در درگی جذاب بین دو کوپهٔ اسپرت تیونینگ شدهٔ ژاپنی با قدرتهای چشمگیر، سوپرا با موتور شش سیلندر پیروز خواهد شد یا سیلویای چهار سیلندر؟
در این درگ کارواو شاهد رقابت کوپههای اسپرت تیونینگ شده ژاپنی با چندین دهه اختلاف سن هستیم زیرا یک تویوتا سوپرای مدرن به مصاف یک نیسان سیلویا S15 رفته است که اواخر دههٔ ۹۰ و اوایل دههٔ ۲۰۰۰ عرضه میشد. زیر کاپوت سوپرا همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی آشنا قرار گرفته که حالا به توربوشارژر و اگزوز جدیدی مجهز شده و ECU آنهم تیون شده است. با این تغییرات، قدرت موتور به ۶۰۰ اسب بخار رسیده که نسبت به ۳۸۲ اسب بخار استاندارد افزایش چشمگیری را نشان میدهد. هزینهٔ این تیونینگ هم حدود ۶ هزار پوند یا ۷,۶۴۰ دلار است.
از سوی دیگر اما مالک سیلویا تخمین میزند که حداقل ۸۰ هزار پوند معادل ۱۰۲ هزار دلار برای تیونینگ خودروی خود هزینه کرده است. حجم پیشرانهٔ این کوپهٔ ژاپنی از ۲ به ۲.۲ لیتر افزایش پیدا کرده و به یک توربوشارژر غولپیکر هم مجهز شده است. با این تغییرات، موتور چهار سیلندر سیلویا حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه قدرت استاندارد کارخانهای آن تنها ۲۴۷ اسب بخار بوده است. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس دستی صورت میگیرد درحالیکه این کار در سوپرا توسط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام میشود.
به همین دلیل، لانچ کردن درست با سیلویا کار سختی است و درنتیجه سوپرا در درگهای از حالت سکون بهراحتی پیروز میشود. بااینحال، در مسابقهٔ رولینگ شانس نیسان بیشتر خواهد بود زیرا دیگر نیازی به مهارت در لانچ کردن ندارد. رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز میشود و ابتدا دو خودرو شانهبهشانهٔ هم پیش میروند اما در ادامه وقتی توربوشارژ موتور سیلویا بهطور کامل وارد عمل میشود، رقیب را پشت سر میگذارد. سپس نوبت به رولینگ بعدی از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت با دنده سه میشود. در اینجا هم نیسان وقتی پیشرانهٔ خود را به حداکثر توان میرساند یک پیروزی دیگر کسب میکند.
با توجه به شایعهای که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، ظاهراً نیسان قصد دارد سیلویا را در قالب یک خودروی اسپرت الکتریکی که در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد احیا کند اما فعلاً هیچ جزئیاتی در مورد این خودرو در دست نیست. سیلویا در بخش عمدهای از عمر خود، در پایینترین سطح خودروهای پرفورمنس نیسان قرار داشت و در پس Z و اسکایلاین GT-R جای میگرفت. درواقع، جایگاه سیلویا در سبد محصولات نیسان را میتوان با تویوتا سلیکا قابلمقایسه دانست.
ali_x76
۹ تیر ۱۴۰۲طرف ۱۰۰ هزاردلار خرج سیلویا کرده، معادل یه کوروت Z06 پایه.
به نظر من که منطقی نیست.
R@min
۹ تیر ۱۴۰۲شاید طرف با این ماشین خاطره داشته !! از لحاظ منطقی واقعا احمقانه هست که یه موتور 2 لیتری رو ریبیلد کنی و خروجی هم جز ناک توربو نصیبت نشه.
یه موتور RB شش سیلندر میزاشت روش هزینه خیلی کمتری داشت و خروجی خیلی بهتر.
امیر
۷ مرداد ۱۴۰۲به نظر من رانندش(نیسان) آدم ناشییی بود مثل بچه ها دنده میداد
محمد
۹ تیر ۱۴۰۲عجیب سیلویا s15 رو دوست دارم مخصوصا وقتی دریفت میزنه 😂😂😂
harry.potter
۹ تیر ۱۴۰۲نتایج دستکاری شده (هر دفعه همینه)
قشنگ مشخصه گاز نمیده
دقیقه 4:10 مشاهده کنید که چطوری گذاشت رقیب بره بعد تازه گاز داد… یه دفعه شتاب گرفت
دست فرمون و نحوه تعویض دنده هم که اعصاب خورد کنه
کاشکی دو تا ویدیو بذارید
یکی تقطیع شده و فقط ریس اصلی
یکی هم ویدیو کامل
اینطوری هم سئو بهتری می گیرید هم کاربر راحت تره
مثلا خوده من علاقه ای به گوش کردن صحبت های اینا ندارم فقط می خوام ریس رو ببینم هی باید عقب جلو کنم فیلمو
Daruosh
۹ تیر ۱۴۰۲شاید باورتون نشه ولی صدای نیسان مو به تنم سیخ کرد😈😍
به نظرم اگه سوپرا هم دنده ای بود درگ عادلانه تر میشد،!
R/T
۹ تیر ۱۴۰۲فقط سوپرا با ۶ هزار پوند ۲۱۸ اسب بهش اضافه شد
R/T
۹ تیر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/sshot-2-5.jpg
سامورایی ۷۰۰ اسبی
BMW
۹ تیر ۱۴۰۲چقدر هم زیبا بود ولی انتخاب من سوپرا هست انگار براس من راحت تر و لذت بخش تر هست تا نیسان
JDM
۱۱ مرداد ۱۴۰۲سلیقهای هست مثلا برعکس نیسان برای من حس بهتری تا تویوتا دره
DRF 55
۹ تیر ۱۴۰۲عشق خالص . حال کردم .
خدایی نمیشه عاشق خودرو باشی و از نیسان سیلویا ، z ، و سوپرا و … بدت بیاد
datsun
۹ تیر ۱۴۰۲سیلویا ماشین دریفته نه درگ یکی از محبوب ترین و بهترین پلتفرم های تاریخ دریفته که هنوز محبوب و استفاده میشه،
JDM سابق
۹ تیر ۱۴۰۲پول یه شلبی GT500 که بیاریش جفتشون رو دود میکنه و ریخته تو سیلویا
JDM
۱۱ مرداد ۱۴۰۲سوپرا پارشون میکنه این یک سیلویا ماشین دریفته نه درگ این تا بخواد از هرز زدن دربیاد مسابقه تموم شده
بعد ماشین های جدید تر سیستم لانچ دارن بحثشون جداس
جومونگ
۹ تیر ۱۴۰۲تویوتا سوپرا فقط نسل چهارم با موتور 2jz
حیف که نسل جدیدش با موتور دوزاری بی ام و تعبیه شده کل عاشقان درگ های خیابونی دنیا رو نا امید کرد
JDM
۱۱ مرداد ۱۴۰۲به هیچ عنوان نظرت درست نیست دلیلش نم اینه سوپرا یه ماشین اسپرت رده متوسط هست نه سوپراسپرت یا هایپر همکاری این دو باعث شده بهترین ماشین تو سگمنت خودشون باشه تو درگ تمام هم رده هاشو شرمنده کرد ولی این مدل سوپرا بیشتر رو هندلینگ و مانور پذیری تمرکز داره نه درگ
برای من که عشق ژاپنم افتخاره همکاری با باواریایی خوبی مثل بیمر
Javad
۱۰ تیر ۱۴۰۲به نظرم راننده نیسان مهارت کافی رو نداشت؛ خیلی هم استرس داشت
JDM
۱۱ مرداد ۱۴۰۲دقیقا تو دنده دادن تمرکز نداشت