مرحلهٔ مقدماتی، گروه آخر، شاسیبلندهای الکتریکی، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین کیا EV6 و تسلا مدل Y
مجموع آراء: ۱۲۶۷
آراء تسلا: ۷۲۵
آراء کیا: ۵۴۲
پیروز دوئل: تسلا مدل Y با کسب ۵۷ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
فولکسواگن ID.4 | شورلت بولت EUV |
شورلت بولت EUV | |
فورد موستانگ مکایی | اشکودا انیاک |
فورد موستانگ مکایی | |
تسلا مدل Y | کیا EV6 |
تسلا مدل Y | |
هیوندای آیونیک ۵ | نیسان آریا |
؟ |
نیسان آریا
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۰
پلتفرم: CMF-EV رنو-نیسان
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
چکیده: هنوز نسخهٔ تولیدی نهایی نیسان آریا برای بررسی و آزمایش در اختیار نشریات قرار نگرفته اما فرصت رانندگی با پروتوتایپ آن فراهم شده است و باید گفت از این خودرو بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم. واضح است که نیسان در ساخت آریا از بیش از یک دهه تجربه در زمینهٔ خودروهای الکتریکی و درک خریداران آنها بهره برده است و این چیزی است که اکثر رقبا از آن بیبهره هستند. حتی نمونههای پیشتولید این خودرو نیز کیفیت بالایی دارند و واضح است که آریا در بازار یک رقیب واقعی برای خودروهای الکتریکی متعدد با قیمت و اندازه مشابه خواهد بود.
هیوندای آیونیک ۵
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: E-GMP هیوندای-کیا
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
چکیده: اگر آیونیک ۵ نشانهای از برنامههای الکتریکی آیندهٔ هیوندای باشد، رقبا باید نگران شوند. این خودرو بهعنوان ویترین تکنولوژی نسل بعدی خودروهای الکتریکی هیوندای، تقریباً از همه لحاظ بسیار چشمگیر است. از پرفورمنس گرفته تا سرعت شارژ، خودروهای کمی با این قیمت توان رقابت با آیونیک ۵ را دارند. این خودرو که متمایز از همهٔ مدلهای بازار به نظر میرسد، چه در داخل و چه در خارج از تکنولوژیهای فوقالعادهای برخوردار است و رانندگی آرامشبخشی دارد. این یعنی تقریباً هیچ ایرادی را نمیتوان به آیونیک ۵ وارد دانست.
مقایسهٔ مشخصات فنی
نیسان آریا | هیوندای آیونیک ۵ | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۳۹۴ اسب بخار | ۳۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۰۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۹ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۰ ثانیه | ۱۳.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
باطری | ۸۷ کیلووات ساعت | ۷۰ کیلووات ساعت |
برد | ۴۰۰ کیلومتر | ۴۱۵ کیلومتر |
وزن | ۲۱۳۰ کیلوگرم | ۲۱۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۵۹۵ میلیمتر | ۴,۶۳۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۷۵ میلیمتر | ۳,۰۰۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۱۵ لیتر | ۷۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۴۷,۱۲۵ دلار | ۴۴,۸۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۰,۱۲۵ دلار | ۴۸,۳۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
محمدرضا
۱۶ فروردین ۱۴۰۱نیسان آریا قیمتش از همشون گرون تره حتی از gv60 هم گردن تره.چرا اینقدر گرونه.
ممد ژانگولر
۱۶ فروردین ۱۴۰۱چون یک خودروی زیبای ژاپنیه با گارانتی کمتر و ادعای بیشتر
آرم@ن
۱۶ فروردین ۱۴۰۱همونطور که تو متن اشاره شده هیچ إیرادی نمیشه از ایونیک گرفت و تو این چند وقت هم که معرفی شد خیلی خوش درخشید و دیروز هم یکی از مجلات که پدال خبرشو گذاشت تمجید کرد ازش دوباره
توی تمام موارد برتر از آریا هست،گارانتی محشری که داره و تقریبا دو برایر اریاس،بردش،حجم صندوق،قیمت خیلی کمتر و بنظرم طراحی گیراتر و خیلی شیک تر
اما نیسان هم خوب کار کرده ولی قیمتش خیلی بالاست
آرم@ن
۱۶ فروردین ۱۴۰۱دوئل قبل هم حیف شد کیا با ۵ تا رای کمتر باخت از تسلا.واقعا ماشین شایسته ای بود و موفقیت های زیادی کسب کرد تو مدت کم
Moon
۱۶ فروردین ۱۴۰۱کدوم .. برای یه نیسان 60.000 دلار پول میده ؟ ایونیک هم واقعا جذاب به نظر نمیرسه . رای من هیچکدوم ( کاش پدال یه رای هیچکدوم هم بزار )
OMID
۱۶ فروردین ۱۴۰۱رای ندی همون هیچ کدوم میشه
Moon
۱۶ فروردین ۱۴۰۱بالاخره ثبت نمیشه که چند نفر رایشون هیچکدوم
mos
۱۶ فروردین ۱۴۰۱قیمت پایه آریا در آمریکا ۴۷ هزار دلاره اینجا قیمت فول ترین نسخه زده شده.
2023 Nissan Ariya Prices Range from $47,125 to $60,125.
Raptor
۱۶ فروردین ۱۴۰۱چون نسخه فول نیسان با نسخه بیس ایونیک مقابسه شده،بخاطر اینکه مشخصات نسخه فول نیسان برابر با نسخه بیس ایونیک بقول دوستان
نسخه بیس نیسان رو اگه میزاشتن که شتابش مثلا ۷/۵ بود و ۲۲۰ اسب داشت!!!!!!!
امیر دهقان
۱۶ فروردین ۱۴۰۱آیونیک 5 در حال حاضر در آمریکا در دو نسخه پایه تک موتوره RWD و دو موتوره AWD عرضه میشه که نسخه پایه 225 اسب بخار قدرت داره ولی در اینجا ما نسخه AWD رو انتخاب کردیم
rezarsnewphone
۱۶ فروردین ۱۴۰۱سطحو حداقل مشخصات هیوندای رو بلد باش بعد تز بده مهندس بعدشم کلا الان مقطعیه که ماشینای برقی گرونند
Raptor
۱۶ فروردین ۱۴۰۱هیوندا تو تمام موارد سرتره
قیمتش هم از ۴۰ هزار دلار تا ۵۵ هزار دلار تو امریکا طبق چیزی که کار اند درایور گفته
amirmohammad
۱۶ فروردین ۱۴۰۱هرچی به مشخصات فنی و شرکتی نگاه میکنم هیچ دلیلی برای رای دادن به نیسان آریا نمیبینم جز اینکه طرفدار سخت ژاپن باشم
هیوندا ایونیک قیمت کمتر داره با مشخصات بهتر و نقد های خیلی مثبت تر
amirmohammad
۱۶ فروردین ۱۴۰۱چیز دیگه ای که الان متوجه شدم اینه که مشخصات مدل فول نیسان آریا با مشخصات مدل تقریبا پایه ایونیک مقایسه شده و با این وجود بازم مشخصات ایونیک بهتر هست
Mercedes- Benz
۱۶ فروردین ۱۴۰۱Nissan
مازیار
۱۶ فروردین ۱۴۰۱موجی که چند دهه قبل بلند شد و ژاپن روش سواره، امروز برای کره بلند شده و اثراتش در آینده دیده میشه و این جوایز هم نشونه آغاز جریان هست. نمونه بارزش هم جنسیس که دقیقا حکم لکسوس دهه نود رو پیدا کرده، تلفیق کیفیت و متریالی قابل قبول با قیمتی شگفت انگیز
البته بی انصافیه اگه الان بگیم کره به ژاپن رسیده اما با پیگیری سرعت پیشرفت هر دو کشور و با فرض ثابت موندنش براحتی میشه پیش بینی کرد که میرسه
بهزاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۱نیسان آریا نتنها در این دوئل بلکه یکی از بهترین برقی های بازاره و نیسان از هر نظر سنگ تمام گذاشته.
اختلاف قیمت این دو در بالاترین تیپ ۵ هزار دلاره که اینجا به اشتباه فاصله زیاد نوشته شده.
نیسان آریا اگه در تامین باتری و سایر متریال ها به مشکل نخوره فروش خوبی خواهد داشت.
امیر دهقان
۱۶ فروردین ۱۴۰۱در آمریکا، قیمت نسخه دو موتوره AWD آیونیک 5 از 48 هزار دلار و قیمت نسخه دو موتور AWD آریا از 60 هزار دلار شروع میشه
https://www.caranddriver.com/nissan/ariya
https://www.caranddriver.com/hyundai/ioniq-5
ارین صاحب جمعی
۱۶ فروردین ۱۴۰۱قطعا کره جنوبی و ایونیک
دکتر
۱۶ فروردین ۱۴۰۱هیوندای واقعا طراحی جذابی داره
seyedjavad.mercedesbenz
۱۶ فروردین ۱۴۰۱دوتاشون از نظر من جزو زیباترین کراس های الکتریکی هستن ، هردوشون فوق العاده برای استفاده خانوادگی و روزمره جذابن ، هردوشون قدرت خوبی دارن و بیشتر انتخاب سلیقه ای هست که شخصا بخاطر علاقه بیشترم به طراحی نیسان ، نیسانو انتخاب میکنم
rezarsnewphone
۱۶ فروردین ۱۴۰۱انتخاب من هیچکدومه چرا کراس اور برقی 😐
rezarsnewphone
۱۶ فروردین ۱۴۰۱خدای سدان های برقی بهتر نیستن؟ برد بهتر ایزودینامیک بهتر سرعت بهتر
ALIREZA
۱۶ فروردین ۱۴۰۱آقا شاهین سلام و عرض ارادت آخرین به روز رسانی تسلا مدل y واسه چه سالیه ؟
M.Kkarimi
۱۶ فروردین ۱۴۰۱قشنگ تعصب از لایک و دیسلایک ها و رای ها میباره …!!
Jdm باز
۱۶ فروردین ۱۴۰۱هر دو خوب بودن واقعا نمیشه یکیو انتخاب کرد اما بخاطر علاقه به ژاپنی ها و همچینین طراحی زیباتر به نیسان رای دادم
پدرام
۱۶ فروردین ۱۴۰۱با اینکه هیوندای خیلی ارزون تره اما اصلا با طراحی اش حال نمی کنم آریا به نظرم زیباتره
Mf1
۱۶ فروردین ۱۴۰۱طراحی افتضاحی داره نیسان ولی اسم قشنگی داره آریا ولی هیوندا طراحی ساده وزیبایی داره
شهر نشین
۲۹ فروردین ۱۴۰۱از لایک کردنم پشیمونم
samurai
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ماشینای کرره چینی بی ارزشن اولش شاید رو کاغذ خوب باشن ولی زود بی کیفیتی خودشونو نشون میدن واسه همین دسته دومشون کم ارزشن کلا گرره چین مالزی ویتنام .. کشورای درجه دو و سه هستن با زاپن و المان و دو سه تا کشور دیگه (ایتالیا انگلیس.. ) خیلی فاصله دارن