نیسان

نیسان Friend-ME برای مردان جوان!

خودروی مفهومی جدید نیسان تحت عنوان Friend-Me برای جلب توجه نسل جدیدی از مشتریان چینی در نمایشگاه وسایل نقلیه شانگهای رونمایی شد. خودرویی که به گفته نیسان اولین خودروی طراحی شده ویژه مردهاست!

Nissan Friend-ME concept
Nissan Friend-ME concept

این خودروساز ژاپنی معتقد است بزودی مردان جوان چینی بزرگترین قسمت بازار اتومبیل را تشکیل خواهند داد و نیسان به طور حتم تولیدات خود را برای جلب رضایت این قشر، افزایش خواهد داد. سیاست تک فرزندی در چین که از دهه ۸۰ آغاز شد، منجر به گزینش و افزایش فرزندان پسر در این کشور شد که اکنون یک جمعیت ۲۴۰ میلیونی را شکل می دهند. خودروی مفهومی Friend-Me دارای یک طراحی آینده گرایانه و چشمگیر است که برای این جوانان جذاب بنظر خواهد رسید.

Nissan Friend-ME concept shanghai
Nissan Friend-ME concept shanghai

این خودرو با ارتفاع کوتاه، بدنه پهن و برآمدگی های کوتاه و خطوط عضلانی علاوه بر القای حسی خوب، به نوعی خشن و اسپرت هم به نظر می رسد. چراغ های جلو و عقب این مدل به صورت بومرنگی طراحی شده اند که ظاهرا این روزها به نوعی مد تبدیل شده است.

درون خودرو فضایی برای سوار شدن چهار سرنشین در نظر گرفته شده و برای هر صندلی یک صفحه نمایش قرار داده شده است. نیسان از این صفحه نمایش ها برای نمایش محتویات موجود در گوشی هر فرد برای تمام سرنشینان استفاده می کند. درون کابین خودرو از یک کنسول میانی منحصر بفرد استفاده شده که در طول اتومبیل قرار گرفته است.

Nissan Friend-ME concept dashboard
Nissan Friend-ME concept dashboard

Friend-Me می تواند به راحتی به یک خودروی واقعی بدل شود زیرا طراحی آن بر اساس مدل های سدان کنونی نیسان بوده و به قطعات نسبتا خاصی برای تولید احتیاج ندارد. به علاوه سامانه انتقال قدرت هیبردی نیسان تحت عنوان PureDrive می تواند به اندازه کافی و حتی بیشتر، برای رفت و آمد در شهرها نیرو تولید کند.

این خودرو که به دقت و با ظرافت های زیادی، تحت رهبری و نظارت تیم های مختلفی از گروه خودروسازی نیسان طراحی شده، بیشترین تمرکز خودش را بر روی جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال معطوف خواهد کرد.

گردآوری و ترجمه: مصطفی طبری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مصطفی طبری

نویسنده و مترجم سایت پدال و علاقه‌مند به دنیای فناوری و خودرو و عاشق مستندهای ماشین

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. feri

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    به نظرم به جز این موارد ماشین خوبیه:
    1) اسمش خیلی ضایست و بهتره عوضش کنن!!
    2) دیگه بیش از حد بدنه ماشینو عضلانی کردن!!
    3) طراحی داخلش مثل فیلم های علمی-تخیلی شده!!
    4) جلو پنجرش کوچیکه و یه کمی شبیه آلفا رومئو شده!!
    5) از همه بدتر اینکه چهار در هستش و بدتر از اون اینکه دراش مثل رولزرویس رو به روی هم باز میشه…!!

    1. سینا

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خواب یه دفعه بگووووو ماشین مردونه دوست ندارم ماشین زنونه دوست دارمممممم……..

    2. ali

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اگه به شما دادن سوار نشو

    3. elliot

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      مردم از خداشونه ماشینشون دراش مثه رولز روویس وا شه اون وقت تو میگی بده؟

    4. علی

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      داداش اسمش از پیکان و سایپا 111 و سایپا 131 و سایپا 132 و سایپا 141 و . . . قشنگتره که.
      مثلا صد سال دیگه میبینه میزنن : سایپا 1287910 (-:

      1. &

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        اگه این تولید بشه , چی میشه !!!!!!!!!!!!!!!اگه بیاد ایران , چی میشه !!!!!!!!!!!! (ولی نمیاد ایران چون ماشینهای نیسان اگه بیاد ایران خیلی گرون تموم میشه برای همین وارد نمیکنند ولی ماشینهای کره ای اینجوری نیستند مثلا 2014 شون نسبت به رقباشون(تویوتا-بنز-بی ام و-نیسان-…) مفت هستند

    5. asghar

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه به تو دادن پسش بده!!!!

    6. slr722

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      با کانسپت حال نمیکنم…

    7. محمد حسین

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (183 ديدگاه)

      این کی میاد ایران …

  2. محمدعلی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (172 ديدگاه)

    خیلی خوشگله ما احتمالا در خواب ببینیم اینا رو با این مسوولین […] ایران خودرو و سایپا

  3. sean

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    خیلی قشنگه و تخیلی هستش

  4. یه پسل باهوش

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    نیسان مگه وانت نی ؟؟؟

    جدا از شوخی باید گفت طراحی ماشین ژاپنی دیگه یه سامورایی می ذارن جلوشون ازش الهام می گیرن

    کاش یکم کشیده تر بود به جای این همه موجی که رو بدنشه

  5. mojtaba

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ایول به تو (یه پسل باهوش)

  6. فرشید

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    طراحی و فرم شیشه عقبش رو دوست دارم

  7. محمد.............

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    بابا اگه قیافش مثل پیکان هم بود باز من قبولش داشتم چون میدونم کیفیت دارن ماشیناشون و سر خود چیزی نمیسازن

  8. محمد.............

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    حالا بماند که من این عروسک تپل رو دوس دارم

  9. کیانوش

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    یه ایراد کوچولو داره که یکی از دوستامونم اشاره کردن بدنش یکم کشیده بشه و اون بر امدگیاش یکم فرم بگیره واقعا دوست داشتنی میشه ولی اگه coupe اش رو هم بزنن مردونه تر میشه.

  10. mahsa

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    با چندتا از نظرهای feri موافقم
    یه ماشین اسپرت مثل این نباید درش مثل یه ماشین کلاسیک مثل رولزرویس بازشه.مسخرس دیگه.نیست؟

  11. mojtaba

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    نه اصلا مسخره نیست.وای شکل ورودی هواشو نگا…..چه با ذوق….

  12. BEST CAR

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اینایی که میگن مسخرست و زشته و اینا شما ها برید همون پیکان اسپرت خودمون سوار شید ماشین با این قشنگی و جدیی شماها ضایع ضایعش کردی اخلاق ایرانی جماعت اینه دیگه . . .

  13. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    برادر بزرگتر نیسان اسپرته…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا