بر اساس اخبار منتشر شده، ظاهراً نیسان GT-R برقی به تکنولوژی باتری حالت جامد مجهز خواهد شد.
ژاپنیها به دنبال یک پیشرفت بزرگ در زمینه توسعه خودروهای بدون آلایندگی هستند و میخواهند در محصولات اسپرت آتی خود از باتریهای حالت جامد استفاده کنند. نیسان هماکنون در حال تأسیس خط تولید آزمایشی باتریهای حالت جامد در کارخانه یوکوهاما ژاپن است و میخواهد تا سال ۲۰۲۸ تولید انبوه خودروهای برقی مجهز به این نوع باتریها را شروع کند. باتریهای موردبحث میتوانند باعث ایجاد تحول در رشد خودروهای برقی شوند چراکه از تراکم قدرت بالاتر برخوردار بوده و میتوانند شعاع حرکتی بیشتری را نسبت به باتریهای لیتیومی فعلی فراهم کنند. زمانی که رسانهها از ایوان اسپینوزا نایبرئیس برنامهریزی تولید نیسان درباره اینکه کدام خودروها به این نوع باتریها مجهز خواهند شد سؤال پرسیدند او گفت:
شما میتوانید خودروهای متنوعی را تصور کنید زیرا در نصف فضای اشغال شده توسط باتریهای فعلی امکان نصب باتریهای حالت جامد وجود دارد و بنابراین به راحتی میتوان از آنها در خودروهای اسپرت بهره برد
اسپینوزا خاطرنشان میسازد آماده گفتوگو درباره هزینه تولید این باتریها نیست اما به خوبی میداند که این امر در آغاز کار میتواند هزینه بالایی را طلب کند. او میافزاید:
هرچقدر این تکنولوژی بالغ شود هزینهها کاهش خواهد یافت و به خاطر تراکم انرژی بالاتر شما نیازمند متریال کمتر به منظور رسیدن به قدرت مشابه باتریهای فعلی خواهید بود که این امر باعث خواهد شد باتری حالت جامد از نظر هزینه تولید رقابتی باشد
باتریهای حالت جامد احتمالاً برای اولین بار در نسخه تولیدی کانسپت هایپر فورس که جانشین معنوی و رادیکال نیسان GT-R به شمار میرود استفاده خواهند شد. این پرچمدار خاص محصولی ایده آل برای معرفی باتری حالت جامد نیسان است. اسپینوزا با اشاره به همین موضوع میگوید:
شما میتوانید باتری حالت جامد را در خودروهای کوچک نصب کنید زیرا فضای کمتری را اشغال کرده و فضای کابین را به حداکثر میرسانند.
javad-bmw
۷ شهریور ۱۴۰۳نیسان GTR برقی واسم مهم نیست.
از هر چی دوس دارن استفاده کنن.
داریم موتور هایی مثل RB24 , RB26 رو دور میندازیم و به جاش از موتور جارو برقی استفاده میکنم ، چه اهمیتی داره که چه نوع باطری روی این بی روح میزارن.
SMS
۷ شهریور ۱۴۰۳زیبا و قوی باشه مهم نیست برقی باشه هرچند به جذابیت بنزینی نیست
Ahmad
۷ شهریور ۱۴۰۳نیسان دمش گرم باطری های حالت جامد فوقالعاده هست واقعا اینطوری که اینا گفتن اگه ۱۳۶۰ اسب بخار داشته باشه تقریبا میشه گفت کل تمام ماشین ها رو میخابونه همین طوری که نسل های قبل انجام میدادن و اینکه هم فراری هم نیسان گفتن ابر خودرهای برقی امضای صدا خودشون رو دارن که واقعا معرکه الان هم دقیق به این هایپر فورس و توجه به جزئیات اش رو میبینم تازه میفهمم چه قد دیوانه وار قشنگه
آرین
۷ شهریور ۱۴۰۳دم پدال گرم آپشن ویرایش رو بلاخره اضافه کردن
amirkhanzadeh
۷ شهریور ۱۴۰۳خیلی وقته بود داداش
Kiarash
۷ شهریور ۱۴۰۳واقعا نیسان از همچین کاری خودشو و ماشین باز ها رو ناراحت کرده
البته اگه ناراحت بود این کار رو نمی کرد متاسفانه
NISSAN
۷ شهریور ۱۴۰۳بابا ایول داری نیسان….
امیرعلی باقری
۷ شهریور ۱۴۰۳بابا دیگه gtr به صدا اگزوزش مینازه
اینو چرا برقی کردین؟
Alireza.Gil
۷ شهریور ۱۴۰۳گودزیلای برقی !!!مارمولکی بیش نیست
.
۷ شهریور ۱۴۰۳راجب طراحیش… 😔
امیر
۷ شهریور ۱۴۰۳طراحیش مزخرفه
لایک چیتانز
۷ شهریور ۱۴۰۳چه ظاهر چرتی
حیف نیسان gt.r😐
Hooman
۷ شهریور ۱۴۰۳اصلا قشنگ نیست به نظر من
امیر جام خانه
۸ شهریور ۱۴۰۳کاری ندارم برقی شده ولی باز عاشقشم چون قدرت خودشو داره هم باز می تونه مچ تمام رقبا رو بخابونه بعد طراحیش هم الان یکم به چشم ما بد میاد وقتی همه ماشین ها برقی بشن زیبای این به چشم میاد مثل اوایل سال تولید r35 که بعضی ها اصلا طراحی شو دوس نداشتن ولی بعد ها عاشقش شدن )))»/
nima.jdm
۱۶ شهریور ۱۴۰۳مرگ جی تی ار افسانه ای