نیسان آریا نیسمو با ۴۳۰ اسب بخار قدرت احتمالا عملکرد بهتری از آیونیک 5N خواهد داشت.
برند ژاپنی نیسان پس از رونمایی از نسخه نیسمو مدلهای GT-R، اسکایلاین و Z به سراغ شاسیبلند برقی تازهاش یعنی آریا رفته است. این شاسیبلند متوسط در جریان نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۴ رونمایی شد و خوشبختانه قرار است بهزودی راه خود را به بازار پیدا کند.
نیسان برنامه دارد تا آریا نیسمو را در دو نسخه متفاوت رونمایی کند؛ نخست مدل پایه خواهد بود که به دو موتور الکتریکی با توان تولید ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتنمتر گشتاور مجهز خواهد شد. موتورهای یادشده هم نیروی خود را از بسته باتری ۶۶ کیلووات ساعتی دریافت میکنند. نمونه دیگر این خودرو از باتری ۹۱ کیلووات ساعتی بهرهمند خواهد شد که درنتیجه آن، به ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور دسترسی خواهد داشت.
نکته منفی ترکیب برند نیسمو با آریا این است که هم شاسیبلند است و هم برقی! هر دو این مولفهها باعث سنگینتر شدن آریا نیسمو میشوند. نسخه سبکتر و پایه این خودرو ۲۰۸۰ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه نمونه سنگینتر و بالارده از مرز ۲۲۰۰ کیلوگرم عبور میکند.
هرچند معرفی یک نسخه نیسمو از یک محصول عادی بهمعنای ورود یک خودرو با تمرکز روی عملکرد است اما نیسان از ارائه اعداد و ارقام مربوط به عملکرد این خودرو خودداری کرده است. از آنجا که بهترین نسخه آریا عادی میتوانست بهلطف بهرهوری از موتور برقی با ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور تنها در عرض ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، انتظار میرود نسخه نیسمو عملکردی بهتر از این را به نمایش بگذارد.
از امکانات موتوری آریا نیسمو که گذر کنیم میبینیم که ظاهر آن هم حرفهایی برای گفتن دارد؛ استفاده از رینگها ۲۰ اینچی دور تایرهای ۲۲۵/۴۵ R20 در هر دو محور خودرو درکنار اسپلیتر، گلگیر جانبی و دیفیوزر جدید با رنگبندی قرمز و سیاه نیسمو در تمام رنگهای بدنه از ویژگیهای خاص این خودرو به شمار میروند. در این نسخه، صندلیهای جلو بزرگتر از قبل شدهاند و از دوخت قرمز و نشان نیسمو برای ارائه فضای جدید استفاده میکنند.
نیسان قول داده که آریا در مواجهه با سرعت بیشتر و پیچها سختتر فرمانپذیری بهتری را از خود نشان دهد. به لطف پیشرفت فناوری در نسخه نیسمو، پاسخ پدال گاز بهتر از قبل شده و سریعتر فرامین راننده را به واقعیت تبدیل میکند. از آنجا که برخلاف سایر مدلهای نیسمو، آریا فاقد صدای پیشرانه و اگزوز است، سازنده دست به خلاقیت زده و از صدای مصنوعی در آن استفاده کرده است اما نه صدای اگزوز؛ با فشردهشدن پدال گاز نیسان آریا میتوان صدای ضبطشده خودروهای فرمول E را شنید.
نیسان اولین خودروسازی نیست که نسخه قویتر و با عملکرد بهتری از یک کراساوور شهری را رونمایی کرده است؛ پیشتر برندهای شرقی دیگری چون کیا و هیوندای از مدلهای EV6 GT و آیونیک ۵ N رونمایی کرده بودند که البته نسبتبه آریا نیسمو قدرت کمتری دارند. بر پایه اعلامیه نیسان، آریا نیسمو فعلا در بازار داخلی ژاپن عرضه میشود. گویا این برند ژاپنی بهزودی قصدی برای معرفی این خودرو در بازار اروپا یا آمریکای شمالی ندارد. نظر شما درباره نیسان آریا نیسمو چیست؟
PegaSus
۲۱ بهمن ۱۴۰۲چقد طراحیش باحال و دوست داشتنیه… داخلشم عالیه فقط ایکاش کلاسترش با مانیتور یکپارچه نبود 😕
Kktoos
۲۱ بهمن ۱۴۰۲از معدود برقی های باحاله اسمشم قشنگه
Piero Ferrari
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ری را کاشکی شبیه این بود
m
۲۱ بهمن ۱۴۰۲آریا رو گفتید 430
اما ایونیک که 600 اسب هست
چه جوری 600 از 430 میتونه کوچک تر باشه!!
اشتباه نوشتید
Taha Ayoobi
۲۱ بهمن ۱۴۰۲هی میخونم آریا فک میکنم ایرانیه
phonix
۲۱ بهمن ۱۴۰۲کلا نیسان عجیب اسم ایرانی زیاد میزاره
قشقایی کاجار اریا و..
همایون
۲۲ بهمن ۱۴۰۲آیونیک ۵n نسبت به آریا ۱۷۰اسب بیشتر و 140نیوتن گشتاور بیشتر داره بعدچجوری از آریا ضعیفتره؟!!!
mehran
۲۲ بهمن ۱۴۰۲پاراگراف دوم عدد اسب بخار نوشته نشده ، نسخه مدل پایه با توان …اسب بخار قدرت
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۲حقیقت نداره، شایعه دروغ بود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۲بنلی آلمان 😆😁😄😃😀
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۲سر کار رفتید دوستان، چنین چیزی نداریم
آریا هَستِم
۲۳ بهمن ۱۴۰۲خب الان من میرم ژاپن جلو درب نمایندگی نیسان
به دلیل شباهت اسمم به این ماشین یکی رایگان میگیرم برای اعلام رضایت🗿🙇🗿