانوادهٔ موتورهای VR نیسان است که اولین بار به شکل ۳.۸ لیتری توئین توربو در سال ۲۰۰۷ در GT-R معرفی شد. به گفتهٔ نیسان، پاترول با این پیشرانهٔ جدید ۲۴ درصد مصرف سوخت کمتری خواهد داشت و در هر صد کیلومتر بین ۹.۹ تا ۱۰.۳ لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. علاوه بر این، در برخی بازارها یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی هم ارائه میشود که ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن متر گشتاور دارد.
پاترول مدل ۲۰۲۵ هرچند طراحی کاملاً جدیدی دارد که لوکستر و زیباتر به نظر میرسد اما تناسبات جعبهای شکل خود را حفظ کرده است. در جلوی خودرو چراغهای C شکل LED جدیدی جلبتوجه میکنند درحالیکه جلوپنجرهٔ V-Motion نیسان هم عریضتر شده است. در عقب هم چراغهای عمودی را میبینیم که بیشباهت به شاسیبلندهای فول سایز آمریکایی نیستند و توسط یک نوار LED که روی پانلی مشکیرنگ کار شده به هم متصل شدهاند. در نسل جدید پاترول / آرمادا، استحکام پیچشی ۲۵ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده و به گفتهٔ نیسان، کیفیت سواری بهتر شده است. حداکثر ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز به ۳۸۵۰ کیلوگرم میرسد.
نیسان برای آرمادا در بازار آمریکا یک نسخهٔ آفرودی جدید بنام Pro-4X را تدارک دیده است که با ویژگیهایی مثل لاستیکهای ۲۰ اینچی آلترین، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، صفحات محافظ فلزی و قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی، این شاسیبلند را در خارج از جاده حتی توانمندتر خواهد کرد. در این نسخه، وقتی تعلیق بادی در حالت حداکثر ارتفاع قرار گیرد، فاصلهٔ خودرو از زمین به ۲۴۴ میلیمتر خواهد رسید که ۵۳ میلیمتر از نسخهٔ استاندارد بیشتر است. علاوه بر این، آرمادا Pro-4X از سپرهای جلو و عقب متفاوتی بهره میبرد که زاویهٔ ورود را به ۳۳.۹ درجه و زاویهٔ خروج را به ۲۴.۳ درجه میرسانند.
پاترول جدید از تکنولوژی کاپوت نامرئی بهره میبرد که در هنگام آفرود امکان تنظیم دقیق جهت چرخهای جلو را برای راننده فراهم میکند. این خودرو همچنین میتواند حداکثر تا عمق ۷۰ سانتیمتری آب حرکت کند. نیسان برای شاسیبلند پرچمدار خود شش حالت رانندگی مختلف شامل اقتصادی، اسپرت، استاندارد، صخره، ماسه و گلولای را هم در نظر گرفته است. در بازار آمریکا، کسانی که علاقهٔ چندانی به آفرود رفتن با آرمادا ندارند، میتوانند سراغ تیپ لوکس پلاتینوم رزرو بروند که با رینگهای ۲۲ اینچی اختصاصی، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و ماساژور صندلی راننده، در صدر این خانواده قرار میگیرد.
در داخل پاترول جدید شاهد طراحی لوکس و زیبایی با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هستیم که همراه با امکاناتی مثل نمایشگر هدآپ ۷ اینچی، کنترل تهویهٔ چند منطقهای، نورپردازی ۶۴ رنگ، گرمکن صندلیهای جلو، نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی برای عقب، سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو و… ارائه میشود. برای انتخاب دنده نیز دکمههایی روی کنسول مرکزی در نظر گرفته شده است.
در بخش ایمنی، نیسان تجهیزاتی مثل ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار، سیستم پایش نقاط کور، دوربین جلوی ۱۷۰ درجه و پکیج کمکرانندهٔ ProPilot با سیستمهایی مثل کروز کنترل تطبیقی را بهصورت استاندارد برای پاترول و آرمادا در نظر گرفته است. در تیپهای بالاتر، پکیج ProPilot 2.1 هم ارائه خواهد شد که با کنترل ترمز، پدال گاز و فرمان، امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بزرگراه فراهم میکند.
قیمت نسل جدید نیسان پاترول در خاورمیانه از حدود ۶۵ هزار دلار آغاز میشود و تا ۱۰۵ هزار دلار بالا میرود. قیمت آرمادا برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده است ولی نیسان رقابت با خودروهایی مثل شورلت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا را در نظر دارد. این خودرو اواخر امسال راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد ولی خریداران بازارهای فرمان راست مثل استرالیا باید تا اواخر سال ۲۰۲۶ برای عرضهٔ پاترول صبر کنند.
javad-bmw
۱۴ شهریور ۱۴۰۳عجب دافی شُده
😍😍😍😍😍😍😍
پیام۲
۱۴ شهریور ۱۴۰۳اول فکر کردم واکسهاله
ولی قشنگه
hosen
۱۴ شهریور ۱۴۰۳همچنان زیبایی و ابهت خودشو حفظ کرده
موتورشم درسته دیگه v8 نیست اما قدرت بالایی تولید میکنه. از اینفینیتی qx80 بیشتر دوسش دارم.
آرین
۱۴ شهریور ۱۴۰۳بالاخره این عشق رونمایی شد
من عاشقش شدم داخلش خیلی خفنه
*از نظر من*
Taha Ayoobi
۱۴ شهریور ۱۴۰۳جلوش اوکیه به نظرم ولی عقبش انگار از روی سابربن برداشتن.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/03/2021-chevrolet-suburban-2.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Nissan-Patrol-Armada-2.jpg
نباید عقبشو اینجوری پیوسته میکردن.
در کل خوبه ولی یه ذره خیلی کم چینی شده.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Nissan-Patrol-Armada-23.jpg
با کابینش خیلیی حال کردم واقعا خوب دیزاین کردن،
مخصوصا تو این عکس،
اون قسمت کنسول و اینا چون خیلی بالاس احساس امنیت میده.
Taha Ayoobi
۱۴ شهریور ۱۴۰۳عجیبه، با معرفی شدن نسل جدیدش، همین امروز یه دونه 2010 شو تو جاده دیدم.
۱۴ شهریور ۱۴۰۳من یه رنج رور دیدم پلاک ملی بود
MehdiTurbo
۱۴ شهریور ۱۴۰۳به نظرم نسل جدید پاترول خیلی بهتر از نسل جدید لندکروز بود یعنی نیسان بهتر نسل جدیدش معرفی کرد تا تویوتا ابهت نسل قبل لندکروز خیلی بیشتر پاترول بود ولی ابهت این نسل نیسان بیشتر لندکروز
لندکروز که بیشتر این چینی طور شده را چیزی نگفتین
من فکر میکنم این نسل پاترول فروش خوبی داشته باشه
هنوز که هنوز بزرگترین اشتباه تویوتا حذف اف جی بود اف جی خیلی خوب فاصله بین پاترول و لندکروز تو اون کلاس بدنه با مدلای پایین تر میپوشوند و طراحی جذاب داشت با کلاس بدنه پایین تر و همین ابهت داشت
انتخاب من تو نسل جدید پاترول
تو نسل قبل لندکروز
Sina_carshow
۱۴ شهریور ۱۴۰۳همین نسل قبلیش هم بهتر بود سواری نرم تری داشت کابین ساکت تر
تو شتاب تو موتور های مشابه کم و بیش شبیه هم بودن برتری لندکروز فقط قیمت کمی ارزونتر تو تریم های مشابه بود و هزینه های نگه داری کمتر ( بالاخره تویوتا هس )
ولی در کل جای یه خودرو هیبرید یا پلاگین هیبرید بینشون خالی بود تو این بازار امروزی خیلیا بهش نیاز دارن یکی از دلایلی که خیلیا این خودرو جذاب رو نمیخرن مصرف سوخت بالاشه به جز این واقعا یه ترکیب فوق العاده لوکس بودن و آفرودر بودن هستش
froG-driVer
۱۴ شهریور ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Nissan-Patrol-Armada-5.jpg
این رنگاش خیلی جذابترش میکنه.
آرین
۱۴ شهریور ۱۴۰۳آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
بی وفا حالا که افتادم از پا چرا
BlackWing
۱۴ شهریور ۱۴۰۳مثل بمب میترکونه تو امارات و عربستان
Scuderia Ferrari
۱۴ شهریور ۱۴۰۳اسطوره ای که حالا به اوج دوران خودش رسیده
زیباترین و قوی ترین پاترول تاریخ 👑👑
Hamidrz
۱۴ شهریور ۱۴۰۳نیسان تو را میخواند !
ARIAN
۱۴ شهریور ۱۴۰۳زیادی آمریکایی شده ولی خب خوشگله
کوشا
۱۴ شهریور ۱۴۰۳_ پسرم قد بلند و رعنا و خوش تیپه.
پسرش:
آرین
۱۴ شهریور ۱۴۰۳والا خوشگله
🐷
amirkhanzadeh
۱۴ شهریور ۱۴۰۳من این طوری فکر می کنم یا جلوی خودرو یک جوریه
RAM1500TRX
۱۴ شهریور ۱۴۰۳پرچم پاترول بالاست🇯🇵🏴☠️
پاترول سرور لنکروزه🔥🔥🔥💪
۱۴ شهریور ۱۴۰۳۷ایکس سرور جفتشون
mahan
۱۴ شهریور ۱۴۰۳عجب کابین خوشگلی داره
ممد ژانگولر
۱۴ شهریور ۱۴۰۳پاترول همیشه ماشینای خوب و استخون داری تولید کرده .این یکی که خیلی کامل به نظر میاد .
علیزاده
۱۴ شهریور ۱۴۰۳وقتی بچه بودم داشبورد ماشینا رو طراحی میکردم مانیتور و نمایشگر رو خیلی بزرگ نقاشی میکردم مادرم میگفت مانیتور که بزرگتر از فرمان نیست الان میبینم که هست و خیلی زشته
علیزاده
۱۴ شهریور ۱۴۰۳میخوام هرکی از چراغ های باریک رو مد کرد از قبر بکشم بیرون و
علیزاده
۱۴ شهریور ۱۴۰۳قبلنا خودم رو تو ماشینی که دوست داشتم تصور میکردم اما اینقدر ماشینا زشت و بی روح شدن که هیچ ماشینی رو الان دوست ندارم و خودم رو تو ماشبن کلاسیک تصور میکنم
۱۴ شهریور ۱۴۰۳سلام خودتو تو ون 7X تصور کن
𝐀𝐥𝐢
۱۴ شهریور ۱۴۰۳از نظر من طراحیش نسبت به نسل قبلش پیشرفت کرده
amir
۱۴ شهریور ۱۴۰۳چرا انگار جلوش جی ام سی و کادیلاکه و پشتش لینکلن؟
Killer
۱۴ شهریور ۱۴۰۳شبیه ماشین چینی شده بخصوص عقبش
datsun
۱۴ شهریور ۱۴۰۳یه جای از این ماشین نوشته since1951 یعنی (۱۹۵۱ تاکنون) که دهن هرچی کره ی فن و چینی فنه رو ببنده ۱۹۵۱ زمانی که کره سه چرخه پلاستکی هم نمیتونست تولید کنه،
🇰🇷
۱۴ شهریور ۱۴۰۳چینی نشده . از امریکاییا مثل GMC و شوی کپی کرده که با ابهت دیده بشه
زیر در یه نورپردازی زیبا داره که بهتر بود مینوشت :
«با تشکر از طراحان جنرال موتورز که ما را در خلق این اثر یاری کردند»
datsun
۱۴ شهریور ۱۴۰۳فشار
🇰🇷
۱۴ شهریور ۱۴۰۳داشتم آمار فروش آرمادا رو نگاه میکردم
با این همه سال حضور در امریکا اونم بازاری که تشنه شاسی بلنده ، آمارش افتضاحه
در کل فروش ۲۰ سال اخیرش ، به سختی به امار ۳۵ هزار دستگاه رسیده . تازه سالهایی هم هستند که همش ۱۰ – ۱۵ هزار دستگاه فروخته
وقتی با آمار فروش بزرگترین شاسی بلند هیوندای یعنی پالیسید مقایسه کردم دیدم این خودرو تنها سال گذشته ۹۰ هزار دستگاه فروخته . کیا تلوراید هم به عنوان بزرگترین شاسی بلند کیا ، ازونم بهتر بود با آمار ۱۱۰ هزار دستگاه
من مطمئنم همون ۱۰ – ۱۵ هزار فروش نیسون آرمادا هم مال انجین V8 بود . خدا رو شکر که اعراب و استرالیا هستند تا همین یه لقمه نون نیسون هم آجر نشه
🇰🇷
۱۴ شهریور ۱۴۰۳برو آمار فروش آرمادا رو با پالیسید و تلوراید به عنوان بزرگترین شاسی بلندای کره ای مقایسه کن . نکات جالبی داره
آرین
۱۴ شهریور ۱۴۰۳همون تلوراید پیش این از همه نظر موزم نیست
توام برو فروش اینو تو خاورمیانه نگاه کن
datsun
۱۴ شهریور ۱۴۰۳مگه تو این دوتا رو با هم مقایسه کنی وگرنه هیچ ا …. این دوتا رو با هم مقایسه نمیکنه اصلا تو یه کلاس نیستن
JaMsHiD_R1988
۱۴ شهریور ۱۴۰۳آمار پالیسید و پاترول رو هم توی خاور میانه مقایسه کن دیگه کودک
JaMsHiD_R1988
۱۴ شهریور ۱۴۰۳یه چیز جالب تر
نیسان روگ با صدو چهل هزار تا فروش توی نیمه سال اول ، با مقام سوم بهت لبخند میزنه
جالبه مقام اول تویوتا راوفور با صدو پنجاه هزار تا فروشه
JaMsHiD_R1988
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ادیت : فروش راوفور 250 هزار تاست
دکتر_ماشین باز
۱۴ شهریور ۱۴۰۳عربا ماشین v8 تنفس طبیعی رو ول نمیکنن برن سوار v6 تویین توربو بشن
Mehdi76
۱۴ شهریور ۱۴۰۳لندکروز لایک
پاترول دیسلایک
JaMsHiD_R1988
۱۴ شهریور ۱۴۰۳لندکروزر ، خدافظ ، پاترول ، سلام
لعنتی خود ابهته
از همه لحاظ کلا رقابت سنگینی با لندکروزر داره ولی بعضی از برتری ها هم داره
مثلا سیستم پرو پایلوت که صد البته من که بهش اعتماد ندارم🗿
و اما مهم ترینش ،
برای اولین بار در صنعت SUV سازی ژاپن ، پاترول اومده و داره از نور پردازی داخلی استفاده میکنه
خوراک شبه لعنتی
کاربر آنلاین
۱۴ شهریور ۱۴۰۳به نسبت بقیه ماشین ها اصالت رو تو طراحی نگه داشته
datsun
۱۴ شهریور ۱۴۰۳هفت نسل هفتاد سه سال اصالت و درخشش در ساخت suv های آفرود،
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Nissan-Patrol-Armada-17.jpg
۱۴ شهریور ۱۴۰۳اینکه ۸ سیلندر نیست بده اما ۶ سیلندرش قدرت خوبی داره و طراحی قشنگه و یکم به آمریکایی ها میزنه طراحیش
Hamid
۱۴ شهریور ۱۴۰۳جلو فورد سری اف
عقب سابربن
کنسول وسط اس کلاس
مهردادکمال
۱۴ شهریور ۱۴۰۳از بغل یکم منو یاد محصولات رنجرور انداخت پشتشم امریکایی شده تقریبا چیزی بین سابربن و نویگیتور… اما در کل میشه اونو بعنوان یه محصول خوش قیمت لوکس و مطمئن از نیسان پذیرفت.
محمد
۱۴ شهریور ۱۴۰۳طراحیش نسبت لندکروز چند سر و گردن بهتره خیلی پر ابهت و مدرن شده ، تو طراحی داخلی هم سنگ تموم گذاشتند موتور جدید هم که روی xq80 عملکرد خوبی داشت ، نسل قبلی همه جوره قدیمی شده بود نیسان باید زودتر این نسل رو معرفی میکرد
GMA
۱۴ شهریور ۱۴۰۳تک تک اجزاش بهتر و زیباتر شده به جز نمای جلو خصوصا چراغ ها :/
کاش همون طراحی چراغ جلو حفظ میشد تا از هر نظر شاهکار باشه