خودروهای الکتریکی از مدتها پیش به دنبال جلب نظر خریداران بودهاند و اگرچه افراد زیادی مشتاق نشستن پشت فرمان این دسته از خودروها هستند اما فضای مجازی پر از کاربرانی است که از خودروهای الکتریکی انتقاد کرده و به نقاط ضعف آنها یعنی زمان شارژ و نبود زیرساختها اشاره میکنند. به نظر میرسد یکی از مالکان این دسته از خودروها که اهل کلرادو آمریکاست به دنبال اثبات حقانیت منتقدان است. اگرچه خود او اذعان میکند خطای انسانی هم بخشی از مشکل بوده و خوش بینی درباره زیرساختهای شارژ کنونی و شاید اعتماد به ادعاهای خودروسازان باعث شده او با برخی موارد دستبهگریبان باشد.
آلان اوهاشی به عنوان اولین خودروی الکتریکی خود نیسان لیف را انتخاب کرده و تصمیم گرفته این خودرو را با یک سفر ۴۲۰۰ کیلومتری در وایومینگ آمریکا بررسی کند. البته او تنها پس از طی مسافت ۲۸۵ کیلومتر اولین مزه خودروی الکتریکی را چشیده است! اوهاشی برای طی این مسافت نسبتاً کوتاه ۱۵ ساعت زمان صرف کرده، مسافتی که بهصورت معمول در حدود ۲.۵ ساعت طی میشود! او میگوید:
وقتی متوجه شدم سرعت شارژ خودروی الکتریکی به اندازهای که برخی افراد همچون نمایندگیها اظهار میدارند نیست بهطور بدی از خواب خوش بیدار شدم.
او سپس خبر سفر خود را در کتاب “نگرانی خودروی الکتریکی” منتشر کرد و به سختیهای استفاده از این خودروها در سفرهای طولانی اشاره کرد. تا زمان نگارش این خبر تنها دو نظر درباره این کتاب ثبت شده و یکی از آنها از اوهاشی به خاطر خرید یک خودروی الکتریکی اشتباه انتقاد کرده است. اما اوهاشی تنها فردی نیست که چنین تجربهای دارد. راچل ولف از نویسندگان والاستریت ژورنال نیز برای بررسی خودروهای الکتریکی به دل جادهها زده است. پس از اجاره یک دستگاه کیا EV6 صفرکیلومتر، او میخواسته از نیواورلئانز به شیکاگو رفته و بازگردد. ولف تخمین زده این سفر حدود ۴ روز طول بکشد و بر اساس شعاع حرکتی ۴۹۹ کیلومتری کیا در هر روز حدود ۷.۵ ساعت رانندگی کند.
با این وجود ولف میگوید بیشتر از آنکه بخوابد خودرو را شارژ کرده است! او میگوید برای اینکه یک شارژر را سریع در نظر گرفت باید توانایی شارژ آن حدود ۲۴ کیلووات باشد. سریعترین شارژرها میتوانند تا ۳۵۰ کیلووات نیز توانایی داشته باشد. شارژر مورد استفاده من در میسیسیپی ادعای هماهنگی با این استاندارد را داشت اما به سختی میتوانست توانایی شارژ ۲۰ کیلووات داشته باشد. در ماه سپتامبر بود که وزارت حملونقل آمریکا مجوز تأسیس جایگاههای شارژ الکتریکی جدید در تمامی ۵۰ ایالت این کشور را با اعتبار ۵ میلیارد دلاری صادر کرد؛ اما اکثر این شارژرها از نوع سطح ۲ خواهند بود درحالیکه شارژرهای سریع سطح ۳ میتوانند باتری را در ۱۵ تا ۴۵ دقیقه شارژ کنند. آیا این گفتهها به معنی سفرهای بسیار طولانیتر با خودروهای الکتریکی است؟ یا اینکه باید باتریهای کاراتر و با شعاع حرکتی بیشتر تولید شوند تا این نقاط ضعف را پوشش دهند؟ با این تفاسیر خریداران خودروهای الکتریکی باید موارد زیادی را در نظر بگیرند تا تجربه بهتری داشته باشند.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۴۰۱آدمها وقتی سرما میخورند و میروند دکتر ، دکتر به آنها دارو تجویز میکنه جهت بهبودی و مداوا مثل خوردن استامینوفن و … اما قرار نیست قرص سرطان پروستات بده برای سرماخوردگی !
اینها که میان با خودروی برقی میروند مسافرت یا خول هستند یا اَجیر شده !
خودروهای برقی برای مصارف شهری ساخته شدهاند و هنوز سالها مانده تا تکامل پیدا کنند !
لطفاً به اربابتان تویوتا ایمان بیاورید و تا وقتی تویوتا کامل برقی نداد بیرون ، پس بدانید خریداران خودردهای برقی باید حالا حالاها ضرر دهند ، بکوب زنگ رو 😂👋🏻🖤!
MILADZM
۲۵ آبان ۱۴۰۱مشتی چرا داری حرف خنده دار میزنی
کدوم ارباب
کدوم رعیت
اینکه مثلا تویوتا از سر ناتوانی در ساخت یه الکتریکی درست حسابی مدام داره زمین و زمان رو دیس میکنه یعنی اینکه هنوز با برقی ها نمیشه مسافرت رفت ؟
سود یه خودروساز مثل تویوتا توی فروش لوازم و قطعات یدکی محصولاتشه
باید هم هی از الکتریکی ها نق بزنه تا یه موقع گاو شیر ده خودش رو از دست نده
چوب یه همچین شرکت منفعت طلب و خودخواه رو هم ما میخوریم که دمای میانگین کره زمین هی میکشه بالا
برو ببین تویوتا بعد از دو شرکت نفتی آمریکایی به عنوان بزرگترین کمپانی مقابله کننده با پیمان بین المللی مواجهه با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی شناخته شده
بعد یکی مثل تو هم به به چه چه میکنه
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۴۰۱باور کن yf اون چیزی نیست که بخاطرش مجبور باشی حقیقت را تحریف کنی !
یکمی برو بالاتر و مقاله پریوس را ببین که چطور زمانی که هیچکسی به فکر مصرف سوخت و هوای پاک نبود ، این تویوتا بود که ریسک میکرد و خودرو معرفی میکرد و حالا هم تویوتا به هیدروژنی بیش از آرمیچرهای برقی اطمینان داره که البته بهتره ببینیم گذر زمان چه میکنه !
اینقدر که قطعهفروشان از لوازم کیا هیوندای نون میبرند خونه ، خود شرکتهای کرهای نون نمیبرند !
یه پیشنهادم میکنم به شما که به جای یک دست ، چند دست یاتاقان بخری آماده داشته باشی که با این وضع دلار خرابی و مُکافات برایت زیاد چوب نندازه 😂👋🏻!
abbas
۲۵ آبان ۱۴۰۱این تغییر اقلیم که میگی دیگ همه فهمیدن ربط انچنانی به ماشین درون سوز و کارخونه و .. نداره
تغییر اقلیم هر چند هزار سال رخ میده فقط کافیه یکم مدار زمین عقب جلو بشه تا ی واقعه طوفان گرما یا عصر یخبندان رخ بده … ک همه این کارهای بشر توش هیچ میشه… اگر این مسئله تاثیر داشت ترامپ از قرار دادش بیرون نمیومد داداش
AHMADREZA
۲۵ آبان ۱۴۰۱اولین خودرو برقی جهان سال 1880 تولید شد
مهندس یعنی شما میگی تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز جهان نمیتونه حداقل از رو دیگران کپی کنه؟
اونم تویوتایی که 1997 پریوس رو ساخت؟
abbas
۲۵ آبان ۱۴۰۱بلاخره دم خروس زد بیرون … خودرو برقی با پیشرانه درون سوز هنوز سال ها فاصله تکاملی داره و نهایت ی سفر درون شهری کاربرد دارن . ن زدن به دل کوه و جنگل و جاده. قابل توجه اونایی که فکر میکنن هامر و جیب برقی کاربرد مثل پیشرانه درون سوز رو داره. فعلا در حد کلاس گذاشتن و جارو برقی ان به نظر من
۱۵ آذر ۱۴۰۱این کپی لیفانه !!!!
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۱نیسان لیف شد ماشین اخه
تسلا بخر خوب میشی
علی جردن
۲۵ آبان ۱۴۰۱فقط تاکسی ها و اتوبوس ها و کامیون ها و متورسیکلت ها برقی بشن چون کسی که سوار تاکسی اتوبوس می شه هدفش فقط رسیدن به مقصد هست نه لذت رانندگی
Just toyota
۲۵ آبان ۱۴۰۱خوب هر چیزی علاوه بر خوبی ها یه بدی هایی هم داره ( که البته با پیشرفت تکنولوژی برقی ها این بدی ها داره هر روز کم رنگ تر میشه ) شما باید خوبی های برقی ها هم در نظر بگیرید مثلا همین چند دقیقه پیش بود که پدال اخباری مبنی بر اینکه : لوسید سافایر صفر تا صد رو تو ۱/۹ ثانیه و صفر تا ۱۶۰ رو تو ۳/۸۷ زده و با این کارش پرفورمنس خودرو ها رو به یه لول دیگه ای ارتقا داده ، حالا جدا از بحث شتاب موشک وار الکتریکی ها باید گفت که برقی ها هزینه نگهداری بسیار پایین تری نسبت به درونسوز ها دارن بنابراین قطعا گزینه های مقرون به صرفه تری هم هستن
Payfast
۲۵ آبان ۱۴۰۱همون شتاب تو کجایی شهر به درد میخوره؟
گلاب
۲۵ آبان ۱۴۰۱ماشین های برقی بدرد شهر میخورن بیشتر نه جاده
abbas
۲۵ آبان ۱۴۰۱اونایی ک دیس دادن رو باید با ماشین برقی ول کرد تو ی جاده چند هزار کیلومتری بی آب و علف و قیافشونو نگاه کرد
GMA
۲۵ آبان ۱۴۰۱البته اگه اون خودرو الکتریکی لوسید ایر باشه مشکلی نیست،چون با یه بار شارژ میتونی مسافتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر را طی کنی…:))
محمد
۲۵ آبان ۱۴۰۱طرف دنبال یه بهونه برای کتاب نوشتن میگشته موضوعی پیدا نکرده گیر داده به برقی ها ، این لیف بیچاره کی ادعا کرده ماشین جاده ای هست که این میخواسته ۴۲۰۰ کیلومتر رو باهاش طی کنه ؟ برای اینکه با برقی ها به دل جاده بزنی مثل ماشین احتراقی باید ۵ تا ۱۰ سال صبر کنی تکنولوژیش بالغ تر بشه ، با این حال همین الان هم مدل های برد بلند تسلا هم شعاع حرکتی خوبی ارائه میدن هم گستردگی شبکه سوپرشارژر و سرعت شارژ قابل قبولی دارن این اخبار بیشتر اخبار زرده تا واقع گرایانه
blackwing
۲۵ آبان ۱۴۰۱اگه ایرانخودرو یا سایپا بیان برقی بسازن راننده باید چند سال تو راه باشه..
بنده خدا
۲۵ آبان ۱۴۰۱تارا برقی داریم
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۵ آبان ۱۴۰۱یارو دنبال موضوع میگشته و این چرت و پرت نوشته
علی
۲۵ آبان ۱۴۰۱کلا زمان یه باک بنزین زدن ۵ دقیقه نمیشه
تا زمانی که خودرو برقی به این استاندارد نرسند نمیتونن جای خودروهای احتراقی بگیرن
akrh78
۲۶ آبان ۱۴۰۱این بابا بیشتر تحت تاثیر جو اشتباه و غلط انداز حول خودرو های الکتریکی قرار گرفته و چیز رو از گوشت کوبیده تشخیص نمیده تو بحث ماشین برقی و بنزینی
هر چیزی را بهر کاری ساختند
لیف رو استفاده شهری بکنی باید هرشب بزنی به شارژ این پاشده رفته جاده پیمایی میکنه