نیسان

هر آنچه از نسل جدید نیسان مورانو میدانیم، ظاهر مدرن با پیشرانه سنتی

نسل جدید نیسان مورانو ظاهری آینده‌نگر خواهد داشت ولی در بخش پیشرانه احتمالاً هنوز برای حرکت به سمت الکتریکی‌سازی آماده نخواهد بود.

نسل کنونی نیسان مورانو در اوایل سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد و بنابراین، هم‌اکنون یک دهه از عمر آن می‌گذرد. به همین دلیل، مورانویی که زمانی خودرویی نوآورانه تلقی می‌شد، هم‌اکنون در قعر کلاس خود قرار گرفته است و در برابر رقبایی مثل هیوندای سانتافه، مزدا CX-70 و جیپ گرند چروکی حرفی برای گفتن ندارد. بااین‌حال، نسل جدید این شاسی‌بلند ژاپنی هم‌اکنون در دست توسعه است و انتظار می‌رود سال آینده راهی بازار شود. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم مروری داشته باشیم بر هر آنچه که تاکنون از نسل چهارم نیسان مورانو میدانیم.

طراحی بیرونی

هنوز نمی‌دانیم که نسل چهارم مورانو دقیقاً چه شکلی خواهد بود ولی می‌توانیم در این رابطه حدس‌هایی بزنیم و بر این اساس اقدام به طراحی رندرهایی کرده‌ایم. با توجه به ظاهر خشن و جعبه‌ای شکل پث‌فایندر، انتظار می‌رود مورانوی آینده به‌عنوان یک شاسی‌بلند شیک و لوکس همچنان به ریشه‌های خود وفادار بماند و برخی عناصر را از کراس‌اوور الکتریکی آریا قرض بگیرد. به اعتقاد ما، یکی عنصر طراحی اصلی آریا که در مورانو هم وجود خواهد داشت، چراغ‌های جلوی بال مانند در طرفین جلوپنجره خواهد بود. البته در مورانو مطمئناً باید این بال‌ها کمی بازتر شوند تا جلوپنجرهٔ بزرگی که برای خنک کردن پیشرانهٔ بنزینی نیاز است را در بین خود جای دهند. علاوه بر این، انتظار می‌رود بسیاری از جزئیات طراحی پروفیل جانبی آریا مثل انحنای زیبای روی درها، لچکی مشکی‌رنگ عقب و طراحی خاص ستون D هم شبیه به آریا باشد. در عقب نیز مثل کراس‌اوور الکتریکی نیسان، باید انتظار دیدن چراغ‌های سراسری را داشته باشیم. البته مورانو به سر اگزوز هم نیاز خواهد داشت که آریا فاقد آن خواهد بود ولی انتظار می‌رود مثل پث‌فایندر، در اینجا هم سر اگزوز به شکلی مخفی طراحی شود.

پلت‌فرم و پیشرانه

در حال حاضر، نیسان هیچ پیشرانهٔ درون‌سوز جدیدی را در دست توسعه ندارد و با توجه به فروش نه‌چندان بالای مورانو که سالانه زیر ۱۰۰ هزار دستگاه است، احتمالاً از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 سالخورده‌ای که هم‌اکنون در نسل فعلی استفاده می‌شود استفاده خواهد کرد. این پیشرانه در مورانوی کنونی ۲۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما شاید نیسان در نسل جدید شاسی‌بلند میان سایز خود، از نسخهٔ جدیدتر و قوی‌تر این موتور ۳.۵ لیتری استفاده کند که هم‌اکنون با ۲۹۵ اسب بخار قدرت در پث‌فایندر ارائه می‌شود. همچنین اگر نیسان سر عقل آمده باشد، گیربکس CVT مورانو را هم با گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک پث‌فایندر جایگزین خواهد کرد. بااین‌حال، انتظار می‌رود نسل چهارم مورانو هم مثل نسل کنونی در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک عرضه شود. هرچند نیسان اخیراً تمرکز زیادی روی پیشرانه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی کرده است ولی فعلاً انتظار نمی‌رود که مورانوی جدید از این پیشرانه‌های پاک‌تر بهره ببرد هرچند که احتمال ارائهٔ نسخه‌های هیبریدی این شاسی‌بلند را در آینده رد نمی‌کنیم.

قیمت و زمان معرفی

برای اینکه بفهمیم چقدر از این پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها درست است، نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانیم زیرا انتظار می‌رود نسل جدید مورانو در پاییز پیش رو رونمایی و از اواخر سال جاری برای فروش راهی بازار شود. قیمت تخمینی برای این شاسی‌بلند ژاپنی هم حدود ۳۸ هزار دلار خواهد بود درحالی‌که قیمت نسل کنونی از ۳۵ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. nima.jdm

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    یه سوال
    ما فامیلمون میخواد ماشین صفر کیلومتر بین بازه قیمتی ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد بگیره
    شما بزرگواران پدال چی پیشنهاد میدید

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. car lover

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      انتخابهای زیادی نمیتونه داشته باشه تو این بازه
      توی این بازه قیمتی انتخابها محدودن یا ایرانی میتونه بگیره یا بعضی چینی ها و چندتا دیگه رو
      پیشنهاد های من:
      سورن پلاس، دنا پلاس، تارا، شاهین، رانا پلاس
      جک j4
      ام وی ام x22، چری آریزو
      اینها تقریبا تنها ماشین های صفری هستن که میتونه بگیره با این بودجه
      ولی ماشین های غیر صفر با کارکرد کم هم گزینه خوبی میتونه باشه
      یا هم اینکه حدود 500 تومن 1 تومن دیگه بتونه بذاره رو بودجش و بره سراغ ماشینهای دیگه
      اگه کمک دیگه ای سوال دیگه ای داشتید بپرسید تا جایی که بتونم راهنمایی میکنم

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. هراکلیوس

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (284 ديدگاه)

      سوزوکی ویتارا

      موافقم 1
      مخالفم 6
    3. net

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3404 ديدگاه)

      چینی شده

      موافقم 2
      مخالفم 12
    4. ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4949 ديدگاه)

      سلام پراید ۷۶ دارم باهاش پژو پارس صفر رو تو کورس گرفتم میدم ۱۵۰ تومن علت فروشمم خرید ۲۰۶ هست و تقویت هست ماشینم شاسی جلوش یکم جوش داره علتشو از صاحب قبلیش پرسیدم گفت از صاحب قبلیش پرسید ولی اون صاحبه از صاحب قبلی ترش نپرسید و یه تصادف ریز احتمالا حدود ۱۵ سال پیش داشته ولی سالمه و راحت ۲۵۰ تا پر می‌کنه موتور تقویت شده جاده رو میخوره هیچ خرجی نداره رنگش مشکی بوده ولی همون موقع که شاسیش خورد به سفید تغییر رنگ داده شده قانونی
      کولر دار و ۵ دنده هست و ماشین به روزی هست ترمز ها قوی بیاد بخره مفته ۱۵۰ حتی شیشه عقباش برقی کردم و اون بیلبیلک قفل روی رودری رو ازش برداشتم و دزد نمیتونه ببرتش
      خواستی بگو شمارمو میزارم

      موافقم 1
      مخالفم 15
    5. محمد

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      بره x33مدل ۱۴۰۰ بخره‌.
      نمونه های صفرش تو بازار زیاد هست‌.

  2. nima.jdm

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    خوبه که نیسان همون پیشرانه رو نگه داشته و سراغ ۴ سیلندر توربو نرفته

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4391 ديدگاه)

      به نظرم J4 گزینه خوبیه.

      ولی آپشناش کمتره نسبت به چری و فونیکس و اینا ولی خب از اون طرف ارزون ترین اتومات حساب میشه اگه اشتباه نکنم.
      و اینکه کرمان موتور خدماتش هم خوبه.
      من داییم نزدیک 1 ساله داره راضیه ولی خرابی داشته، توی 10 هزار کیلومتر گیربکس گذاشت ولی گارانتی جواب داد و عوض کردن.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. nima.jdm

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (306 ديدگاه)

        اره خودمم زیاد تحقیق کردم همون j4 از همش بهتره تو این بازه

      2. nima.jdm

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (306 ديدگاه)

        ولی ۱۰ هزار کیلومتر چیزی نیست آخه
        چطور گیربکس انداخته
        یکم شک دارم نسبت به جی فور
        هرچند تنفس طبیعیه گیربکسش سی وی تیه فکر کنم تنها ماشین چینی بازاری هست که دوام نسبتا خوبی داره

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4391 ديدگاه)

          نمیدونم دقیقا چی شده بود ولی یه قطعه گیربکس خراب شده بود که نمیشد عوض کرد، برا همین گیربکس کامل عوض شد که اگه گارانتی نداشت میشد 80 میلیون.

          حالا اینکه 10 هزار بوده رو دقیقِ دقیق یادم نیست ولی زیر 40 هزار تا بود قطعا.

          جی فور چون تنفس طبیعیه و جی دی آی نیست خیلی گزینه خوبیه.

  3. SMS

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    جالبه که حتی نیسان موقع تست ماشین رو پنهان می کند اونوقت ایرانی از ۲ سال قبل همه جا جار می زنن

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. هراکلیوس

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (284 ديدگاه)

      لگن چراغ جدیدو که کسی برای تست مخفی نمی کنه

      موافقم 6
      مخالفم 6
  4. همایون

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (790 ديدگاه)

    موتورش واسه ایران خوبه چون میتونه با بنزین داغون ماهم جواب بده اما در بازارهای جهانی در رقابت با موتورهای توربو و پر بازده شاید قافیه رو ببازه کلا نیسان اوضاع خوبی نداره قرار بود میتسوبیشی رو نجات بده ولی خودشم داره غرق میشه.مورانو یه زمانی سمبل نوآوری بود و همه چیش از طراحی خارجی‌و داخلی تا قوای محرکه از زمان خودش جلوتر بود.لیاقت برند نیسان خیلی بیشتر از ایناست ولی فعلا به دلیل کمبود بودجه داره از پلتفرها و پیشرانه های قدیمی استفاده میکنه درست مثل z400 که ریشه‌اش برمیگرده به z350.خیلی دوست داشتم به جای پیشران برقی یه موتورv6 هیبرید جدید میزاشتن تو سینه GTR جدید

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. datsun

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      خیلی از کمپانی ها پلتفرم قدیمی رو توسعه میدن ولی مثه نیسان جار نمیزنن

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. Cert

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        نسخه های هیبریدی بهتر هستند و روی آن خواهد گذاشت

    2. 🇰🇷

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      بله اوضاع نیسان ، اوضاع جالبی نیست
      در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ، نیسان نه تنها سوددهی نداشت بلکه ضرر هم کرد . مجموع ضررهای نیسان در این دو سال ، بیش از ۱۰ میلیارد دلار بود که رقم شگفت انگیزیه
      برای درک بهتر این ارقام کافیه این نکته رو مد نظر داشت که سود خالص نیسان در سال گذشته ، تنها ۱.۶ میلیارد دلار بود ( منبع سایت MacroTrends )
      طبیعتا نیسان توان کافی برای ارائه محصولات تماما جدید (All-new) نداره و همینطور دردسر برقی شدن رو هم اضافه کنید . بخاطر همینه که میره سراغ میتسو و هوندا برای شراکت که شاید اینطوری پلتفرم گیرش بیاد . نکته‌ی تلخ دیگه اینکه شراکت هوندا و دوستان ، توجهی به مسیر تویوتا نداره و اعلام کرده روی درون‌سوزها سرمایه گذاری نمیکنه . به طرز عجیبی طرفداران ژاپن این نکته رو ندید میگیرن و فقط صنعت کُره رو با تویوتا مقایسه میکنند درحالیکه چنین شراکت بزرگی در خود ژاپن داره خلاف جهت تویوتا حرکت میکنه
      مشکل بعدی نیسان هم نداشتن سبد محصولات هیبرید در بازار امریکاست . درحالیکه تویوتا میخواد همه‌ی محصولاتش رو هیبرید کنه ، نیسان حتی یک محصول هیبرید در این بازار رقابتی نداره و کاملا بازار رو واگذار کرده . حتی همین مدل جدید هم فعلا هیبرید نیست که نشون از ضعف بزرگ نیسانه

      موافقم 6
      مخالفم 9
      1. amir

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        استاد اینکه کره بعد از کاهش ۳۰ درصدی فروش برقی هاش رو اورده به هیبریدی سازی که تویوتا رفت معنیش چی میشه؟ چجوری تحلیل کنیم که معنیش این بشه نه بابا کره خیلی هم خفنه افتخار داده میخواد هیبرید بسازه؟

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. 🇰🇷

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (278 ديدگاه)

          چند تا ایراد بزرگ داری که مدام تکرار میکنی . تعجب میکنم بعد از ۳۰۰۰ کامنت چطور اینا رو متوجه نشدی . یکبار برای همیشه کامل توضیح میدم

          ۱ – کاهش ۳۰ درصدی فروش هیوندای متعلق به نیمه اول امسال و اونم در بازارهای خارج امریکاست . علت اصلیش به چین برمیگرده که خب کاملا مشخصه رشد چین از کجا ناشی میشه و همه‌ی خودروسازان ( نه فقط کُره ) رو به دردسر انداخته . گروه هیوندای در امریکا با فروش سالانه نزدیک صد هزار خودروی تمام برقی ، یکی از بزرگترین بازیگرای حال حاضر امریکاست و فورد و GM رو پشت سر گذاشته و همچنان تقاضای بسیار خوبی داره

          ۲ – کم شدن آمار فروش برقی‌ها ، به علت کم شدن موقت تقاضای مردم بود نه اینکه صرفا هیوندای کاهش فروش داشته باشه . مرسدس ، فورد ، GM ، ولوو و انبوهی برندهای دیگه ، از پروژه های تمام برقی‌ بطور موقت عقب نشینی کردند . دلیلشم گفتم چون تقاضا در بازار برقی موقتا دچار کاهش شده و چین هم در حال هجومه
          پس اینکه کاهش فروش برقیو همینطور سطحی به هیوندای نسبت بدی غلطه . همه دچار کاهش فروش موقت شدن نه فقط هیوندای . ضمن اینکه گروه هیوندای در همین بازار کوچک خودروی برقی ، سهم مناسبی رو بدست آورده که فراتر از انتظارات بوده

          ۳ – مشکل بزرگ دیگه اینکه فکر میکنی هیبرید و برقیها در دو طرف مقابل هم هستند . درحالیکه هیبرید ، مقدمه‌ی برقی سازیه . یجوری هیبرید رو مقابل برقی قرار میدی انگار فکر میکنی هیبرید یعنی صرفا اتکا به درونسوز !
          هیبرید یعنی خریدن زمان ، برای فراهم شدن زیرساخت خودروی برقی . در واقع یه پل بین درونسوز و برقیه و هر دو در یک راستا هستند . وقتی در آینده نزدیک زیرساختها بطور مناسبی فراهم بشن ، موج بسیار بزرگی از خریداران برقی بوجود میاد

          ۴ – ساخت و توسعه‌ی پلتفرم مخصوص برقی بسیار سخت تر و پرهزینه تر از هیبریدسازیه . برای هیبریداسیون ، نیازی به تغییر کامل پلتفرم نیست بلکه با استفاده از یک پک باتری کوچیک یا متوسط و اعمال تغییرات دیگه ، شما صاحب یک خودروی هیبرید میشی . همینطور که الان تا دلت بخواد خودرو داریم که هم با پیشرانه درون سوز هم با پیشرانه هیبرید در یک پلتفرم مشترک عرضه میشن . وقتی یه کمپانی میاد و پلتفرم برقی میسازه ، کار سخت تر رو انجام داده وگرنه هیبرید کردن محصولات فعلیش ، زحمت و هزینه بسیار کمتری داره . این نشون میده هیوندای چه قدم های بزرگی رو برداشته وگرنه هیبرید سازی سختی بسیار کمتری براش داره تا ساخت یک خودروی برقی

          موافقم 7
          مخالفم 6
        2. amir

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          این همه خط توضیح دادی آخرم نتونستی از زیر این جمله در بری
          (گروه خودروسازی هیوندای کیا به دلیل کاهش ۳۰ درصدی فروش الکتریکی محصولات هیبرید میسازد)
          تمام شد رفت
          داداش اون طوماری که تو نوشتی ما میدونیم قبلا هم خودمون به بقیه میگفتیم لازم نیست بگی منتها چون تا وقتی گردن خوده هیوندای نیوفتاده بود این بهانه ها رو یادت نبود و نشان دهنده عقب افتادگی بدبخت ها بود تا اینکه شد هیوندای قضیه
          پروفسور منم میدونم کاهش تقاضا هست پست های مربوط به عقب نشینی فورد و بنز رو هم قبل اینکه تو بنویسی میدونم قضیه چینم خودم بار ها و بارها تکرار کردم حتی دیس لایک هم بخاطرش خوردم
          بعله میدونم هیبرید یعنی همزمان برق و بنزین و نه صرفا بنزین و اینو نه تنها من بلکه بقیه بچه های سایت هم گوشزد کردن و گفتن که آقا فعلا وقته هیبریده برای برقی زوده هر برندی هم که به جز تسلا شیرجه زد تو برقی یا مثل فورد و بنز مجبور شد عقب نشینی کنه یا برگرده هیبرید
          همینم پست قبلی بهت گفتم
          گفتم مگه کره تو برقی سازی چه گلی به سرش زده برات از جی وی شصت و آیونیک شش که با فروش ناچیز حذف شدن گفتم بهت گفتم که آیونیک ۵ با همین فروشش که اینقدر میکوبی تو سره بقیه مطمئن باش تا الان هزینه ای که هیوندای برای بازاریابی و توسعه اش کرده رو جبران نکرده!!!
          منتها تا وقتی میزنی خودتو به اون راه چیزی از این حرفا رو متوجه نمیشی بعدا که گریبان خودتو گرفت حرفات مجبور میشی عین همین حرفایی که ما زدیم بهت و خودتو زدی به کوچه علی چپ رو تکرار کنی
          گرفتی چی شد؟ موفق باشی

          موافقم 3
          مخالفم 4
        3. amir

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          الان بی وای دی به عنوان برند بزرگ چینی و یکی از بازیگران دنیای برقی ها دو سوم فروش برندش هیبریده هیوندای مجبور شد آخرشم به علت کاهش ۳۰ درصدی برگرده به هیبرید همون راهی که تویوتا داره میره
          دقیقا هیبریداسیون مقدمه برقیه و باید طی بشه فعلا که نه تنها تویوتا بلکه بی وای دی هم داره این راهو طی میکنه ولی هیوندای یهو شیرجه زد تو برقی بدون اینکه درست حسابی هیبرید رو طی کنه و الان به علت کاهش ۳۰ درصدی فروش الکتریکی( حاجی نزدیک ۳۰ هزار تا کاهش داشته اونم توی ۶ ماه اصلا از کجا معلوم توی ۶ ماه جبران کنه و تا آخر سال با کاهش ytd نسبت به پارسالش موجه نباشه؟)

          موافقم 3
          مخالفم 5
        4. datsun

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3960 ديدگاه)

          آمار هم که ظاهرا دروغ بیرون میداد

          موافقم 3
          مخالفم 4
        5. 🇰🇷

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (278 ديدگاه)

          amir

          همین تویوتایی که فکر میکنی برنده بازی شده و تصمیم درست گرفته و بقیه دنباله رو هستند ، مدیرعاملش رو اخراج میکنه چون از مسابقه برقی سازی عقب مونده بود . تویوتا بیشتر از هرکسی میدونه هیبرید فقط خریدن زمانه و موقتیه . شدیدا به برقی سازی باور داره و ۳۵ میلیارد دلار برای ساخت مدل های جدید کنار گذاشته . باتری جامد هم که نیاز به گفتن نیست ( اون لکسوس LS نسل اول که رقیب S کلاس بحساب میارین ، ۱ میلیارد دلار هزینه داشت )

          راجع به هیبرید و برقی هم اینو بگم که خودروسازا یه ۲ راهی دارند . راه اول میشه برقی سازی ( هیبرید + EV ) . راه دوم درونسوز خالص . این که خودروساز ، از EV بیاد هیبرید فرق خاصی نداره و هر دوش همچنان در دسته برقی سازی قرار میگیره . این که تو فکر میکنی روی آوردن از EV به هیبرید یک «شکست» تلقی میشه مشکل طرز فکر خودته ‌. همون BYD از خودروهای برقی و هیبرید خودش تحت عنوان «انرژی نو» یاد میکنه و عملا این دو رو مکمل هم میدونه نه رقیب هم
          کاش بجای هیت بی‌مورد یکم مقالات پدال رو دقیق میخوندی

          موافقم 6
          مخالفم 4
  5. ali_x76

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    عکس اول نمای جلویی که رندر گرفتن به شدت شبیه نسل فعلی توسانه.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  6. hosen

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    موتورش خوراک کشور ماست
    حجیم و خوش صدا

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. 🇰🇷

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    نقطه ضعف بسیار بزرگی که داره همون انجین و گیربکسه . نیسان باید یکی دو تریم هیبرید برای همین خودرو معرفی میکرد . واقعا حتی تو هیبرید هم از هموطنش جا مونده . نه برای الکتریکیا آمادست نه هیبرید خوبی داره . حداقل کاش به قول متن سر عقل بیاد و اون CVT رو عوض کنه + سیستم اطلاعات سرگرمی به روز و با کیفیت که همیشه نیسان کم گذاشته در این مورد

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. datsun

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      چه رویی داری که انقدر شعر میبافی میلاد مزمز

      موافقم 8
      مخالفم 11
      1. 🇰🇷

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (278 ديدگاه)

        نکاتی که من گفتم تو متن هم بود سینا چیتوز
        ملک الشعرای پدال هم با اختلاف خودتی

        موافقم 11
        مخالفم 11
  8. علی جردن

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    نسل اول مورانو GT-R شاسی بلندها بود اما حلا توی بازار شاسی بلندها دست زیاد شده و بهتر از مورانو کم نیست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. 90s culture

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    بزرگترین اشتباهی نیسان می توانست انجام بده،خریدن شرکت Jetco در زمینه تولید گیربکس های CVT بود…
    این شرکت نفرین شده همه ی هست و نیست و تاریخچه پرباره، نیسان و سوبارو و میتسوبیشی رو به باد فنا داد آن هم بوسیله گیربکس های مزخرف CVT نسل یک و دو…(جتکو برای سوبارو و میتسوبیشی هم گیربکس تولید می کنه) شاید با تولید نسل سوم این گیربکس ها پیشرفت قابل توجه کرده باشند، ولی اثر بد خودش رو در گذشته بروی خودرو ها در دهه های قبل گذاشت و باعث بد نامی خیلی از مدل های خودرویی و خود نام گیربکس ها cvt شد
    CVT گیربکس واقعا بدی نیست اما، نیسان نباید در استفاده این نوع گیربکس در همه تولیدات اش تا این اندازه زیاده روی می کرد، آن هم محصولات کلیدی مانند ماکسیما ، مورانو و رُوگ(ایکس تریل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا