درحالیکه یک دهه از عمر نسل کنونی ناوارا میگذرد، نیسان در حال توسعهٔ نسل کاملاً جدید این پیکاپ میان سایز است که اواخر امسال رونمایی خواهد شد.
هرچند نیسان در اوایل سال ۲۰۲۱ نسل جدید پیکاپ میان سایز فرانتیر را برای بازار ایالاتمتحده معرفی کرد اما در بازارهای خارج از این کشور، همچنان نسل سوم ناوارا با کد D23 در حال عرضه است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده و یک دهه از عمر آن میگذرد. بااینحال، خوشبختانه مشاهدهٔ پروتوتایپهای استتار شدهٔ پیکاپی از نیسان در چین نشان میدهد که عرضهٔ نسل کاملاً جدید ناوارا چندان دور نیست. البته هنوز این سؤال باقی است که آیا پیکاپ جدید موردبحث همان مدلی است که بهطور مشترک با نسل جدبد میتسوبیشی ترایتون ساخته و در بازارهای جهان عرضه خواهد شد یا وانتی است که بهطور خاص برای بازار چین در نظر گرفته شده است. درهرحال، قصد داریم در ادامه مروری داشته باشیم بر هر آنچه که تاکنون از پیکاپ میان سایز جدید نیسان میدانیم.
طراحی بیرونی
نسل جدید ناوارا برخلاف مدل قبلی، از طراحی جعبهای شکل با ترکیبی از عناصر آفرودی و مدرن بهره میبرد. در جلوی خودرو شاهد جلوپنجرهای مستطیلی با الگوی لانهزنبوری درشت هستیم که با سپر آفرودی و کاپوتی که بخشی از گلگیرها را هم دربر گرفته همراه است. علاوه بر این، چراغهای جلوی LED هم توسط یک نوار پهن کرومی به هم متصل شدهاند. در قسمت جانبی، شاهد طرح سقف شناور با ستونهای مشکیرنگ هستیم. همچنین تریم مشکیرنگ روی ستون C هم تا روی در عقب کشیده شده و این تصور را ایجاد میکند که آرنج سرنشین عقب از پنجره بیرون است! در عقب ناواری جدید هم میتوانیم انتظار قرض گرفتن عناصری از میتسوبیشی ترایتون با چراغهای LED و نوشتهٔ برجستهٔ NISSAN روی در پشتی را داشته باشیم.
داخل
کابین نسل کنونی ناوارا کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته و به همین دلیل، در نسل جدید شاهد ارتقاء بزرگی در همهٔ قسمتها خواهیم بود. در اینجا باید انتظار دیدن نمایشگرهای بزرگی را داشته باشیم که حس مدرنی به کابین خودرو خواهد بخشید. طراحی کلی کابین ناوارا نیز میتواند عناصری را از کانسپت پثفایندر قرض بگیرد که اوایل امسال در نمایشگاه شانگهای برای بازار چین معرفی شد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این پیکاپ جدید ژاپنی هم میتوان به هشدار خروج از جاده، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه و حالات رانندگی مختلف مثل شنی، گلولای و اتوماتیک اشاره کرد.
زیر پوست
نسخهٔ مخصوص چین ناوارا روی پلتفرم عریضتر و راحتتری ساخته خواهد شد که با نام P20 شناخته میشود. بااینحال، هنوز مشخص نیست که آیا این همان پیکاپی است که بهطور مشترک با میتسوبیشی ترایتون برای بازارهای جهانی توسعه داده شده است یا نه. درهرحال، برای این پیکاپ جدید بهمنظور پاسخگویی به نیازهای مختلف بازار، پیشرانههای متنوعی ارائه خواهد شد که یکی از آنها احتمالاً همان موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربودیزل میتسوبیشی ترایتون خواهد بود که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این، نیسان قصد دارد نسخههای پلاگینهیبریدی و تمام الکتریکی این پیکاپ میان سایز را هم تولید کند تا بتواند قوانین آلایندگی سختگیرانهٔ برخی بازارها مثل اروپا را رعایت کند.
رقبا و زمان معرفی
نسل جدید نیسان ناوارا، در بازار چین با رقبایی از خودروسازان چینی مثل گریت وال کانن، جک T9، مکسوس T60، بیوایدی شارک و چانگان هانتر مواجه خواهد بود درحالیکه در خارج از چین خودروهایی مثل فورد رنجر، تویوتا هایلوکس، ایسوزو D-Max و پیکاپ آیندهٔ کیا تاسمان را مقابل خود خواهد دید. انتظار میرود این پیکاپ جدید ژاپنی اواخر سال جاری رسماً رونمایی شود.
Kamran_Aghaei
۱۶ شهریور ۱۴۰۳جدِ زامیاد
mmd@
۱۶ شهریور ۱۴۰۳به طور کلی دیگه رقیب تویوتا شده ☠️☠️❤️🔥
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۶ شهریور ۱۴۰۳نیسان داره عالی مینازه هون از پاترول اینم از ناوارا
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳پاترول که بینظیر بود
amirkhanzadeh
۱۷ شهریور ۱۴۰۳دقیقا مسیر درست رو پیدا کرده
امیدوارم میتسوبیشی هم به دوران دهه 90 برگرده
🇰🇷
۱۶ شهریور ۱۴۰۳این پیکاپ میان سایز برای نیسان حیاتیه
نیسان میتونه اوضاع فروش خودش رو در خارج امریکا تقویت کنه تا حداقل ضعف خودش در امریکا رو قدری پوشش بده . نیسان یکی از ضعیف ترین برندها در فروش محصولات فول سایز در بازار بزرگ امریکاست . از پیکاپ تایتان بگیر تا نیسان آرمادا همیشه فروش پایین دارند و در کف جدول فروش جا گرفتند و مدام خطر توقف فروش رو حس میکنند
بخاطر همینه تمرکز نیسان رفته رو محصولات دیگه مثل روگ و خودروهای الکتریکی جدید و همین طور پیکاپ میان سایز . در امریکا ، فرانتیر هم براش مهره بسیار مهمیه . چون دیر یا زود احتمالا از بازار فول سایز ها خدافظی کنه . یادمه تایتان قرار بود توقف تولید بخوره. در بازاری که پیکاپ و شاسی فول سایز رو مثل نقل و نبات میبرن ، همش زیر ۲۰ هزار تا فروش ، واقعا یعنی شکست بزرگ . مقایسه کنید با فروش فورد اف و سیلورادو و رم که چقد امریکاییا تشنهی پیکاپند و چقد نیسان فاصله داره . باز تویوتا خیلی اوضاعش بهتره ازینه
البته با توجه به وضع مالی نیسان که تا چند سال پیش در آستانه ورشکستگی کامل بود و الانم مشکل استراتژی و مدیریت داره به همراه چالش برقی سازی ، بیشتر ازین نباید ازشون توقع داشت ..
datsun
۱۶ شهریور ۱۴۰۳چرندیات میلاد مزمز
🇰🇷
۱۶ شهریور ۱۴۰۳فشار بی پایان حقیقت بر نیسون
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳سانتاخروس چطور؟
Galant.VR4(JDM)
۱۶ شهریور ۱۴۰۳اقا کامنت منطقی بود ضعف مدیریت و استراتژی توی نیسان داد میزنه اگه میگین نه R35 که دستهکم باید ۶ سال پیش خداحافظی میکرد هنوز تولید میکنن یا نسل جدید زد در حالت فابریک حرفی برای رقبا نداشت توی سبد محصولاتش پر از ضعف هست حالا مقایسه کنید با هوندا یا تویوتا و مزدا حتی بخش اینفینیتی محکوم به شکسته و تعطیل شدنه این حرفا رو خیلی از اشخصاص مهم میزنن نه فقط من یا این دوستمون
phonix
۱۷ شهریور ۱۴۰۳اولا که شرکتی که داره ورشکست میشه چطور ممکنه یه ده محصولی که فروش کافی نداره رو روی خط تولید حفظ کنه ؟
دوما چطور این شرکت که مشکل مدیریتی داره کل سبد محصولاتشو نو سازی میکنه ؟؟؟ و چطور با همه این هزینه ها این شرکت برای بقای خودش هنوز از دولت یا بانک بزرگی کمک نگرفته ؟؟؟
به دفعات این اتفاق برای خودرو ساز های کره رخ داد از دولت وام گرفتن و یا کمک دریافت کردم دست و بعد از دست و پا زدن توسط هیوندایی بلعیده شدن …
اره نیسان داره برای فرار از موقعیت فعلی تلاش میکنه ولی عملا هیچ کدوم از چیز هایی که گفتی درست نبوده شرکت در حال توسعست حقوقشو میده شبکه خدماتش در حال قوی تر شدن و سهامش در حال رشد برقیشو هم میسازه و با توجه به هزینه ای که براش کرده کاملا فروش مناسبی داره
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳نیسان تایتان هیولا با اون موتور وی ۸ حجیم کجا و این کجا اصلا تایتان ابهتی داشت واسه خودش
🇰🇷
۱۶ شهریور ۱۴۰۳اتفاقا تایتان بارها در آستانه حذف از بازار قرار گرفت
مشکلات متعددی داشت مثل نداشتن تنوع پیشرانه ، نداشتن تریم های اقتصادی تر و لوکس بالارده در حد رقبا ، ضعف در یدک کشی در مقایسه با رقبا ، ضعف در ارائه فناوری و تکنولوژی به روز و …
درواقع رفتارش بیشتر شبیه سدان بود تا پیکاپ . نه قابلیت آفرود در حد رقبا داشت نه کیفیت سواری اونا رو ارائه میکرد . تنها نقطه قوتش گارانتی ۱۰ ساله بود
همینا باعث شد تا سایتی مثل C/D تایتان رو در لیست ده تایی پیکاپ های فول سایز ، در رده آخر قرار بده و به نمره ۶.۵ از ۱۰ بسنده کنه
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳جوک خوبی بود😂
حالا یکم از سانتاخروس چیوندای بگو برامون
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳مراقب باش برق تایتان پروفایلم چشماتو کور نکنه
🇰🇷
۱۶ شهریور ۱۴۰۳کور ؟ 😂
من تهش به این لگن و آمار فروشش بخندم
اونی که کور کرده همه رو اسمش تایتان نیست . آیونیک ۵ ئه
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳یعنی تو میخوای بگی بین پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی ، چیوندای سانتاخروس رو انتخاب میکنی
اینه حرفت؟
راجب ایونیک ۵ اون آرمیچر برقی که اصلا حرف نزن
JaMsHiD_R1988
۱۶ شهریور ۱۴۰۳چایونیک در برابر راوفور و روگ حکم لامپ کم مصرف در برابر خورشید رو داره
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳میتسوبیشی هم ترایتون رو دوست دارم ولی میتسوبیشی ریدر با اون موتور هشت سیلندر و طراحی جذاب و ساده اش یه حس و حال دیگه ای داشت
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳البته خب اینا پیکاپ میان سایز هستن اما نیسان تایتان و میتسوبیشی ریدر پیکاپ فول سایزن ولی همینجوری کلی گفتم