نیسان قشقایی یکی از پرفروشترین کراساوورهای کامپکت جهان است که همیشه به دلیل طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا و امکانات متنوع مورد توجه خریداران بوده است. حالا مدل ۲۰۲۵ با فیسلیفتی گسترده، طراحی مدرنتر و امکانات جدید معرفی شده تا بتواند همچنان در برابر رقبا قدرتمند ظاهر شود. در این بررسی، تمام تغییرات، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجربه رانندگی و ارزش خرید نیسان قشقایی ۲۰۲۵ را بهطور کامل بررسی میکنیم.
تغییرات طراحی و نسخههای جدید
مدل ۲۰۲۵ نیسان قشقایی شامل تغییرات ظاهری قابل توجهی شده که چهره آن را مدرنتر و جذابتر کرده است. مهمترین تغییرات طراحی این خودرو شامل موارد زیر میشود:
- جلوپنجره جدید با طراحی مشبک که ظاهری اسپرتتر و مدرنتر ایجاد کرده است.
- چراغهای LED جدید با گرافیک داخلی متفاوت که در نورپردازی شب جلوهی بهتری دارند.
- سپرهای بازطراحیشده در جلو و عقب که باعث بهبود آیرودینامیک خودرو شده است.
- رینگهای جدید ۱۷ تا ۲۰ اینچی که در تیپهای بالاتر ظاهر لوکستری دارند.
- طراحی متفاوت سپر عقب و چراغهای مهشکن بهمنظور هماهنگی بیشتر با طراحی جدید.
نسخههای جدید نیسان قشقایی ۲۰۲۵
برای مدل ۲۰۲۵، نیسان نامگذاری نسخههای مختلف را تغییر داده و مدلهای جدیدی به خط تولید اضافه کرده است:
- ST (مدل پایه) با قیمت ۳۴,۶۶۵ دلار استرالیا
- ST-L (جایگزین مدل ST+) با امکانات بیشتر و قیمت ۳۸,۶۶۵ دلار
- Ti (جایگزین ST-L قدیمی)
- Ti-L (جایگزین Ti قبلی)
- N-Design (مدل جدید با تجهیزات ویژه و ظاهری اسپرتتر)
فضای داخلی: مدرن، راحت و با کیفیتتر از قبل
یکی از مهمترین تغییرات در نیسان قشقایی ۲۰۲۵ به فضای داخلی مربوط میشود. نیسان تلاش کرده با استفاده از مواد باکیفیتتر و طراحی بهروز، تجربهای لوکستر برای سرنشینان فراهم کند.
✔ داشبورد جدید با استفاده از متریال نرم و باکیفیت ✔ صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی لمسی که اکنون در تمام نسخهها استاندارد است ✔ پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto بهصورت بیسیم ✔ فرمان جدید با روکش چرمی و کنترلهای فیزیکی برای راحتی بیشتر ✔ سیستم تهویه مطبوع دوگانه با دریچههای جداگانه برای سرنشینان عقب ✔ صندلیهای راحتتر با تنظیمات برقی، گرمکن و ماساژور در تیپهای بالاتر ✔ افزایش حجم صندوق عقب به ۵۰۴ لیتر در برخی نسخهها
در مجموع، نیسان قشقایی ۲۰۲۵ فضای داخلی جادار و کاربردیتری دارد و از نظر کیفیت، یک سطح بالاتر از مدلهای قبلی قرار میگیرد.
پیشرانه، مصرف سوخت و تجربه رانندگی
نیسان قشقایی ۲۰۲۵ با دو نوع پیشرانه عرضه میشود:
✅ پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ: این موتور ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه با یک گیربکس CVT یا نسخه دستی (در برخی بازارها) عرضه میشود.
✅ مدل هیبریدی e-Power: این مدل از یک موتور الکتریکی با توان ۱۸۸ اسب بخار بهره میبرد که توسط یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری برای شارژ باتریها پشتیبانی میشود. مصرف سوخت این مدل در بهترین شرایط به ۴.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میرسد، اما در تستهای واقعی حدود ۵.۳ لیتر مصرف داشته که از برخی رقبا مانند تویوتا کرولا کراس هیبریدی بیشتر است.
تجربه رانندگی: نیسان قشقایی ۲۰۲۵ همچنان یکی از راحتترین کراساوورهای این کلاس محسوب میشود. سیستم تعلیق بهبود یافته و کابین نسبتاً آرام است، اما همچنان برخی رقبا مانند هیوندای توسان سواری نرمتری دارند. مدل هیبریدی کمی تأخیر در انتقال قدرت دارد که ممکن است برای برخی رانندگان عجیب باشد.
ایمنی و خدمات پس از فروش
⭐ نیسان قشقایی ۲۰۲۵ موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از ANCAP شده است.
✅ ترمز اضطراری خودکار ✅ سیستم هشدار برخورد جلو ✅ کروز کنترل تطبیقی ✅ سیستم هشدار نقطه کور ✅ دستیار حفظ مسیر ✅ دوربین ۳۶۰ درجه در نسخههای بالاتر
همچنین، نیسان برای مدل ۲۰۲۵ گارانتی جدیدی معرفی کرده که شامل ۱۰ سال یا ۳۰۰,۰۰۰ کیلومتر است، البته به شرطی که سرویسهای دورهای در نمایندگیهای رسمی انجام شوند. هزینه سرویس نیز کاهش یافته و در ۵ سال اول برابر با ۱۹۹۵ دلار استرالیا خواهد بود.
ارزش خرید: آیا نیسان قشقایی ۲۰۲۵ گزینه مناسبی است؟
نیسان قشقایی ۲۰۲۵ با طراحی جدید، امکانات بیشتر و هزینههای نگهداری کمتر، همچنان یک گزینه جذاب در کلاس کراساوورهای کامپکت محسوب میشود. البته، نسخه هیبریدی آن همچنان قیمت بالایی دارد و مصرف سوخت آن از برخی رقبا بیشتر است.
✅ مناسب برای:
- کسانی که به دنبال کراساووری مدرن، جادار و باکیفیت هستند.
- خریدارانی که امکانات رفاهی و ایمنی برایشان مهم است.
❌ کمتر مناسب برای:
- کسانی که به دنبال کمترین مصرف سوخت در نسخه هیبریدی هستند.
- افرادی که سواری نرمتر و کمصداتری از خودرو انتظار دارند.
💬 نظر شما درباره نیسان قشقایی ۲۰۲۵ چیست؟ آیا این تغییرات را مثبت ارزیابی میکنید؟
F22RAPTOR
۲ اسفند ۱۴۰۳بهترین در کلاس خودش
net
۲ اسفند ۱۴۰۳جالب نیست نیسان اسم ایرانی (قشقایی.اریا) روی ماشینش گذاشته . شرکت رنو هم که با نیسان شریک هست اسم ماشینش گذاشته رنو قاجار
۲ اسفند ۱۴۰۳قاجار ایران رو به گند کشید لاقل یه چیز دیگه میزاشت مثلاً رنو کورد یا رنو تورک میزاشت
یا اگه همون رنو کورد میزاشت میومد ایران شوتیش میکردن جایگزین پرشیا
محمد
۲ اسفند ۱۴۰۳کرد و ترک مگه درست نیست؟
یا کورد یا تورک؟؟
گاس فرینگ
۲ اسفند ۱۴۰۳کرد معرب گرد هست به معنی شجاع و دلیر
کورد رو نمیدونم
۲ اسفند ۱۴۰۳آره ولی من میگم تورک و کورد هردو یه معنی میده یا اگه بگم کرد و ترک شاید کامنتم قبول نشه چون اون باتی که سردبیران گذاشتن برای سایت فکر میکنه من دارم چیزای +۱۸ میگم
گاس فرینگ
۲ اسفند ۱۴۰۳تو تبریز یکی آرم پژو پارس رو تبدیل کرده بود به پژو TURK
net
۲ اسفند ۱۴۰۳اصلا نباید اسم ایرانی بزارن رو ماشیناشون مگه اسم قحطیه
Kiarash
۲ اسفند ۱۴۰۳دلیل اسم قاجار روی محصولش این بود که جزو یکی از قدیمیترین شریک های رنو قاجاری ها به حساب میومدن چون حتی اولین خودرویی که وارد ایران میشه در زمان قاجار بوده و اون خودرو محصول و ساخت رنو فرانسه بوده .
باباپنجلی
۳ اسفند ۱۴۰۳چقدر احمق تشریف دارند مدیران رنو که از کارشناسان تاریخ و علوم سیاسی و اجتماعی ایران مشورت نگرفته اند و در مورد تاریخ سیاسی ایران چیزی نمی دانند که اسم نحس و سراسر نکبت و بی عرضگی سلسله قاجار رو بر روی این محصول گذاشته اند و یا بخواهند بگذارند.قاجارها نماد بی عرضگی و نکبت و در یک کلام الاغیت سیاسی در تاریخ ایران بوده و خواهند بود.اگر این نامگذاری انجام شود بعد از بی سلیقگی مدیران بی ام و در طراحی نمای جلوی بی ام و های جدید، دومین اشتباه بزرگ رو مدیران رنو انجام میدن.البته که این نامگذاری در مورد بازار ایران بسیار اوج بی سلیقگی و بی هنریست.
Kiarash
۳ اسفند ۱۴۰۳میای اسم خودتو باباپنجلی میزاری و بعدش دو خط جمله رو درست نمی فهمی
منم که از قاجار حمایت نکردم فقط گفتم همینجوری نیومده که اسم قاجار روی محصولش بزاره
Saman
۲ اسفند ۱۴۰۳واقعا زیباست 💝
اشکودا عشق مردم ترکیه
۲ اسفند ۱۴۰۳cvt 🤣👉
هم وطن
۳ اسفند ۱۴۰۳تمام خودروهای جدید ژاپنی برای استهلاک کمتر به گیربکس cvt مجهز شدند:
تویوتا کرولا ،تویوتا یاریس، میتسوبیشی لنسر ،میتسوبیشی اوتلندر، سوبارو انواع مدل هاش، نیسان جوک، نیسان قشقایی، هوندا سیویک، هوندا سیتی و ….
مهدی
۳ اسفند ۱۴۰۳طراحی قبلیش را بیشتر دوست دارم.
عباس
۳ اسفند ۱۴۰۳سلام من مدل ۲۰۲۴ رو با کلی ثبت نام بالاخره بعد از ۲سال قرعه کشی خریدم،خدا رو شکر ماشین بسیار با کیفیتیه،البته خوبیش اینه که ۲۰۰۰ccتنفس طبیعیه و mplکه هیچ مشکلی با بنزین بی کیفیت ما نداره،جنس متریالش خداییش خوبه و راضیم،فقط بدلیل سقف قیمت برای وارداتی ها بعضی از آپشنهای خوب رو نداره,که از نامی خودرو پیگیر شدن خوشبختانه قراره فراخوان بزنن و نصب کنند
به دوستان عزیز پیشنهاد میکنم چون با نصب آپشنهاش دیگه هیچ ضعفی ندارد و یه ماشین کم استهلاک ژاپنی سوار میشین و کیفشو میبریم