نیسان

معرفی نیسان مگنیت جدید، کراس‌اوور کوچک با قیمت 7 هزار دلار

نیسان مگنیت فیس‌لیفت ملایمی را تجربه کرده و حالا در نسخهٔ فرمان چپ هم تولید خواهد شد تا در بازارهای بیشتری در سراسر جهان عرضه شود.

نیسان در اواخر سال ۲۰۲۰، کراس‌اوور کوچک و ارزان‌قیمتی بنام مگنیت را معرفی کرد. این خودرو در درجهٔ اول برای بازار هند در نظر گرفته شده بود اما در بازارهای فرمان راست دیگری مثل آفریقای جنوبی هم عرضه شد. حال نیسان نسخهٔ فیس‌لیفت این خودرو را معرفی کرده و خبر مهم اینکه مگنیت جدید حالا در نسخۀ فرمان چپ هم تولید و در بازارهای بین‌المللی بیشتری عرضه خواهد شد. به لطف تولید نسخهٔ فرمان چپ، مگنیت راهی ۴۷ بازار بین‌المللی جدید خواهد شد و تعداد کل بازارهای آن را به بیش از ۶۵ کشور مختلف افزایش خواهد داد. البته این کراس‌اوور کوچک همچنان در کارخانهٔ چنای در هند تولید خواهد شد یعنی جایی که تا امروز بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه مگنیت تولید کرده است.

طراحی بیرونی مگنیت جدید کاملاً آشنا به نظر می‌رسد زیرا تغییرات فیس‌لیفت این کراس‌اوور کوچک ژاپنی جزئی بوده است. مهم‌ترین تغییر ظاهری این خودرو جلوپنجرهٔ جدید و عریض‌تر است که با صفحه محافظ بزرگ‌تری در پایین همراه خواهد بود. در عقب نیز هرچند فرم کلی چراغ‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده ولی حالا دودی شده و از گرافیک جدیدی بهره می‌برند. ریل‌های روی سقف کاربردی و فاصلهٔ ۲۰۵ میلی‌متری از زمین هم علیرغم طول زیر ۴ متر خودرو، به ایجاد حال و هوای شاسی‌بلند مانند کمک کرده است.

در داخل، بزرگ‌ترین تغییر استفاده از روکش چرمی قهوه‌ای روشن روی داشبورد، درها و صندلی‌ها است که فضای کابین را از آن حالت اقتصادی قبلی خارج کرده است. دیگر قسمت‌های داخل خودرو مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم اما بدون تغییر باقی‌مانده‌اند. ازجمله امکانات و تجهیزات مگنیت بسته به تیپ می‌توان به داشکم، نورپردازی داخلی چندرنگ و سیستم صوتی Arkmys اشاره کرد. این خودرو به‌صورت استاندارد به شش ایربگ هم مجهز است ولی خبری از سیستم‌های کمک‌راننده نخواهد بود.

مگنیت روی پلت‌فرم CMF-A+ ساخته شده که در رنو کایگر و ترایبر هم استفاده شده است. این خودرو با یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر تولید می‌شود که در نسخه‌های تنفس طبیعی با ۷۲ اسب بخار قدرت و توربو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت قابل انتخاب خواهد بود. انتقال نیروی هردو موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد اما برای موتور تنفس طبیعی گیربکس پنج سرعتهٔ AMT و برای نسخهٔ توربو گیربکس CVT هم قابل انتخاب خواهد بود. برای این کراس‌اوور کوچک اما خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست.

نسخهٔ فیس‌لیفت مگنیت در هند با قیمتی از ۶ میلیون روپیه معادل ۷,۱۳۰ دلار تا ۱۱.۵ میلیون روپیه معادل ۱۳,۷۰۰ دلار عرضه می‌شود. ازجمله رقبای این کراس‌اوور ژاپنی می‌توان به سیتروئن C3، هیوندای ونیو، کیا سونت، ماروتی سوزوکی برزا، تاتا نکسون، ماهیندرا XUV3XO و رنو کایگر اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. علی منصوری

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چه قیمت رقابتی محشری و چقدرم نسبت به قیمتش ارزش خرید داره، چ رنگ شیک و قشنگیم داره متأسفانه تو ایران ک از این فرصت‌ها و این داستانها نیست ک قیمتش ۲۰۰% فرق می‌کنه اگه بیاد….چیزی بنام طبقه وسط دیگه نیست یا دارن یا برا مردم مملکتم شده رویا خرید ماشین

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. هراکلیوس

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      این هفت هزار تا بعد ری را 20هزار دلار اینجاست که باید بگیم ……. ایرانخودرو و سایپا

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. امین

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (452 ديدگاه)

        ریرا قابل قیاس نیست با این

    2. amirkhanzadeh

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (624 ديدگاه)

      قیمتش مفته
      با قیمت پراید تو عراق زمانی که صادر می شد تقریبا برابره 🤣

    3. ممد ژانگولر

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4044 ديدگاه)

      خداروشکر هنوز هستن کمپانیهایی که به فقرا اهمیت میدن . جوانمردی هنوزم زندست و نمرده. شرف یعنی این ماشینی بفروشی در حد ظاهر لامبورگینی اوروس با قلب تپنده گنجشک . پولشم اگه نگیرن که واقعا دستشون درد نکنه .

  2. مهدی

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (142 ديدگاه)

    از نظر قیمت و کیفیت شگفت انگیزه

  3. hosen

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    این ماشین علنا مفته قیمتش!
    دست خوش نیسان

    1. Mhosein

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      تقریبا سه هزار دلار از پارس ارزونتره

  4. احسان

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    هم قیمت سهند کارخانه (تقریبا) ،یعنی اگر ایران خودرو و سایپا هم نبودند ما لنگ ماشین نمی موندیم چون اکثر مردم شاید وسعشون ماشین بیست هزار دلاری نرسه(حداقل ماشین قشر کم درآمد آمریکا) اما حداقل هفت هزار دلار (و کارکرده شش و پنج هزار دلار) میرسه.
    موتور یک لیتری سه سیلندر اندازه یک و نیم لیتری چهارسیلندر m15 سایپا قدرت داره(تقریبا) ،استایل عالی،داشبورد فوق العاده و از همه مهمتر شش ایربگ.( یعنی ماشین یک میلیاردی ایران معادل ۱۶ هزار دلار (دنلاپلاس) هم شش ایربگ نداره.

  5. امیررضا

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نمیخوام از ریرا دفاع کنم ولی موتور 70 اسبی با این دیزاین مزخرف کابین رو با طراحی به روز ریرا یا موتور 160 اسبیش مقایسه نکنید
    بابا یارو اندازه 206 هم نیست اونوقت ریرا
    به نظرم در برابر تارا هم حرفی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا