چهار سال قبل از آمدن نیسان GT-R یعنی در سال ۲۰۰۳ میلادی، تنها کوپه اسپرت نیسان چیزی نبود به جز 350Z که به عنوان جانشین مدل های 300ZX تولید آن آغاز شد و تاسال ۲۰۰۸ میلادی مدل کوپه و تاسال ۲۰۰۹ میلادی نیز مدل رودستر آن همچنان به فروش می رسید تا آنکه با آمدن نیسان 370Z ، برای همیشه از خط تولید نیسان در شهرهای اوپامای ژاپن (از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳) و توشیجی (از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹) خداحافظی کرد؛ حالا به لطف دوستانمان در CARCCX می بینیم که برای چندمین بار پای این اسپرت ژاپنی به خیابان های کشورمان بازشده و البته از ظاهرش پیداست که حال و روز خوبی ندارد . . .
350Z کوپه که ششمین نسل مدل های سریZ نیسان محسوب می شود، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ طول و عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر ۴,۳۰۳ و ۱,۸۱۶ و ۱,۳۱۸ میلیمتر داشت که وزن خالص آنرا به حدود ۱,۴۴۶ کیلوگرم می رساند. اما از سال ۲۰۰۵ به بعد عرض 350Z ثابت ماند ولی به طول و ارتفاعش به ترتیب ۱۱ و ۶ میلیمتر افزوده شد؛ وزن خالص آن هم به ۱,۵۱۵ کیلوگرم در مدل های استاندارد رسید.
در شش سال تولید 350Z ، نیسان از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 استفاده کرد که هر از چند گاهی بهینه و بامشخصات خروجی جدیدتری عرضه می شد. در اکثر بازارها برای این کوپه اسپرت، گیربکس شش سرعته دستی بصورت استاندارد اما پنج سرعته اتومات به عنوان سفارشی قرار داشت.
ازجمله امکانات استاندارد 350Z برای اکثر بازارها نیز عبارت بودند از: سیستم گرمایشی برای آینه ها، پاور ویندوز، خروجی ۱۲ ولت، درب برقی صندوق، محفظه ۱۹۳ لیتری صندوق، باک ۷۶ لیتری، فرمان تلسکوپی حساس به سرعت، روکش چرمی برای اهرم دنده و فرمان، سیستم پخش ۱۶۰ واتی با ۶ اسپیکر، تایمر برف پاکن، رینگ های ۱۸×۸.۵ اینچی با تایرهای ۲۴۵ میلیمتری، ایموبلایزر، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز، کمربندهای پیش کشنده جلو، چراغ های زنون، نمایشگر فشار باد تایرها و …
قیمت | جاده ای | شهری | گشتاور | قدرت | مدل |
۹,۰۰۰$ | ۹.۱ L | ۱۱.۸ L | ۳۷۱@۴,۸۰۰ | ۲۸۷@۶,۲۰۰ | ۲۰۰۳-۰۴ |
۱۰,۸۰۰$ | ۹.۴ L | ۱۳.۱ L | ۳۷۱@۴,۸۰۰ | ۲۸۷@۶,۲۰۰ | ۲۰۰۵ |
۱۲,۰۰۰$ | ۹.۴ L | ۱۳.۱ L | ۳۵۳@۴,۸۰۰ | ۳۰۰@۶,۴۰۰ | ۲۰۰۶ |
۱۳,۷۰۰$ | ۹.۱ L | ۱۲.۴ L | ۳۶۳@۴,۸۰۰ | ۳۰۶@۶,۸۰۰ | ۲۰۰۷ |
۱۵,۵۰۰$ | ۹.۸ L | ۱۳.۸ L | ۳۶۳@۴,۸۰۰ | ۳۰۶@۶,۸۰۰ | ۲۰۰۸ |
ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۱و باز هم قیمت رو می بینیم و افسوس می خوریم ….
slr722
۲۴ بهمن ۱۳۹۱کسی میدونه چه جوری میشه ماشین گذر اورد؟
حالا هر ماشینی…
فقط میخوام بدونم…
چون شنیدم خیلی خیلی سخته…
سامان
۲۴ بهمن ۱۳۹۱من میدونم و خیلى قانوناش و شرایطش زیاده ولى فقط خلاصه برات بگم قبلنا خیلى سخت بود و الان خیلى سختر هم شده که اصلاً پشیمون میشى.
ولى براى کسانى که مقیم و یا شهروند رسمى یک کشور خارجى هستند نسبتا سختیهاش کمتره.
حميد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱مگه امروز ۲۳ بهمن نیست؟!!
پس چرا ۲۴ زده؟
feri
۲۴ بهمن ۱۳۹۱بچه ها باور کنید از وقتی میام توی این سایت و اخبار ماشینا رو میخونم اونقدر حرس خوردم که دچار تیک عصبی شدم…
از همه اینا بدتر اینه که دیگه نمیتونم ترکش کنم. یه جورایی معتادش شدم…
لطفا یکی کمکم کنه بچه ها♥
جوان ایرانی
۲۴ بهمن ۱۳۹۱راستش آق فری منم چند وقته همین حس اعتیاد به این سایت رو پیدا کردم و تقریبا هر شب سری به این سایت میزنم…
مطالب رو که میخونم کلی حرسم میگیره و با حرس و کینه شب ها به خواب میرم…
خدایا خودت برس به دادم…
r3i
۲۹ شهریور ۱۴۰۲رسید؟
hesan
۲۴ بهمن ۱۳۹۱مدل 2010 این ماشین رو با پلاک موقت می تونید تو شهرک گلستان ببینید اقای غفاری هر ماشینیم بخواید واستون میاره!!!
ابوالفضل
۸ اسفند ۱۳۹۱برای خرید ماشین گذر موقت باید به یک محل خرید وفروش در دبی به نام عوید که محل خرید وفروش انواع خودرو با هر برندی که بخواهید هست بروید وخودرو مورد نظر را خریداری کنید بعد از خرید اونجا شرکت های زیادی هستند که با دریافت پول و یک سری رفت و آمد اداری کارای ترخیص خودرو را برای شما انجام میدهند ودر یکی از بنادر جونوبی کشور طبق قرارداد ماشین را تحویل میدهند.
مسی
۲۳ بهمن ۱۳۹۱اگه با دلار 1000 هزار تومانی (مثل پارسال) وارد کشور بشه و پول زور (گمرکی) نگیرن …
قیمتش میشه زیر 10 میلیون … یعنی نصف قیمت یه پراید!!!
momo
۲۴ بهمن ۱۳۹۱اگه این طوری که تو میگی می بود مردم راحتر زندگی میکردن و در رفاه بودن که این با سیاست مسولان ما مغایرت داره.اگه این ماشینا با این قیمتا وارد میشد حتی یه بچه دبیرستانیم میتونست از اینا بخره که در این صورت خوشی میزد زیر دلش و بعد با کوچکترین مشکلات میامد تو خیابونو اعتراض میکرد(مثل مردم المان که برای گرانی اندک شیر اعتراض کردند!)پس اگر مردم ایران در رفاه باشند برای ن…. ایجاد خطر میکند.پس باید به این سیاست مسولین تبریک گفت که چقدر ریز بینند!!!!!!!!!
مرلین
۷ خرداد ۱۳۹۲خواب دیدی خیر باشه.
doki
۲۳ بهمن ۱۳۹۱امروز یه گذرموقتش رو دیدم
سورنا
۲۳ بهمن ۱۳۹۱البته فکر کنم اینا قیمت دست دومش باشه چون 370z نو حدود 30 هزار دلار قیمت داره
عماد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱معلومه یارو انقدر گاز داده ماشینو ترکونده ، دمش گرم
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۵آره دوست من درست میگی هرچی ماشین گذر موقت وارد میشه دست دو هستتتتت
نیما
۲۳ بهمن ۱۳۹۱خدایی نیسان داره عالی کار میکنه
قول درگش تو دنیا gtr
قول دیرفتش تو دنیا z350
بعترین ماشین کانورتیبل هم که شد z370
من واقعا بهش ایمان دارم
از اینفینیتش هم نمیگم چون همه میدونن چیه:)
عماد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱تو NFS Underground 2 این ماشین واسه خودش قولی بود، مخصوصاً بعد تیونینگ
Kurosh
۲۴ بهمن ۱۳۹۱نیسان…نیسان…
feri
۲۴ بهمن ۱۳۹۱نیسان 350Z و 370Z جون میدن واسه دریف کردن…
فرشاد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱من تو شیراز سفیدش که گذر موقت بود دیدم
سعید رجایی از بوشهر
۲۴ بهمن ۱۳۹۱یه gtr شو در نمایشگاه دیدم خیلی ریز بود!
نیسمو
۲۷ بهمن ۱۳۹۱دوستان میتونند این ماشین رو در خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان کمی بالتر از اتو مجتبی ببینند این ماشین اکثرا اونجا پارک هستش.
saeid
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲بسم الله الرحمن الرحیم
یه روزی میخرمت …
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۵ان شاالله
محمد حسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۲باابا اطراف دانشگاه آزاد دزفول این ماشین ها پرن
mehdi
۱۶ شهریور ۱۳۹۲اره جون خودت درفول وانت مزدا هزار بره نه اهریمن ژاپنی. بیا اهواز ببین چه خبره کاکا
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۵شماها که خیلی راست میگید
mehdi
۱۶ شهریور ۱۳۹۲ناگفته نمونه دیماه 92 میارمش اهواز البته از حولی کویت زادگاه خودم.2007 رودسترشو میارم تیونینگ کارمول شرق. منتظر باشید بکس
mehrdad
۱۷ تیر ۱۳۹۳من از وقتی نید فور اسپیدو بازی کردم دیوانه وار این ماشینو دوس دارم
سپهر
۱۵ مهر ۱۳۹۴سلام اگه بخوابم z350 مثلا 2003 آورد ایران با پلاک ملی چقدر باید خرج کرد