نیسان

7 ویژگی شگفت‌انگیز نیسان GT-R نیسمو 2020

در سال ۲۰۰۸ بود پای نیسان GT-R به جاده‌های آمریکا باز شد. سپس در سال ۲۰۱۵ نسخه نیسموی گودزیلا به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی تاریخ در نوربرگ رینگ معرفی شد. هم‌اکنون که این خودرو بیش از ۱۰ سال سن دارد نیسان همچنان به بهبودهای جزئی گودزیلا ادامه داده و این خودرو باید با رقبای مدرن‌تر دست به یقه شود. به‌روزرسانی سال ۲۰۲۰ این خودرو شامل مدل گرامی داشت ۵۰ سالگی و البته بهبود خود نسخه نیسمو بوده است.

ما یک هفته با نیسان GT-R نیسمو ۲۰۲۰ زندگی کردیم و به سرعت فهمیدیم که گودزیلا علیرغم پیر بودن هنوز هم حقه‌هایی دارد. نیسمو قیمت ۲۱۲۴۳۵ دلاری دارد که تقریباً ۱۰۰ هزار دلار گران‌تر از نسخه پایه GT-R پریمیوم می‌باشد. ما در این ویژگی‌های جذابی را که با اضافه پرداخت ۱۰۰ هزار دلاری به دست می‌آورید شمرده‌ایم. با ما همراه باشید.

  1. حالت‌های رانندگی

به منظور استخراج حداکثر پرفورمنس این خودرو شما باید حالت‌های گوناگون رانندگی را انتخاب کنید. نیسان سه حالت رانندگی برای کنترل قوای محرکه، سیستم تعلیق و کنترل کشش در نظر گرفته و البته هر یک را می‌توان به‌صورت مستقل نیز تنظیم کرد. رانندگان از بین حالت‌های نرمال، Save و R برای قوای محرکه، حالت‌های نرمال، کامفورت و R برای سیستم تعلیق و حالت‌های نرمال، خاموش و R برای کنترل کشش می‌توانند یکی را انتخاب کنند. حالتی که ما ترجیح دادیم R برای قوای محرکه و کنترل کشش و کامفورت برای سیستم تعلیق بود.

  1. لانچ کنترل

قرار دادن قوای محرکه و کنترل کشش در حالت R باعث می‌شود لانچ کنترل وارد میدان شود. از زمان عرضه GT-R در سال ۲۰۰۸ تاکنون با یکی از سریع‌ترین خودروها از زمان شروع به حرکت روبرو بوده‌ایم. این خودرو در نسخه نیسمو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعتی دارد. برخلاف سوپرکارهای مدرنی همچون آکورا NSX و مک لارن 720S، GT-R نیسمو در زمان لانچ شدن فرایند راحتی ندارد. باید دور پیشرانه به ۵ هزار رسیده، کلاچ را رها کرده و اجازه دهید سیستم چهار چرخ محرک و لاستیک‌ها بقیه کار را انجام دهند. نتیجه این کار شتاب گیری وحشیانه است. اگر آمادگی چنین چیزی را نداشته باشید شاهد برخورد سر خود با پشت‌سری صندلی خواهید بود.

  1. پیشرانه دست‌ساز

لانچ کنترل وحشیانه‌ی این خودرو حاصل تلاش‌های پیشرانه VR38DETT نیسان است. این پیشرانه ۳.۸ لیتری توئین توربو در مدل مسابقه‌ای GT3 نیز دیده می‌شود. قدرت ۶۰۰ اسب بخاری این نیروگاه آهنین با بهبود ۲۰ درصدی پاسخ نیز همراه شده است. پیشرانه این خودرو توسط یکی از چهار استادکار برجسته ژاپن و توسط دستان هنرمند او ساخته می‌شود. پیشرانه‌ی خودروی ما توسط ایزومی شیویا تولید شده بود. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه همکاری کرده و نیرو را به هر چهار چرخ می‌فرستد.

  1. ترمزها و لاستیک‌ها

به عنوان بخشی از ویژگی‌های تریم نیسمو، این خودرو از رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی و ترمزهای کربن سرامیک بزرگ با ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب استفاده می‌کند. روتورهای ترمز نیز در جلو و عقب به ترتیب ۱۶.۱ و ۱۵.۳ اینچی هستند. نیسان از لاستیک‌های ویژه و پرفورمنس دانلوپ در این خودرو استفاده کرده است.

  1. قطعات فیبر کربن

GT-R نیسمو نسبت به مدل پایه تفاوت‌های آشکاری داشته و از جمله این موارد می‌توان به بدنه‌ی فیبر کربنی اشاره کرد. سپرهای جلو و عقب، گلگیرهای جلو، کاپوت، سقف، رکاب‌های جانبی، صندوق و اسپویلر عقب از فیبر کربن ساخته شده و چند کیلویی از وزن خودرو کاسته‌اند. نیسمو هم‌اکنون ۱۷۵۳ کیلوگرم وزن دارد.

  1. تغییرات کابین

کابین نیسمو تغییراتی نسبت به مدل استاندارد دارد. در این بخش عناصر قرمز رنگ زیادی همچون دورشمار پیشرانه، دسته‌دنده و صندلی‌های ریکارو دیده می‌شود. این صندلی‌ها بالشتک‌های بیشتری نسبت به GT-R استاندارد دارند. نیسان همچنین بخش بالایی داشبورد، فرمان و سقف را با آلکانترا پوشانده است.

  1. صفحات نمایش پرفورمنس

اگرچه برخی افراد در پیست به این صفحات نمایش نگاه نخواهند کرد اما در حقیقت ویژگی بسیار جذابی هستند. این صفحات نمایش توسط شرکت پلی فونی دیجیتال طراحی شده‌اند، همان شرکت سازنده بازی‌های گرن توریسمو. حتی یک لپ تایمر نیز وجود دارد که با استفاده از دکمه‌های روی فرمان می‌توان آن را کنترل کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Car lover

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    دردوبلات بخوره توسره هر چی فوکوله سوسوله

    1. علیرضا

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      ??????

  2. datsun

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3944 ديدگاه)

    ((سپس در سال 2015 نسخه نیسموی گودزیلا به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی تاریخ در نوربرگ رینگ معرفی شد. ))
    اینو دقیقا چند روز پیش یکی از دوستان انکار کرد و گفت رکوردی توسط نیسمو شکسته نشد . نه تنها r35 بلکه اسکای لاین هم دو بار در گذشته تو نوربرگ رینگ رکورد زدن.

  3. ممد ژانگولر

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    یک ماشین کاربردی و دوست داشتنی که برای خودش یک پا اعتباری شده و به بلوغ کاملی رسیده‌
    از همه مهمتر که جاداره و هفت هشت تا باکس آب معدنی تو صندوقش جا میشه !!!

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Farzad

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      ۲۵۰ لیتره حجم صندوق عقبش

    2. mehdi

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      سمت فوردf450برو حدودا17 تن بکسل میکنه 3.5 تن تقریبا ظرفیت باره
      اینقدر باکس اب میتونی ببری

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. ممد ژانگولر

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4148 ديدگاه)

        مهدی جون داداش اون که میگی وانت حساب میشه و با نیسان جی تی ار تو یک سگمنت حساب نمیشن

        1. mehdi

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (256 ديدگاه)

          خب در عوض باکس اب بیشتر میتونی ببری اولویت باکس اب هست یادت رفته ها

        2. ممد ژانگولر

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (4148 ديدگاه)

          راست میگی منطق میگه اول باکس آب معدنی ?

      2. مهرشاد

        ۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        قرار نبود آب باهاش جا به جا کنه اون در مورد افزایش حجم باک بنزین حرف میزنم 😂😈👿🔪

  4. Khosrow

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    ماشین خوبیه / فقط یه کم همه چیش کجه ..

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. Farzad

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      طراحی گودزیلا به خوبی تداعی‌کننده جدش اسکای لاین می‌باشد و القاکننده حس برتری جویی فرهنگ ژاپنی است چهار چراغ گرد عقب امضا این خودرو و در تمام نسل ها بوده است .

  5. datsun

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3944 ديدگاه)

    طبق گفته همین سایت مدل های نیسمو در آینده ارزش کلکسیونی پیدا میکنن.

  6. Shirko

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (271 ديدگاه)

    بالاخره شتابش ۲.۹ یا ۲.۵ ؟؟؟؟؟؟

    1. OMID

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      نسخه نیسمو شتابش با مدل معمولی فرق داره

    2. مهرشاد

      ۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ۹۸ ۲.۵

  7. عطا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    این نسلش زیبا هست ولی بشدت یه نسل جدید میخواد.
    نمیدونم چرا ولی کم کم این حس بهم دست‌میده که نیسان از اینکه نسل جدید به خوبی این نسل نباشه حالا حالا ها قصد نداره حرکتی بزن !

    1. رضا

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آخر ت درگه

    2. car lover

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      جالبه بدونید جاپونیای اینستا ار سی و پنج رو ب خوبی سلفش ار سیوچار نمدونن(من خودم از فنای ار سیوپنجم البته)
      ینی اینی که اینقد خوبه و انقد فدایی داره تو یو اس همونیه که جی دی ام زیاد خوشش نمیاد(نه ک بدش بیادا قبلیارو بیشتر دوس)
      پس شما برو تو کف ار سیوچار و سیودو

      1. datsun

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3944 ديدگاه)

        جی دی ام بازها فقط ماشین های که تو ژاپن تولید شدن رو قبول دارن به شدت رو ماشینهای که فقط مخصوص بازار ژاپن تولید شدن تاکید دارن و قبول دارن مثلا از سوپرای جدید بسیار متنفر و خشمگین

        1. Car lover

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (688 ديدگاه)

          ب طور مجرد جی دی ام باشه رو نیستم
          هم باید مختص بازار داخلی جاپون باشه
          هم ب طور خاص باید ماشین خوبی باشه
          (طبق حرف شوما ان باکس باید تو جاپون از سوپرا امریکایی محبوب تر باشه اما ایا اینطوره)

      2. آسپیران دودکار

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        کار لوور جان طرز لهجه ت تو نوشتار یه جورایی خنده دار شده !عزیزم لهجه تهرونی این مدلی نیست ! لازم نیست ادای بچه تهرونیا رو دربیاری ! خودمونی باش….. راحت باش

        1. Car lover

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (688 ديدگاه)

          اگه محض جاپون منظورتونه عرض کنم حال ندارم رو حرف ز سه ثانیه نگه دارم و با وجود اینکه متولد تهرانم ولی علاوه بر اینکه هیچ علاقه ای به این شهر ندارم مشتاق بودم توی ی شهر دیگری بدنیا میومدم

  8. رضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    درسته طراحی قدیمیه ولی آخر درگه

  9. رزیتا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    نیسان GT-R یکی از ماشینای لوکسو اسپرت هستش که طراحی فوق العاده ای داره و یه سری ویژگیهای خاص خودشو داره که تو ماشینای دیگه نیستشو پرچم دار شرکت نیسان به حساب میادش و میشه گفت این ماشین یکی از سریعترنو سبکترین ماشینای اسکای لاین شرکت نیسان شناخته شده

  10. علیرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    با تمام احترام به سابقه ده ساله همین نسل زمان تغییر رسیده .

  11. ممد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    فیلم درگش هست تو شتاب اولیه بوگاتی رو هم میگیره

  12. حسین دهمرد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    واسه یه ماشین موتور جلو عجیبه این حجم از مهندسی. کاش نیسان یه موتور وسط بزنه ببینیم بهتر میشه یا نه.

    1. M سابق

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      حیف با ویندوز اومدم ایموجی خنده ندارم یه صفحه بزارم !
      مرد حسابی مگه نیسان نونواییه و سوپرکار موتور وسط سنگک دو رو خاشخاش که میگی بزنه ببینم چی میشه!

      1. حسین دهمرد

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        میتونی از
        خخخخخخخخخخ
        استفاده کنی.
        حتما یه دلیلی داشته که کوروت اصالتش رو ول کرده. البته نیسان وضعیت مالی جالبی نداره. و فکر نکنم حالا حالاها یه محصول کاملا جدید ارائه کنه. منم فقط از مهندسیش تعجب کردم. شایدم بر فرض محال بتونه با هندا یه محصول مشترک توسعه بدن که هزینه ها سرشکن بشه.

  13. Wade wilson

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    از ۲حالت خارج نیس ۲۰۰هزار پول پای gtr بدی
    ۱ عاشق باشی
    ۲ عاشق باشی
    ۳ بمب مایه باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا