نیسان

رانندگی با نیسان سنترا، همتای سیلفی در بازار آمریکا

خودرویی که با نام سیلفی توسط سه شرکت مختلف به کشورمان وارد شده است، در بازار آمریکا با نام سنترا عرضه می‌شود.
نیسان سنترا سیلفی

سیلفی یکی از محصولات نیسان است که این روزها زیاد نام آن را می‌شنویم زیرا توسط سه شرکت نامی خودرو، آمیتیس خودرو و پارس‌خودرو به کشورمان وارد شده است. هرچند سیلفی از راه چین به ایران آمده است ولی این خودرو یکی از محصولات جهانی نیسان به‌حساب می‌آید و در بازار آمریکا با نام سنترا عرضه می‌شود. سنترا سدان کامپکت مقرون‌به‌صرفه و جذابی با پیشرانهٔ چهار سیلندر کم‌استهلاک و کابین کاربردی است که با قیمت پایهٔ ۲۲,۷۳۰ دلار، یکی از ارزان‌ترین خودروهای این سگمنت محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید:

نیسان سنترا سیلفی

نمونهٔ آزمایشی ما از تیپ میان ردهٔ SV با چند آپشن است ولی هنوز هم قیمت معقول ۲۸ هزار دلاری دارد. پیشرانهٔ ۲ لیتری این ماشین ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی آن توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این در حالی است که سیلفی وارداتی نامی خودرو و آمیتیس خودرو در کشورمان به قوای محرکهٔ هیبرید ژنراتوری e-Power با ۱۳۶ اسب بخار قدرت مجهز هستند و سیلفی وارداتی پارس‌خودرو از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۳۳ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

نیسان سنترا سیلفی

رانندگی با سنترا هرگز هیجان‌انگیز نیست ولی موتور برای سرعت بخشیدن به این سدان کامپکت قدرت کافی دارد، شاسی متعادل است و ترمزها عملکرد خوبی دارند. از سوی دیگر اما فرمان خیلی نرم است، گیربکس CVT باعث می‌شود موتور با صدای یکنواخت و خسته‌کننده‌ای کار کند و شتاب گیری خودرو به نرمی انجام نمی‌گیرد درحالی‌که کرولا و سیویک از همه لحاظ سرحال‌تر هستند. سیستم استارت استاپ که برای مدل ۲۰۲۵ به سنترا اضافه شده، مصرف سوخت خودرو را به ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر، ۵.۹ لیتر در جاده و ۶.۹ لیتر در سیکل ترکیبی کاهش داده است. بااین‌حال، سنترا یکی از معدود خودروهای این کلاس در آمریکا محسوب می‌شود که فاقد نسخهٔ هیبریدی است.

نیسان سنترا سیلفی

سنترا برای مدل ۲۰۲۴ فیس‌لیفتی را تجربه کرد که البته این فیس‌لیفت پیش‌تر در سال ۲۰۲۳ با سیلفی در چین معرفی شده بود. به لطف این تغییرات، سنترا با عناصر ظاهری تیز و خطوط شارپ، در قیاس با دیگر سدان‌های کامپکت بازار خودروی جذابی به نظر می‌رسد. رینگ‌های ۱۷ اینچی سفارشی در این تیپ هم شیک و زیبا به نظر می‌رسند. سنترا SV به‌صورت استاندارد با صندلی‌های پارچه‌ای مشکی عرضه می‌شود ولی پکیج سفارشی ۲,۶۲۰ دلاری پریمیوم، داشبورد، رو دری‌ها و صندلی‌ها را با چرم کرمی واقعی می‌پوشاند و کابین خودرو را لوکس‌تر جلوه می‌دهد. همچنین صندلی راننده هم از تنظیم برقی شش جهته برخوردار است.

نیسان سنترا سیلفی

از صدای یکنواخت و کسل‌کنندهٔ موتور که به خاطر گیربکس CVT ایجاد می‌شود و همین‌طور کمی سروصدای جاده که بگذریم، کابین سنترا مکان راحتی برای پیمایش‌های طولانی خواهد بود. صندلی‌ها نرم هستند و حمایت خوبی از بدن دارند درحالی‌که برای هر پنج سرنشین فضای زیادی وجود خواهد داشت. نمایشگر لمسی ۸ اینچی خودرو به‌صورت استاندارد با اپل کارپلی و اندروید اتو همراه است و یک نمایشگر ۷ اینچی هم داخل صفحه آمپر برای نمایش عملکردهای مهم تعبیه شده است.

نیسان سنترا سیلفی

سنترا به‌صورت استاندارد از پکیج ایمنی Safety Shield 360 نیسان بهره می‌برد که شامل مواردی مثل ترمز اضطراری خودکار در جلو و عقب، سیستم پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و کروز کنترل می‌شود. متأسفانه اما نیسان سیستم ایمنی پیشرفته‌تر ProPilot خود که در محصولات جدیدتر و ارزان‌تری مثل کیکس وجود دارد را برای سنترا ارائه نمی‌کند. بااین‌حال، برای کسانی که خواهان یک خودروی مسافرتی بی‌دردسر هستند که مصرف سوخت عالی و قیمت مناسبی داشته باشد، سنترا یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. البته این ماشین رانندگی هیجان‌انگیزی ندارد و در تیپ‌های SV و SR نسبت به چیزی که ارائه می‌کند کمی گران است ولی به‌طورکلی، آنچه را که باید یک سدان کامپکت انجام دهد به‌خوبی انجام می‌دهد.

نیسان سنترا سیلفی

مزایا

  • قیمت مناسب
  • مصرف سوخت پایین
  • ظاهر جذاب

معایب

  • سروصدای زیاد جاده
  • قیمت غیرقابل‌توجیه تیپ‌های بالایی
  • فرمان خیلی نرم

مشخصات فنی

Nissan Sentra 2025
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۴۹ اسب بخار
گشتاور ۱۹۸ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
وزن ۱۳۷۸ کیلوگرم
مصرف سوخت ۶.۹ لیتر ترکیبی
حجم صندوق بار ۴۰۵ لیتر
قیمت پایه ۲۲,۷۳۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۸,۰۳۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ناصر

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به قیمت این ماشین ما در ایران باید آریزو ۶سوار شیم اونم ما نه از ما بهتران ….

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. جرمی کلارکسون

      ۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1065 ديدگاه)

      فقط اینایی که با ماشین چینی شاسی بلند سیس میان

      موافقم 25
      مخالفم 6
    2. محمد

      ۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1361 ديدگاه)

      آریزو ۶ قیمت بازارش یک و نیمه .
      اونوقت این نیسان قیمت نمایندگی اش ۲۸۰۰۰ دلاره.
      یعنی با دلار فعلی ۲۱۵۶ میلیون‌.

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. mmd@

      ۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (438 ديدگاه)

      میگفتن اسمش سیلفی میزاشتن مگه سختشون بود😐

  2. اوسا

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    هر شرکتی که در استفاده cvt تجدید نظر نکنه ورشکست خواهد شد. حالا شما رصد کنید حرف منو.
    همین الان کرولا فروشش افت کرده و قطعا دلیلش cvt هست

    موافقم 28
    مخالفم 5
  3. محمدh

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    کاش پارس خودرو مدل 2 لیتری تنفس طبیعی رو هم وارد کنه.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. حجت اله براهنی

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    مشخصات خوبی در بازار آمریکا داره اما چند وقتی هست که وضعیت خوبی نداره. یه دلیلش به خاطر طراحیه احتمالا و دلیل دیگه‌اش قطعا گیربکس CVT که زیاد در آمریکا شهرت خوبی نداره.

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Cehx

      ۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (220 ديدگاه)

      درسته ولی این همه تنفر نسبت به cvt زیاده
      cvt های جدید بسیار عملکرد مطلوب تری دارند و مصرف سوخت کمتری هم می دهند و برای استفاده شهر به نسبت به دیگر اتومات ها بهتر هستند به طور مثال sx5 گیربکس این ماشین فاجعه هست دور موتور یکجا ثابت می مونه شتاب گیری ضعیف اصلا یه وضعی ولی x55 pro تاخیر را دارد ولی تعویض دنده و دور موتور بشدت خوب انجام می شوند درکل برای رسیدن از نقطه A به B بهترین هستند

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. datsun

        ۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3960 ديدگاه)

        عده زیادی از مردم دنیا اصلا نمیدونن ماشینشون چطور حرکت میکنه چه برسه که نوع گیربکس رو تشخیص بدن اصلا این موضوع براشون اهمیتی نداره فقط میخان از یه نقطه به نقطه دیگه برن

      2. محمد

        ۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1361 ديدگاه)

        تو ایران چون مردم گوششون‌ به دهن رسانه هست این چیزا براشون مهمه‌.
        فقط کافی هست که یک رسانه بگه گیربکس cvt به درد نمیخوره یا موتور توربو آشغاله تا همه‌ی مردم همینو‌ بگن‌.
        این قضیه خرابی به علت توربو بودن موتور ماشین رو من تا حالا نه دیدم نه خبرشو‌ تو پدال دیدم.
        بیشتر جو رسانه ای هست.

  5. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    با این گیربکس مسخره نیسان خودشو به خاک سیاه نشوند

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. Absurd Hero

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (314 ديدگاه)

    قبل فیس لیفت فوق العاده زیبا بود

  7. امید

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (98 ديدگاه)

    در ایران واردات رو می دادند شرکت های دولتی بهتر بود شرکت های خصوصی خیلی سود رو قیمت می ذارن به ۳ برابر رضایت نمی دن..خصوصی در ایران جواب نمی ده بدن پارس و سایپا بیارن

  8. امید

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (98 ديدگاه)

    مقاله ترجمه شده..کیفیت نسخه آمریکا با نسخه چینی وارداتی به ایران خیلی متفاوته…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا