نسل جدید نیسان مورانو با طراحی متحول شده، کابین بهروزتر و پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.
سبد محصولات نیسان طی چند سال گذشته یک خانهتکانی بزرگ را تجربه کرده است اما دراینبین یک استثناء بزرگ بنام مورانو وجود داشت. نسل کنونی این کراساوور میان سایز در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ معرفی شد و هماکنون یک دهه از عمر آن میگذرد. حال اما سرانجام سازندهٔ ژاپنی رسماً نسل جدید مورانو را با تحول بزرگی در طراحی، کابین و قوای محرکه معرفی کرده است.
این ماشین که نسل چهارم مورانو محسوب میشود، ۶۶ میلیمتر عریضتر شده و فاصلهٔ آن از زمین حدود ۵ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. طول و ارتفاع خودرو تقریباً مشابه نسل قبلی است و فاصلهٔ محوری ۲,۸۲۴ میلیمتری هم تغییری نکرده است. در طراحی نسل جدید مورانو اما شاهد یک تحول اساسی هستیم. این کراساوور ژاپنی در جلو با جلوپنجرهای عریض که دیلایتهای چندخطی در طرفین آن تعبیه شده است، از طراحی کاملاً جدیدی بهره میبرد که مشابه نسل جدید کیکس است. در پروفیل جانبی هم با فرمی اسپرت و گلگیرهای عقب برجسته، شاهد الهاماتی از کراساوور الکتریکی آریا هستیم.
در نسل جدید مورانو همچنان طراحی متمایز ستون C حفظ شده ولی حالا این ویژگی با خط سقف کوپه مانندی همراه شده که یک زه کرومی روی آن کشیده شده است. در عقب نیز با چراغهای سراسری که میان آنها لوگوی نیسان خودنمایی میکند، بازهم شاهد نمایی مشابه آریا هستیم درحالیکه جا پلاک از روی درب صندوق به روی سپر منتقل شده و نمای سادهتری را به عقب خودرو بخشیده است.
نسل جدید مورانو در داخل هم یک بازطراحی بزرگ و بشدت موردنیاز را تجربه کرده و کابین قدیمی نسل قبلی جای خود را به فضایی بهمراتب مدرنتر با نمایشگرهای دوگانه ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی داده است. در اینجا همچنین تقریباً تمام دکمهها و کنترلهای فیزیکی حذف و مثل آریا با نمونههای دیجیتالی و لمسی جایگزین شدهاند. مورانوی جدید بهصورت استاندارد با پکیج کمکرانندهٔ Safety Shield 360 نیسان، فناوری کاپوت نامرئی، اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، دوربین دید اطراف سهبعدی و سیستم فعال مقابله با سروصدا ارائه میشود درحالیکه هدآپ دیسپلی رنگی، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو و ماساژور صندلیهای جلو هم قابل سفارش خواهد بود.
زیر کاپوت مورانو هم شاهد تغییر بزرگی هستیم زیرا در اینجا پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی قبلی جای خود را به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تراکم متغیر داده است که ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این اعداد کاهش ۱۹ اسب بخاری قدرت را نسبت به نسل قبلی نشان میدهند ولی گشتاور ۲۷ نیوتن متر افزایش یافته است. برای انتقال نیرو هم گیربکس CVT منفور جای خود را به یک نمونهٔ ۹ سرعته اتوماتیک داده است. مورانو همچنان در حالت استاندارد بهصورت محرک جلو عرضه میشود ولی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.
نسل جدید نیسان مورانو اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد و برای مشخص شدن قیمت آن باید تا همان زمان صبر کنیم ولی با توجه به قیمت نسل کنونی، انتظار میرود قیمت نسل جدید از حدود ۴۰ هزار دلار آغاز شود درحالیکه این رقم در تیپ پرچمدار پلاتینوم با سامانهٔ چهارچرخ محرک میتواند از ۵۰ هزار دلار فراتر رود.
دیجی
۲۵ مهر ۱۴۰۳نیسان تو طراحی اولین نسل بعضی از مدلاش مثل مورانو جوک و اینفنتیfxغوغا کرد ولی تو نسل بعدی همین خودرو ها نتونست این راه ادامه بده وشد یه ماشین عین ماشین های دیگر برندها
amirkhanzadeh
۲۵ مهر ۱۴۰۳جوک غوغا نکرد
تو تاپ گیر و گرند تور بار ها به عنوان زشت ترین ماشین سال ازش یاد شد
اگر به اون سه مجری علاقه مند باشی برنامه هاشونو دیده باشی اینو چند بار تکرار کردند
datsun
۲۵ مهر ۱۴۰۳شاید یادته نباشه ولی جوک با همون قیافه تو فروش ترکوند اکثر خودروسازها رو وا داشت یه رقیب تو اون کلاس تولید کنن،
net
۲۵ مهر ۱۴۰۳زه سفید بالای شیشه دربها در قسمت شیشه مثلثی قطع نشده و رفته سمت شیشه عقب بد شده و پایین شیشه دربها زه سفید نداره بد شده. چراغ متصل سفید عقب بد هست. جلوپنجره داخل سپر شده و چراغ نورانی زیر چراغ جلو بد هست. طراحی داخلی سفید بد هست اگر یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد
علیرضا
۲۶ مهر ۱۴۰۳تو امریکا بیشتر از ۴۰ هزارتا نفروخته بعد میگی پرفروش https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Juke
datsun
۲۶ مهر ۱۴۰۳علیرضا مهندس جان اون آمار یکسالش بود جوک نسل اول فروش میلیونی رو در سراسر دنیا تجربه کرد
MehdiTurbo
۲۵ مهر ۱۴۰۳یادمه مورانو اون زمان که اومد ایران و نسل بعدش اینقدر طراحیش خاص بود همه سرها باهاش میچرخید با پرادو اون زمان مقایسه میشد بسکه خفن بود
این خودرو زیباست ولی اصاا اون جذابیت نداره البته الان دیگه زیاد خودرویی مثل اون موقع نیست حتی پرادو نسل جدید اون خاص بودن نداره
ولی خب انتظتر از مورانو خیلی زیاد بود طراحی داخلی منحصر به فردشت پشت تکپرش طرز چراغ راهنماش الان عین بقیه است
هراکلیوس
۲۵ مهر ۱۴۰۳دیگه ماشین های جدید ووووووو ندارن ادم کیف کنه همش تکراری شده
نانو
۲۵ مهر ۱۴۰۳قبول دارید نیسان برند دل نشینی
Sina_carshow
۲۵ مهر ۱۴۰۳این ماشینم قیافش قشنگه
از بغل خیلی شبیه به لکسوس rx هستش
حداقل بیخیال گیربکس cvt شده خیلی خوبه
amirboss
۲۵ مهر ۱۴۰۳ابهت نسل قبلش بیشتر نبود!؟
hosen
۲۵ مهر ۱۴۰۳کاش چراغای جلوش رو باریک نمیکردن یکم از ابهت ماشین رو کم کرده.
علی منصوری
۲۵ مهر ۱۴۰۳چقد ماشینها یشکل شدن، چه داخل و چه طراحی خارجیشون، یسریام ک طراحیشون مثل سفینه شده فقط فرق دارن، تکراری و یکنواخت
ehsan.fa
۲۵ مهر ۱۴۰۳خدا یکی از این سفینه ها قسمت هممون کنه ، خسته شدم از کلاچ و دنده خسته شدم از تن لش دنا
امیر حسین
۲۵ مهر ۱۴۰۳کاش اینو وارد کنند. البته ترجیحا مونتاژ ژاپن نه چیننننن!!!
امین
۲۵ مهر ۱۴۰۳فرقی نداره کجا مونتاژ شه. کیفیت بر اساس برند رعایت میشه. نه کارخانه محل مونتاژ
امیر حسین
۲۶ مهر ۱۴۰۳فرق می کنه عزیزم. چون وقتی ماشین مونتاژ یه کشوری هست به دلیل مدیریت هزینه های زنجیره تامین، قطعات اون خودرو ساخت اون کشور میشه. الان تویوتاهای وارداتی جدید قطعات چینی دارن و به طور محسوسی کم کیفیت تر از مونتاژ ژاپن هستند که تو کشورهای دیگه وجود دارن
اشکودا عشق مردم ترکیه
۲۵ مهر ۱۴۰۳نیسان صدها میلیون دلار ضرر کرد بخاطر پا فشاری روی cvt
حیرت انگیزه
رامتین
۲۵ مهر ۱۴۰۳حالا شد یک کراس اور معقول. بحث طراحی البته مدنظرم نیست ولی عملکرد واقعا بهتر شده.
A1
۲۵ مهر ۱۴۰۳چهل هزار دلار ماشین بخری با گیربکس سی وی تی آخه حیفه آقای نیسان. ولی کراس اووره خوشتیپیه.
آرین
۲۶ مهر ۱۴۰۳9 سرعتس AT جناب
Amir( mercedes.benz سابق )
۲۶ مهر ۱۴۰۳اون v6 تنفس طبیعی قبلی با اینکه خیلی درخشان نبود ولی از ترکیب تکراری ۲ لیتر و ۴ سیلندر بهتر بود
داوود
۲۶ مهر ۱۴۰۳زیبا
وخوش سایز
سهیل گل آزاد
۲۶ مهر ۱۴۰۳اون نسل نیسان مورانویی که تو سالهای ۸۶ ۸۷ وارد بازار ایران شد خیلی خوشگل بود واسه اونموقع طراحی خیلی خفنی داشت اولین بار تو اوایل سال ۸۷ بود دیدمش خیلی مجذوبش شدم از بس زیبا بود اونموقع ۷۰ میلیون بود ماشین خانواده های پولدار تو فیلم های ایرانی اون زمان بود
🥇M🏆Bavaria///👑
۲۶ مهر ۱۴۰۳سلطان با دست پر برگشت… ❤️👑👑
عجب دماغه و کابین شیک و جدیدی داره.
قطعا این نسل بیشتر میدرخشه…
Kiarash
۲۶ مهر ۱۴۰۳دیگه از ۶ سیلندر تنفس طبیعی خبری نیست 💔
Kiarash
۲۶ مهر ۱۴۰۳ولی ماشینه ها طراحیش رو دوست دارم طراحیش از بعضی کراس اوور های جدید خیلی بهتره و نیسانه دیگه نیسان همیشه قدرتمند ، با دوام ، دوست داشتنی
امیررضا
۲۶ مهر ۱۴۰۳بگید خواب نیستم
نیسان بالاخره از سی وی تی کشید بیرون
اکسل
۲۹ مهر ۱۴۰۳اون فاصله بین چراغ ها و جلوپنجره واقعا مزخرفه
که چی واقعا؟