نیسان مگنیت فیسلیفت ملایمی را تجربه کرده و حالا در نسخهٔ فرمان چپ هم تولید خواهد شد تا در بازارهای بیشتری در سراسر جهان عرضه شود.
نیسان در اواخر سال ۲۰۲۰، کراساوور کوچک و ارزانقیمتی بنام مگنیت را معرفی کرد. این خودرو در درجهٔ اول برای بازار هند در نظر گرفته شده بود اما در بازارهای فرمان راست دیگری مثل آفریقای جنوبی هم عرضه شد. حال نیسان نسخهٔ فیسلیفت این خودرو را معرفی کرده و خبر مهم اینکه مگنیت جدید حالا در نسخۀ فرمان چپ هم تولید و در بازارهای بینالمللی بیشتری عرضه خواهد شد. به لطف تولید نسخهٔ فرمان چپ، مگنیت راهی ۴۷ بازار بینالمللی جدید خواهد شد و تعداد کل بازارهای آن را به بیش از ۶۵ کشور مختلف افزایش خواهد داد. البته این کراساوور کوچک همچنان در کارخانهٔ چنای در هند تولید خواهد شد یعنی جایی که تا امروز بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه مگنیت تولید کرده است.
طراحی بیرونی مگنیت جدید کاملاً آشنا به نظر میرسد زیرا تغییرات فیسلیفت این کراساوور کوچک ژاپنی جزئی بوده است. مهمترین تغییر ظاهری این خودرو جلوپنجرهٔ جدید و عریضتر است که با صفحه محافظ بزرگتری در پایین همراه خواهد بود. در عقب نیز هرچند فرم کلی چراغها دستنخورده باقیمانده ولی حالا دودی شده و از گرافیک جدیدی بهره میبرند. ریلهای روی سقف کاربردی و فاصلهٔ ۲۰۵ میلیمتری از زمین هم علیرغم طول زیر ۴ متر خودرو، به ایجاد حال و هوای شاسیبلند مانند کمک کرده است.
در داخل، بزرگترین تغییر استفاده از روکش چرمی قهوهای روشن روی داشبورد، درها و صندلیها است که فضای کابین را از آن حالت اقتصادی قبلی خارج کرده است. دیگر قسمتهای داخل خودرو مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم اما بدون تغییر باقیماندهاند. ازجمله امکانات و تجهیزات مگنیت بسته به تیپ میتوان به داشکم، نورپردازی داخلی چندرنگ و سیستم صوتی Arkmys اشاره کرد. این خودرو بهصورت استاندارد به شش ایربگ هم مجهز است ولی خبری از سیستمهای کمکراننده نخواهد بود.
مگنیت روی پلتفرم CMF-A+ ساخته شده که در رنو کایگر و ترایبر هم استفاده شده است. این خودرو با یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر تولید میشود که در نسخههای تنفس طبیعی با ۷۲ اسب بخار قدرت و توربو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت قابل انتخاب خواهد بود. انتقال نیروی هردو موتور بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت میگیرد اما برای موتور تنفس طبیعی گیربکس پنج سرعتهٔ AMT و برای نسخهٔ توربو گیربکس CVT هم قابل انتخاب خواهد بود. برای این کراساوور کوچک اما خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست.
نسخهٔ فیسلیفت مگنیت در هند با قیمتی از ۶ میلیون روپیه معادل ۷,۱۳۰ دلار تا ۱۱.۵ میلیون روپیه معادل ۱۳,۷۰۰ دلار عرضه میشود. ازجمله رقبای این کراساوور ژاپنی میتوان به سیتروئن C3، هیوندای ونیو، کیا سونت، ماروتی سوزوکی برزا، تاتا نکسون، ماهیندرا XUV3XO و رنو کایگر اشاره کرد.
علی منصوری
۱۵ مهر ۱۴۰۳چه قیمت رقابتی محشری و چقدرم نسبت به قیمتش ارزش خرید داره، چ رنگ شیک و قشنگیم داره متأسفانه تو ایران ک از این فرصتها و این داستانها نیست ک قیمتش ۲۰۰% فرق میکنه اگه بیاد….چیزی بنام طبقه وسط دیگه نیست یا دارن یا برا مردم مملکتم شده رویا خرید ماشین
هراکلیوس
۱۵ مهر ۱۴۰۳این هفت هزار تا بعد ری را 20هزار دلار اینجاست که باید بگیم ……. ایرانخودرو و سایپا
امین
۱۵ مهر ۱۴۰۳ریرا قابل قیاس نیست با این
amirkhanzadeh
۱۵ مهر ۱۴۰۳قیمتش مفته
با قیمت پراید تو عراق زمانی که صادر می شد تقریبا برابره 🤣
ممد ژانگولر
۱۵ مهر ۱۴۰۳خداروشکر هنوز هستن کمپانیهایی که به فقرا اهمیت میدن . جوانمردی هنوزم زندست و نمرده. شرف یعنی این ماشینی بفروشی در حد ظاهر لامبورگینی اوروس با قلب تپنده گنجشک . پولشم اگه نگیرن که واقعا دستشون درد نکنه .
منصور
۱۵ مهر ۱۴۰۳شخصا اینو به گرانترین ماشین چینی ترجیح میدم
مهدی
۱۵ مهر ۱۴۰۳از نظر قیمت و کیفیت شگفت انگیزه
اکبر
۱۶ مهر ۱۴۰۳البته کلا از دم قسط هستش هندی ها به جای موتور سیکلت اینو می خرن
hosen
۱۵ مهر ۱۴۰۳این ماشین علنا مفته قیمتش!
دست خوش نیسان
Mhosein
۱۵ مهر ۱۴۰۳تقریبا سه هزار دلار از پارس ارزونتره
احسان
۱۵ مهر ۱۴۰۳هم قیمت سهند کارخانه (تقریبا) ،یعنی اگر ایران خودرو و سایپا هم نبودند ما لنگ ماشین نمی موندیم چون اکثر مردم شاید وسعشون ماشین بیست هزار دلاری نرسه(حداقل ماشین قشر کم درآمد آمریکا) اما حداقل هفت هزار دلار (و کارکرده شش و پنج هزار دلار) میرسه.
موتور یک لیتری سه سیلندر اندازه یک و نیم لیتری چهارسیلندر m15 سایپا قدرت داره(تقریبا) ،استایل عالی،داشبورد فوق العاده و از همه مهمتر شش ایربگ.( یعنی ماشین یک میلیاردی ایران معادل ۱۶ هزار دلار (دنلاپلاس) هم شش ایربگ نداره.
امیررضا
۱۵ مهر ۱۴۰۳نمیخوام از ریرا دفاع کنم ولی موتور 70 اسبی با این دیزاین مزخرف کابین رو با طراحی به روز ریرا یا موتور 160 اسبیش مقایسه نکنید
بابا یارو اندازه 206 هم نیست اونوقت ریرا
به نظرم در برابر تارا هم حرفی نداره
datsun
۱۵ مهر ۱۴۰۳همین با ۱۰۰ اسب شتابش با ریرا برابر!! اون مدل ۷۰ اسبی هم شتابش ۱۲.۵ !؟ مصرف سوخت هم۵ تا ۵.۵ برو با ریرا حال کن
Nismo
۱۵ مهر ۱۴۰۳160 اسب ایرانی برابری میکنه با 70 اسب ژاپنی
Taha Ayoobi
۱۵ مهر ۱۴۰۳چقدر ارزونهههه
Yaghoob
۱۵ مهر ۱۴۰۳قیمت استثنایی
شش ایربگ
طراحی جالب
برند نیسان
javad-bmw
۱۵ مهر ۱۴۰۳اینو چک کنید جالبه
برای بازار هند هست
https://ic.maxabout.us//misc/infographics/car-infographics//Nissan-Magnite-Detailed-IG.jpg
LAND CRUISER 70
۱۵ مهر ۱۴۰۳بزودی به همراه نسل جدید کیکس چهارچرخ محرک و
قشقایی دف جلو و ناوارا و فرانتیر
تو کشورهای حوزه خلیج فارس GCC عرضه میشه
علی
۱۶ مهر ۱۴۰۳بین رقبا کوئیک رو ننوشتید : )