مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه آخر، شاسیبلندهای الکتریکی، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین شورلت بولت و فورد موستانگ مک-ای
مجموع آراء: ۱۱۰۲
آراء فورد: ۸۰۷
آراء شورلت: ۲۹۵
پیروز دوئل: فورد موستانگ مک-ای با کسب ۷۳ درصد از کل آراء
نیسان آریا
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۰
پلتفرم: CMF-EV رنو-نیسان
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی باطری: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین پیشرو در این کلاس با کیفیت بالا، سواری راحت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مناسب، برد مناسب، طراحی هوشمندانهٔ کنسول مرکزی
نقاط منفی: مصرف انرژی میتوانست بهتر باشد، صندوق بار کوچکتر از رقبا، قیمت گران در تیپهای بالایی، رانندگی نهچندان هیجانانگیز
چکیده: نیسان آریا با طراحی فوقالعاده شیک و کیفیت بالای کابین و همینطور سرعت و برد مناسب، برای خانوادههایی که قصد حرکت به سمت خودروهای تمام الکتریکی را دارند یکی از بهترین انتخابها محسوب میشود
تسلا مدل Y
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۱۹
پلتفرم: –
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
گارانتی باطری: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: قوای محرکه سرحال، صندوق بار جادار، تکنولوژیهای پیشرفته با قابلیت استفادهٔ آسان، کاربردیتر از مدل ۳، برد قابلاطمینان، شبکهٔ شارژ گسترده
نقاط منفی: هندلینگ بهاندازهٔ مدل ۳ جذاب نیست، کیفیت ساخت پایین، هماهنگی و دقت ساخت کابین نیاز به بهبود دارد، وابستگی بیش از حد نمایشگر لمسی برای تنظیمات ساده
چکیده: مدل Y هرچند کاربردیتر و جادارتر از مدل ۳ است اما لذت رانندگی آن را ندارد و در راحتی سواری هم بهترین این کلاس نیست و به همین دلیل، در بازار کراساوورهای الکتریکی قانعکنندهتری با نشان غیر تسلا میتوان پیدا کرد
مقایسهٔ مشخصات فنی
تسلا مدل Y دوربرد | نیسان آریا AWD | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۳۸۴ اسب بخار | ۳۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۱۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۷ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۹ ثانیه | ۱۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
باطری | ۸۰ کیلووات ساعت | ۸۷ کیلووات ساعت |
مصرف انرژی | ۱۷.۱ کیلووات ساعت | ۲۲.۵ کیلووات ساعت |
برد | ۵۳۰ کیلومتر | ۴۲۵ کیلومتر |
وزن | ۱۹۹۰ کیلوگرم | ۲۱۳۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۵۰ میلیمتر | ۴,۵۹۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۹۰ میلیمتر | ۲,۷۷۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۸۵۴ + ۱۱۷ لیتر | ۴۱۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۶۷,۴۴۰ دلار | ۶۰,۱۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Reza Waffen SS
۲۵ مهر ۱۴۰۱تسلا مدل Y : لایک
نیسان آریا : دیسلایک
Payfast
۲۵ مهر ۱۴۰۱اینا مگه کراس اوور حساب نمیشن؟
حامد
۲۵ مهر ۱۴۰۱احساس اعتماد بیشتری به نیسان دارم تا تسلا
Reza Waffen SS
۲۵ مهر ۱۴۰۱صفحه نمایش بزرگ واسه سیستم ناوبری و سرگرمی مناسب تره ولی سلیقه ها متفاوته
بی حاشیه
۲۵ مهر ۱۴۰۱داشبورد نیسان با آدم حرف میزنه
اون تلوزیون چیه تسلا چسبونده وسط پلاستیک خشک یا اون دنده برف پاک کنی بی روح
Iman99
۱ آبان ۱۴۰۱تسلا مدل y از همه نظر خیلی بهتره فقط به جدول مقایسه آمار و ارقام توجه کنید تا ببینید در تمام پارامتر ها تسلا چقدر جلو تر و بهتره
مهران
۲۵ مهر ۱۴۰۱تسلا انگار تی وی خونه رو آورده چسبونده داشبورد.
من نیسان رو قطعا انتخاب میکنم👌
محمدرضا
۲۵ مهر ۱۴۰۱در بحث مهندسی فنی هنوز هیچ خودرو سازی نتونسته به تسلا برسه.
شتاب عالی با مصرف برق کم تر که هزینه شارژ رو کاهش میده.
علاوه بر این که مصرف برق کمتری که داره خیلی از آریا جادار تره هم برای بار هم سرنشین.
کرگدن باواریا
۲۵ مهر ۱۴۰۱قطعا نیسان هم طراحی پخته تری داره هم داشبورد و کنسول حس خوبی میده و مثل تسلا عجیب و غریب نیست ؛ به شخصه نبود پشت امپر برام قابل تحمل نیست
مهران
۲۵ مهر ۱۴۰۱نمیدونم چرا احساس میکنم طرفدارای تسلا دید احساسی و متعصبانه دارن…
بی حاشیه
۲۵ مهر ۱۴۰۱بله یک زمانی پدال مطلبی گذاشت که طرفدار های تسلا مالک مک ای رو تهدید به قتل کردن:/
مازیار
۲۵ مهر ۱۴۰۱عجیبه که با این همه سرمایه گذاری، مشکل کیفیت و دقت پائین ساخت و مونتاژ داخل اتاق شامل همه مدلهای تسلا میشه
کسرا
۲۲ آبان ۱۴۰۱آمار فروش تسلا را با آریا مقایسه کن….
ارش
۲۵ مهر ۱۴۰۱طراحی برتر و کیفیت مناسب دلیل رای به نیسان
شاعر
۲۵ مهر ۱۴۰۱تسلا پیشرو در تولید محصولات برقی محسوب میشه و قابل احترام
بعضی ها میگن پدر خودرو سازی جهان!
واقعا این جمله از بیخ و بن غلطه و مورد تایید من نیست
پدر خودرو سازی جهان مرسدس و فورد هستن که تقریبا همزمان و در دو قاره متفاوت شروع به جا انداختن وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی کردن
ولی پدر خودرو سازی مبتنی بر برق و باتری قطعا تسلا هست
تسلا با تکنولوژی که بنظرم هنوز برتر از رقباش که مرسدس و ریویان و لوسید هستند داره پیش میره و جایگاه اولش رو حفظ کرده
اینکه ما از شخصیت ایلان ماسک بخاطر حاشیه هاش خوشمون نمیاد با تاثیری که ایلان ماسک روی تکنولوژی گذاشته متفاوته
ایلان ماسک فارغ از حاشیه هاش انسان تاثیر گذاریه و از لحاظ کار آفرینی و پیشبرد تکنولوژی و تاثیرش بر جامعه بشری در سطح بیل گیتس و استیو جابز می بینمش
همه ی اینها رو گفتم چون برام عجیب بود دوستان به نیسان امتیاز بیشتری دادن تا تسلا
هر چند که تسلا ماشین بهتریه
بین شخصیت صاحب کمپانی با محصول ساخت کمپانی اختلاف بزارید 😁
منم ایلان ماسک رو بخاط حاشیه هاش با زن جانی دپ و بالا پایین کردن دوج کوین و …. دوس ندارم ولی تسلا مدل ایگرگ واقعا محصول بهتریه نسبت به نیسان
میدونم دیسلایک میدین ولی تو زندگیم همیشه سعی کردم اونی که درسته رو بگم هر چند بقیه نپسندن.
و البته نظر اونهایی که واقعا نیسان رو می پسندن قابل احترام هرچند که بنظر من بین این دو تا تسلا انتخاب بهتریه 😉
RezaRs
۲۵ مهر ۱۴۰۱مدل ایگرگ 😕
datsun
۲۵ مهر ۱۴۰۱پیشرو!!!
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱اره پیشرو !!!!!!!!!!!!
datsun
۲۵ مهر ۱۴۰۱نیسان لیف اولین الکتریکی تولید انبوه در سراسر جهان بود میلاد ز البته اگه به پدال بر نمیخوره و حذفش نمیکنه چون ما جوابی که میدیم به این کاربر پدال سریع حذفش میکنه گاهی توهم توطئه میزنم راجب این کاربر
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱داداش اولین اخرین رو ولش کن . بابا یه زمان امپراطوری هخامنشیان هم توی دنیا حرف اول رو میزد ولی الان چه پخی هستیم ؟ الان رو بچسب . امروز ما توان الکتریکی سازی جاپن رو میبینیم که به طرز وحشتناکی از بقیه عقبتره . الان نیسان چه سدان الکتریکی داره که پرفورمنسش در حد و اندازه مدل اس پلاد باشه ؟ الان سوپراسپرت نیسان جلوی شاسی بلند الکتریکی تسلا به بدترین و فجیع ترین شکل تحقیر میشه و تو رو خدا با مقایسه جاپن و امریکا بقیه رو نخندونین . جاپنی که هر چی داره زیر سایه امریکاس . جاپنی که اگه کمک های نظامی و مالی امریکا بهش نبود تا الان هزار بار زیر موشک های کره شمالی و چین تیکه تیکه شده بود .
شاعر
۲۵ مهر ۱۴۰۱نظر “منه”
نظر شما هم محترم
رامین سپهری
۲۷ مهر ۱۴۰۱ایلان ماسک الان بین ایرانی های تحت فیلترینگ خیلی هم داره محبوب میشه شما کجایی که بیخبری؟!
d1123
۲۵ مهر ۱۴۰۱سوال نداره، مشحصا تسلا مدل Y بهتره.
هم توی اعداد و هم در کل
Alan.r
۲۵ مهر ۱۴۰۱آریا زیباتره کابین بسیار بهتری داره از نظر پرفورمنس هم تقریبا برابرند کیفیت ساخت نیسان به مراتب بالاتره و قابل اطمینان تره
یوسف
۲۵ مهر ۱۴۰۱وقتی این دوتا ماشین رو نگاه میکنم به نظر میاد که پلت فرم شون یکیه و خیلی شبیه هم هستن از نظر فرم اطاق….. شاید هم اشتراک هایی با هم دارن….
درسته یا من اینجوری حس می کنم….
matin
۲۵ مهر ۱۴۰۱(کیفیت ساخت پایین)
هممله باعث میشه به اریا رای بدم
Hadi
۲۵ مهر ۱۴۰۱نیسان 👍🏼
ولی باید بردش بیشتر بود…
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۵ مهر ۱۴۰۱سلامتی آریا و آریایی
A.A.S
۲۵ مهر ۱۴۰۱بی شک نیسان
Reza
۲۵ مهر ۱۴۰۱نیسان آریا بهتره 👍🌷
RezaRs
۲۵ مهر ۱۴۰۱از دید فنی که همه جوره تسلا یکم منطقی نگاش کنین عزیزان پدالی
مصرف برق کمتر /با باتری کوچیکتر برد بیشتر / با قدرت کمتر( فک کنم کمتر اعلام کردن مث bmw) شتاب بهتر
ولی وای اریا چقدر خوشکله هم کابین هم بیرون انتخابم دلی اریاس منطقی مدل y ولی خیلی از طراحی مدل y بدم میاد راستش ولی خیلی جالبه فیلتر هپا داره توی هود های ازمایشگاه های میکروبولوژی هم از این فیلترا استفاده میشه برا استریل کردن محیط
مهردادکمال
۲۶ مهر ۱۴۰۱گاهی نیسان طرحای بسیار قشنگی میسازه که هوش از سر میبره مثل مورانو* ۳۵۰ *gtr50 اسکای لاین و خیلی مدل های افسانه ای دهه ۷۰ و این مدل اخیر که تسلا جلوش خیلی قزمیت بنظر میاد