نیسان

بررسی نیسان پاترول 2025؛ خودرویی تازه برای مشتریان قدیمی

پاترول به روشی متفاوت با لندکروزر رقابت می‌کند!

مزایا معایب
شهرت خوب، کابین بسیار جادار، پیشرانه V6 جدید، بهبودهای فنی ابعاد بسیار بزرگ، وزن بالا، نبود پیشرانه هیبریدی، طراحی متداول

میراثی بزرگ

نیسان از سال ۱۹۵۱ مشغول تولید شاسی‌بلند فول‌سایز و آفرودر مشهور پاترول است؛ شاسی‌بلندی که در گذر زمان، توانایی‌هایش را به‌خوبی به مشتریان نیسان اثبات کرده اما گهگاه زیر سایه رقیب هم‌وطنش، تویوتا لندکروزر، قرار گرفته است. برند نیسان از میراث بزرگ و سنگینی که شاسی‌بلند پرچمدارش دارد، آگاه است؛ پس با ارائه نسل تازه آن تلاش کرده تا یک بار دیگر به بازار لندکروزر هجوم بیاورد.

مقالات مرتبط:

موتور پاترول جدید

پاترول نه‌تنها از نظر ابعاد، بلکه از نظر پیشرانه‌ای هم خودرویی بزرگ به شمار می‌رود. این ژاپنی ۵.۲ متری، نیروی حرکتی خود را از یک پیشرانه ۵.۶ لیتری ۶ سیلندر V شکل تویین توربو دریافت می‌کند که با تکیه‌بر ۴۲۴ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور، بدنه ۲,۷۰۰ کیلوگرمی پاترول جدید را در عرض ۶.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۹ سرعتی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

البته مشتریانی که از خرید پاترول، تنها ظاهر نه‌چندان همه‌پسند آن را می‌خواهند می‌توانند از یک پیشرانه ۳.۸ لیتری تنفس‌طبیعی هم استفاده کنند که تنها ۳۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ رقمی که برای بدنه پیل‌پیکر و وزن بالای آن، واقعا کافی نیست.

آیا آپشن هیبریدی هم وجود دارد؟

خبری هم از پیشرانه‌های برقی و هیبریدی نیست. بازار هدف نیسان پاترول (کشورهای خاورمیانه‌ای) اهمیتی به قیمت بنزین و پیشرانه‌های هیبریدی نمی‌دهند. برای همین هم پاترول در بازار اروپا و ژاپن عرضه نمی‌شود. فروش این شاسی‌بلند توانمند در بازار کشورهای همجوار ما آنقدر بالا است که نیسان تصمیمات تولیدی خود را بر پایه نظر خریداران این منطقه انجام می‌دهد. این برند ژاپنی در سال گذشته، تنها در خاورمیانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه پاترول را به فروش رسانده است.

دیگر کشورهای علاقه‌مند به شاسی‌بلند پاترول هم شامل استرالیا، کانادا، آفریقای جنوبی و فیلیپین می‌شود؛ عملا تمام کشورهایی که قیمت سوخت ارزان‌تر از کشورهای دیگر است. پس دلیلی هم ندارد که مردم به‌دنبال ویژگی‌های جدید و حفظ هزینه باشند و یا به پیشرانه هیبریدی اهمیت بدهند. در مقام مقایسه می‌توان به لندکروزر اشاره کرد که در نسخه‌های هیبریدی و دیزلی هم عرضه می‌شود تا دسترسی تویوتا به بازارهای بیشتری را ممکن سازد.

بهبودهای فنی پاترول جدید

پاترول جدید هم مانند نسل‌های گذشته، یک آفرودر تما‌م‌عیار محسوب می‌شود. نیسان برای تولید این شاسی‌بلند از پلتفرم بدنه‌روی‌قاب استفاده کرده است؛ برای آشنایی بیشتر با این فناوری مطلب «پلتفرم بدنه روی قاب چیست و چه تفاوتی با پلتفرم یکپارچه دارد؟!» را مطالعه کنید. سیستم تعلیق پاترول شامل  فنرهای مستقل است و از فناوری فنربندی بادی جدید و قابلیت تنظیم ارتفاع هم سود می‌برد.

هر چند که سواری با پاترول در خیابان‌ها و مسیرهای ساده کوهستانی بی‌دردسر است اما عبور از تپه‌های شنی امارات‌متحده‌عربی نیازمند کاهش فشار باد تایر و افزایش چسبندگی است؛ به‌همین دلیل مهندسان نیسان، پاترول تازه را به یک کمپرسور داخلی هم مجهز کرده‌اند. آن‌ها با درک ذائقه مشتریان خود، شاسی‌بلندی اتوکشیده را طراحی کرده‌اند که با کت‌وشلوار رسمی خود از دیوار هم بالا می‌رود!

عملکرد فنی پاترول جدید

نسل تازه پاترول ۲۰۲۵، پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده است؛ هر چند که در زمینه ارائه یک تجربه سواری لوکس خیابانی، در مقایسه با رقبایی چون لندروور حرف چندانی برای گفتن ندارد اما دست از تلاش نکشیده است. پیشرانه شش سیلندر توربوی هیبریدی تقریبا به اندازه موتور قبلی ۵.۶ لیتری ۸ سیلندر قدرت دارد ولی حتی به فرامین پدال گاز پاسخ سریع‌تر و بهتری می‌دهد. توربوها به رسم همیشه، نیازمند مقداری زمان برای بیدارشدن هستند اما در ازای زمان از دست رفته، گشتاور خوبی را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

آفرود آسان با پاترول

استفاده از تنظیمات حالت آفرود از طریق نمایشگر مرکزی، به آسانی امکان‌پذیر است. کاربر می‌تواند از تمام ویژگی‌های خوب آن مانند حال رنج پایین، قفل دیفرانسیل عقب، کنترل دیفرانسیل مرکزی و تنظیم ارتفاع استفاده کند یا تغییر خودکار آن‌ها را به کامپیوتر خودرو بسپارد.

آیا کابین پاترول لوکس است؟

بستگی به برداشت شما از مجلل‌بودن دارد؛ اگر بهره‌مندی از امکانات یک شاسی‌‌بلند فول‌سایز را لوکس‌بودن بدانید، بله؛ اما اگر آن را با نمونه‌های بهتر مقایسه کنید، قطعا کم خواهد آورد. دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی سراسر داشبورد را فراگرفته‌اند که می‌توانند سیستم تهویه خودکار مجهز به سنسور دمای بدن را کنترل کنند.

چرم پوششی کابین در مقایسه با نسل گذشته بسیار بهبود پیدا کرده اما همچنان جا برای پیشرفت هم دارد. فضای داخلی پاترول از یک لیموزین کم نمیاورد و ۶۲۳ لیتر فضای بار را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

خودرویی که فقط برای یک هدف آفریده شده است

پاترول جدید را می‌توان به یک کارمند وقت‌شناس تشبیه کرد؛ کارمندی که با تن‌داشتن یک کت‌وشلوار رسمی، کار خود را سر ساعت انجام می‌دهد و با پایان ساعت کاری بلافاصله از دفترش خارج می‌شود، نه بیشتر و نه کمتر. به این ترتیب خبری از مشتریان جدید نیست؛ پاترول ۲۰۲۵ همان کسانی را خوشحال می‌کند که یا پیش از این پاترول‌سوار بوده‌اند یا قصد خرید آن را داشته‌اند.

این شاسی‌بلند توانمند در مقایسه با تویوتا لندکروزر (که جدیدا مسیر خود را تغییر داده و به‌دنبال جلب نظر خریداران تازه است) بازار محدودتری دارد. نیسان با طراحی آن بازی کرده و خوبی‌های نسل‌های گذشته را هم در آن جای داده است تا بتواند دوست‌دارانش را شاد نگه دارد. پاترول برای همه نیست اما بهترین انتخاب برای کسانی‌ است که آن را می‌خواهند. نظر شما درباره پاترول ۲۰۲۵ چیست؟ آیا این رویه نیسان به ادامه حیات آن ضربه خواهد زد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (529 ديدگاه)

    همیشه با ابهت

    موافقم 109
    مخالفم 5
    1. ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5201 ديدگاه)

      فکرش بکن بچه پولدار بودیم بعد می‌گفتیم لندکروز بخریم یا پاترول وای عجب سخته لکسوس lx600 بخریم یا پاترول وای خدا

      موافقم 77
      مخالفم 7
      1. Saeed

        ۱۴ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        بدبختی اینجاس که پولدار هم بودی نمیتونستی اینایی که گفتی رو وارد ایران کنی خخخ

        موافقم 29
        مخالفم 2
        1. Farzad

          ۱۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اتفاقایکی ازهمین پاترول هادیشب رسیده رفسنجان دست آقای مجد

          موافقم 9
          مخالفم 0
        2. شهروند ایرانی

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (843 ديدگاه)

          گذر موقت میارن همین دیروز یه جی کلاس دیدیم تو منطقه خودمون یه فورد موستانگ هم بود پولدارا همیشه یه راه فرار دارن

    2. MehdiTurbo

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      من نسل جدید لندکروز نسبت به نسل قبلش اصلا دوست نداشتم ابهت نسل قبل نداره چراغا که باریک شدند و بزرگ نیستند مثل نسل قبل سپر ها هم باریک شدند و پهنی نسل قبل ندارند ابهتش کم کرده و ظریفش کرده
      ولی تو نسل جدید پاترول به نظرم راحی بهتری داره ولی هنوژ لندگروز نسل قبل از پاترول نسل جدید بهتر و با وقار تر

      موافقم 33
      مخالفم 21
    3. زیزیگولو

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      به احتمال خیلی زیاد نیسان پاترول جدید فروش خیلی خوبی رو تو آسیا و مخصوصاً خاورمیانه و کشورای حوزه خلیج فارس خواهد داشت و صد البته نیسان پاترول جدید رقیبای قدرتمندی مثل تویوتا لندکروزر و فورد اکسپدیشن و محصولای کمپانی GMC و شورولت و ….. بقیه داره

      موافقم 26
  2. Ajjj

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (298 ديدگاه)

    نیسان پاترول از تویوتا لندکروز بهتره
    ولی فک نکنم این مدل ها داخل کشور ژاپن فروشی داشته باشه آخه جمعیتشون زیاده جا هم کم دارند.

    موافقم 87
    مخالفم 14
    1. ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5201 ديدگاه)

      تو ژاپن که کسی از اینا سوار نمیشه همه ماشین کوچیک دارن

      موافقم 32
      مخالفم 1
  3. .

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    کاش میشد ناجی نیسان باشه…..

    موافقم 56
    مخالفم 1
  4. محسن

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (178 ديدگاه)

    پاترول ماشین کامل تری شده توی این نسل حتی از لندکروز شکیل تر و زیبا تر شده ،حس میکنم فروش محدود ترش فقط به خاطر کم لطفی رسانه ای هست

    موافقم 91
    مخالفم 5
    1. ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5201 ديدگاه)

      داش لندکروز و پاترول با هم مقایسه نمیکنن پاترول رو با لکسوس lx600 مقایسه میکنن بنظرم لندکروز یکم اقتصادی و کم آپشن تر از پاترول هست

      موافقم 27
      مخالفم 7
      1. nima.jdm

        ۱۴ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (425 ديدگاه)

        لکسوس ال ایکس ۶۰۰ رو با اینفینیتی qx80 مقایسه میکنن

        موافقم 33
        1. ۱۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5201 ديدگاه)

          آره ولی کاش لندکروز یکم اپشناش و اینا بیشتر بود که میشد با پاترول مقایسش کرد

          موافقم 1
          مخالفم 2
        2. nima.jdm

          ۱۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          لند کروز با بیل آپشن ریختن توش اخه کی گفته آپشن کم داره

          موافقم 8
          مخالفم 3
  5. nima.jdm

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    غول بی شاخ و دم 👑🇯🇵🇯🇵

    موافقم 59
    مخالفم 5
    1. nima.jdm

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (425 ديدگاه)

      الان یعنی اینفینیتی کیو ایکس ۸۰ نسل جدید هم پلتفرمش همینه؟

      موافقم 16
      مخالفم 1
  6. مهردادکمال

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    مشکل از نیسان نیست مشکل وجود رقیب های رنگارنگ هست که مشتری رو برای انتخاب گیج میکنن و در نهایت تهی هستند(مثلا تانک با انبوهی از تکنولوژی و امکانات عجیب و غریب که بی شک در گذر زمان نشون میده جاش تو گورستان اتوموبیل خواهد بود، یا انواع ماشین های کره ای به اصطلاح افرود که بزودی اوراق میشن و قطعاتشونو به ایران و باقی کشورها میفرستن). واقعیت اینه پاترول کار خودشو خوب انجام داده.یه محصول فوق العاده ماندگار و با کاربری بی نظیر و بی دردسر.تو متن اشاره به لندرور شد اما فراموش نکنین که مشکلات برقی لندرور و رنجرور معرف عام و خاص هست و دردسرهای زیادی ایجاد خواهد کرد.دوستان توجه دارن که پاترول های سافاری دهه نود هنوز مثل ساعت کار میکنن (شرایط بسیار سخت افرود هم در نظر بگیرین) .

    موافقم 63
    مخالفم 3
    1. امیر علی

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      👌👌👌

  7. ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    معایب طراحی متداول؟

    موافقم 24
    مخالفم 6
  8. یاسر

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به نظر من نیسان همیشه از رو دست تویوتا تقلید کرده
    پاترول هم قشنگ زیر ساییه لندکروزه

    موافقم 11
    مخالفم 80
  9. 🇰🇷

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    تجربه ثابت کرده حضور در بازارهای متعدد میتونه سود و شانس بقای بیشتری همراه داشته باشه. بهتره از اتکای بیش از حد به یه بازار مشخص جلوگیری کرد. تویوتا خیلی هوشمندانه کار کرد که برای لندکروز در بازار امریکا، فول سایز رو ول کرد اومد میان سایز و از هیبرید هم غافل نشد . نکته بسیار خوبی در متن بود و اون هم فروش ۲۰ هزارتایی در خاورمیانه‌ست. خودرویی که ادعا میشه all new ئه و کاملا نسبت به نسل قبل توسعه پیدا کرده بعیده با همچین رقمایی به سودآوری برسه. اینفینتی هم اوضاعش مثل سابق نیست. با توجه به خاتمه تولید تایتان درسال جدید ، شاید نیسان یه پیکاپ رو این پلتفرم بزنه که کمتر ضرر کنه . همچنین اون قضیه هیبریدها هم ماستمالی کرد . علت اصلی ، غفلت و کم کاری نیسان در هیبرید بوده نه اینکه هیبرید اهمیتی نداشته باشه.ضمنا هیچ بازاری هم برای یه SUV یا پیکاپ اندازه امریکا تعیین کننده نیست . خیلی تلاش کرد تو امریکا ادامه بده اما واقعا در توانش نیست و سالیان ساله که به سهم حداقلی از بازار مهم امریکا بسنده کرده. انتظار میره در سالهای آتی حداقل چندتا هیبرید درست حسابی برای امریکا تدارک ببینند.خود مدیرعامل هم به کم کاری در هیبرید اشاره کرده بود

    موافقم 18
    مخالفم 8
  10. فراز

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    لطفا املای کلمه ضائقه را در متن اصلاح کنید. ذائقه درسته.

    موافقم 29
    مخالفم 1
  11. hosen

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (942 ديدگاه)

    متن رو اصلاح کنید موتور این ماشین ۳.۵ لیتری v6 هست

    موافقم 23
    مخالفم 2
  12. Galant.VR4(JDM)

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1361 ديدگاه)

    نیسان خیلی وقته سیاست های اشتباه رو برای پاترول و بقیه مدل های پرچمدار انتخاب کرده اونم بخاطر نبود نظم‌ونظام مدیریتی
    یکی از دلایلی که میتونست پاترول نسل جدید به فروش خوبی برسه کاهش ابعاد و وزن درکنار ارائه یه پیشرانه قوی یا حتی هیبریدی هست اونم تو روزایی که بازار داغی داره
    نیسان یجورایی باید توی کراس‌اوور ،suv و پیکاپ ها بیشتر فعالیت کنه وگرنه حتی هوندا هم نمیتونه نجاتش بده

    موافقم 12
    مخالفم 6
  13. Galant.VR4(JDM)

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1361 ديدگاه)

    شرمنده بابت سوال بیمورد من
    کسی پیج ‌چنل یا سایت برای پوشش زنده فرمول یک گزارش فارسی سراغ نداره؟
    فصل قبلی همش تکرار می‌دیدم یا بعضی مواقع خارجی

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. JaMsHiD-B

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3092 ديدگاه)

    یه جا نوشتید هشت سیلندر ۵.۶
    یه جا نوشتید شش سیلندر ۵.۶

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. nima.jdm

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (425 ديدگاه)

      اشتباه شده اون واسه ۸ سیلندر تنفس طبیعیه
      این ۶ سیلندر ۳.۵ توئین توربو

      موافقم 6
      مخالفم 1
  15. بهرام

    ۱۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    چیزی که من دارم تو کلیپ های متعدد می بینم، طبق معمول زیربندی نیسان بی‌نظیر، فوق‌العاده گردن‌کلفت. مثل همه نسل‌های پاترول

    فقط چیزی که برام سواله و نمی تونم از روی کلیپها متوجه بشم اینه که آیا نیسان مثل همیشه از دیفرانسیل های قدرتی برای پاترول استفاده کرده؟ و ترکیب سیستم انتقال قدرت سنگین، با موتور ۶سیلندر توئین‌توربو چی میخواد بشه؟

    موافقم 12
    مخالفم 1
  16. .

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    نمی خوام روزی برسه که کمیت(خودروی چینی)جاشو به کیفیت(خودروی ژاپنی)بده اونقدر ناراحت کنندس که وقتی بهش فکر می کنی یاد حال روز صنعت خودروی قبل انقلاب و بعد انقلاب خودمون می افتم.

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. محمدرضا شورنی

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نبین یادم یه خانواده هندی سر خرید ماشین بود ولی حالا من وشما اتومبیل در نظر بگیریم خدائیش قسم لازمه؟خب یه خودرو توپ با آشنایی متعدد وفول وبروز یعنی شما وامیسی معطل خدایا نکنه صنعت ملیمون یوقت سر تفمالیاش کمی چیزی بیاره آره دیگه ۲دل،تردیدی وزن شدید،بابا تایم ایزوی جهانی الحفظهما محیطی به منقضی رسیده ،شده رده خارج داری فکر میکنی نه؟مرددی عزیزم خودش ناراحت نکن رقابت به رکاب سلامتی مزین دیدار به چت Nextroom موکول ودست حق یادمان آباد باشد خانمان با خادمان علی رفرح وسعی رفرش ازون باحالاش واوباش به قول ما نیشابوری بعریاش البت جمع عرش فدات…این نقطه ولم نمیکنه فک……

  17. .

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    این برند ژاپنی در سال گذشته، تنها در خاورمیانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه پاترول را به فروش رسانده است……

    خدایی اگه واردات بدون محدودیت باز بود
    فقط ۲۰ هزار تا تو ایران فروش میکرد

    هنوز پاترول های دهه ۶۰ دارن آفرود میرن.
    آفرین نیسان

    موافقم 41
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-B

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3092 ديدگاه)

      اگه در تمامی برند ها به روی ایران باز بود ، قطعا مردم ایران نصفشون شاسی بلند ها و وانت های گردن کلفت آمریکایی و ژاپنی سوار میشدن ، نصف دیگشون هم محصولات دیگه
      مردم علاقه خیلی زیادی به وانت و ماشین های گردن کلفت دارن
      به طوری که حاضرند توی ترافیک تهران صبح ها با T9 برن سر کار !
      حالا فکر کن بجا وانت آشغال چینی ماشینی مثل جمس سییرا دنالی اولتیمت وارد میشد

      موافقم 22
      مخالفم 2
  18. بهرام

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    ادمین عزیز.
    حجم موتور رو کلن اشتباه نوشتید. فکر کنم ۳۴۰۰ سی‌سی توئین توربو درسا باشه

    1. nima.jdm

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (425 ديدگاه)

      ۳۵۰۰ عزیز

      موافقم 4
      مخالفم 1
  19. مهران

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    پاترول ، فقط این اسم میگه که چیه نیازی به کلمه ای دیگه ای نیست

    موافقم 14
  20. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    پاترول2025باموتور«دیزل»قرارنیست درنظربگیره شرکت نیسان؟

    1. ناشناس

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      فقط یه موتور«دیزل»شش۶سیلندرخطی که دارای بالا ترین وبیشترین بازده حرارتی باشه ،به درداین نیسان پاترول تنومندمدل۲۰۲۵میخوره،ومیانگین بهینه مصرف کاملااقتصادی،زیر۷هفت لیترگازوئیل برای پیمایش هر صد۱۰۰کیلومتر!باحجم موتور۵٫۵لیتری،نیرومحرکه تماما دیزل،بدون باتری کف خودرو،گنجایش مخزن سوخت باک گازوئیل۲۲۰دویست وبیست لیترمعادل یک۱بشکه

  21. سپهراد

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این یاد نداری کسی که اینا رو می‌نویسه موتور نسل قبل 5.6 8سیلندر تنفس طبیعی بود بود که 400اسب قدرت و 560 نیوتون گشتاور داشت ولی نسل جدید 3.5 توربو دوقلو که 450اسب قدرت داره و700 نیوتون گشتاور ولی موتور 3.8 هم تو نسخه تنفس طبیعی قابل سفارش هست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  22. علی منصوری

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (454 ديدگاه)

    پاترول دوست‌داشتنی ،الانم داشتن پاترول ی حس خاص بودن بهت میده، هنوزم بهترین آفرود تو ایران پاترول سافاری….

    موافقم 12
    مخالفم 1
  23. سوشیانت

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3688 ديدگاه)

    ابعاد بسیار بزرگ باید جزو مزایا باشه نه معایب

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4872 ديدگاه)

      نه دیگه ماشین باید از در خونه رد بشه ولی در عین حال باید صندلی های ردیف سوم راحت برای بزرگسال در مسافرت های طولانی داشته باشه.

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۱۴ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3688 ديدگاه)

        خب برای اینکه ماشین ردیف سوم جادار و فضای بار زیادی داشته باشه باید بزرگتر باشه الان مثلا اس یو وی های کشیده آمریکایی خیلی بیشتر از مدل های استاندارد فضا دارن

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۱۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (4872 ديدگاه)

          بعد به اس یو وی های آمریکایی میگن زشت چون خیلی کشیده اس😂😂😂

        2. سوشیانت

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3688 ديدگاه)

          اونا از هر چیزی ایراد میگیرن فقط کافیه که خودرو اروپایی باشه تا همه ایراد ها یادشون بره😂

  24. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فقط یه موتور«دیزل»شش۶سیلندرخطی که دارای بالا ترین وبیشترین بازده حرارتی باشه ،به درداین نیسان پاترول تنومندمدل۲۰۲۵میخوره،ومیانگین بهینه مصرف کاملااقتصادی،زیر۷هفت لیترگازوئیل برای پیمایش هر صد۱۰۰کیلومتر!باحجم موتور۵٫۵لیتری،نیرومحرکه تماما دیزل،بدون باتری کف خودرو،گنجایش مخزن سوخت باک گازوئیل۲۲۰دویست وبیست لیترمعادل یک۱بشکه

  25. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    برای من فرقی نمیکنه بین تویوتا و نیسان یا لکسوس و حتی خودروهای اروپایی و آمریکایی
    مهم اینه که این خودروها به راحتی وارد کشور بشه و اکثر مردم بتوانند به راحتی خریداری کنند
    شاید به این شکل به تولید کنندگان داخل بربخوره

  26. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    وقتی ازموتور۶شش سیلندرصحبت میشه،ثبات بیشترو لرزش وارتعاش کمترفقط مربوط به شش ۶سیلندرخطی هست دربین تمامی موتورهای شش سیلندر!وصدالبته (تنفس طبیعی)بدون تب وتاب استهلاک مدل توربو،یا تویین توربو،که به نظرم طرح وایده ای شکست خورده هست مثل طرح گیربکسهای چنبری یاCVTبه دردنخور

  27. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    وقتی ازموتور۶شش سیلندرصحبت میشه،ثبات بیشترو لرزش وارتعاش کمترفقط مربوط به شش ۶سیلندرخطی هست دربین تمامی موتورهای شش سیلندر!وصدالبته (تنفس طبیعی)بدون تب وتاب استهلاک مدل توربو،یا تویین توربو،که به نظرم طرح وایده ای شکست خورده هست مثل طرح گیربکسهای چنبری یاCVTبه دردنخور ومؤفق ترین طرح موتور۸هشت سیلندرفقط ویVشکل خورجینی که کمترین لرزش،وبیشترین ثبات وبیشترین توان روارائه میده دربین تمامی موتورهای ۸سیلندر،از لحاظ چینش سیلندرهاوآرایش سیلندرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا