سبد محصولات نیسان همواره دارای محصولات اسپورتی بوده که از سنترا SE R کامپکت تا گودزیلای معروف یعنی GT-R را دربرمی گیرد. خودروی سیلویا در میانهی این طیف قرار میگیرد زیرا یک خودروی پایه و اسپورت دیفرانسیل عقب است که در جایگاهی پایینتر از محصولات Z قرار دارد. سیلویا سالهاست که به نماد دریفت تبدیل شده زیرا میتوان طیف وسیعی از پیشرانهها و سیستمهای تعلیق را بدون آسیب زیاد به جیب مالک در بطن آن کار گذاشت.
زندگی سیلویا به عنوان یک کوپه کوچک بسیار جذاب در سال ۱۹۶۵ و با استایلی شروع شد که حاصل کار طراح بامو ۵۰۷ بود. زیرساخت و پلتفرم این خودرو با رودستر داتسون فیرلیدی مشابه بود اما خطوط منحنی داتسون را کنار گذاشته بود تا ظاهر تیزتری ایجاد شود. این خودروها توسط دست مونتاژ میشدند و تا سال ۱۹۶۸ که نیسان تولید سیلویا را متوقف کرد تنها ۵۵۴ دستگاه از آن ساخته شد.
سیلویای جدید تا سال ۱۹۷۵ پدیدار نشد و در آن سال یک کوپهی عجیبوغریب با بدنهای گرد متولد گردید. این خودرو دارای برخی شاخصههای بصری مشترک با اسکای لاین دو درب بود. این خودروها حتی با نام داتسون 200SX به بازار آمریکا هم راه یافتند.
در دهه ۸۰ میلادی نسل جدید سیلویا با استایل تیزتر معرفی شد. این خودرو دارای اولین نسخههای توربو حداقل در برخی بازارها بود. در پایان این دهه نسل مشهور S13 از راه رسید. نیسان این نسل را با چراغهای مخفی شونده و ثابت و به فرمهای بدنه ناچبک یا فستبک ساخت. حتی مدل کانورتیبل نیز وجود داشت.
این نسل همچنین دارای پیشرانههای متنوعی بود. تنها پیشرانهی مدل آمریکایی سیلویا از نوع ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی بود اما در دیگر بازارها پیشرانههای ۱.۸ و ۲ لیتری توربو هم جزو گزینهها محسوب میشد.
پس از S13 دو نسل دیگر هم تولید شد اما بازار خودرو تغییر کرده بود و نهایتاً نیسان سیلویا در سال ۲۰۰۲ به پایان راه خود رسید. سالها پیش شایعاتی درباره احیای این نام به گوش رسید اما هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت. در سالهای آینده جانشینهای Z و GT-R وارد بازار خواهند شد و به نظر نمیرسد به این زودیها شاهد زنده شدن دوبارهی سیلویا باشیم…
datsun
۱۳ مرداد ۱۳۹۷خوراک دریفت و تیون بود اگه الان تولید میشد یه چیزی تو مایه های gt86 بود
s ๏ я ๏ u s h
۱۳ مرداد ۱۳۹۷داداش کلا آسیایی ها(بیشتر نیسان و سوبارو ) و ماسل های قدیمی آمریکایی خوراک تیونینگ هستن ❤❤