نیسان

افشای تصاویر نسل جدید نیسان مورانو، تحول طراحی با الهام از آریا

نسل جدید نیسان مورانو به‌زودی رونمایی خواهد شد ولی حالا می‌توانیم به لطف تصاویر افشا شده، از طراحی آن باخبر شویم.

سبد محصولات نیسان طی چند سال گذشته یک خانه‌تکانی بزرگ را تجربه کرده است اما دراین‌بین یک استثناء بزرگ بنام مورانو وجود دارد. نسل کنونی این کراس‌اوور میان سایز در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ معرفی شد و هم‌اکنون یک دهه از عمر آن می‌گذرد. بااین‌حال، نیسان به‌زودی این محصول خود را هم نونوار خواهد کرد زیرا تصاویر نسل جدید مورانو افشا شده است که نشان می‌دهد با رونمایی رسمی از این خودرو فاصلهٔ زیادی نداریم. این تصاویر از روی کاتالوگی گرفته شده که در یکی از نمایندگی‌های نیسان بوده است؛ بنابراین، تصاویری که می‌بینید کاملاً موثق هستند و مورانوی واقعی را نشان می‌دهند.

با توجه به این تصاویر، در نسل جدید مورانو شاهد یک تحول اساسی خواهیم بود. این کراس‌اوور ژاپنی در جلو با جلوپنجره‌ای عریض که دی‌لایت‌های چندخطی در طرفین آن تعبیه شده است، از طراحی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که مشابه نسل جدید کیکس است. در پروفیل جانبی هم با فرمی اسپرت و گلگیرهای عقب برجسته، شاهد الهاماتی از کراس‌اوور الکتریکی نیسان آریا هستیم. در نسل جدید مورانو همچنان طراحی متمایز ستون C حفظ شده ولی حالا درب صندوق زاویهٔ تندری پیدا کرده که پویایی کلی ظاهر خودرو را افزایش داده است.

در عقب نیز با چراغ‌های سراسری که میان آن‌ها لوگوی نیسان خودنمایی می‌کند، بازهم شاهد نمایی مشابه آریا هستیم. بااین‌حال، در مورانو جا پلاک بجای روی درب صندوق، روی سپر جای گرفته و نمای ساده‌تری را به عقب خودرو بخشیده است. در داخل، کابین قدیمی نسل قبلی مورانو جای خود را به فضایی به‌مراتب مدرن‌تر با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی داده است. غربیلک فرمان دو پره و پانل میانی مدرن داشبورد با کنترل‌های فیزیکی هم از دیگر ویژگی‌های کابین نسل جدید مورانو هستند.

فعلاً اطلاعی از مشخصات فنی مورانو نداریم ولی طبق گزارش‌ها، این خودرو روی نسخهٔ بروز شدهٔ همان پلت‌فرم D نسل قبلی ساخته خواهد شد. بااین‌حال، انتظار می‌رود پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی کنونی که ۲۶۰ اسب بخار قدرت دارد با یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو جایگزین شود. این موتور احتمالاً با اینفینیتی QX60 مشترک خواهد که ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین به‌احتمال‌زیاد گیربکس CVT هم با یک نمونهٔ ۹ سرعته اتوماتیک جایگزین خواهد شد. بااین‌حال، به‌زودی از مشخصات رسمی نسل جدید مورانو باخبر خواهیم شد زیرا زمان رونمایی آن نزدیک است و احتمالاً اوایل ماه آینده در نمایشگاه لس‌آنجلس صورت خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. دیجی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (416 ديدگاه)

    نیسان تو طراحی اولین نسل بعضی از مدلاش مثل مورانو جوک و اینفنتیfxغوغا کرد ولی تو نسل بعدی همین خودرو ها نتونست این راه ادامه بده وشد یه ماشین عین ماشین های دیگر برندها

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. amirkhanzadeh

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (812 ديدگاه)

      جوک غوغا نکرد
      تو تاپ گیر و گرند تور بار ها به عنوان زشت ترین ماشین سال ازش یاد شد
      اگر به اون سه مجری علاقه مند باشی برنامه هاشونو دیده باشی اینو چند بار تکرار کردند

  2. amirboss

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (605 ديدگاه)

    ابهت نسل قبلش بیشتر نبود!؟

    موافقم 4
    مخالفم 3
  3. hosen

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    کاش چراغای جلوش رو باریک نمیکردن یکم از ابهت ماشین رو کم کرده.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. علی منصوری

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    چقد ماشینها یشکل شدن، چه داخل و چه طراحی خارجیشون، یسریام ک طراحیشون مثل سفینه شده فقط فرق دارن، تکراری و یکنواخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا