نیسان

معرفی نسل جدید نیسان مورانو، تحول در طراحی با الهام از آریا

نسل جدید نیسان مورانو با طراحی متحول شده، کابین به‌روزتر و پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.

سبد محصولات نیسان طی چند سال گذشته یک خانه‌تکانی بزرگ را تجربه کرده است اما دراین‌بین یک استثناء بزرگ بنام مورانو وجود داشت. نسل کنونی این کراس‌اوور میان سایز در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ معرفی شد و هم‌اکنون یک دهه از عمر آن می‌گذرد. حال اما سرانجام سازندهٔ ژاپنی رسماً نسل جدید مورانو را با تحول بزرگی در طراحی، کابین و قوای محرکه معرفی کرده است.

این ماشین که نسل چهارم مورانو محسوب می‌شود، ۶۶ میلی‌متر عریض‌تر شده و فاصلهٔ آن از زمین حدود ۵ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است. طول و ارتفاع خودرو تقریباً مشابه نسل قبلی است و فاصلهٔ محوری ۲,۸۲۴ میلی‌متری هم تغییری نکرده است. در طراحی نسل جدید مورانو اما شاهد یک تحول اساسی هستیم. این کراس‌اوور ژاپنی در جلو با جلوپنجره‌ای عریض که دی‌لایت‌های چندخطی در طرفین آن تعبیه شده است، از طراحی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که مشابه نسل جدید کیکس است. در پروفیل جانبی هم با فرمی اسپرت و گلگیرهای عقب برجسته، شاهد الهاماتی از کراس‌اوور الکتریکی آریا هستیم.

در نسل جدید مورانو همچنان طراحی متمایز ستون C حفظ شده ولی حالا این ویژگی با خط سقف کوپه مانندی همراه شده که یک زه کرومی روی آن کشیده شده است. در عقب نیز با چراغ‌های سراسری که میان آن‌ها لوگوی نیسان خودنمایی می‌کند، بازهم شاهد نمایی مشابه آریا هستیم درحالی‌که جا پلاک از روی درب صندوق به روی سپر منتقل شده و نمای ساده‌تری را به عقب خودرو بخشیده است.

نسل جدید مورانو در داخل هم یک بازطراحی بزرگ و بشدت موردنیاز را تجربه کرده و کابین قدیمی نسل قبلی جای خود را به فضایی به‌مراتب مدرن‌تر با نمایشگرهای دوگانه ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی داده است. در اینجا همچنین تقریباً تمام دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی حذف و مثل آریا با نمونه‌های دیجیتالی و لمسی جایگزین شده‌اند. مورانوی جدید به‌صورت استاندارد با پکیج کمک‌رانندهٔ Safety Shield 360 نیسان، فناوری کاپوت نامرئی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، دوربین دید اطراف سه‌بعدی و سیستم فعال مقابله با سروصدا ارائه می‌شود درحالی‌که هدآپ دیسپلی رنگی، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو و ماساژور صندلی‌های جلو هم قابل سفارش خواهد بود.

زیر کاپوت مورانو هم شاهد تغییر بزرگی هستیم زیرا در اینجا پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی قبلی جای خود را به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تراکم متغیر داده است که ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد کاهش ۱۹ اسب بخاری قدرت را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهند ولی گشتاور ۲۷ نیوتن متر افزایش یافته است. برای انتقال نیرو هم گیربکس CVT منفور جای خود را به یک نمونهٔ ۹ سرعته اتوماتیک داده است. مورانو همچنان در حالت استاندارد به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شود ولی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.

نسل جدید نیسان مورانو اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد و برای مشخص شدن قیمت آن باید تا همان زمان صبر کنیم ولی با توجه به قیمت نسل کنونی، انتظار می‌رود قیمت نسل جدید از حدود ۴۰ هزار دلار آغاز شود درحالی‌که این رقم در تیپ پرچم‌دار پلاتینوم با سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند از ۵۰ هزار دلار فراتر رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. دیجی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (416 ديدگاه)

    نیسان تو طراحی اولین نسل بعضی از مدلاش مثل مورانو جوک و اینفنتیfxغوغا کرد ولی تو نسل بعدی همین خودرو ها نتونست این راه ادامه بده وشد یه ماشین عین ماشین های دیگر برندها

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (819 ديدگاه)

      جوک غوغا نکرد
      تو تاپ گیر و گرند تور بار ها به عنوان زشت ترین ماشین سال ازش یاد شد
      اگر به اون سه مجری علاقه مند باشی برنامه هاشونو دیده باشی اینو چند بار تکرار کردند

      موافقم 9
      مخالفم 31
      1. datsun

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3891 ديدگاه)

        شاید یادته نباشه ولی جوک با همون قیافه تو فروش ترکوند اکثر خودروسازها رو وا داشت یه رقیب تو اون کلاس تولید کنن،

        موافقم 34
        مخالفم 3
        1. net

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3340 ديدگاه)

          زه سفید بالای شیشه دربها در قسمت شیشه مثلثی قطع نشده و رفته سمت شیشه عقب بد شده و پایین شیشه دربها زه سفید نداره بد شده. چراغ متصل سفید عقب بد هست. جلوپنجره داخل سپر شده و چراغ نورانی زیر چراغ جلو بد هست. طراحی داخلی سفید بد هست اگر یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. علیرضا

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (254 ديدگاه)

          تو امریکا بیشتر از ۴۰ هزارتا نفروخته بعد میگی پرفروش https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Juke

        3. datsun

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3891 ديدگاه)

          علیرضا مهندس جان اون آمار یکسالش بود جوک نسل اول فروش میلیونی رو در سراسر دنیا تجربه کرد

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. MehdiTurbo

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2284 ديدگاه)

      یادمه مورانو اون زمان که اومد ایران و نسل بعدش اینقدر طراحیش خاص بود همه سرها باهاش میچرخید با پرادو اون زمان مقایسه میشد بسکه خفن بود
      این خودرو زیباست ولی اصاا اون جذابیت نداره البته الان دیگه زیاد خودرویی مثل اون موقع نیست حتی پرادو نسل جدید اون خاص بودن نداره
      ولی خب انتظتر از مورانو خیلی زیاد بود طراحی داخلی منحصر به فردشت پشت تکپرش طرز چراغ راهنماش الان عین بقیه است

      موافقم 3
      مخالفم 7
    3. هراکلیوس

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (223 ديدگاه)

      دیگه ماشین های جدید ووووووو ندارن ادم کیف کنه همش تکراری شده

      موافقم 2
      مخالفم 3
    4. نانو

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      قبول دارید نیسان برند دل نشینی

      موافقم 13
      مخالفم 4
    5. Sina_carshow

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      این ماشینم قیافش قشنگه
      از بغل خیلی شبیه به لکسوس rx هستش
      حداقل بیخیال گیربکس cvt شده خیلی خوبه

      موافقم 11
  2. amirboss

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (611 ديدگاه)

    ابهت نسل قبلش بیشتر نبود!؟

    موافقم 10
    مخالفم 11
  3. hosen

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (438 ديدگاه)

    کاش چراغای جلوش رو باریک نمیکردن یکم از ابهت ماشین رو کم کرده.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  4. علی منصوری

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    چقد ماشینها یشکل شدن، چه داخل و چه طراحی خارجیشون، یسریام ک طراحیشون مثل سفینه شده فقط فرق دارن، تکراری و یکنواخت

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. ehsan.fa

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1944 ديدگاه)

      خدا یکی از این سفینه ها قسمت هممون کنه ، خسته شدم از کلاچ و دنده خسته شدم از تن لش دنا

      موافقم 18
      مخالفم 1
  5. امیر حسین

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (112 ديدگاه)

    کاش اینو وارد کنند. البته ترجیحا مونتاژ ژاپن نه چیننننن!!!

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. امین

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (628 ديدگاه)

      فرقی نداره کجا مونتاژ شه. کیفیت بر اساس برند رعایت میشه. نه کارخانه محل مونتاژ

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. امیر حسین

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (112 ديدگاه)

        فرق می کنه عزیزم. چون وقتی ماشین مونتاژ یه کشوری هست به دلیل مدیریت هزینه های زنجیره تامین، قطعات اون خودرو ساخت اون کشور میشه. الان تویوتاهای وارداتی جدید قطعات چینی دارن و به طور محسوسی کم کیفیت تر از مونتاژ ژاپن هستند که تو کشورهای دیگه وجود دارن

        موافقم 8
        مخالفم 1
  6. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1186 ديدگاه)

    نیسان صدها میلیون دلار ضرر کرد بخاطر پا فشاری روی cvt
    حیرت انگیزه

    موافقم 15
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3233 ديدگاه)

    حالا شد یک کراس اور معقول. بحث طراحی البته مدنظرم نیست ولی عملکرد واقعا بهتر شده.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. A1

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (251 ديدگاه)

    چهل هزار دلار ماشین بخری با گیربکس سی وی تی آخه حیفه آقای نیسان. ولی کراس اووره خوشتیپیه.

    موافقم 1
    مخالفم 16
    1. آرین

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (282 ديدگاه)

      9 سرعتس AT جناب

  9. Amir( mercedes.benz سابق )

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اون v6 تنفس طبیعی قبلی با اینکه خیلی درخشان نبود ولی از ترکیب تکراری ۲ لیتر و ۴ سیلندر بهتر بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. داوود

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    زیبا
    وخوش سایز

  11. سهیل گل آزاد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    اون نسل نیسان مورانویی که تو سالهای ۸۶ ۸۷ وارد بازار ایران شد خیلی خوشگل بود واسه اونموقع طراحی خیلی خفنی داشت اولین بار تو اوایل سال ۸۷ بود دیدمش خیلی مجذوبش شدم از بس زیبا بود اونموقع ۷۰ میلیون بود ماشین خانواده های پولدار تو فیلم های ایرانی اون زمان بود

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. 🥇M🏆Bavaria///👑

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    سلطان با دست پر برگشت… ❤️👑👑
    عجب دماغه و کابین شیک و جدیدی داره.
    قطعا این نسل بیشتر میدرخشه…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. Kiarash

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    دیگه از ۶ سیلندر تنفس طبیعی خبری نیست 💔

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. Kiarash

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    ولی ماشینه ها طراحیش رو دوست دارم طراحیش از بعضی کراس اوور های جدید خیلی بهتره و نیسانه دیگه نیسان همیشه قدرتمند ، با دوام ، دوست داشتنی

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. امیررضا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بگید خواب نیستم
    نیسان بالاخره از سی وی تی کشید بیرون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا