پاترول به روشی متفاوت با لندکروزر رقابت میکند!
مزایا | معایب |
شهرت خوب، کابین بسیار جادار، پیشرانه V6 جدید، بهبودهای فنی | ابعاد بسیار بزرگ، وزن بالا، نبود پیشرانه هیبریدی، طراحی متداول |
میراثی بزرگ
نیسان از سال ۱۹۵۱ مشغول تولید شاسیبلند فولسایز و آفرودر مشهور پاترول است؛ شاسیبلندی که در گذر زمان، تواناییهایش را بهخوبی به مشتریان نیسان اثبات کرده اما گهگاه زیر سایه رقیب هموطنش، تویوتا لندکروزر، قرار گرفته است. برند نیسان از میراث بزرگ و سنگینی که شاسیبلند پرچمدارش دارد، آگاه است؛ پس با ارائه نسل تازه آن تلاش کرده تا یک بار دیگر به بازار لندکروزر هجوم بیاورد.
مقالات مرتبط:
موتور پاترول جدید
پاترول نهتنها از نظر ابعاد، بلکه از نظر پیشرانهای هم خودرویی بزرگ به شمار میرود. این ژاپنی ۵.۲ متری، نیروی حرکتی خود را از یک پیشرانه ۵.۶ لیتری ۶ سیلندر V شکل تویین توربو دریافت میکند که با تکیهبر ۴۲۴ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور، بدنه ۲,۷۰۰ کیلوگرمی پاترول جدید را در عرض ۶.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. قدرت از طریق یک جعبهدنده ۹ سرعتی به هر چهارچرخ منتقل میشود.
البته مشتریانی که از خرید پاترول، تنها ظاهر نهچندان همهپسند آن را میخواهند میتوانند از یک پیشرانه ۳.۸ لیتری تنفسطبیعی هم استفاده کنند که تنها ۳۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ رقمی که برای بدنه پیلپیکر و وزن بالای آن، واقعا کافی نیست.
آیا آپشن هیبریدی هم وجود دارد؟
خبری هم از پیشرانههای برقی و هیبریدی نیست. بازار هدف نیسان پاترول (کشورهای خاورمیانهای) اهمیتی به قیمت بنزین و پیشرانههای هیبریدی نمیدهند. برای همین هم پاترول در بازار اروپا و ژاپن عرضه نمیشود. فروش این شاسیبلند توانمند در بازار کشورهای همجوار ما آنقدر بالا است که نیسان تصمیمات تولیدی خود را بر پایه نظر خریداران این منطقه انجام میدهد. این برند ژاپنی در سال گذشته، تنها در خاورمیانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه پاترول را به فروش رسانده است.
دیگر کشورهای علاقهمند به شاسیبلند پاترول هم شامل استرالیا، کانادا، آفریقای جنوبی و فیلیپین میشود؛ عملا تمام کشورهایی که قیمت سوخت ارزانتر از کشورهای دیگر است. پس دلیلی هم ندارد که مردم بهدنبال ویژگیهای جدید و حفظ هزینه باشند و یا به پیشرانه هیبریدی اهمیت بدهند. در مقام مقایسه میتوان به لندکروزر اشاره کرد که در نسخههای هیبریدی و دیزلی هم عرضه میشود تا دسترسی تویوتا به بازارهای بیشتری را ممکن سازد.
بهبودهای فنی پاترول جدید
پاترول جدید هم مانند نسلهای گذشته، یک آفرودر تمامعیار محسوب میشود. نیسان برای تولید این شاسیبلند از پلتفرم بدنهرویقاب استفاده کرده است؛ برای آشنایی بیشتر با این فناوری مطلب «پلتفرم بدنه روی قاب چیست و چه تفاوتی با پلتفرم یکپارچه دارد؟!» را مطالعه کنید. سیستم تعلیق پاترول شامل فنرهای مستقل است و از فناوری فنربندی بادی جدید و قابلیت تنظیم ارتفاع هم سود میبرد.
هر چند که سواری با پاترول در خیابانها و مسیرهای ساده کوهستانی بیدردسر است اما عبور از تپههای شنی اماراتمتحدهعربی نیازمند کاهش فشار باد تایر و افزایش چسبندگی است؛ بههمین دلیل مهندسان نیسان، پاترول تازه را به یک کمپرسور داخلی هم مجهز کردهاند. آنها با درک ذائقه مشتریان خود، شاسیبلندی اتوکشیده را طراحی کردهاند که با کتوشلوار رسمی خود از دیوار هم بالا میرود!
عملکرد فنی پاترول جدید
نسل تازه پاترول ۲۰۲۵، پیشرفتهای چشمگیری را تجربه کرده است؛ هر چند که در زمینه ارائه یک تجربه سواری لوکس خیابانی، در مقایسه با رقبایی چون لندروور حرف چندانی برای گفتن ندارد اما دست از تلاش نکشیده است. پیشرانه شش سیلندر توربوی هیبریدی تقریبا به اندازه موتور قبلی ۵.۶ لیتری ۸ سیلندر قدرت دارد ولی حتی به فرامین پدال گاز پاسخ سریعتر و بهتری میدهد. توربوها به رسم همیشه، نیازمند مقداری زمان برای بیدارشدن هستند اما در ازای زمان از دست رفته، گشتاور خوبی را به چرخها منتقل میکنند.
آفرود آسان با پاترول
استفاده از تنظیمات حالت آفرود از طریق نمایشگر مرکزی، به آسانی امکانپذیر است. کاربر میتواند از تمام ویژگیهای خوب آن مانند حال رنج پایین، قفل دیفرانسیل عقب، کنترل دیفرانسیل مرکزی و تنظیم ارتفاع استفاده کند یا تغییر خودکار آنها را به کامپیوتر خودرو بسپارد.
آیا کابین پاترول لوکس است؟
بستگی به برداشت شما از مجللبودن دارد؛ اگر بهرهمندی از امکانات یک شاسیبلند فولسایز را لوکسبودن بدانید، بله؛ اما اگر آن را با نمونههای بهتر مقایسه کنید، قطعا کم خواهد آورد. دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی سراسر داشبورد را فراگرفتهاند که میتوانند سیستم تهویه خودکار مجهز به سنسور دمای بدن را کنترل کنند.
چرم پوششی کابین در مقایسه با نسل گذشته بسیار بهبود پیدا کرده اما همچنان جا برای پیشرفت هم دارد. فضای داخلی پاترول از یک لیموزین کم نمیاورد و ۶۲۳ لیتر فضای بار را در اختیار سرنشینان قرار میدهد.
خودرویی که فقط برای یک هدف آفریده شده است
پاترول جدید را میتوان به یک کارمند وقتشناس تشبیه کرد؛ کارمندی که با تنداشتن یک کتوشلوار رسمی، کار خود را سر ساعت انجام میدهد و با پایان ساعت کاری بلافاصله از دفترش خارج میشود، نه بیشتر و نه کمتر. به این ترتیب خبری از مشتریان جدید نیست؛ پاترول ۲۰۲۵ همان کسانی را خوشحال میکند که یا پیش از این پاترولسوار بودهاند یا قصد خرید آن را داشتهاند.
این شاسیبلند توانمند در مقایسه با تویوتا لندکروزر (که جدیدا مسیر خود را تغییر داده و بهدنبال جلب نظر خریداران تازه است) بازار محدودتری دارد. نیسان با طراحی آن بازی کرده و خوبیهای نسلهای گذشته را هم در آن جای داده است تا بتواند دوستدارانش را شاد نگه دارد. پاترول برای همه نیست اما بهترین انتخاب برای کسانی است که آن را میخواهند. نظر شما درباره پاترول ۲۰۲۵ چیست؟ آیا این رویه نیسان به ادامه حیات آن ضربه خواهد زد؟
فريد
۱۳ دی ۱۴۰۳همیشه با ابهت
۱۴ دی ۱۴۰۳فکرش بکن بچه پولدار بودیم بعد میگفتیم لندکروز بخریم یا پاترول وای عجب سخته لکسوس lx600 بخریم یا پاترول وای خدا
Saeed
۱۴ دی ۱۴۰۳بدبختی اینجاس که پولدار هم بودی نمیتونستی اینایی که گفتی رو وارد ایران کنی خخخ
Farzad
۱۴ دی ۱۴۰۳اتفاقایکی ازهمین پاترول هادیشب رسیده رفسنجان دست آقای مجد
شهروند ایرانی
۱۵ دی ۱۴۰۳گذر موقت میارن همین دیروز یه جی کلاس دیدیم تو منطقه خودمون یه فورد موستانگ هم بود پولدارا همیشه یه راه فرار دارن
MehdiTurbo
۱۴ دی ۱۴۰۳من نسل جدید لندکروز نسبت به نسل قبلش اصلا دوست نداشتم ابهت نسل قبل نداره چراغا که باریک شدند و بزرگ نیستند مثل نسل قبل سپر ها هم باریک شدند و پهنی نسل قبل ندارند ابهتش کم کرده و ظریفش کرده
ولی تو نسل جدید پاترول به نظرم راحی بهتری داره ولی هنوژ لندگروز نسل قبل از پاترول نسل جدید بهتر و با وقار تر
زیزیگولو
۱۴ دی ۱۴۰۳به احتمال خیلی زیاد نیسان پاترول جدید فروش خیلی خوبی رو تو آسیا و مخصوصاً خاورمیانه و کشورای حوزه خلیج فارس خواهد داشت و صد البته نیسان پاترول جدید رقیبای قدرتمندی مثل تویوتا لندکروزر و فورد اکسپدیشن و محصولای کمپانی GMC و شورولت و ….. بقیه داره
Ajjj
۱۳ دی ۱۴۰۳نیسان پاترول از تویوتا لندکروز بهتره
ولی فک نکنم این مدل ها داخل کشور ژاپن فروشی داشته باشه آخه جمعیتشون زیاده جا هم کم دارند.
۱۴ دی ۱۴۰۳تو ژاپن که کسی از اینا سوار نمیشه همه ماشین کوچیک دارن
.
۱۳ دی ۱۴۰۳کاش میشد ناجی نیسان باشه…..
محسن
۱۳ دی ۱۴۰۳پاترول ماشین کامل تری شده توی این نسل حتی از لندکروز شکیل تر و زیبا تر شده ،حس میکنم فروش محدود ترش فقط به خاطر کم لطفی رسانه ای هست
۱۴ دی ۱۴۰۳داش لندکروز و پاترول با هم مقایسه نمیکنن پاترول رو با لکسوس lx600 مقایسه میکنن بنظرم لندکروز یکم اقتصادی و کم آپشن تر از پاترول هست
nima.jdm
۱۴ دی ۱۴۰۳لکسوس ال ایکس ۶۰۰ رو با اینفینیتی qx80 مقایسه میکنن
۱۴ دی ۱۴۰۳آره ولی کاش لندکروز یکم اپشناش و اینا بیشتر بود که میشد با پاترول مقایسش کرد
nima.jdm
۱۴ دی ۱۴۰۳لند کروز با بیل آپشن ریختن توش اخه کی گفته آپشن کم داره
nima.jdm
۱۳ دی ۱۴۰۳غول بی شاخ و دم 👑🇯🇵🇯🇵
nima.jdm
۱۴ دی ۱۴۰۳الان یعنی اینفینیتی کیو ایکس ۸۰ نسل جدید هم پلتفرمش همینه؟
مهردادکمال
۱۳ دی ۱۴۰۳مشکل از نیسان نیست مشکل وجود رقیب های رنگارنگ هست که مشتری رو برای انتخاب گیج میکنن و در نهایت تهی هستند(مثلا تانک با انبوهی از تکنولوژی و امکانات عجیب و غریب که بی شک در گذر زمان نشون میده جاش تو گورستان اتوموبیل خواهد بود، یا انواع ماشین های کره ای به اصطلاح افرود که بزودی اوراق میشن و قطعاتشونو به ایران و باقی کشورها میفرستن). واقعیت اینه پاترول کار خودشو خوب انجام داده.یه محصول فوق العاده ماندگار و با کاربری بی نظیر و بی دردسر.تو متن اشاره به لندرور شد اما فراموش نکنین که مشکلات برقی لندرور و رنجرور معرف عام و خاص هست و دردسرهای زیادی ایجاد خواهد کرد.دوستان توجه دارن که پاترول های سافاری دهه نود هنوز مثل ساعت کار میکنن (شرایط بسیار سخت افرود هم در نظر بگیرین) .
امیر علی
۱۴ دی ۱۴۰۳👌👌👌
۱۳ دی ۱۴۰۳معایب طراحی متداول؟
یاسر
۱۳ دی ۱۴۰۳به نظر من نیسان همیشه از رو دست تویوتا تقلید کرده
پاترول هم قشنگ زیر ساییه لندکروزه
🇰🇷
۱۳ دی ۱۴۰۳تجربه ثابت کرده حضور در بازارهای متعدد میتونه سود و شانس بقای بیشتری همراه داشته باشه. بهتره از اتکای بیش از حد به یه بازار مشخص جلوگیری کرد. تویوتا خیلی هوشمندانه کار کرد که برای لندکروز در بازار امریکا، فول سایز رو ول کرد اومد میان سایز و از هیبرید هم غافل نشد . نکته بسیار خوبی در متن بود و اون هم فروش ۲۰ هزارتایی در خاورمیانهست. خودرویی که ادعا میشه all new ئه و کاملا نسبت به نسل قبل توسعه پیدا کرده بعیده با همچین رقمایی به سودآوری برسه. اینفینتی هم اوضاعش مثل سابق نیست. با توجه به خاتمه تولید تایتان درسال جدید ، شاید نیسان یه پیکاپ رو این پلتفرم بزنه که کمتر ضرر کنه . همچنین اون قضیه هیبریدها هم ماستمالی کرد . علت اصلی ، غفلت و کم کاری نیسان در هیبرید بوده نه اینکه هیبرید اهمیتی نداشته باشه.ضمنا هیچ بازاری هم برای یه SUV یا پیکاپ اندازه امریکا تعیین کننده نیست . خیلی تلاش کرد تو امریکا ادامه بده اما واقعا در توانش نیست و سالیان ساله که به سهم حداقلی از بازار مهم امریکا بسنده کرده. انتظار میره در سالهای آتی حداقل چندتا هیبرید درست حسابی برای امریکا تدارک ببینند.خود مدیرعامل هم به کم کاری در هیبرید اشاره کرده بود
فراز
۱۳ دی ۱۴۰۳لطفا املای کلمه ضائقه را در متن اصلاح کنید. ذائقه درسته.
hosen
۱۳ دی ۱۴۰۳متن رو اصلاح کنید موتور این ماشین ۳.۵ لیتری v6 هست
Galant.VR4(JDM)
۱۳ دی ۱۴۰۳نیسان خیلی وقته سیاست های اشتباه رو برای پاترول و بقیه مدل های پرچمدار انتخاب کرده اونم بخاطر نبود نظمونظام مدیریتی
یکی از دلایلی که میتونست پاترول نسل جدید به فروش خوبی برسه کاهش ابعاد و وزن درکنار ارائه یه پیشرانه قوی یا حتی هیبریدی هست اونم تو روزایی که بازار داغی داره
نیسان یجورایی باید توی کراساوور ،suv و پیکاپ ها بیشتر فعالیت کنه وگرنه حتی هوندا هم نمیتونه نجاتش بده
Galant.VR4(JDM)
۱۳ دی ۱۴۰۳شرمنده بابت سوال بیمورد من
کسی پیج چنل یا سایت برای پوشش زنده فرمول یک گزارش فارسی سراغ نداره؟
فصل قبلی همش تکرار میدیدم یا بعضی مواقع خارجی
JaMsHiD-B
۱۳ دی ۱۴۰۳یه جا نوشتید هشت سیلندر ۵.۶
یه جا نوشتید شش سیلندر ۵.۶
nima.jdm
۱۴ دی ۱۴۰۳اشتباه شده اون واسه ۸ سیلندر تنفس طبیعیه
این ۶ سیلندر ۳.۵ توئین توربو
بهرام
۱۳ دی ۱۴۰۳چیزی که من دارم تو کلیپ های متعدد می بینم، طبق معمول زیربندی نیسان بینظیر، فوقالعاده گردنکلفت. مثل همه نسلهای پاترول
فقط چیزی که برام سواله و نمی تونم از روی کلیپها متوجه بشم اینه که آیا نیسان مثل همیشه از دیفرانسیل های قدرتی برای پاترول استفاده کرده؟ و ترکیب سیستم انتقال قدرت سنگین، با موتور ۶سیلندر توئینتوربو چی میخواد بشه؟
.
۱۴ دی ۱۴۰۳نمی خوام روزی برسه که کمیت(خودروی چینی)جاشو به کیفیت(خودروی ژاپنی)بده اونقدر ناراحت کنندس که وقتی بهش فکر می کنی یاد حال روز صنعت خودروی قبل انقلاب و بعد انقلاب خودمون می افتم.
محمدرضا شورنی
۱۴ دی ۱۴۰۳نبین یادم یه خانواده هندی سر خرید ماشین بود ولی حالا من وشما اتومبیل در نظر بگیریم خدائیش قسم لازمه؟خب یه خودرو توپ با آشنایی متعدد وفول وبروز یعنی شما وامیسی معطل خدایا نکنه صنعت ملیمون یوقت سر تفمالیاش کمی چیزی بیاره آره دیگه ۲دل،تردیدی وزن شدید،بابا تایم ایزوی جهانی الحفظهما محیطی به منقضی رسیده ،شده رده خارج داری فکر میکنی نه؟مرددی عزیزم خودش ناراحت نکن رقابت به رکاب سلامتی مزین دیدار به چت Nextroom موکول ودست حق یادمان آباد باشد خانمان با خادمان علی رفرح وسعی رفرش ازون باحالاش واوباش به قول ما نیشابوری بعریاش البت جمع عرش فدات…این نقطه ولم نمیکنه فک……
.
۱۴ دی ۱۴۰۳این برند ژاپنی در سال گذشته، تنها در خاورمیانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه پاترول را به فروش رسانده است……
خدایی اگه واردات بدون محدودیت باز بود
فقط ۲۰ هزار تا تو ایران فروش میکرد
هنوز پاترول های دهه ۶۰ دارن آفرود میرن.
آفرین نیسان
JaMsHiD-B
۱۴ دی ۱۴۰۳اگه در تمامی برند ها به روی ایران باز بود ، قطعا مردم ایران نصفشون شاسی بلند ها و وانت های گردن کلفت آمریکایی و ژاپنی سوار میشدن ، نصف دیگشون هم محصولات دیگه
مردم علاقه خیلی زیادی به وانت و ماشین های گردن کلفت دارن
به طوری که حاضرند توی ترافیک تهران صبح ها با T9 برن سر کار !
حالا فکر کن بجا وانت آشغال چینی ماشینی مثل جمس سییرا دنالی اولتیمت وارد میشد
بهرام
۱۴ دی ۱۴۰۳ادمین عزیز.
حجم موتور رو کلن اشتباه نوشتید. فکر کنم ۳۴۰۰ سیسی توئین توربو درسا باشه
nima.jdm
۱۴ دی ۱۴۰۳۳۵۰۰ عزیز
مهران
۱۴ دی ۱۴۰۳پاترول ، فقط این اسم میگه که چیه نیازی به کلمه ای دیگه ای نیست
ناشناس
۱۴ دی ۱۴۰۳پاترول2025باموتور«دیزل»قرارنیست درنظربگیره شرکت نیسان؟
ناشناس
۱۴ دی ۱۴۰۳فقط یه موتور«دیزل»شش۶سیلندرخطی که دارای بالا ترین وبیشترین بازده حرارتی باشه ،به درداین نیسان پاترول تنومندمدل۲۰۲۵میخوره،ومیانگین بهینه مصرف کاملااقتصادی،زیر۷هفت لیترگازوئیل برای پیمایش هر صد۱۰۰کیلومتر!باحجم موتور۵٫۵لیتری،نیرومحرکه تماما دیزل،بدون باتری کف خودرو،گنجایش مخزن سوخت باک گازوئیل۲۲۰دویست وبیست لیترمعادل یک۱بشکه
سپهراد
۱۴ دی ۱۴۰۳این یاد نداری کسی که اینا رو مینویسه موتور نسل قبل 5.6 8سیلندر تنفس طبیعی بود بود که 400اسب قدرت و 560 نیوتون گشتاور داشت ولی نسل جدید 3.5 توربو دوقلو که 450اسب قدرت داره و700 نیوتون گشتاور ولی موتور 3.8 هم تو نسخه تنفس طبیعی قابل سفارش هست
علی منصوری
۱۴ دی ۱۴۰۳پاترول دوستداشتنی ،الانم داشتن پاترول ی حس خاص بودن بهت میده، هنوزم بهترین آفرود تو ایران پاترول سافاری….
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۳ابعاد بسیار بزرگ باید جزو مزایا باشه نه معایب
Taha Ayoobi
۱۴ دی ۱۴۰۳نه دیگه ماشین باید از در خونه رد بشه ولی در عین حال باید صندلی های ردیف سوم راحت برای بزرگسال در مسافرت های طولانی داشته باشه.
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۳خب برای اینکه ماشین ردیف سوم جادار و فضای بار زیادی داشته باشه باید بزرگتر باشه الان مثلا اس یو وی های کشیده آمریکایی خیلی بیشتر از مدل های استاندارد فضا دارن
Taha Ayoobi
۱۴ دی ۱۴۰۳بعد به اس یو وی های آمریکایی میگن زشت چون خیلی کشیده اس😂😂😂
سوشیانت
۱۵ دی ۱۴۰۳اونا از هر چیزی ایراد میگیرن فقط کافیه که خودرو اروپایی باشه تا همه ایراد ها یادشون بره😂
ناشناس
۱۴ دی ۱۴۰۳فقط یه موتور«دیزل»شش۶سیلندرخطی که دارای بالا ترین وبیشترین بازده حرارتی باشه ،به درداین نیسان پاترول تنومندمدل۲۰۲۵میخوره،ومیانگین بهینه مصرف کاملااقتصادی،زیر۷هفت لیترگازوئیل برای پیمایش هر صد۱۰۰کیلومتر!باحجم موتور۵٫۵لیتری،نیرومحرکه تماما دیزل،بدون باتری کف خودرو،گنجایش مخزن سوخت باک گازوئیل۲۲۰دویست وبیست لیترمعادل یک۱بشکه
ناشناس
۱۴ دی ۱۴۰۳سلام خدمت دوستان
برای من فرقی نمیکنه بین تویوتا و نیسان یا لکسوس و حتی خودروهای اروپایی و آمریکایی
مهم اینه که این خودروها به راحتی وارد کشور بشه و اکثر مردم بتوانند به راحتی خریداری کنند
شاید به این شکل به تولید کنندگان داخل بربخوره
ناشناس
۱۴ دی ۱۴۰۳وقتی ازموتور۶شش سیلندرصحبت میشه،ثبات بیشترو لرزش وارتعاش کمترفقط مربوط به شش ۶سیلندرخطی هست دربین تمامی موتورهای شش سیلندر!وصدالبته (تنفس طبیعی)بدون تب وتاب استهلاک مدل توربو،یا تویین توربو،که به نظرم طرح وایده ای شکست خورده هست مثل طرح گیربکسهای چنبری یاCVTبه دردنخور
ناشناس
۱۴ دی ۱۴۰۳وقتی ازموتور۶شش سیلندرصحبت میشه،ثبات بیشترو لرزش وارتعاش کمترفقط مربوط به شش ۶سیلندرخطی هست دربین تمامی موتورهای شش سیلندر!وصدالبته (تنفس طبیعی)بدون تب وتاب استهلاک مدل توربو،یا تویین توربو،که به نظرم طرح وایده ای شکست خورده هست مثل طرح گیربکسهای چنبری یاCVTبه دردنخور ومؤفق ترین طرح موتور۸هشت سیلندرفقط ویVشکل خورجینی که کمترین لرزش،وبیشترین ثبات وبیشترین توان روارائه میده دربین تمامی موتورهای ۸سیلندر،از لحاظ چینش سیلندرهاوآرایش سیلندرها